שיחה:אורגזמה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בהמשך לדיון כאן, רשמתי את הערך "אורגזמה" באופן לא בוטה, שלא אמור לפגוע ברגשות הזולת, עם הפניות לקישורי חוץ.

הערך צנוע ומהוגן, ביחס לערכים אחרים בתחום המיניות, וביחס לערך המקביל באנגלית. דני Danny-w 17:06, 21 אוגוסט 2005 (UTC)

למה לעברת סתם?[עריכת קוד מקור]

המונח המקובל בלשון העברית הוא "אורגזמה". כך גם בספרות. אז למה לעברת בכוח? למה לאנוס את הוויקיפדיה? כמו כן, מתן השם "אביונה" לערך סותר את המדיניות הנהוגה לגבי מתן שמות לערכים, כיוון שכאמור מדובר בעברות שלא השתרש. מארק ברלין 20:19, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

פעלתי לפי ההערה שנשמעה פה קודם, לא יחסתי לזה חשיבות. אם זה כזה מפריע לך, אני בטוח שאחד ממפעילי המערכת ישמחו לשחזר את ההעברה. בברכה --יום טוב 20:22, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
זהו מקרה גבולי. המונח "אורגזמה" נפוץ יותר, אך גם ל"אביונה" יש קיום - אין זה מצב שבו אביונה נזנח כליל על-ידי הציבור. דוד שי 20:24, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
עם כל הכבוד, אני עוד לא שמעתי את המונח "אביונה" בשימוש, וכן לא ראיתיו בספרות. לכן, ההוראה "אין לאנוס שימוש בביטויים עבריים לא נפוצים, לכן כתוב 'אינטרנט' ולא 'מרשתת'", הלקוחה מויקיפדיה:איך לתת שם לערך#השתמש במילים עבריות תקפה במקרה הזה, לפחות לדעתי. במקרה הגרוע ביותר צריך להפוך את "אביונה" ל"רידיירקט", לא הפוך. המונח "אורגזמה" נפוץ יותר. מארק ברלין 20:26, 23 אוגוסט 2005 (UTC)
אני מסכים עם מארק במקרה זה. גילגמש שיחה 20:27, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

1. יש יתרון לביטוי "אביונה" - בכך שהוא נשמע פחות עממי ויותר אקדמי. ובכך מאפשר להתמודד עם דורשי הצנזורה השונים. אבל זה לשיקול דעתכם. 2. דבר אחר, נראה שזה כבר לא קצרמר.... דני, Danny-w 20:36, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

זה בהחלט לא קצרמר, אבל לא זו הנקודה. ובאשר לביטוי אביונה - הוא נשמע אקדמי מדי. אפילו בבריטניקה החדשה לנוער כתוב "אורגזמה". חוץ מזה, הוויקיפדיה לא צריכה להתנתק מהעם. ואני כבר לא מדבר על זה שלאדם הממוצע "אביונה" זה קודם כל הנקבה של "אביון". מארק ברלין 20:38, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

תוצאות "מבחן גוגל"[עריכת קוד מקור]

אתר גוגל הישראלי נותן קצת יותר מ-400 תוצאות עבור "אביונה", כאשר בחלקן "אביונה" משמשת במשמעות של נקבה של "אביון". עבור "אורגזמה", גוגל נותן מעל ל-20,000 תוצאות. לפיכך, גם מהבחינה הזו ראוי שהערך ייקרא "אורגזמה". מבחן גוגל מוכיח חד-משמעית, כי זוהי המילה הנפוצה והידועה יותר בציבור. מארק ברלין 20:49, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

החזרתי לאורגזמה. דרך אגב, אביונה, נקבת האביון, מנוקדת ונאמרת אחרת מאשר אביונה, אורגזמה. דוד שי 21:05, 23 אוגוסט 2005 (UTC)

עיברות וגוגל, תשובות לשניהם[עריכת קוד מקור]

אני אישית תומכת שהערך ישאר תחת שם הערך "אורגזמה" משום שזו השם הנפוץ ביותר (וכמובן שתהיה הפנייה מהערך אביונה למי שחפצה ליבו לחפש מה משמעות המילה הזו בעברית). עם זאת, אני חושבת שהמינוח שבתוך הערך עצמו כפי שהוא כרגע עדיף, הווה אומר- "אביונה, או בשמה הלועזי והנפוץ, אורגזמה[...]" ובהמשך הערך להתייחס לאורגזמה כאל אביונה.

אני תומכת בניסוח הערך על פי המינוח העברי אך אם יוחלט לשנות זאת בהמשך למילה "אורגזמה", אין לי בעיה, שני המינוחים מספיק "אקדמיים" בעיני ושניהם כשרים.

אני מוחה. אם הכותרת היא "אורגמזה", כך גם צריך להיות בערך עצמו. צריך להיות עקביים וכדאי להישמר מבלבול - אנחנו צריכים לחשוב על נוחות המשתמש. מארק ברלין 08:56, 24 אוגוסט 2005 (UTC)
אתה לא צריך למחות בתוקף, כבר אמרתי שבעיני שני המינוחים כשרים לגוף הערך, מה שאני העליתי זו העדפה גמישה שלי :) -*- עמבה -*- 10:26:49, 2005-08-24 (UTC)
שני המינוחים כשרים, אך צריך להשתמש באחד מהם. היות ושם הערך הוא "אורגזמה" צריך להשתמש במילה זו ולא במילה אחרת בגוף הערך. גילגמש שיחה 10:29, 24 אוגוסט 2005 (UTC)

האם ידוע לאיש מכם מהו מקורו של השם של הנקודה G ? בתודה מראש, קסניה שיינרמן, כיתה ז'. האם מישהו שם לב למשפט שאומר שנקודת הג'י ממוקמת במקום מסוים, יש בה עצבים רבים ומחקרים חדשים מעידים כי היא אינה קיימת? משהו לא בסדר בערך הזה

שלום, הוספת קישורים[עריכת קוד מקור]

שלום! אני לא יודעת אם זה מותר/אפשרי, אבל ראיתי שאתם מוסיפים קישורים חיצוניים לכל מיני ערכים ויש הרבה (מאד) מידע מעבר למה שמופיע בדף של אורגזמה/אביונה (לא נכנסת לויכוח הזה...). לדוגמא:

אורגזמה - הגדרה רפואית : http://www.infomed.co.il/glossary/g_127.htm (ממצה)


ויש כל מיני הרחבות שיכולות לענות להרבה בנות על שאלות סביב האורגזמה שגם ככה זה נושא לא ברור לדוגמא:

נושא של פליטת נוזלים/שתן בזמן שיא של גירוי: http://www.starmed.co.il/Forum/?MsgID=694390 (תשובה של רופא על התופעה)

ריכוז של מאמרים בתחום: http://www.2-eat.com/cat/33-ענייני-נשים-בריאות (צריך לעשות חיפוש שם)

ביי! וחופש גדול טוב לכל מי שיצא לחופשי!

סיבת השחזור[עריכת קוד מקור]

השיחזור הוא בעיקר בגלל שהתוספת שהוכנסה התייחסה רק לנשים, בעוד שהקטע מתייחס אל שני המינים. בברכה, לב - שיחה 06:48, 8 יולי 2006 (IDT)

אז הגיע הזמן לעסוק בכל מין בנפרד - בנושא הזה הם אינם שווים. דוד שי 07:44, 8 יולי 2006 (IDT)
ומה נעשה עם אינטרסקס לדוגמא? :-) לב - שיחה 07:58, 8 יולי 2006 (IDT)
שיחרתי לתוספת שלי אבל כמובן שערכתי אותה ע"פ הערתי של לב.
אני לא חושבת שצריך לעשות ערך נפרד על אורגזמה לכל מין משום שברוב המכריע של המידע - שני המינים זהים בנושא הזה. ישנם הבדלים קטנים שראוי שיצויינו בערך.
בקשה: בעריכה כתבתי ששרירי הנרתיק וריצפת האגן הם המתכווצים אצל נשים אבל אני לא יודעת אילו שרירים מתכווצים אצל גברים אז אני מבקשת כרגע להשאיר את הניסוח כמו שהוא, עד שמישהו שיודע אילו שרירים מתכווצים אצל גברים, יוסיף את המידע הזה. -*- עמבה -*- 08:27, 9 יולי 2006 (IDT)

אין שום קשר בין אֲבִיּוֹנָה לאורגזמה.[עריכת קוד מקור]

עיינו בדיון כאן. אדגיש, שגם במילונים רב-מילים ואבן שושן הפירוש של אביונה הוא תאווה בהקשר המיני ולא אורגזמה. אור99

החזרתי זאת לערך עד שהעניין יתברר. odedee שיחה10:25, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
ראוי לקבל את התיקון של אור99. כפי שהובהר בדיון שאור99, ולפי בדיקתי במילון אבן שושן (מהדורת 2000) ובמורפיקס אביונה היא ליבידו ולא אורגזמה. אם תרצו, ליבידו מוביל לאורגזמה. דוד שי 13:21, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
אני חוזר בי, משום שהמונח מופיע במאגר המונחים של האקדמיה ללשון העברית. קודם נשכנע את האקדמיה, ואח"כ נתקן :) --אור99 13:42, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
ומצד שני, את 'פירוש רש"י' המובא שם יש למחוק, משום שרש"י לא כותב כך בשום מקום.
רש"י על הפסוקים בקהלת מביא שני פירושים:
1. אביונה - תאוה כמו (דברים א) "ולא אביתם" (תהלים קיט) "תאבתי לישועתך". 2. ותפר האביונה - זו זכות אבות. תופר משענת אבות שלכם. ויהיה אביונה מלשון אב.
אמנם הפירוש השני קושר את המילה למילה אב, אבל מדובר בנמשל אחר לגמרי בנוגע לזכות אבות, וכמובן שהמילה "אונה" לא נזכרת כלל.
ביצעתי חיפוש גם ברש"י בכל התנ"ך ובכל התלמוד, ואין לפירוש זכר.--אור99 14:14, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
כפי שאמרה אליס, Curiouser and curiouser, מוזר שאבן שושן ומורפיקס מתעלמים מהאקדמיה ללשון העברית, ומוזר שמקומות אחדים באינטרנט מייחסים את אבי אונה לרש"י, אך אף אחד מהם אינו נותן מראה מקום. דוד שי 14:40, 31 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

ידוע מדעית שהאורגזמה הנשית חזקה יותר מהאורגזמה הגברית, וכתוב שרק 'נטען'. יש צורך בתיקון, הלא כן?

האם יש לך תימוכין לטענה זו ? וכיצד מודדים את עוצמתה של אורגזמה על מנת להוכיח זאת ? יש "אורגזמומטר" ? אליבאבא 09:30, 7 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]
אני חושב שצריך למחוק את זה לחלוטין. אני בספק אם ניתן לבדוק משהו כזה. גילגמש שיחה 09:31, 7 באפריל 2007 (IDT)[תגובה]

שטויות וקישקושים מ"ביולוג"[עריכת קוד מקור]

אתם בטוחים שרובין בייקר הזה באמת ביולוג? כי מה שהוא אומר זה דיי קישקוש ולא מתאים למי שמתעסק אם מדע ועובדות..בין אם מסתכלים על השטות התת הכרתית שלו מה שלא מסתדר אם כך שהאורגזמה היא לרוב תוצאה של גירוי הדגדגן או נקודת הג'י אפילו אם לוקחים את זה כהסבר משני לבין השטות השניה שגם הגבר וגם האישה כביכול צריכים להתאמץ בשביל שהיא תגמור ובקח מראה שהוא בסדר כשהיא גומרת..רואים שהוא אמר את זה מנקודת מבט אישית ולא עובדתית או משהו.

מחקר מקורי[עריכת קוד מקור]

למה יש פטמות לגברים? כי יותר פשוט שיהיו לכולם פטמות ורק אצל הנשים הן תהיינה בשימוש. אז אולי האורגזמה זה אותו סיפור? יוסאריאןשיחה 10:37, 14 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

זה רובין בייקר: http://en.wikipedia.org/wiki/Dr_Robin_Baker
לפי ויקיפדיה האנגלית המקור של הטענה הזאת הוא זה: Baker, R.R. & Bellis, M.A. (1993). Human Sperm Competition: ejaculate manipulation by females and a function for the female orgasm. Anim. Behav., 46, 887-909.
אפשר למצוא את זה בקלות כאן: http://www.minds.nuim.ie/~buffy/dissertation_research/pregnancy.pdf זאת התוצאה הראשונה בגוגל לחיפוש... EyalYehez 12:55, 24 במרץ 2011 (IST)

המוות הקטן[עריכת קוד מקור]

הביטוי הזה לא מקובל בעברית, וכאן זו ויקיפדיה העברית ולא הצרפתית, לכן לא ראוי שתהיה הפניה מ[[המוות נקטן]] ל[[אורגזמה]]. אחרת זה עשוי להיראות כאילו מישהו ניסה פה לפרסם את הסרט ההוא בראש הערך על אורגזמה. Fade to Black - שיחה 12:02, 10 ביוני 2011 (IDT)[תגובה]

מה מקורם של תאי זרע?[עריכת קוד מקור]

בערך נכתב: "אצל הזכר, האורגזמה מלווה בדרך כלל בפליטת נוזל זרע. בהפריה שמקורה ביחסי מין, זהו מקור תאי הזרע המגיע לחצוצרה בגוף הנקבה.". אם הכוונה הייתה שהזכר פולט זרע רק בעקבות אורגזמה אז הרי מדובר בטעות כי זרע נפלט גם במהלך הפרי-קאם. Eviv - שיחה 22:44, 14 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]

תמונה של צבים מזדיינים[עריכת קוד מקור]

אחרי שהשתעשעתי מהוספת תמונת הצבים המזדיינים, המתמלאתי תחושות של רצינות יתר לגבי הקשר של התמונה לערך, קרה רק לי? Eviv - שיחה 04:28, 8 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]

היסטוריה[עריכת קוד מקור]

- הצעה, לא עורך שום דבר רק מצעה. -

אני חושב שאתם צריכים לציין שמקורה של המילה היא מיוונית, שיהיה ברור טוב מאוד מתי היא הפכה להיות בדיוק מילה המציגה מין.

מה לדעתך המילה המקורית ביוונית שמילה זו נגזרת ממנה? גילגמש שיחה 06:19, 26 בינואר 2014 (IST)[תגובה]
המילה ממנה המילה הזו נגזרה ממנה היא: "ὀργασμός" מיוונית עתיקה. בויקימילון כתוב, אני חושב שזה די הגיוני שזה יופיע בערך, לא כך? Ejaculatory - שיחה 03:03, 1 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]
עדכנתי לפי הצעתך. גילגמש שיחה 06:25, 1 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

כתוב באופן לא מקצועי ולא אנציקלופדי. להלן פירוט.[עריכת קוד מקור]

הערך כתוב באופן לא מקצועי ולא אנציקלופדי, שלא לומר: פארודי ומגוחך. ערכים כאלה מלעיגים את ויקיפדיה העברית כולה בעיני הציבור.

הבעיה העיקרית היא כתיבה של דעות בלתי מבוססות ובלתי מוכחות וללא סימוכין מדעי, במקום של עובדות מדעיות.

בעיה נוספת היא ניסוח קלוקל, מעורפל ולא מדויק, שנראה שמטרתו להשרות אוירת מסתורין. זה מתאים (אולי) לרומן פורנוגרפי דוגמת "חמישים גוונים של אפור". זה ממש לא מתאים לאנציקלופדיה מדעית.

בעיה שלישית: חזרות מיותרות וארגון שגוי של הערך כולו.

המשפטים הבאים, הנגועים כולם בבעיות שציינתי לעיל, צריכים להימחק לאלתר:

כיוון שהמדע מסתכל על הנושא מנקודת מבט גברית, הוא רחוק מאוד עדיין מלהבין את חווית ומטרת האורגזמה הנשית. בעוד האורגזמה הגברית היא ברורה ומוגדרת, האורגזמה הנשית היא פתח למאורה מסתורית שתוכה לא נודע. אישה יכולה להגיע לאורגזמה 20 פעמים ואף יותר, ויש חשיבות כבירה לאווירה, לסטינג, לאמון בין בני הזוג, לתקשורת ולתודעת האישה, במהלך האורגזמה. אורגזמה חיצונית פיזית שנוצרת מחיכוך היא שטחית, ואילו אורגזמה שמגיעה מתוך נוכחות מלאה ברגע משתפת את כל הגוף ויוצרת גלי התפרקות אורגזמיים לאורך כל האברים. 79.182.22.27 04:34, 18 באוקטובר 2016 (IDT)[תגובה]

תקופה רפרקטורית[עריכת קוד מקור]

שלום משתמש:אוהד בר-און, תוכל להביא מקור לטענתך: "זה שקר, גם להרבה נשים יש תקופה רפרקטורית, לעיתים קצרה יותר". תודה WikiLester - שיחה 20:42, 22 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]

בטח.
'Although it is generally reported that women do not experience a refractory period and can thus experience an additional orgasm (or multiple orgasms) soon after the first one, some sources state that both men and women experience a refractory period because women may also experience a moment after orgasm in which further sexual stimulation does not produce excitement.'
'women are thought to more capable than men of attaining additional or multiple orgasms through further sexual stimulation, suggesting a shorter or absent refractory period in some women'
אלו שני קטעים מהוויקיפדיה האנגלית על תקופה רפרקטורית שמגובים בכמה מקורות:
https://www.verywellhealth.com/refractory-period-7108681
https://books.google.com/books?id=emAyzTNy1cUC&q=Women+do+experience+a+refractory+period&pg=PA336 עמ' 336
https://books.google.co.il/books?id=d58z5hgQ2gsC&pg=PT154&redir_esc=y עמ' 134, 135.
https://web.archive.org/web/20110725051823/http://www.soc.ucsb.edu/sexinfo/article/the-sexual-response-cycle
https://books.google.com/books?id=pa5vKqntwikC&pg=PA761 עמ' 761. אוהד בר-און - שיחה 20:59, 22 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
תודה על התגובה מהירה. אם כך, מדוע לא הכנסת מידע מעודכן לערך? WikiLester - שיחה 21:17, 22 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]
את צודקת, אני כבר אוסיף 🙏🏻 אוהד בר-און - שיחה 23:14, 22 בנובמבר 2023 (IST)[תגובה]