שאיפות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
יש לערוך ערך זה. ייתכן שהערך סובל מבעיות ניסוח, סגנון טעון שיפור או צורך בהגהה, או שיש לעצב אותו, או מפגמים טכניים כגון מיעוט קישורים פנימיים.
אתם מוזמנים לסייע ולערוך את הערך. אם לדעתכם אין צורך בעריכת הערך, ניתן להסיר את התבנית. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
שאיפות
Blow
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי טד דמי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי טד דמי, דניס לירי עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט ניק קאסאווטס, דני מק'נה עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה קווין טנט עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ג'וני דפ
ג'ורדי מולה
פנלופה קרוז
ריי ליוטה
פול רובנס
פרנקה פוטנטה
מוזיקה גרים רוול עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום אלן קוראס עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה ניו ליין סינמה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה New Line Cinema
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 6 באפריל 2001
משך הקרנה 124 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט ביוגרפי, סרט דרמה, סרט פשע, סרט כלא עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב $53,000,000
הכנסות $83,282,296
הכנסות באתר מוג'ו blow
www.getsomeblow.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שאיפותאנגלית: Blow) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 2001. הסרט הוא ביוגרפיה על חייו של סוחר הסמים ג'ורג' יאנג, בבימויו של טד דמי, ובכיכובם של ג'וני דפ ופנלופה קרוז.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח כשג'ורג' (ג'וני דפ) בן 10, הוריו פושטים את הרגל ומאבדים הכל, אך מנסים לגרום לג'ורג' להבין שכסף לא חשוב.

כמבוגר ג'ורג' עובר לדרום קליפורניה עם חברו "טונה" (איתן ספוליי). הם נפגשים עם ברברה, דיילת בחברת תעופה, שמציגה אותם בפני דרק (פול רובנס), הסוחר הראשי. בעזרתו של דרק, ג'ורג' וטונה מתכננים לעשות הרבה כסף. הם שומעים שיש ביקוש בבוסטון, ובעזרת ברברה הם מתחילים להביא את הסמים לבוסטון.

ככל שהביקוש גדל, הם מתחילים לסחור בסמים ישירות ממקסיקו עם עזרתם של כמה סוחרי סמים מקומיים. כעבור מספר שנים ג'ורג' נתפס בשיקגו מנסה לייבא כמות גדולה של מריחואנה ונשפט לשש שנות מאסר. ג'ורג' משתחרר בערבות על מנת לעזור לחברתו ברברה שלבסוף מתה מסרטן.

בעודו בורח מהרשויות, ג'ורג' מבקר בבית הוריו. בעודו מקיים שיחה מלב אל לב עם אביו, אמו מתקשרת למשטרה כדי שיבואו ויעצרו אותו.

ג'ורג' נידון ל-26 חודשי מאסר בכלא הפדרלי. שותפו לתא דייגו (ג'ורדי מולה) בעל עסק סמים משכנע את ג'ורג' להצטרף אליו. לאחר שחרורו מפר ג'ורג' את תנאי השחרור ונפגש עם דייגו, יחדיו הם נפגשים עם הקצין קרטל סאזר חוזה לשם משא ומתן להברחת 15 ק"ג של סמים. דייגו נעצר ומשאיר את ג'ורג' למכור 50 ק"ג לבד ולקבל את הכסף מהר ככל האפשר. ג'ורג' מתחבר עם דרק בקליפורניה, ושניהם מצליחים למכור את כל כמות הסם בתוך 36 שעות ומרוויחים 1,350,000$. ג'ורג' פוגש בקולומביה את פבלו אסקובר, שמסכים להכניס את שניהם לעסקיו, וג'ורג' ודרק הופכים ליבואנים הראשיים של אסקובר באמריקה. ג'ורג' מגלה שדייגו בגד בו, הוא עובר התקף לב ונולדת לו ילדה - בשל כך הוא נודר שלעולם לא יחזור לעסקי הסמים.

לילה אחד בעת נסיעה, הוא ואשתו מרטי (פנלופה קרוז) רבים בעת נסיעה ברכב. הם נעצרים על ידי המשטרה, ומרטי אומרת להם שג'ורג' הוא עבריין נמלט המסתיר 3 ק"ג קוקאין תחת מזוודתו. ג'ורג' נשלח לכלא לשלוש שנים. מרטי מתגרשת ממנו ולוקחת משמורת על בתם בת ה-9 כריסטינה. עם שחרורו הוא מוצא עצמו נאבק למען שמירת מערכת יחסים טובה עם בתו.

ג'ורג' מבטיח לכריסטינה שלא יחזור לעסקי הסמים ומתכוון לצאת עמה לחופשה בקליפורניה, אך מחליט לסגור עסקה אחרונה לשם גיוס הכסף לנסיעה. העסקה מתגלה כמלכודת של ה-FBI: דרק יזם את העסקה כדי לקבל חנינה ולהפליל את ג'ורג'. ג'ורג' נידון לשישים שנות מאסר.

בסוף הסרט מסביר ג'ורג' כי הדבר המפריע לו אינו המשפט או הבגידה אלא זה שאיננו מסוגל לסלוח לעצמו על שנאלץ להפר את ההבטחתה לבתו.

בהיותו בכלא, ג'ורג' מבקש חופשה על מנת לבקר את אביו הגוסס, אך אמו דוחה את הבקשה משום שהיא חוששת שג'ורג' רק יכעיס את אביו. ג'ורג' מקליט הודעה לאביו בה הוא משחזר את זכרונותיו עמו, ההיתקלויות שלו עם החוק ואת הבנתו את דברי אביו באומרו כי כסף "איננו אמיתי".

הסרט מסתיים כשג'ורג', איש מבוגר בכלא, מדמיין שבתו סוף סוף מגיעה לבקרו, בליווי הערות על עונשו של ג'ורג' שלא יפוג עד 2015, ושבתו עדיין לא ביקרה אותו (שנה לאחר הוצאת הסרט היא ביקרה אותו). לבסוף, ישנה תמונה של ג'ורג' במציאות.

לחדי העין, באחת מהסצנות יש אזכור על ישראל, כאשר ג'ורג' שואל את ביתו, לאן היא תרצה לבקר, אם יכלה לבקר בכל העולם - היא עונה לו שקליפורניה. בתגובה ג'ורג' מתפלא למה היא בחרה דווקא בקליפורניה כשהיא יכולה לבקר בכל מקום בעולם "בהודו, טיבט, ישראל או צרפת".

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]