שומרי הגלקסיה בספיישל חג המולד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שומרי הגלקסיה בספיישל חג המולד
The Guardians of the Galaxy Holiday Special
מבוסס על שומרי הגלקסיה
סוגה סרט גיבורי-על
יוצרים ג'יימס גאן
כותבים ג'יימס גאן
בימוי ג'יימס גאן
שחקנים כריס פראט
קווין בייקון
דייב בטיסטה
וין דיזל
בראדלי קופר
קארן גילאן
פום קלמנטיף
שון גאן
מריה בקלובה
מדבבים מייקל רוקר (Yondu Udonta)
בראדלי קופר (רוקט)
מריה בקלובה (Cosmo) עריכת הנתון בוויקינתונים
פסקול ג'ון מרפי
ארץ מקור ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
שפות אנגלית
הפקה
מפיקים בפועל קווין פייגי
לואי דספוסיטו
ויקטוריה אלונסו
חברת הפקה אולפני מארוול
הפצה הפצת המדיה של דיסני עריכת הנתון בוויקינתונים
אתר צילומים אטלנטה, ג'ורג'יה
צלמים הנרי ברהם עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה ג'ון מרפי עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך פרק 42 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שידור
רשת שידור דיסני+
תקופת שידור מקורית 25 בנובמבר 2022
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שומרי הגלקסיה בספיישל חג המולדאנגלית: The Guardians of the Galaxy Holiday Special) הוא ספיישל טלוויזיוני אמריקאי שנכתב ובוים על ידי ג'יימס גאן, ועוקב אחר קבוצת שומרי הגלקסיה. הספיישל שודר ב-25 בנובמבר 2022 ועלה בשירות הסטרימינג דיסני+ בלבד. הסרט מהווה חלק מהיקום הקולנועי של מארוול.

הספיישל מהווה בסיס לסרט "שומרי הגלקסיה: חלק 3".

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

זמן מה לאחר שנפרדו מתור,[1] שומרי הגלקסיה רוכשים את "ראשומקום" מהאספן ומתחילים לבנות אותה מחדש. כאשר חג המולד מתקרב, קרגלין אובפונטרי מספר לשומרים את הסיפור כיצד יונדו אודונטה הרס את חג המולד לפיטר קוויל בילדותו. מנטיס מדברת עם דראקס על מציאת מתנה מושלמת עבור קוויל, שכן האחרון עדיין מדוכא מעזיבתה של גאמורה.[2] היא גם מגלה לדראקס שהיא אחותו למחצה של קוויל, שכן שניהם חולקים אב, אגו, אך היא מסרבת לספר לקוויל את האמת, מתוך חשש להזכיר לו את המעשים הנוראיים של אביו.[3] לאחר ניסיון להעלות רעיונות למתנה, הם מסכימים שעליהם להגיע לכדור הארץ ולהחזיר את גיבור ילדותו של קוויל, קווין בייקון.

מנטיס ודראקס טסים לכדור הארץ ונוחתים בגבעות הוליווד ליד שלט הוליווד, בקליפורניה, שם הם מנסים לחפש את בייקון. בסופו של דבר, הם מקבלים מפה של בתי הסלבריטאים על ידי בעלת חנות מזכרות ומשתמשים במפה כדי לאתר את ביתו של בייקון. בייקון, שמחכה שמשפחתו תחזור הביתה, נבהל מהופעתם של מנטיס ודראקס ומנסה להימלט, אך מנטיס מכניסה אותו לטראנס באמצעות כוחותיה. כשהם חוזרים ל"ראשומקום", מנטיס ודראקס מגלים לאכזבתם שבייקון הוא שחקן ולא גיבור אמיתי. מאוחר יותר, השומרים מפתיעים את קוויל בחגיגת חג המולד, אך האחרון מתעצבן כשנודע לו שבייקון נחטף בניגוד לרצונו ודורש להחזירו הביתה. עם זאת, קרגלין משכנע את בייקון להישאר בכך שהוא מספר לו כיצד הוא שימש השראה לגבורתו של קוויל. בייקון מסכים להישאר ולחגוג את חג המולד עם השומרים לפני שיחזור הביתה ונפרד מהחבורה באומרו "נתראה בפסחא", כרמז לסרט ההמשך שומרי הגלקסיה: חלק 3. מאוחר יותר, קוויל ומנטיס מתפייסים כשהאחרונה חושפת את האמת על הקשר המשפחתי שלהם, בעוד שקוויל חושף את הסיפור המלא של יונדו אודונטה שקיבל את מתנת חג המולד של קוויל ונתן לו את הבלסטרים שלו.

בסצנת אמצע הקרדיטים, רוקט ראקון וקוסמו כלב חלל הרוסי, הופכים את גרוט לעץ חג מולד אך ללא הצלחה ורוקט מציין שהם צריכים לעשות עוד ספיישל.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

בנוסף, להקת Old 97's מופיעה כלהקה חייזרית המנגנת מספר שירים. מייקל רוקר מדובב את קולו של יונדו בסצנות אנימציה. מארק המיל מופיע כאדם שתוי.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2020, נשיא אולפני מארוול קווין פייגי הכריז על הספיישל ואף חשף את שמו.[10] גאן אמר כי "הספיישל ההזה הוא אחד הסיפורים האהובים עלי אי פעם... מטורף ומהנה ככל שניתן". גאן הוסיף שהספיישל יהיה לייב אקשן וחלק מהיקום הקולנועי של מארוול (MCU), וציין כי היה מעריץ של ספיישל חג המולד של מלחמת הכוכבים (1978) בצעירותו.[11] גאן סיים את התסריט באפריל 2021. חברי הקאסט הראשיים של סרטי שומרי הגלקסיה ישחקו בסרט, כאשר הסיפור מתרחש בין תור: אהבה ורעם לשומרי הגלקסיה: חלק 3. גאן ציין שיש חלקים מהספיישל שיעזרו לבסס חלק מהתסריט לסרט השלישי של שומרי הגלקסיה. ב-3 ביוני, וין דיזל, שמדבב את גרוט ביקום הקולנועי של מארוול, אמר שפייגי נרגש מיצירת הסרט ובמיוחד מעצם העובדה שבסרט מתוכנן שדמותו של גרוט יחזור לביתו, פלנט x. בנוסף, סופר כי הספיישל יהיה באורך של כ-40 דקות.

הפצה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הספיישל שוחרר בבלעדיות בשירות הסטרימינג דיסני+ ב-25 נובמבר 2022,[12] במהלך תקופת החגים. 

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמדים תוצאה מקור
2023 פרסי אמי לתוכניות לילדים ולמשפחה הספיישל הבדיוני הטוב ביותר שומרי הגלקסיה בספיישל חג המולד זכייה [13]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ כפי שתואר בתור: אהבה ורעם
  2. ^ בעקבות מותה של גאמורה בסרט הנוקמים: מלחמת האינסוף (2018) והיעלמותה בסרט הנוקמים: סוף המשחק (2019).
  3. ^ כפי שתואר בסרט שומרי הגלקסיה: חלק 2
  4. ^ 1 2 3 4 Kit, Borys (April 30, 2019). "Robert Downey Jr.'s Massive Payday Tops 'Avengers: Endgame' Star Deals". The Hollywood Reporter. Archived from the original on April 30, 2019. Retrieved April 30, 2019.
  5. ^ Fleming Jr., Mike (May 15, 2019). "'Guardians of the Galaxy' Director James Gunn Breaks Silence On High-Profile Disney Firing, & What He Learned From The Career Crisis That Followed – Deadline Disruptors". Deadline Hollywood. Archived from the original on May 15, 2019. Retrieved May 18, 2019.
  6. ^ Schager, Nick (May 13, 2019). "Karen Gillan on the Future of Nebula Post-'Avengers: Endgame' and James Gunn's Return to 'Guardians'". The Daily Beast. Archived from the original on August 5, 2019. Retrieved May 13, 2019.
  7. ^ Agar, Chris (May 3, 2018). "Chris Pratt Confirms Guardians of the Galaxy 3 Films Next Year". Screen Rant. Archived from the original on May 8, 2018. Retrieved May 7, 2018.
  8. ^ Tramel, Jimmie (September 23, 2018). "Tulsa-bound actor Sean Gunn knows Marvel-ous details, but can't share yet". Tulsa World. Archived from the original on September 25, 2018. Retrieved September 25, 2018.
  9. ^ Wiseman, Andreas (June 6, 2022). "'Borat' Breakout Maria Bakalova Set For Key Role In Marvel's 'Guardians Of The Galaxy Vol. 3'". Deadline Hollywood. Archived from the original on June 6, 2022. Retrieved June 6, 2022.
  10. ^ James Gunn Returns to Write and Direct ‘The Guardians of the Galaxy Holiday Special’ Ahead of ‘Guardians of the Galaxy 3’, Marvel Entertainment (באנגלית)
  11. ^ https://mobile.twitter.com/jamesgunn/status/1337230592413319170, Twitter
  12. ^ Clark Collis July 16, 2021 at 11:18 AM EDT, James Gunn says 'Guardians of the Galaxy 3' will be a 'heavier' story, EW.com (באנגלית)
  13. ^ Michael Schneider, Children’s & Family Creative Arts Emmys 2023 Full Winners List: Disney, Netflix Lead, Variety, ‏2023-12-17 (באנגלית אמריקאית)
הקודם:
2022: "סניקרלה"
פרס אמי לתוכניות לילדים ולמשפחה לספיישל הבדיוני הטוב ביותר
2023: שומרי הגלקסיה בספיישל חג המולד
הבא: