שיחה:אינטואיציה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בתרגום מאנגלית שילבתי במאמר שני מושגים שכדאי לתרגם לעברית. מי שיתרגם תבוא עליו הברכה.

המושגים הם:

  1. Dreyfus and Dreyfus model
  1. Myers-Briggs Type Indicator

שני מושגים אלו רצוי שישארו במבנה של קישורים פנימיים כפי שזה בגירסה האנגלית.

בברכה מלח השמים 15:37, 16 אוק' 2004 (UTC)

אני מעביר מהערך לדף השיחה את המשפטים שכוללים את המושגים הנזכרים. כיוון שלדעתי ללא תרגום או הסבר קצר של משמעותם הם מכבידים על הקריאה בלא תועלת. אם מישהו מבין במה מדובר הוא יכול כמובן לערוך מחדש.
מלח השמים 03:36, 16 דצמבר 2005 (UTC)

בפסקה "אינטואיציה ומיסטיקה", משתמש:Mayam מחק את "הסבר זה פשוט יותר, במובן זה שאינו מצריך שימוש במושגים כמו, נשמה או אלהים." טהוסיף את הטקסט הבא:

בגוף האנרגטי של האדם, ניתן להסביר את האינטואיציה על ידי שילוב בין הצ'אקרה השניה (צבעה כתום, ממוקמת בקו הרוחב שתי אצבעות מתחת לטבור. ונושאיה - הנעה, הנאה, אינטראקציה עם האחר). לצ'אקרה השישית (צבעה סגול, מכונה העין השלישית וממוקמת במצח בקו האורך שבין שתי הגבות מעט מעליהן. החוש שלה הוא חוש הריח, ותכונותיה- הראיה והראיה מעבר, אחדות הניגודים, איזון הקטבים). הווה אומר, תת המודע הרגשי והתגובתי של האדם מגיע "מהבטן". הזיכרון של תת המודע המאוחסן בגוף מגיב ומעורר תגובה עצבית (כל עוד מתלווה דפוס רגשי אישי אל הגירוי), זו עוברת דרך העצבים האפרנטיים ודרך עמוד השדרה מתורגמת במוח לפולסים של השתוקקות או דחיה. שם מצטרפת הצ'אקרה השישית ומביאה את הראיה שמעבר לכדי הבנת הסבירות (עד כדי ידיעה- על פי מידת האיזון). מתוך שילוב של שני הקטבים - פעולת האונה הימנית והאונה השמאלית ביחד, ואיזון ביניהן. דבר המאפשר זרימה הרמונית של מידע מהאני העליון, המודע הקולקטיבי (ע"ע קארל יונג).

אני מציע למחוק את הקטע הזה, כי פירוט הצ'אקרות מקומו לא כאן, ואני בספק שיונג התייחס לזרימה ההרמונית שהן מאפשרות. odedeeשיחה‏ 02:01, 9 ינואר 2006 (UTC)

שלום עודדי (אם אפשר) ייתכן שבהסבר שנתתי על האינטואיציה אין צורך בפירוט הצ'אקרות תחת ערך זה. אלא בקישור לערך נפרד. אך מאחר והערך 'צ'אקרות' עדיין אינו קיים ראיתי לנכון להוסיף בקצרה את תפקודיהן ומשמעותן של הצ'אקרות הרלוונטיות. בנוסף הערך 'יונג' מובא כמקור מידע בנושא - תת המודע הקולקטיבי. ולא כמקור מידע לזרימת הצ'אקרות.

ולהלן הטקסט[עריכת קוד מקור]

על מנת שלפחות תתאפשר לקוראי ויקיפדיה ההזדמנות לקרוא את הכתוב ולהגיב בעצמם, אביאו פה בדף השיחה


מאיה, הבאת הטקסט פעם נוספת מיותרת, ציטטתי בדיוק את אותן המילים בפסקה הקודמת. כשאנו כותבים את הערכים יש לשמור על איזון בין הפירוט המובא בערך ובין השימוש בקישורים לערכים נוספים. כך הערך אינו מועמס במה שאינו רלוונטי, ומצד שני הקורא המתעניין יכול להרחיב את היכרותו עם הנושא ע"י גלישה לקישורים לערכים אחרים. תכתבי את הטקסט בהנחה שיש לנו את הערכים הנוספים - אם אין לנו אותם עדיין, זה יגרום להם לבלוט באדום ומישהו כבר יכתוב אותם. לגופו של עניין, בהחלט צריך להיות לנו ערך על צ'אקרות. אם את יודעת מספיק בנושא כדי לכתוב אותו, תרגישי חופשית לעשות כן. רק שימי לב שאנו בדרך כלל מאייתים שמות לועזיים ללא א' אלא אם כן האיות עם א' הוא מקובל ביותר, וכמו כן שם הערך יהיה בצורת היחיד, לכן: צ'קרה. אם תקלידי על הקישור האדום תיכנסי מיידית לכתיבת הערך החדש, ולאחר שהערך יישמר הקישור יהפוך לכחול. odedeeשיחה‏ 03:13, 9 ינואר 2006 (UTC)

אכן, אתה צודק החזרה הייתה מיותרת והיה עלי לשים את ליבי לכך. (ככל הנראה עדיין הייתי נרגשת ממחיקת פיסקתי בנושא קסם כלאחר יד.. ) בנוגע לערך צ'אקרה, כתבתי אותו בכתיב מלא, לאחר שראיתיו מופיע כך תחת ערך אחר של האינצ'- צ'י קונג.

השכל הישר של הרציונלים[עריכת קוד מקור]

בערך נכתב "ישנן דעות לפיהן אורח החשיבה המערבי הדוגל ברציונליות, מרחיק את האדם המודרני מלהאזין לקולה של האינטואיציה הנתפשת כפרימיטיבית. זאת לעומת תרבויות מזרחיות בהן מרבים יותר להתנהג בהתאם לתחושה הפנימית". לדעתי יש במשפט זה טעות, כיוון שדווקא הפילוסופים הרציונליסטים דוגלים בשימוש בביקורת "השכל הישר". אוהד ל 14:29, 17 פברואר 2006 (UTC)

לא הבנתי מה טרד את מנוחתך. אינטואיציה איננה שכל ישר. odedeeשיחה‏ 16:47, 17 פברואר 2006 (UTC)
נכון עודדי שאינטואיציה איננה שכל ישר. אף בהמשך הערך מצויין ש"אינטואיציה היא אחד המקורות לשכל ישר", ואם כן יש בסיס לדברי אוהד.
אם כי איני מקבל את המסקנה שיש טעות במשפט שציטט מההערך ("ישנן דעות" וגו'), שכן המשפט המצוטט אומר שישנן דעות כאלו, ואינו אומר שהן נכונות. על כן אפשר לומר שבעלי הדעה טועים אולי חלקית, אך אין זו טעות לומר שיש דעה כזו (גם אם אותה דעה שגויה).

אינטואיציה ואמת[עריכת קוד מקור]

השורה "האם הידיעות האינטואיטיביות נכונות ?" נחוצה? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

כל הפסקה הייתה לא טובה, שכתבתי אותה. ‏odedee שיחה 23:35, 26 בפברואר 2010 (IST)[תגובה]

משוב מ-31 במאי 2013[עריכת קוד מקור]

יפה מאוד :) 84.228.27.206 00:13, 1 ביוני 2013 (IDT)[תגובה]

ההפך מאינטואיציה?[עריכת קוד מקור]

מה ההפך?

הערך הזה הוא (לפחות לפי התקציר) גיבוב הגיגים חסר צורה[עריכת קוד מקור]

ישנם משפטים שלמים שאין קשר בינם לבין הערך "אינטואיציה" (מה גם שלא מופיע בשום מקום בתקציר המושג "הבנה" שקשור למושג "אינטואיציה".)

אולי בעתיד אערוך בעצמי ערך זה, אך בינתיים העובדה שלא מופיע שאינטואיציה קשורה בהבנה ישירה ברמת המודעות האישית (הסובייקטיבית), צריך להדיר שינה מעיני אלו הדואגים לאנציקלופדיה המקוונת.

הערה על נוסח[עריכת קוד מקור]

כאשר קראתי בדף, עלתה בי תחושה, ניתן להגיד אינטואטיבית, שהדף לא מנוסח בצורה אנציקלופדית כל הזמן, דוגמא אחת היא המשפט בהתחלה, כאשר המטבע לשון "לישון על זה לילה" הוכנס בצורה שאני לא חושב שמתאימה לדף אנציקלופדי. דוגמא שנייה היא מספר משפטים שיש בהם מבנה של המלצה, דבר שלא מתאים לאופי האוביקטיבי של אנציקלופדיה, כמו לדוגמא, תחת "אינטואיציה והאמת", בה כתוב בסוף "לכן יש לשקול ולבדוק" - אם בכל זאת יש רצון להכניס המלצה, ניתן לנסח אותה בצורה פחות מוסמכת. דוגמא נוספת היא הכותרת - "אינטואיצה והאמת", כותרת שאני בספק לגבי אופיה. אני מקווה שתגובתי תוכל לשפר את הניסוח של הדף, במידה והעורכים יסכימו איתי כי יש צורך בשיפור.

מדוע לשכתב[עריכת קוד מקור]

הערך מכיל אי דיוקים במקרה הטוב ושגיאות גסות במקרה הרע, אי סדר, כפילות ניסוחים לא אינציקלופדים.Shaishyy - שיחה 00:56, 17 במרץ 2020 (IST)[תגובה]

הפסקה "ביטויים נפוצים ביום יום"[עריכת קוד מקור]

הפסקה לא עוסקת בביטויים נפוצים בנושא אינטואיציה. היא נפתחת ברשימת ציטוטים שמטרתם להוות פתיחה להסבר מבוא לאינטואיציה. לדעתי צריך למחוק את הפסקה ולשלב את התוכן שלה בערך בצורה אחרת, או לכל הפחות לשנות את שמה. בורל-קנטלי - שיחה 16:34, 6 במאי 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (ספטמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באינטואיציה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 09:29, 30 בספטמבר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באינטואיציה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 05:37, 7 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]