שיחה:אינטלקטואל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זכויות יוצרים הם ערך עליון. הערך הוא סיכום של מאמר של ליפסט ובקו שנעשה לצורך הצגת רפרט בתואר שני בקורס אינטלקטואלים ופוליטיקה. המקור:

Lipset and Basu, The roles of the Intellectuals and Politicals Roles", in Gella (ed.), The Intelligentsia and the Intellectual, Sage' 1976' pp111-152

הסר דאגה מליבך שיר עובדיה 21:09, 12 דצמ' 2004 (UTC)


מי מחליט האם להוריד את הודעת השכתוב מראש הערך? מהכרותי(רבת שנים) עם כותבת הערך ידוע לי כי הוא לא מועתק. האם להסיר את ההודעה? איזי 17:42, 13 דצמ' 2004 (UTC)

כל אחד יכול להחליט, אך אין טעם להסיר את ההודעה כי הערך לא כתוב במתכונת המקובלת בויקי ויש לשכתבו. ההודעה לא אמורה לפגוע, אלא למשוך ויקיפדים המבינים בנושא על מנת שיטפלו בערך. גילגמש 17:46, 13 דצמ' 2004 (UTC)
כפי שטענתי בעבר - קטגוריות וקישורים הם דבר שמעניין אותנו יותר מאשר את הקוראים. בבוא היום, מישהו יבצע ויקיזציה לערך הזה. כרגע, הקוראים יעדיפו מאמר בלי קטגוריה מאשר ערך שכתוב בראשו "ייתכן שמכיל טעויות" ולכן לא ישתמשו בו. מאחר והניסוח טוב, הערך מסודר ולא מבולגן, יש בהחלט טעם להסיר את ההודעה. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 17:49, 13 דצמ' 2004 (UTC)
הערך לא מסודר טוב וצריך לעבור שכתוב מקיף. גילגמש 17:51, 13 דצמ' 2004 (UTC)
גלגמש צודק, הערך טוב אך זקוק לשיכתוב. הוא גם מתייחס בעיקר לפעילות פוליטית, לא בטוח שהייתי קוראת לו אינטלקטואלים. דורית 17:56, 13 דצמ' 2004 (UTC)

דורית צודקת המאמר מנסה לבחון את תפקיד האינטלקטואלים בחברה/פוליטיקה לכן אולי ראוי באמת לשנות את הכותרת לתפקיד האינטלקטואלים.שיר עובדיה 19:44, 13 דצמ' 2004 (UTC)

המאמר מנסה להסביר ולפרש, ולכן הוא איננו כתוב כמו שצריך. הערך צריך להיות נייטרלי ללא נטיה לצד כלשהו. גילגמש 20:24, 13 דצמ' 2004 (UTC)

אני לא אוהב את השם החדש. אף אחד לא ביקש מאתנו להגדיר את תפקידם של אנשים כאלה או אחרים בחברה. אני בטוח שיש הגדרה אחרת, הסותרת את הערך. אין לי הצעה מעשית אחרת, אך יחד עם זאת, ברור לי שהשם החדש בעייתי מאוד. גילגמש 20:46, 13 דצמ' 2004 (UTC)

קשה לסתור שם כזה, מכיוון שמסקנת מאמר כזה יכולה להיות שאין להם תפקיד. אני יכול לכתוב ערך גם על תפקיד הדופמין במערכת העיכול, עם כי זה יהיה ערך קצר בעל שלוש אותיות בלבד. (אין). נדב 20:55, 13 דצמ' 2004 (UTC)
כרגע, כדאי להתרכז בשיפור המאמר, ולהחליט על שם מוסכם אח"כ. אני אנסה למצוא חומרים שיש לי על אינט' (גולדניר למשל) ולנסות להרחיב בהמשך. בכל מקרה, שיר - תוכלי לנסות להמשיך לשפר את הערך? אולי לנסות להרחיב יותר על אינט' באופן כללי? ואגב, לדעתי "מהו אינט'" צריך לבוא מיד בהתחלה. דורית 23:13, 13 דצמ' 2004 (UTC)


תקשיבו לא ידעתי שהנושא יהפוך לנושא שיחה כל כך חם, ראיתי שלא כתוב בנושא שום דבר לכן החלטתי להעלות קודם כל איזשהו בסיס שאותו ניתן יהיה לפתח, זו רק גישה אחת כמובן לנושא שמנסה לבחון את תפקיד האינטלקטואל בחברה ולא מגדירה מיהו באופן ישיר אלא ע"י הגדרת התפקיד ניתן להסיק מיהו או בשביל מה הוא טוב. כמו בכל דבר במדעי החברה לכל נושא יש כמה זוויות וכל אחת מהן היא עולם ומלואו
יש לי עוד חומר בנושא לאט לאט / פרה פרה, או יותר נכון וויקי וויקי

שיר עובדיה 21:08, 14 דצמ' 2004 (UTC)

למעשה, יש גם לי חומר על הנושא, אבל תיכננתי לחכות עם זה קצת. אני אמתין ששיר תסיים, ואז אראה איך אני יכול לתרום. ושיר - תבדקי האם את יכולה להיעזר בסוציולוגיה של הידע. נדב 21:14, 14 דצמ' 2004 (UTC)

הצעה אפשרית לתמונה למאמר זה[עריכת קוד מקור]

בקישור הבא נמצאת תמונת כריכת הספר 'אינטלקטואלים', המופיע במאמר תחת הכותרת 'לקריאה נוספת'. בתמונה ישנה גלריה של אינטלקטואלים. יש לשקול האם יש בזה הפרה של זכויות יוצרים או שמא זהו שימוש הוגן.

[1]

מלח השמים 23:08, 16 ינו' 2005 (UTC)

סליחה לא ברור לי לגמרי מיהו אינלקטואל. עמיר פרץ למשל הוא מוביל חברתי ללא ספק. האם הוא אינטלקטואל? אשמח להבהרות תודה.

הערך מוטה כי כל מקורות וסימוכי הערך נכתבו על ידי שמאלנים מובהקים[עריכת קוד מקור]

לקריאה נוספת

פול ג'ונסון, אינטלקטואלים, הוצאת דביר, 1996. - על פי ויקיפדיה הוא פעיל שמאל בולט

שלמה זנד, האינטלקטואל, האמת והכוח - מפרשת דרייפוס ועד מלחמת המפרץ, הוצאת עם עובד, 2000. - על פי ויקיפדיה הוא פעיל שמאל רדיקלי

קישורים חיצוניים

יהודה שנהב, בגידת האינטלקטואלים, באתר הקשת הדמוקרטית המזרחית - על פי ויקיפדיה הוא פעיל שמאל מובהק

הערות שוליים

^ [Piereson, James, 2006 The rise & fall of the intellectual The New Criterion, September 2006 ] - קישורית מתה שפעם הובילה למאמר של ימני. מוזר.

^ זאב שטרנהל, מוריס בארס והלאומיות הצרפתית - לפי ויקיפדיה, הוא שמאלני.

אם כל המקורות וכול הסימוכין נכתבו על ידי שמאלנים, הכיצד יהיה הערך מאוזן?

השאלה היא האם זה בא לידי ביטוי בערך. אני חושב שלא, אם אתה חושב שכן אז אנא תפרט. כמובן שאין מניעה להוסיף ספרים ומאמרים שנכתבו על ידי "ימנים". יואב נכטיילרשיחה 15:24, 17 באוקטובר 2014 (IDT)[תגובה]

באג בקישור חיצוני?[עריכת קוד מקור]

ניסיתי לשפר ולתקן בעריכתי האחרונה (הבדל) את הערת השוליים הראשונה, אך הקישור נותר לא לחיץ. מבחינה של העניין, גיליתי שזה לא קשור למיקום בתוך הערת שוליים (אלא גם סתם בגוף הערך), לא קשור לשימוש בתבנית העברית ({{הערה}}) וקורה רק כאשר יש טקסט נוסף אחרי סגירת הקישור (תו "]"). גם ניסיון לשלב שימוש בתבנית {{קישור כללי}} העלתה חרס. אודה לעזרתכם. ‏VirtuOZ‏ • שיחה 20:55, 4 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]
עדכון:
הצלחתי לתקן את הקישור שאינו לחיץ! (הבדל) באמצעות שילוב הבתבנית {{משמאל לימין}}. גיליתי זאת לאחר שקרה לי בדיוק אותו "באג" בעריכה של הערך "פרע" (הבדל) – שם שילבתי את התבנית {{מימין לשמאל}}. במקרה זה, הבאג התרחש רק כאשר היה טקסט לפני פתיחת הקישור (תו "[").
בערך "אינטלקטואל" – הטקסט היה (התחיל) באנגלית, ואילו הערות השוליים יושרו לימין. בערך "פרע" – הטקסט היה (התחיל) בעברית, ואילו הערות השוליים יושרו לשמאל. לכן, עושה רושם שהמשותף בין שני המקרים הוא כיווניות טקסט הפוכה ליישור הטקסט (יישור הערות שוליים)!
אני עדיין ממתין לבחינתכם את הנושא. זה מאוד חשוב להבין מה בדיוק העניין! ‏VirtuOZ‏ • שיחה 18:05, 5 בדצמבר 2015 (IST)[תגובה]