שיחה:אופרות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

What is the purpose of this article? is it suppose to be a list? F16

מצטרפת לשאלה Xslf 23:36, 2 יולי 2004 (UTC)

לפי שם הערך, מובן מאליו שזו רשימה של אופרות, שכרגע, למרבה הצער, יש בה רק נציג אחד. בימים האחרונים התחלנו להשתמש בקטגוריות ליצירת רשימות מסוג זה, ולכן אבד הכלח על רשימה זו, ותיכף אמחקנה. דוד שי 00:00, 3 יולי 2004 (UTC)

קטגוריית אופרות וקטגוריות בכלל[עריכת קוד מקור]

שלום! לדעתי, אף על פי שוויקי העברית מתנגדת לרשימות, יש ליצור דפים של רשימות בלבד (כאלה שאינם מתיימרים להיות יותר מזה), על מנת ליצור מאגר נוח של שמות מאותה קטגוריה. ודאי תגידו: "לשם כך נמצאת הקטגוריה עצמה", אך: א. בקטגוריה עצמה לכלול בנפרד את הערכים שנכתבו ואלה שלא נכתבו בנפרד - זה יוצא די מסורבל. ב. לעתים קטגוריה גם כוללת לא רק את מרכיביה, אלא גם ערכים המקושרים אליה מבחינה נושאית. כלומר, מישהו שירצה לכתוב ערך "רצ'יטטיב", ודאי יכתוב בו "קטגוריה:אופרות", אבל אז מי שמחפש רשימה של אופרות ימצא שם כל מיני מונחים הקשורים לעניין. הגעתי לנושא מכיוון שזה בדיוק הנושא בו אני רוצה להתמקד כרגע. הייתי רוצה להפנות אתכם לרשימה שכזו, כפי שהצעתי להקים, בוויקי האיטלקית -> Opere liriche. לי זה לא נראה מזיק במיוחד, ולכם? זו רשימה מאוד נוחה, המרכזת את כל האופרות החשובות, וכך גם נוח לדעת על איזו יש ערך ועל איזו אין. בברכה, HansCastorp 02:36, 27 יוני 2006 (IDT)

נושא זה עלה בעבר, ואת השורה התחתונה ראה בויקיפדיה:ניווט#רשימות. כדי להצדיק קיום של רשימה נדרש בה יתרון על-פני קטגוריה: סיווג לפי ארצות שבהן נוצרו האופרות או לפי תקופות, ציון שמות המחברים ושנת הופעת הבכורה וכדומה. אין טעם ברשימה נטו (והדוגמה מוויקי האיטלקית קרובה מאוד לכך) - לכך נועדה הקטגוריה. לבעיה שהעלית: ניתן לוודא שבקטגוריה:אופרות יופיע רק אופרות, וערך כדוגמת "רצ'יטטיב", יופיע בקטגוריית משנה, קטגוריה:אופרה: מונחים, למשל. דוד שי 06:39, 27 יוני 2006 (IDT)