שחף בונפרטה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
קריאת טבלת מיוןשחף בונפרטה
מיון מדעי
ממלכה: בעלי חיים
מערכה: מיתרניים
על־מחלקה: בעלי ארבע רגליים
מחלקה: עופות
סדרה: חופמאים
תת־סדרה: שחפאיים
משפחה: שחפיים
סוג: כרויקוצפלוס
מין: שחף בונפרטה
שם מדעי
Chroicocephalus philadelphia
אורד, 1815
תחום תפוצה
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
שחף בתעופה

שחף בונפרטה (שם מדעי: Chroicocephalus philadelphia) הוא מין של עוף ממשפחת השחפיים החי באמריקה הצפונית. הוא קרוי על שם החוקר הצרפתי שארל לוסיאן בונפרטה, בנו של לוסיאן בונפרטה (אחיו של קיסר צרפת נפוליאון בונפרטה), שחקר את השחף במשך 8 שנים.

מאפיינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שחף בונפרטה הוא הקטן שבשחפים לאחר המינים שחף סיני שחור-ראש ושחף גמדי. הוא מגיע לאורך 28–38 ס"מ, מוטת כנפיים של 76–84 ס"מ ומשקל 180–225 גרם. הזכרים כבדים מעט מהנקבות. הוא בעל נוצות גב וכנפיים אפורות למעט בקצוותיהן השחורות, צידי הגוף והבטן לבנים. הצוואר והראש לבנים ובעונת הרבייה הם הופכים לכהים. המקור דק ושחור והרגליים אדומות ובעלות קרומי שחייה.

שחף זה מעופף ברחבי צפונה של אמריקה הצפונית מאלסקה ועד מערב קנדה ומגיע עד לגבול ארצות הברית וקנדה. הוא נצפה באיסלנד אך נדיר מאוד באירופה. הוא מתרחק מיערות אך חלק מהאוכלוסיות נפוצות בטייגה של אלסקה. הוא חי סביב אגמים, ביצות, נהרות וגופי מים פתוחים ורדודים. בחורף הוא מצוי סביב החופים המזרחיים או המערביים וגם בימות הגדולות.

שחף זה ניזון בדומה לרוב השחפים ממגוון מזונות. בעונת הרבייה הוא מתבסס על חרקים. להקות שחפים ילקטו יחדיו מאות טרמיטים צעירים מכונפים והם גם מלקטים ביצים של דגי סלמון המוטלות לאורך הנהרות, אותם הם מלקטים בצלילה מתחת למים. לקראת החורף הם ניזונים ממגוון מזונות הכוללים דגים, סרטנים, תולעים וחסרי חוליות נוספים ויגוונו גם באגוזים. הם גם נצפו חוטפים מזון לעופות אחרים כמו חופית אלפינית וחופזי מנומר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שחף בונפרטה בוויקישיתוף