שבע כלות לשבעה אחים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שבע כלות לשבעה אחים
Seven Brides for Seven Brothers
כרזת הסרט שבע כלות לשבעה אחים
כרזת הסרט שבע כלות לשבעה אחים
מבוסס על הסיפור "הנשים הסביניות" של סטפן וינסנט בנט
בימוי סטנלי דונן עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ק קאמינגס עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט אלברט האקט, פרנסס גודריך, דורותי קינגסלי. מילים לשירים - ג'וני מרסר
עריכה ראלף וינטרס עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים הווארד קיל
ג'יין פאוול
ראס טמבלין
מוזיקה ג'ין דה פול (שירים). פסקול מוזיקלי-אדולף דויטש, סול צ'פלין
צילום ג'ורג' ג' פולסיי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה מטרו גולדווין מאייר עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 ביולי 1954
משך הקרנה 104 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, סרט מוזיקלי, סרט המבוסס על יצירה ספרותית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 2,540,000‏$
הכנסות 9,403,000 ‏$
הכנסות באתר מוג'ו sevenbridesforsevenbrothers
פרסים
  • פרס אוסקר לפסקול המקורי הטוב ביותר (אדולף דויטש, סול צ'פלין)
  • מועצת ביקורת הקולנוע האמריקנית: עשרת הסרטים הטובים ביותר עריכת הנתון בוויקינתונים
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שבע כלות לשבעה אחיםאנגלית: Seven Brides for Seven Brothers) הוא סרט מוזיקלי אמריקאי משנת 1954 שצולם בשיטת סינמסקופ בבימוי של סטנלי דונן עם הווארד קיל וג'יין פאוול בתפקידים הראשיים.

התסריט מבוסס על הסיפור "הנשים הסביניות" ("The Sobbin' Women") של הסופר האמריקאי סטפן וינסנט בנט (אנ') המבוסס על סיפור חטיפת הנשים הסביניות, אגדה מיתולוגית מימי ראשית המלוכה הרומית של חטיפת הנשים הסביניות.

הסרט התפרסם בעיקר בגלל הכוריאוגרפיה של מייקל קיד (אנ') שהתעקש לצרף לסרט רקדנים ואקרובטים מקצועיים. סצנת הריקוד הקבוצתי בהקמת האסם נחשבת אצל מספר מבקרי קולנוע כטובה ביותר מסוגה שנראתה אי פעם על מסך הקולנוע.

הסרט זכה בפרס אוסקר על פסקול המוזיקה והיה מועמד לפרס אוסקר לסרט הטוב ביותר, פרס אוסקר לתסריט המעובד הטוב ביותר, פרס אוסקר לצילום הטוב ביותר-בצבע, ופרס אוסקר לעריכה הטובה ביותר.

בסדרת 100 שנים... של מכון הסרטים האמריקאי נבחר הסרט בקטגוריית הסרטים המוזיקליים הגדולים ביותר - הסרטים המוזיקליים הטובים ביותר במאה בקולנוע האמריקאי

הסרט עובד למחזמר בימתי ב-1982 ולסדרת טלוויזיה של CBS ב-1982 בה השתתפו בין היתר ריצ'רד דין אנדרסון וריבר פניקס.

הסיפור מתרחש בשנת 1850 בטריטוריית אורגון בארצות הברית.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אדם פונטיפי (הווארד קיל) גר בחווה מבודדת עם ששת אחיו ומגיע לעיירה כדי לרכוש ציוד ובעיקר כדי למצוא כלה שתסכים להגיע לחווה ולעשות שם את כל העבודות הדרושות כמו ניקיון, בישול וכביסה. הוא משוטט בעיירה ושר "יבורך עורך היפהפה" ("Bless Your Beautiful Hide").

במסבאה הוא פוגש במילי (ג'יין פאוול) המחלקת אוכל לגברים הרעבים ומיד מחליט שהיא עבורו. גם מילי מתאהבת בו ממבט ראשון ומסכימה לנסוע איתו לחווה לאחר טקס נישואים מהיר אצל הכומר המקומי הנדהם.

בדרך הם נעצרים ליד מעיין ומילי המאושרת שרה "יום נפלא" ("Wonderful, Wonderful Day") ו"כשאתה מאוהב" ("When You're in Love").

כשהם מגיעים לחווה נדהמת מילי להיווכח שלאדם יש שישה אחים. אדם מתנצל ואומר שלא גילה לה זאת כי חשב שלא תסכים לבוא. החווה מלוכלכת בצורה קשה והאחים פראיים וחסרי נימוס. הם נקראים בסדר אלפביתי מהברית הישנה: אדם, בנג'מין, כלב (Caleb), דניאל, אפרים (Ephraim), פרנק (Frank - לא מצאו שם מתאים בברית הישנה) וגדעון (Gideon - ראס טמבלין) הצעיר ביותר.

לאחר משבר ביחסים בין מילי לאחים היא מצליחה להשתלט על הסדר בבית ולחנך את הגברים לסדר, ניקיון ומשמעת. היא מלמדת אותם כיצד לגשת לבחורה ושרה ורוקדת אתם את שיר החיזור ("Goin' Courtin'"). הם רוקדים במרץ עד שצונחים באפיסת כוחות.

מילי נוסעת אתם לעיירה והם פוגשים את הבחורות ומנסים להתחיל אתם אך עד מהרה מתפתח קרב מהלומות עם גברי העיירה והם נאלצים לברוח.

באחת החוות מתקיימת חגיגת בניית האסם. למקום מגיעים האחים, הבחורות והגברים מהעיירה ומתחיל "מחול האסם" בו מתחרים האחים וגברי העיר, על לבם של הבחורות תוך כדי ריקוד וביצוע פעולות אקרובטיות. לאחר הריקוד מתחילה בניית האסם המסתיימת בהחלפת מהלומות בין שתי הקבוצות ובהרס האסם.

בחורף יורד שלג כבד. האחים מרגישים בודדים ותוך כדי חטיבת עצים הם שרים על "חמוס בודד" ("Lonesome Polecat"). הם מספרים לאדם על רצונם לבת זוג והוא מספר להם בשירה על פרשת חטיפת הנשים הסביניות והם מתעודדים ומצטרפים אליו ("Sobbin' Women").

הם מגיעים בלילה לעיירה וכל אחד חוטף בשקט את הבחורה שהוא מעדיף וכולם נמלטים בדרך לחווה. לבסוף מתעוררים גברי העיירה ומתחיל מרדף אחריהם. האחים מצליחים לעבור מעבר הרים צר אך לאחר מכך קורית מפולת שלגים החוסמת את המעבר עד לאביב.

מילי ההמומה ממעשה זה מגרשת את האחים לגור באסם וכועסת מאוד על בעלה אדם העוזב את החווה והולך להתגורר במקום מרוחק ומבודד. בינתיים מתחזק הקשר בין האחים לחטופות. מילי יולדת בת ומגיע האביב בו שרים כולם את שיר האביב ("Spring, Spring, Spring"). האחים מודיעים לאדם כי נולדה לו בת ומשכנעים אותו לחזור לאשתו. אדם ומילי מתפייסים.

בינתיים נפתח מעבר ההרים וגברי העיירה ממהרים להגיע לחווה כדי להחזיר את הבנות ולבצע לינץ' באחים. הבנות לא רוצות לחזור ומתחבאות אך האחים מוצאים אותן ומעלים אותם לעגלה. בעת שגברי העיירה מגיעים למקום נשמע בכי תינוק. הכומר שואל את הבנות של מי הילד והן עונות ביחד - "שלי". אז מוחלט לבצע טקס נישואים דחוף של כל ששת הזוגות והפרשה מסתיימת בסוף טוב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שבע כלות לשבעה אחים בוויקישיתוף