שבעה ימים (סדרת טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שבעה ימים
סוגה מדע בדיוני
יוצרים כריסטופר קרואו וזאכארי קרואו
שחקנים ג'ונתן לה-פאליה
ג'סטינה וייל
דון פרנקלין
סם וויפל (עונות 1 - 2)
ניק סירסי
נורמן לויד
אלן סקארף
קווין כריסטי (עונה 3)
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 3
מספר פרקים 66
הפקה
הפצה CBS Television Distribution עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 45 דקות
שידור
רשת שידור UPN (ארצות הברית)
AXN (ישראל)
תקופת שידור מקורית 7 באוקטובר 199829 במאי 2001
קישורים חיצוניים
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שבעה ימים היא סדרת טלוויזיה מהסוגה מדע בדיוני ששודרה בערוץ UPN בשנים 19982001. עלילת הסדרה התרכזה סביב מסע בזמן.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה מתארת את האירועים המתרחשים במחלקה מיוחדת של ה-NSA שפיתחה מכונת זמן שמתבססת על טכנולוגיה חוצנית שהושגה מהעב"ם שהתרסק ברוזוול. כפי שנאמר בפתיחת כל פרק, כדור הזמן, או כדור הצעד לאחור (צעד לאחור הוא גם שם הפרויקט כולו), שולח אדם אחד בחזרה בזמן. החזרה בזמן מוגבלת עד שבעה ימים בגלל מגבלות הטכנולוגיה החוצנית, ומכאן שם התוכנית. כיוון שכמות הדלק החוצני מוגבלת, המחלקה מקבלת היתר לבצע מסע בזמן רק בעניינים הקשורים לביטחון לאומי. קבוצת האנשים המנהלת את הפרויקט, ביחד עם הציוד, נמצאת בבסיס שנקרא 'ארץ לעולם לא', שנמצא במקום סודי במדבר נבדה.

כיוון שהסדרה התבססה על מסע בזמן, היה לה יתרון בכך שהיא יכלה לתאר באותו פרק אירועים דרמטיים (לדוגמה, התרסקות מטוס לתוך הבית הלבן) ובו בזמן לתאר את הניסיון של הדמויות השונות למנוע את האירועים האלה.

הדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • סגן (צי ארצות הברית) פרנסיס "פרנק" ברתולומיאו פרקר (ג'ונתן לה-פאליה): חייל וסוכן CIA לשעבר שהוצא מבית חולים פסיכיאטרי סודי של ה-CIA (שם אושפז בעקבות התמוטטות עצבים לאחר שעונה בכלא בסומליה) על מנת למלא את תפקיד הכרונונאוט של הפרויקט. כשהיה ילד, פרקר שהה בבית יתומים בפילדלפיה. הוא גרוש ויש לו בן אחד שאותו הוא רואה לעיתים רחוקות. לעיתים הוא מגזים בשתייה ויש לו בעיית הימורים. במהלך הסדרה מתוארים ניסיונות רבים שלו להתחיל עם אולגה.
  • ד"ר אולגה ווקוביץ' (ג'סטינה וייל): מדענית רוסייה שעבדה בגרסה הרוסית של פרויקט צעד אחורה, שללא הטכנולוגיה שהייתה ברשות ארצות הברית, מעולם לא הגיע לרמה מבצעית. במהלך הסדרה היא מתחילה לחבב את פרנק, אולם בדרך כלל היא דוחה את ניסיונותיו בגלל התנהגות לא מנומסת שלו.
  • קפטן (צי ארצות הברית) קרייג דונובן (דון פרנקלין): היועץ הצבאי/מתאם טקטי של הפרויקט וממלא מקומו של פרנק. בנוסף, הוא חבר ותיק של פרנק, שהוביל את היחידה שחילצה אותו.
  • ד"ר ג'ון בלרד (סם ויפל) (עונות 1 - 2): המדען הגאון של הפרויקט. הוא זכה באי טרופי במשחק פוקר בלאס וגאס והתחתן אך הוא לא זוכר עם מי, כיוון שהיה שיכור. בסוף העונה השנייה הוא לקח חופשה כדי לסדר את ענייניו (במציאות, סם וויפל נאבק במחלת הסרטן כשעזב את התוכנית, ונפטר זמן קצר לאחר שעזב אותה).
  • סוכן ה-NSA ניית'ן רמזי (ניק סירסי): מנהל האבטחה של הפרויקט. רמזי הוא חם מזג, דעתני, שמרן ימני, ומתנגד למתן תפקיד הכרונונאוט לפרנק. לכן, פרנק הופך אותו למטרה הראשית של בדיחותיו.
  • ד"ר אייזק מטנר (נורמן לויד) (עונות 1 - 2, הופעות אורח בעונה השלישית): מדען עם עבר אפל הקשור לטיוח של תקרית רוזוול. ד"ר מנטנור הוא הראשון שהגה את פרויקט צעד אחורה.
  • סוכן ה-NSA בראדלי טאלמג' (אלן סקארף): מנהל הפרויקט ובמשך שנים רבות חבר בקהילת המודיעין של ה-NSA. למרות שהוא מבוגר, במהלך הסדרה ניתן לראות כי עדיין יש לו כישורי לחימה טובים.
  • אנדרו "הוטר" אאוסלי (קווין קריסטי) (עונה 3): פיזיקאי צעיר שד"ר בלרד הציע אותו בתור מחליפו.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לסדרה הופקו 3 עונות וכולן שודרו בצפון אמריקה. בממלכה המאוחדת כל העונות שודרו במסגרת ערוצי הלוויין. השידור הארצי החל בערוץ BBC2 ב-21 במאי 2001, והמשיך עד פרק 12 (הנשימה האחרונה) ואז הופסק. ב-26 בפברואר 2006 התחדשו שידורי התוכנית החל מפרק 13 (פרקרגייסט) ושודרו בערוץ BBC2 כל לילה לאחר חצות, למעט ימי שישי ושבת בבוקר כאשר משודרת הסדרה "מסע בין כוכבים". בקנדה, אוסטרליה, הודו, ניו זילנד, גרמניה, נורווגיה, פינלנד ושוודיה כל שלוש העונות שודרו כבר, ובאיטליה התוכנית נחשבה למאוד פופולרית כאשר היא שודרה בפריים טיים ביום ראשון. כל העונות שודרו בספרד, ישראל וסלובקיה, אולם בזמני צפייה לא נוחים שלא אפשרו לגבש קהל צופים רחב סביב התוכנית.

הסדרה צולמה בקליפורניה, ארצות הברית, במהלך העונה הראשונה, ובוונקובר, קולומביה הבריטית, קנדה, במהלך העונה השנייה והעונה השלישית.

ב-21 במאי 2001 בוטלה הסדרה, למרות הרצון של UPN לרכישת פרקים נוספים, וזאת בעקבות חילוקי דעות עקרוניים בין כוכבי הסדרה ג'ונתן לה-פאיליה וג'סטינה וייל. דווח שחילוקי הדעות ביניהם היו כה עמוקים עד שבפרקים האחרונים הם סירבו להצטלם ביחד והסיבה שניתן היה לראות אותם ביחד בפרקים ששודרו הייתה בעקבות עריכה ממוחשבת ושימוש בסצנות מפרקים קודמים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]