שיחה:אביב אור

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הוחלט להשאיר ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־5 יולי 2006
הוחלט להשאיר ערך זה בעקבות הצבעת מחיקה? שנפתחה ב־5 יולי 2006

שוב חשיבות.... אביב אור היא ציירת שביחד עם ערן אביאני וקומיקום עזרו לפיתוח הקומיקס הישראלי בכך שיצרו את הכותר "ארינאה" והצלחתו עזרה עזרה לשבור גבולות לעלילונאים הישראלים שעד אז הרבה מהם נשארו בתירוץ של אורי פינק: "הישראלים לא אוהבים גיבורי על" ולכן לא ניסו בעצמם, וגם ז'אנרים דומים ניפגעו כמו מדע ביוני, פנטזיה ועוד..... קומיקום הסטודיו שבו אביב אור היא חצי ממנו מנסה לעזור לקהילה וגם תרם לעלייתה והרכבתה. הינה כמה ציטוטים על תרומתה של אביב (וגם ערן בדרך כלל) לעידוד הקומיקס הישראלי:

  • מתוך אתר קומיקום:

"המטרה ששמנו לפנינו היא לפתח את תחום הקומיקס בארץ: ביצירה באיכות ובז'אנרים שלא נפוצים בישראל, בהסברה לכל מי שאוהב קומיקס (גם מי שעדיין לא מודע לזה) ובעידוד ליוצרי קומיקס צעירים . אהבה עזה לתחום, יצר הרפתקנות שגובל בהפרעה נפשית וכמויות אדירות של אופטימיות הם כלי העזר שלנו בדרך למטרה הזו, שלאורכה הרבה עבודה קשה אבל גם הרבה סיפוק והנאה . "
קישור לדף בו כתוב הציטוט

  • ציטוט מתוך הטור נביא הזעם ,ראיון עצמי של ערן אביאני :

"לפני שלוש שנים לא היו בארץ חנויות קומיקס, מפגשים או מבחר של כנסים שקשורים לקומיקס בצורה זו או אחרת כל שני וחמישי. לאוהדי המדיום היתה נטיה לנדוד מפורום שנסגר באתר א' לפורום שנפתח באתר ב', וחוברת קומיקס שתופץ בהיקף כלל ארצי לא נראתה מאז אורי און. למרות כל זאת, ב-10 לספטמבר, 2002, הכרזנו באופן רשמי על פתיחתו של סטודיו קומיקום, וב-1 לאוקטובר – לאחר השקה מוצלחת בכנס אייקון של אותה שנה – ארינאה #1 הופיעה על מדפי חנויות ספרים ברחבי הארץ.

מעבר לכך, החוברות שלנו לא הודפסו בכמויות מצומצמות שיאפשרו החזר מיידי. החוברות שלנו הודפסו בכמויות גדולות במיוחד שיאפשרו לנו – במהלך פרק זמן של כמה שנים – להגדיל את קהילת הקומיקס בארץ ומעגל הקוראים שלנו.

האם הפרזנו בציפיות שלנו?

לדעתי, לא. תרבות הקומיקס בארץ צמחה בצעדי ענק בשנים האחרונות ואי אפשר להגיד שלא היה לנו, בקומיקום, חלק גדול בכך. מעבר לזה, האמונה מידבקת. אנו רואים כיום עבודות של הרבה יותר יוצרים מגיעות לדפוס ברמות הפקה שונות, ואפילו אורי פינק – שהיה כבר ותיק בתחום - החל לפרסם ירחון חודשי בזכות ארינאה.

מבחינה אישית, פסטיבל הקומיקס השנה - שרק אתמול הסתיים - עזר לי לראות ששלוש השנים האחרונות העניקו לנו תשתית מצויינת להמשך התפתחות הסטודיו. המכירות שלנו היו ונשארו חזקות, והציפייה לחוברות חדשות שלנו גדולה מתמיד "
קישור לדף בו כתוב הציטוט

  • גם אלי אשד חוקר תרבות אשר חוקר גם את תרבות הקומיקס הישראלי מדבר על תרומתה של אביב אור (והפעם דווקא לנוכחות המין הנשי המתעסק בקומיקס).

"ובימינו דומה שהקומיקס הנשי בישראל פורח יותר מתמיד ובהתחשב במספר המועט יחסית של קומיקסאים פעילים בישראל הרי שהנשים בולטות אף יותר ללא פרופורציה למספרן . ובמפתיע ובניגוד לסטריאוטיפ המקובל ( גם בחו"ל ) הן פעילות ביותר גם בתחום סיפורי הקומיקס ההרפתקניים ונותנות לז'אנר זה שנעלם בישראל מאז שנות השמונים זריקת החייאה. ניתן למנות בינן את אביב אור הציירת שיצרה בשיתוף פעולה עם ערן אביאני את סדרת הקומיקס ההרפתקנית המקורית הראשונה מזה שנים רבות "ארינאה " מיני סדרה שתיארה מסע הרפתקאות בעולם פנטסטי בדומה לזה של "שר הטבעות "של טולקין ."

קישור לדף בו כתוב הציטוט

אז הינה אני חושב שהיא הרוויחה את הערך ביושר . ולהזכירכם תרבות הקומיקס הישראלית קטנה ומתפתחת אך עדיין חשובה ולכן אני חושב שהשמת הערכים לכאן חשובה לתודעת הציבור שחלקם לא יודע אפילו על קיומה של תרבות זאת וחבל.

אחרי שכתבת "ואחת הכשרונות המבטיחים ביותר בקומיקס הישראלי" לא ידעתי מה לחשוב... ברגע שתהיה מפורסמת ולא הבטחה תכתוב שוב. סקרלט 10:20, 4 יולי 2006 (IDT)

ערכתי, כניראה שבאמת לא השתמשתי בביטוי נכון לתאר אותה . היא מפורסמת ביותר בקהילת הקומיקס הישראלי ואין כמאט אחד שלא מכיר אותה שם.--תנין-אוטובוס 16:27, 4 יולי 2006 (IDT)
אני לא חושב שזה עניין של "תודעת הציבור" - אנחנו לא אתר חדשות שצריכים להביא לידיעת הציבור את התרבויות ה"חסרות". הבאת כמה קישורים נחמדים, אבל מעיון בגוגל מצאתי ביקורת מאת אלון רוזנבלום. אני לא מכיר את תחום הקומיקס בישראל, אבל בטוח שגם לפני יוני 2002 היו ישראלים שהוציא חוברות קומיקס. הערך מציג את היצירה שלה כ"פורצת דרך" - ספק גדול מבחינתי. מבחינתי היא רק בתחילת דרכה, וכמו שלא כל מרצה באונ' שלי צריל לקבל ערך, אני לא חושב שיש מקום לתת ערך לכל קומיקסאי עולה. Yonidebest Ω Talk 21:51, 5 יולי 2006 (IDT)
תיקן את עצמו במאמר זה . וחוץ מזה כבר עברו הרבה מים בנחל ואביב אור הפכה לאחת הקומיקסיאות הטובות של ארצינו היא כבר לא עולה. --תנין-אוטובוס 22:12, 5 יולי 2006 (IDT)
חביב. אני מציע לכל הפחות שהערך יכלול גם ביוגרפיה ולא רק קורות חיים עסקיים. Yonidebest Ω Talk 22:17, 5 יולי 2006 (IDT)
ערכתי, הרכבתי וכתבתי פרטים כמו תאריך לידה ,עיר מגורים ומסגרת אומנותית. אך לא הסרתי את תבנית העריכה כי איני יודע אם זה מספיק, זה מספיק?--תנין-אוטובוס 01:52, 7 יולי 2006 (IDT)

עדיף מאוחר מאשר לעולם לא אבל היא אכן מאיירת חשובה בתרבות הקומיקס הישראלי, כך שיש להסיר את תבנית החשיבות. אגב, מה עם ערך למאיירת הילה חבקין? בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 12:39, 14 בינואר 2007 (IST)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:46, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הוסר. Uziel302 - שיחה 17:21, 13 באוקטובר 2017 (IDT)[תגובה]

קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 12:47, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הוסר. Uziel302 - שיחה 17:21, 13 באוקטובר 2017 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באביב אור שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 18:23, 19 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]