שוברי קופות (תוכנית טלוויזיה)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
יש להשלים ערך זה: בערך זה חסר תוכן מהותי. ייתכן שתמצאו פירוט בדף השיחה.
הנכם מוזמנים להשלים את החלקים החסרים ולהסיר הודעה זו. שקלו ליצור כותרות לפרקים הדורשים השלמה, ולהעביר את התבנית אליהם.
שוברי קופות
סוגה שעשועון אסוציאטיבי
בימוי אמיר אוקרייניץ
מנחים אברי גלעד עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים ₪1,000,000
ארץ מקור ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 10 עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיק אביב עגני
לירון אבני
מפיקים בפועל מורן קוקו
עורכים איתן בראון
רונן הוברמן
אתר צילומים אולפני ג.ג גלובוס גרופ
אורך פרק 40-60 דקות
שידור
רשת שידור ערוץ 2, רשת
תקופת שידור מקורית 9 בספטמבר 201516 באוקטובר 2015
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שוברי קופות הוא שעשועון אסוציאציות טלוויזיוני שעלה לשידור ב-9 בספטמבר 2015 בערוץ 2 במסגרת שידורי רשת. את השעשועון מנחה אברי גלעד, שהנחה בעבר שעשועונים רבים, ביניהם "אחד נגד מאה". הפורמט פותח על ידי חברת "אנדמול שיין ישראל", וייחודו הוא סוג השאלות הנשאלות, כאשר במקום להציג בפני המתמודד שאלות טריוויה המבוססות על הידע הכללי שלו, מוצגים בפניו תמונות, קטעי וידאו ואודיו המצריכים ממנו להיעזר, בין היתר, בזיכרון החזותי ולחשוב מחוץ לקופסה. מטרתו של המתמודד היא לזהות את התשובה הנכונה לקטע הוויזואלי או הקולי לפני כמה שיותר אנשים מהקהל שבאולפן על מנת להרוויח כמה שיותר כסף. כשעשועון מסוג זה כלל הגילאים יכולים להשתתף, זאת משום שלרמת הידע הכללי של המתמודד משקל מועט.

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

"שוברי קופות" הוא השעשועון האסוציאטיבי הראשון בעולם. הפורמט פותח על ידי חברת "אנדמול שיין ישראל".

במשחק מתחרים זוג מתמודדים אל מול קהל, ובשונה מרוב השעשועונים הם מעמידים למבחן דווקא את היצירתיות והדמיון מאשר את הידע הכללי. במקום שאלות טריוויה, על המסך מוצגות שאלות אסוציאטיביות בצורת תמונה, קטע וידאו או קטע אודיו ומטרת הזוג היא לפתור את האסוציאציה או ההיקש הלוגי כמה שיותר מהר. באולפן מוצבים 50 כספומטים המייצגים את מספר הפעמים שהתשובה הנכונה יכולה להתקבל, כלומר 50 העונים הראשונים, וככל שהזוג יענה תשובה מהירה יותר כך מספר הכספומטים מהם יצא כסף יהיה גבוה יותר. סכום הכסף בו ניתן לזכות על תשובה נכונה משתנה מסיבוב לסיבוב, כמו גם ערך הכסף ודרגת הקושי עולים ככל שמתקדמים עם השלבים. במשחק קיים לחצן מצוקה שעוצר את הזמן ומגלה אות אחת מהתשובה, ובו ניתן להשתמש פעמיים במהלך המשחק. במידה והזוג השיב תשובה שגויה או שלא הספיק לענות בזמן הוא ייאלץ לעזוב את המשחק. בכל סוף סיבוב קיימת בפני המתמודדים אפשרות לפרוש עם סכום הכסף שצברו עד לאותה הנקודה, ואלו שיענו נכונה על כל השאלות יזכו במיליון שקלים. הצופים בבית יכולים להשתתף במשחק בזמן אמת דרך אפליקציה המבוססת על זיהוי קולי, והעונים המהירים ביותר יוכלו לזכות בפרסים.

שלבי המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במשחק ארבעה סיבובים המכילים עשר שאלות בסך הכל:

  • סיבוב ראשון - מורכב משלוש שאלות. המתמודדים צריכים לענות מהר יותר מ-50 העונים הראשונים. מהכספומטים יוצאים שטרות בשווי 20 שקלים.
  • סיבוב שני - מורכב משלוש שאלות. המתמודדים צריכים לענות מהר יותר מ-40 העונים הראשונים. מהכספומטים יוצאים שטרות בשווי 50 שקלים.
  • סיבוב שלישי - מורכב משתי שאלות. המתמודדים צריכים לענות מהר יותר מ-30 העונים הראשונים. מהכספומטים יוצאים שטרות בשווי 100 שקלים.
  • סיבוב רביעי - מורכב משתי שאלות. המתמודדים צריכים לענות מהר יותר מ-20 העונים הראשונים בשאלה התשיעית, ומהר יותר מ-10 העונים הראשונים בשאלה העשירית. מהכספומטים יוצאים שטרות בשווי 200 שקלים.
  • שאלת המיליון - לאחר שהמתמודדים צלחו בהצלחה את עשר השאלות הם מגיעים לשאלת המיליון. השאלה אינה מופיעה על הלוח והכספומטים אינם מוציאים שטרות בשום שווי, כיוון שתשובה נכונה מזכה את המתמודדים אוטומטית במיליון שקלים, נוסף על הסכום שהרוויחו עד לשלב זה.
  • סיבוב מהיר - סיבוב קצר המורכב משלוש שאלות בסך הכל. המתמודדים צריכים לענות מהר יותר מ-50 העונים הראשונים. מהכספומטים יוצאים שטרות בשווי 20 שקלים. בשלב זה מתמודדים ילדים צעירים שינסו להתעלות על דמיונם ומהירותם של המבוגרים.

כלי עזר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפני זוג המתמודדים עומד לחצן מצוקה בו הם יכולים להשתמש פעמיים במהלך המשחק. אם המתמודדים בוחרים ללחוץ עליו נעצרת הספירה לאחור וכן נחשפת בפניהם אות אחת מהתשובה הסופית.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מידע וכתבות:

ביקורות: