שבת העסקים הקטנים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

שבת העסקים הקטנים הוא חג קניות אמריקאי שנערך במהלך השבת לאחר חג ההודיה האמריקאי, אירוע זה הוא חלק מחודש הקניות העמוסות בשנה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפעם הראשונה שנערך האירוע היה ב-27 בנובמבר 2010 והיה מעין חלופה ששימשה עסקים קטנים מול ענקיות הקמעונאות שעורכות את הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי, יום שבת העסקים הקטנים מעודד את הקונים לקנות בעסקים קטנים ומקומיים, יום העסקים "Small business הוא סימן מסחרי רשום של אמריקן אקספרס[1].

האירוע הראשון נערך ידי אמריקן אקספרס, בשיתוף פעולה עם הקרן הלאומית למען שימור היסטור וראש עיריית בוסטון, תומאס מנינו. ב-2010 אמריקן אקספרס קידמה את יום הקניות באמצעות קמפיין פרסום ברדיו ובטלוויזיה.

עם חלוף השנים החלה החברה לפרסם את יום הקניות באמצעות מספר דרכים חדשניות או יעילות יותר, בין היתר שימשה בפלטפורמת המדיה חברתית, פוליטיקאים מקומיים שקידמו את יום הקניות ואף קבוצות עסקים ששיתפו פעולה עם אמריקן אקספרס[2][3]. פורסמו כמעט 30,000 ציוצים שכללו את האשטאג "smallbusinesssaturday#"[4].

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "SMALL BUSINESS SATURDAY Trademark Information". Trademarkia. נבדק ב-24 בנובמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Dolak, Kevin (27 בנובמבר 2010). "Local Retailers Hope for Big Returns on Small Business Saturday". ABC News. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ "North Carolina's small businesses noted as Gov. Perdue proclaims 'Small Business Saturday'". Associated Press. 27 בנובמבר 2010. {{cite news}}: (עזרה)(הקישור אינו פעיל)
  4. ^ "AmEx touts success of 'Small Business Saturday'". U-T San Diego. נבדק ב-2 בדצמבר 2014. {{cite web}}: (עזרה)


ערך זה הוא קצרמר בנושא כלכלה. אתם מוזמנים לתרום לוויקיפדיה ולהרחיב אותו.