שועל-מעופף אדום קטן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןשועל-מעופף אדום קטן
מצב שימור
conservation status: least concernנכחדנכחד בטבעסכנת הכחדה חמורהסכנת הכחדהפגיעקרוב לסיכוןללא חשש
conservation status: least concern
ללא חשש (LC)‏[1]
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: יונקים
סדרה: עטלפים
משפחה: עטלפי פרי
סוג: שועל-מעופף
מין: שועל-מעופף אדום קטן
שם מדעי
Pteropus scapulatus
‏1862
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שועל-מעופף אדום קטן (שם מדעי: Pteropus scapulatus) הוא מין של עטלף ממשפחת עטלפי הפירות החי בטבע באזורים טרופיים בצפון-מזרח אוסטרליה.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

השועל-המעופף הוא מהגדולים שבעטלפים והוא קרובו של המין שועל-מעופף אפור-ראש. הוא מגיע לאורך 125-200 מ"מ, מוטת כנפיים של 120-150 ס"מ ומשקל ממוצע של 300-600 גרם. עטלף זה בעל פרווה קצרה אדומה-חומה עם ראש אפור והוא בעל כנפיים ארוכות עשויות קרום עור והוא חסר זנב. הוא בעל ראש גדול ועיניים זהובות וגדולות ואוזניים ורודות ארוכות ומחודדות.

העטלף מעופף עם כנפיו הארוכות בקבוצות גדולות לאורך יערות ומחפש פרחים ופירות עצים כמו אקליפטוס, עצי Melaleuca ו-Corymbia אותם הוא מאביק בתמורה לצוף. כאשר התנאים טובים מתאספים להקות רבות של עטלפים, לעיתים מעל 100 אלף לאותו אזור. להקת העטלפים הגדולה מושכת בתורה טורפים שונים: עיטמים לבני חזה, פיתוני שטיחים ותניני מים מתוקים האורבים מתחת למים וחוטפים עטלפים צמאים.

תקופת הרבייה אצלו מאוחרת יותר ממרבית עטלפי הפרי - עד 6 חודשים יותר מאוחר באזור אפריל ומאי. הסיבה לכך הוא כדי למנוע את הגורים (כל עטלף יולד צאצא אחד) לטמפרטורות הקיץ הגבוהות. עטלפים בקיץ האוסטרלי מתקבצים יחדיו מתחת לענפים וחוסכים באנרגיה כדי להימנע ממכת חום, לעיתים בכמויות עצומות על אותו העץ. באזורים בהם אנשים הפריעו לעטלפים במנוחה מאות מהם מתו עקב התחממות יתר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שועל-מעופף אדום קטן בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שועל-מעופף אדום קטן באתר הרשימה האדומה של IUCN