רצף הזמן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רצף הזמן
לוגו הסדרה
לוגו הסדרה
סוגה דרמה
אקשן
מדע בדיוני
סייברפאנק
יוצרים סיימון בארי
שחקנים ראו רשימה כאן
ארץ מקור קנדה
שפות אנגלית
מספר עונות 4
מספר פרקים 42
הפקה
מפיק Jonathan Lloyd Walker עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים ונקובר, קולומביה הבריטית, קנדה
מוזיקה ג'ף דנה עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 44 דקות
שידור
רשת שידור Showcase
תקופת שידור מקורית 27 במאי 20129 באוקטובר 2015
קישורים חיצוניים
www.showcase.ca/continuum/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רצף הזמןאנגלית: Continuum) היא סדרת מדע בדיוני קנדית שנוצרה על ידי סיימון בארי. הסדרה מתמקדת בסכסוך בין קבוצת מחבלים משנת 2077 אשר נוסעים בזמן אל ונקובר של שנת 2012 לבין קצינת משטרה מתקופתם שנסעה איתם בטעות. המחבלים שפעלו בעתיד נגד תאגידים שתפקדו כממשלות, מחליטים להמשיך בשיטות האלימות שלהם, הפעם כדי למנוע מהממשלות להימכר לתאגידי העתיד. קצינת המשטרה קירה קמרון (רייצ'ל ניקולס) מצטרפת במסווה למשטרת ונקובר ומנסה לעצור אותם. הסדרה שודרה במשך ארבע עונות בשנים 2012 עד 2015 בערוץ הטלוויזיה הקנדי Showcase.

עונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונהפרקיםשודרה לראשונה (קנדה)
הפרק הראשוןהפרק האחרון
11027 במאי 20125 באוגוסט 2012
21321 באפריל 20134 באוגוסט 2013
31316 במרץ 201422 ביוני 2014
464 בספטמבר 20159 באוקטובר 2015

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קצינת אכיפת החוק קירה קמרון (רייצ'ל ניקולס) חיה חיים נורמלים ושקטים עם בעלה ובנה בעיר ונקובר בשנת 2077. זהו עתיד דיסטופי של מדינת משטרה מתקדמת מבחינת פיקוח וטכנולוגיה בשליטת "הקונגרס התאגידי" בצפון אמריקה.

קבוצה בשם "Liber8" של אנרכיסטים המחשיבים את עצמם כלוחמי חופש משתמשת במכשיר מסע בזמן כדי לברוח מהוצאה להורג, וקירה, ששהתה לידם, נוסעת איתם בלי כוונה. קירה והמחבלים מגיעים לשנת 2012.

קירה מתחזה לסוכנת מיוחדת ומצטרפת לעבוד עם הבלש קרלוס פונגרה (ויקטור ובסטר(אנ')) במחלקת המשטרה של ונקובר, ומנסה לתפוס את המחבלים אותם היא מתארת למשטרה כארגון טרור אנרכיסטי מההווה.

המחבלים האנרכיסטים מתכננים לשנות את העבר כדי למנוע את עליית משטר התאגידים, ומוכנים לכל פעולה שתידרש לשם זאת.

נער גאון מחשבים בשם אלק סדלר (אריק נאדסן), אותו קירה מכירה בעתיד כאיל הון וראש תאגיד העל SadTech, עוזר לקירה בהווה במשימותיה עם המשטרה ובניסיונותיה לשוב הביתה אל משפחתה.

מסע בזמן[עריכת קוד מקור | עריכה]

במהלך הסדרה הועלו מספר תאוריות באשר לטבעו של מסע בזמן והשפעותיו על ציר הזמן ורצף ההתרחשויות אשר מובילים משנת 2012 אל 2077.

יוצר הסדרה והמפיק בפועל, סיימון בארי, אישר שהצוות היצירתי יצר תקנון כללים לגרסת המסע בזמן שמתוארת ושהיא תיחקר ככל שהסדרה תתקדם.

בפרק סיום העונה הראשונה מתגלה שאלק סדלר משנת 2077 הוא האחראי לשליחת קירה וחברי Liber8 אל העבר.

בתחילת העונה השנייה, אלק הצעיר מקבל מאלק מהעתיד הודעה המבהירה שהוא מנסה למנוע את הקמת הקונגרס התאגידי, אך לא ידוע אם הדבר אפשרי ואילו השלכות יהיו לו על העתיד החלופי. כמו כן לא ידוע אילו זכרונות יש לאלק העתידי מציר הזמן החדש שנוצר מאז המסע אל העבר, אך נראה שאלק היה מודע לכך שקירה תיפגש איתו בעבר ושתל קודים ומסרים בתלבושת הננו העתידנית שלה.

אלק הצעיר מתחיל לייצר טכנולוגיה מתקדמת מוקדם מהצפוי על סמך המצאות עתידיות שלו שהוא לומד עליהן מקירה. אלק מתקן את מכשיר המסע בזמן, והוא וקירה נוסעים בעצמם בזמן אל העבר הקרוב. קירה מגלה על נוסעים בזמן אחרים המכונים "עצמאיים", שגם לקיומם אלק העתידי מודע.

דמויות ושחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • קירה קמרון (רייצ'ל ניקולס) - קצינת אכיפת חוק בעיר ונקובר בשנת 2077 שהגיעה אל שנת 2012 בלי כוונה. קירה מחליטה להצטרף למשטרת ונקובר כדי לרדוף אחר חברי ארגון Liber8 ולסכל את תוכניתם לשנות את ציר הזמן בעזרת העמדה החדשה שלה במשטרת ונקובר ובעזרת הטכנולוגיה אשר הביאה איתה. קירה נסעה בזמן יחד עם הציוד שהיה עליה ועם תלבושת עתידנית שמובנות בה תכונות מתקדמות: חסינות בפני אש וקליעים, יכולת לשנות מראה חיצוני ואף להפוך לבלתי נראית - יכולת המאפשרת לקירה ללבוש אותה מתחת לבגדי היומיום שלה, מערכת טייזר חשמלית, יכולת ליצור בועת מגן אנרגטית, יכולות עיבוד מחשב מתקדמות עם מסכים מובנים לגישת נתונים בשורש כף היד.
  • קרלוס פונגרה (ויקטור ובסטר) - בלש במשטרת ונקובר, השותף של קירה במשטרה בתקופה שהותה בעבר. הבין בעונה השנייה שקירה הגיעה מהעתיד.
  • אלק סדלר הצעיר (אריק נאדסן) - נער גאון מחשבים שעתיד לייסד את תאגיד העל SadTech. אלק מעדיף להיות לבד ולהעביר את זמנו במעבדת המחשבים שלו, שם הוא יכול לתקשר עם קירה דרך שתלים קיברנטיים שנבנו לפי ההמצאות העתידיות שלו.
  • מת'יו קלוג (סטיבן לובו) - חבר Liber8 לשעבר. קלוג עוזב את הקבוצה עוד מהעונה הראשונה ומנסה לבנות לעצמו חיים חדשים ולהתעשר בהווה תוך כדי שימוש בידע שלו מהעתיד.
  • טרוויס ורטה (רוג'ר קרוס) - חבר Liber8, חייל על, יד ימינו של קגמה והחבר לשעבר של סוניה ולנטיין. מאז מותו של קגמה ופירוק החבורה, הוא התנגד לסוניה. ורטה, יורשו העתידי המיועד של קגמה, מחפש שיטות אלימות יותר ומגייס פושעים לגרסת Liber8 משלו. טרוויס נראה מת לאחר שנפל אל מותו בפרק האחרון של העונה השנייה.
  • סוניה ולנטיין (לקסה דויג) - חברת Liber8, החברה לשעבר של טרוויס ורטה והיורשת של קגמה לאחר מותו. מעדיפה בסופו של דבר לפנות לדרכים של אידאולוגיה ללא אלימות להשגת מטרות הארגון, ומגייסת אנשים לגרסה שלה לארגון.
  • אדוארד קגמה (טוני אמנדולה) - המנהיג של Liber8; בעונה הראשונה הוא מקריב את עצמו עבור האידאולוגיה שלהם.
  • לוקאס אינגרם (אומארי ניוטון) - חבר Liber8, בעל מיומנות טכנית החיונית לעמיתיו בארגון Liber8. הוא חבר אל צדה של סוניה בזמן מלחמתם הפנימית של Liber8, מצבו המנטלי מפוקפק והוא אמור להיעזר במחלקה הפסיכיאטרית.
  • ג'סמין גרזה (לוביה פיטרסון) - חיילת וחברת Liber8. גרזה היא חזקה פיזית, זריזה וקטלנית. היא מתחברת עם צדו של טרוויס במהלך המלחמה הפנימית בין חברי Liber8.
  • בטי רוברטסון (ג'ניפר ספנס) - בלשית במשטרת ונקובר ועוזרת של בלש פונגרה. היא בדרך כלל עוזרת לקירה ופונגרה דרך המחשב. בפרקים בודדים בטי נראית מזוהה עם Liber8, ומספקת להם מידע.
  • דילון (בריאן מרקינסון) - מפקח ומפקד במשטרת ונקובר; הוא מכבד את התובנות של קירה למרות העבר המסתורי שלה.

דמויות אורח[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלק סדלר המבוגר (ויליאם ב. דייוויס) - אלק סדלר המבוגר משנת 2077. בעתיד, אלק ייסד את חברת SadTech, הוא בעצם ראש אחת החברות העוצמתיות והגדולות ביותר בעולם, בזמן היותו מנכ"ל ובעל החברה. הטכנולוגיה שלו והשפעתו שולטות באיחוד הצפון אמריקאי, הוא גם אחד ממייסדי הקונגרס התאגידי הגלובלי. במהלך העונות התגלה שהוא בעצם האחראי לכך שקירה וחברי Liber8 נשלחו לשנת 2012; בעונה השנייה הוצע שהוא כנראה מתחרט על כך שיצר את העולם התאגידי.
  • ג'וליאן רנדול (ריצ'רד הרמון) - אחיו החורג של אלק בשנת 2012. מאוחר יותר בחייו, הוא מתגלה כ"תסאוס", מייסד Liber8 והמורה של אדוארד קגמה.
  • מר אשר / מארק סדלר (יו דילון) - פרילנסר לשעבר, אביו של אלק, דמות מעורפלת עם קשרים חזקים אשר נראה כאילו יודע על מוצאם האמיתי של קירה וחברי Liber8. הוא מגן על קירה ומבקש ליצור ברית עימה, אולם מטרותיו האמיתיות עדיין לא ברורות. הוא גילה על כך שהוא אביו של אלק בפרק האחרון בעונה השנייה.
  • ג'ייסון סדלר (איאן טרייסי) - לכאורה, עובד באותו בית כלא שמשם ברחו חברי Liber8, נזרק חזרה בזמן לשנת 1992. שפיותו היא די פגועה; הוא רמז שהוא הבין שיש עוד נוסעים בזמן, שמסוגלים לנסוע אחורה וקדימה בזמן אשר ידועים כפרילנסרים (Freelancers), אך בהתחשב במצבו המנטלי ספק שמידע זה מדויק. בפרק השלישי בעונה השנייה רומז שהוא מארק סדלר ובפרק האחרון בעונה השנייה נחשף כי הוא בנו של אלק סדלר בשנת 2077 ושהיה לו תפקיד משמעותי בשליחתם של חברי Liber8 חזרה בזמן.
  • הסוכן גרדינר (ניקולס לי) - הסוכן גרדינר משירות הביון הביטחוני הקנדי. הוא מאמין שקירה מעבירה מידע אל Liber8 בגלל עברה המשונה של קירה, אף על פי שלקירה ולפונגרה יש השערות שגרדינר הוא החפרפרת בעצמו. מאוחר יותר קירה מבקשת ממנו לעזור בחקירת הפרילנסרים, גרדינר נהרג על ידי הפרילנסרים תוך כדי מאמציו.
  • אמילי / מיה הארטוול (מגדה אפנוויץ') - בת זוגו של אלק בהווה. בפרק שבע של העונה השנייה נחשף כי היא עובדת עבור אשר. בפרק לפני אחרון בעונה השנייה היא נהרגה על ידי הפרילנסרים במרדף אחר מכשיר המסע בזמן.
  • קורטיס צ'ן (טרי צ'ן) - חבר Liber8, אחרי שנהרג על ידי קירה במהלך פגישתם בשנת 2012, קורטיס קם לתחייה על ידי הפרילנסרים בשנת 2013 וכנראה אחד מסוכניהם.
  • סטפן ג'אוורסקי (מייק דופוד) - חבר Liber8, הוא היה הראשון מבין חברי Liber8 שנהרגו בשנת 2012 במהלך העימות עם קירה קמרון והפרטנר שלה קרלוס פונגרה.
  • גרג קמרון (ג'ון רירדון) - בעלה של קירה. הוא מנהל הפרויקטים של SadTech, ואלק סדלר הוא הבוס שלו.
  • ג'ים מרטין (טאמו פניקיט) - פוליטיקאי וחבר של קרלוס. הוא עובד בחשאי עבור Liber8 תוך כדי נסיונותיו להיות ראש העיר של ונקובר.

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2013, האקדמיה לסרטי מדע בדיוני, פנטזיה ואימה (פרס סאטורן) העמידה את העונה הראשונה לקטגוריית סדרת הטלוויזיה / המיני סדרה הטובה ביותר הכוללת עונות בנות 10 פרקים או פחות. היו נסיבות מיוחדות שהביאו למועמדות: תקופת הזכאות של פרסי סאטורן היא תמיד כל שנה קלנדרית (מ-1/1 עד 31/12), ופרק הבכורה של "רצף הזמן" שודר בקנדה ולא בארצות הברית. בסופו של דבר המועמדות אושרה.

באותה שנה, "רצף הזמן" שברה את שיא כל הזמנים בפרס ליאו והפכה לסדרה עם הכי הרבה מועמדויות (16 מועמדויות).

שנה פרס קטגוריה זוכים
2013 פרס ליאו סדרת הדרמה הטובה ביותר רצף הזמן
הבימוי הטובה ביותר ויליאם וורינג, על הפרק "Family Time"
התסריט הטוב ביותר סיימון בארי, על הפרק "Endtimes"
העריכה הטובה ביותר אליסון גרייס, על הפרק "Family Time"
עיצוב התלבושות הטוב ביותר מאיה מאני, על הפרק "A Stitch in Time"
השחקן האורח הטוב ביותר איאן טרייסי, על הפרק "Endtimes"
שחקן המשנה הטוב ביותר ריצ'רד הרמון, על הפרק "Family Time"
Constellation Awards סדרת המדע הבדיוני הטובה ביותר רצף הזמן
תסריט המדע הבדיוני הטוב ביותר רצף הזמן
ההופעה הטובה ביותר של שחקנית בפרק מדע בדיוני רייצ'ל ניקולס
2014 פרס ליאו עריכת התמונה הטובה ביותר בסדרת דרמה ג'יימי אליין
סדרת הדרמה הטובה ביותר רצף הזמן
התסריט הטוב ביותר סיימון בארי
הצילום הטוב ביותר מייקל וייל
האיפור הטוב ביותר בסדרת דרמה ג'ניפר קיפס
תיאום הפעלולים הטוב ביותר בסדרת דרמה קימאני ריי סמית'
שחקנית המשנה הטובה ביותר בסדרת דרמה לקסה דויג, על הפרק "Split Second"
Canadian Screen Awards אפקטים חזותיים רצף הזמן
2016 פרס סאטורן סדרת המדע הבדיוני הטובה ביותר רצף הזמן


קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רצף הזמן בוויקישיתוף