שחר כהן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שחר כהן
לידה 22 ביולי 1976 (בן 47)
פתח תקווה, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים האוניברסיטה הפתוחה עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 2 עריכת הנתון בוויקינתונים
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שחר כהן (נולד ב-22 ביולי 1976) הוא מוזיקאי, מפיק מוזיקלי מעבד וזמר ישראלי. כותב ומלחין משיריו ושירי משוררים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן נולד בפתח תקווה. אביו, יצחק, בן למשפחת יהודים-טורקים מאינסטנבול, שעלתה לארץ ישראל ב-1935 נולד בתל אביב בשנת 1940 ודיבר לאדינו בנוסף לעברית. אמו, אילנה, נולדה בעיראק ועלתה בילדותה למעברת עמישב בפתח תקווה. הוא בעל תואר B.A במדעי המחשב מהאוניברסיטה הפתוחה והתמחה בבניית אתרים ושיווק ברשת לצד לימודי הפקה מוזיקלית בבית הספר Muzik.

תחילת הדרך[עריכת קוד מקור | עריכה]

בגיל 16 למד גיטרה אצל רונן אפרת במשך כשנה. הופעתו הראשונה הייתה ב-1993, כשהיה בן 17, במועדון הרוקסן, עם ההרכב "הרדי ויינברג". בהמשך השנה הוזמן ההרכב לתחרות להקות.

בשל"ת הנח"ל בדגניה א' הקים עם אלי לס מהלייבל "פתקית" הרכב קאברים שהופיע בקיבוץ. לאחר שחרורו מצה"ל הקים הרכב בשם "לואי", שהופיע, בין השאר, בפסטיפרינג' בצוותא, בתיאטרון תמונע ועוד. בתקופה זו התחיל להלחין שירי משוררים. בלילה הלבן של 2009 בתל אביב הופיע ההרכב בערב מחאה בשם "רעב" בעקבות פרסום דו"ח העוני עם קבוצת משוררים שהפכה אחר כך יחד עם משוררים ומוזיקאים נוספים ל"גרילה תרבות". כמו כן, הופיע ההרכב לצד קבוצת המשוררים ב"פסטיבל זיכרון יעקב לנגני רחוב". באותה שנה למד כהן הפקה מוזיקלית בבית הספר MUZIK והתחיל להפיק, וכן רשם הופעת בכורה טלוויזיונית ב"אולפן השקוף" של ערוץ 24 עם ביצוע לעיר מקלט של אהוד בנאי ולסינגל הבכורה שלו "זרעים של תודעה" שיצא שנה לאחר מכן.

המחאה החברתית ואלבום הבכורה "פה לאחרים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

כהן הופיע ב"מחאת האוהלים הגדולה של 2011" ובערבי מחאה של גרילה תרבות. עם המחאה והמשוררים נוצר אלבום בהפקת דודי לוי בשם "פה לאחרים" שסינגלים ראשונים מתוכו יצאו ב-2012, האלבום עצמו יצא בקיץ 2013 ומכיל שירים של יודית שחר, רוני סומק, אשר רייך, דוד אבידן, אבירם מעין ושיר הנושא שכתב שחר.

הלהיט "סולו עראק", לפי מילותיו של רוני סומק הושמע ברדיו דרום, רדיו ירושלים, רשת ג' ועוד. בעקבות השיר בוצע מופע משותף עם סומק בתיאטרון גבעתיים.

כהן הלחין וביצע את השיר "חייב שיהיה שוב שמח" לפרויקט "שירים מהמיטה". השיר נכנס גם לאלבום הבא שלו: "40 20" בו השתתפו גם סגול 59 ודפנה ארמוני בשירת קולות.

"40 20"[עריכת קוד מקור | עריכה]

האלבום השני של כהן מתעד את חייו בין גיל 20 ל-40 בשאיפה לתת דוגמה להתבגרות של הדור שלו כולו, משלב רוק עם צליל מזרחי אותנטי. מהאלבום יצאו לאור 5 סינגלים והוא נבחר ל"מומלצי השנה החדשה" של העיתונאי והמבקר, דודי פטימר במעריב והוביל לאירוח אצל יואב קוטנר בגל"צ, קרן נויבך ברשת ב', סופ"שתרבות בכאן 11 ועוד. האלבום הופץ על ידי חברת הליקון.

השקת האלבום התקיימה בסוף אוגוסט 2018 ב"בר גיורא" בהשתתפות אבי בללי, סגול 59 ובועז כהן.

ערק רוקס[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2018 הקים כהן הרכב בשם "ערק רוקס". ההרכב קיים מופע ב-3 שפות בשם "שורשים", שעלה בתחילת 2019 בתל אביב. כמו כן, השתתף ההרכב במחווה לדייוויד בואי באוזן השלישית.

עראק רוקס ויואב קוטנר

שיתופי פעולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אבי בללי (סולן נקמת הטרקטור) התארח בהשקת "40 20" וכהן אף הפיק לו וליוצר השיר אבישי בן תקווה את "מתגעגע אל הגוף" (2019). גם דני שושן (סולן הצ'רצ'ילים) וברוך פרידלנד (תופעת דופלר) התארחו בהופעותיו. דפנה ארמוני הקליטה קולות לשיר "להיות איתך" השתתפה בקליפ וכן אירחה את שחר בהופעותיה בקפה ביאליק (2019). עם המשורר אלי אליהו הוא מקיים ערבים משותפים וכן מארח אותו בהופעותיו.

עיבוד והפקה מוזיקלית[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 2019 הפיק כהן הפיק את "מתגעגע אל הגוף" לאבי בללי ואבישי בן תקווה.

כהן ניגן גיטרות ועיבד יחד עם דודי לוי את אלבום הבכורה "פה לאחרים", כמו כן הפיק מוזיקלית את אלבומו השני "40 20" (2018), כמו כן הפיק והלחין את סינגל הבכורה של גילת דור "ימי סערה" (במסגרת שת"פ עם הפזמונאי אשר שיף.

הוא הפיק גם את סינגל הבכורה של שרון חיים "שנה לפני הסוף" (2016) וכן היה שותף בהפקת סינגלים ודמואים לאסנת יששכרוף, יוני מור, לשחקנית והזמרת אורית עזרייב ועוד.

בשנת 2016 הקים את "שחר עולה" ובמסגרתו מספק שירותי הפקה ושיווק דיגיטלי לאמנים.

שחר כהן והעראק רוקס בהופעה בבר גיורא

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 2009 כהן נשוי. אב לשני ילדים.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא שחר כהן בוויקישיתוף