שיחה:איגיון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

על איגיון, הגיון אבסורדי וכתיבה בזרם התודעה[עריכת קוד מקור]

הדוגמות בערך הזה אינן נכונות לפי דעתי. שיר הג'ברווקי הוא דוגמה מעולה לשימוש באיגיון. אבל דוגמאות אחרות שמובאות - חלקן הן כתיבה בזרם התודעה (כמו הציטוט של חומסקי). וחלקן כמו דוגמה מס' 1 הן שימוש במה שנקרא באנגלית: "absurd logic", אבל הם אינן nonsense. למשל כי הם אינו חופשיות מחוקי התחביר כמו בכתיבת nonsense אמיתית. בכל מקרה אני אמתין לתגובות להודעה הזו שלי לפני שאבצע שינויים בערך.
אוהד ל 17:16, 27 ינואר 2006 (UTC)

אני לגמרי לא מסכים. עד כמה שידוע לי הציטוט של חומסקי פחות או יותר נכתב במיוחד להדגמת איגיון - הרי הוא אינו סופר שכותב מזרם התודעה שלו. כפי שכתוב בערך, איגיון לא חייב להיות משוחרר מחוקי התחביר - להיפך. הבעייה היותר בסיסית היא בקיום הערך היגיון אבסורדי שיש חפיפה ניכרת בינו לבין איגיון. אל תשנה את הערך. odedeeשיחה‏ 17:24, 27 ינואר 2006 (UTC)

הדוגמה לאיגיון שניתנה מהמדריך לטרמפיסט בגלקסיה, ניתנה בעצם מהספר המסעדה בקצה היקום.

תיקנתי. שם הספר הוא המסעדה שבסוף היקום. odedee שיחה‏ 23:17, 18 מרץ 2006 (UTC)


הצייר הוא סוריאליסט. אפילו שבציוריו יש מצבים של חוסר הגיון מרחבי או תעתועי ראייה ופרספקטיבה - לא מדובר בז'אנר הנונסנס. לאשר אין שום כוונה להצחיק דרך הציורים שלו אלא לגרום לאנשים לחשוב שוב. --השמח בחלקו (-: 01:07, 9 יוני 2006 (IDT)

איגיון לא חייב להצחיק - קרא את הערך. מלבד זאת, סוראליזם חופף לעתים לאיגיון, אין מדובר בחלוקות של שחור ולבן. odedee שיחה‏ 01:11, 9 יוני 2006 (IDT)
אני עדיין לא מסכים לגבי זה. באותה מידה אפשר להכניס לרשימה זו ציירים סוריאליסטים אחרים כמו מירו, מגריט, דאלי ועוד שגם בציוריהם יש לפעמים חוסר היגיון ואפילו הרבה הומור. אבל אני לא הולך אבל להתווכח על זה יותר מדי. שיישאר בינתיים. --השמח בחלקו (-: 01:14, 9 יוני 2006 (IDT)
האיגיון הוא צירוף לא הגיוני של דברים הגיוניים. למשל בתמונה הידועה יום ולילה של אשר יש חיבור של שני ציורים שונים ציפורים לבנות וציפורים שחורות. כל מחצית מתקיימת בנפרד, אבל החיבור אינו הגיוני. בדיוק כמו הביטוי רעיונות ירוקים ישנו בזעם של חומסקי. באבו אבוה נונסנס. אגב, אשר נלמד גם במסגרת הקורס נונסנס באמנות של פרופ' הנרי אונגר באוניברסיטת תל אביב.
סתם מתוך סקרנות, מדוע אם ככה לדעתך אי אפשר לטעון כי דאלי ומגריט גם כן עוסקים באיגיון? --השמח בחלקו (-: 11:03, 9 אוגוסט 2006 (IDT)
לא אמרתי שזו דעתי. אני לא כל כך בטוח לגבי השניים האלו אבל מצבם אינו דומה בכלל. מגריט בפירוש עסק באיגיון. בעבודתו [1] זו אינה מקטרת הדימוי המופיע הוא מקטרת ואילו הטקסט אומר שאין זו מקטרת. זה בהחלט מתאים להגדרה של איגיון וכך יצירות נוספות שלו. עכשיו תעלה טענה הגיונית, שכל הסוריאליסטים הם איגיוניים. הסוריאליזם מושפע מתאוריות התת מודע של פרויד ולכן כמו בחלומות עצמם, משלב אלמנטים מחיי היום יום במצבים לא הגיוניים ובלתי אפשריים. הייחוד של אשר הוא שימוש באובייקטים ריאליסטים והלחמה איגיונית שלהם. דאלי לעומתו עוסק במגוון רחב יותר של דימויים. השעון הנוזל מתוך התמדתו של הזיכרון אינו הגיוני אך גם אינו שייך לאיגיון, כי אינו יוצר מצב בלתי אפשרי המורכב משני חלקים אפשריים. גם מגריט לא משתמש בתמת האיגיון בצורה גורפת.
אם לא הבהרתי עצמי אני אשתמש בהשוואה למטאפורה. מטאפורה היא חיבור של שני אלמנטים שעצם החיבור בניהם יוצר ערך מוסף. משמעות שלא היתה שם קודם. לעומתה, האיגיון הוא חיבור של שני אלמנטים שיוצר ריק. החיבור מפחית מהמשמעויות של כל אחד מהשלמים שחוברו. ,תנסה להבין מה קורה באמצע הציור של אשר [2].

ההשוואה למטאפורה מעניינת וטוב שהוספת אותה לערך. --השמח בחלקו (-: 00:01, 11 אוגוסט 2006 (IDT)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור]

כל הקישורים בערך מפנים לספרים של סופרים מהאז'אנר דבר שצריך להוסיף בערך אליהם וגם אז כדי שזה יהיה בעיברית,(פרט לקריקטורה שנראה לי שקצת מפרה זכויות יוצרים ונמצאת על שרת וואלה בלי קישור למאמר שבו היא פורסמה). מה דעתכם חברים? Hidro 22:58, 10 אוגוסט 2006 (IDT)

אתה מוזמן בהחלט להוסיף קישורי איגיון בעברית, אך אין כל פסול בקישורים באנגלית, במיוחד כאלה שמכילים את הטקסט המלא של יצירות שכבר אין עליהן זכויות יוצרים. הקריקטורה בשרת וואלה נמצאת במאמר כלשהו שלא מאוד מעניין, לכן הוספתי את הקישור הישיר אליה - אם תחפש בגוגל "אנגלמאיר" באתר וואלה, תוכל למצוא את הקישור למאמר המקורי. odedee שיחה‏ 23:02, 10 אוגוסט 2006 (IDT)
ושוב הקישורים מתאימים לערכים על האישים עצמם ולא לפה ולגבי הקישור לתמונה זה שגוגל מפר זכויות יוצרים זה לא תרוץ לויקיפדיה Hidro 23:13, 10 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
טרם הבנתי מדוע הקישורים אינם מתאימים פה - ברור שהם רלוונטיים ביותר לנושא הערך. את הקישור לתמונה אחליף מחמת הספק. odedee שיחה01:28, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
מסכים עם עודד. הקישורים רלוונטים לערך זה, לא פחות מלערכי האישים עצמם ואין בדבר סתירה. רוליג 02:32, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
טוב אין לי סבלנות להתווכח גם על זה . אולי תוסיפו ניקוד או קובץ סאונד שנדע איך הוגים את המילה הזו. Hidro 18:16, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

האם כדאי להזכיר שטוזים? (שטויות בחרוזים), או שלדעתכם הם לא מתאימים כל כך להגדרה? לדעתי הם לא מתאימים כל כך להגדרה אבל ראיתי שצירפתם שיר של אדוארד ליר שיותר דומה לשטוזים לדעתי. --85.250.130.63 20:06, 4 בספטמבר 2008 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 23:50, 13 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:18, 24 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 3[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:18, 24 בספטמבר 2013 (IDT)[תגובה]