שיחה:איתמר סיאני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הצייר איתמר סיאני נולד בשנת 1941 בתימן. אביו שהיה מעצב נעליים בעל-שם נפטר שם והוא ואמו ושלושת אחיו עלו לארץ בשנת 1949, במסגרת מבצע "מרבד הקסמים" שהעביר את מרבית יהודי תימן לישראל. לאחר גלגולים רבים מצא את דרכו לכפר הנוער שפיה על יד זכרון יעקב, מקום בו כבר למד אחיו הבכור, צייר ואיש תיאטרון. עד מהרה התגלה כישרונו הפורץ בציור והוא זכה בתמיכת מחנכיו ומוריו שעודדו אותו להתמסר לציור. תוך שנים אחדות התגבש לאמן שעורר סקרנות ביצירתו, וכבר בגיל צעיר החל להציג תערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות נחשבות. בתחילה בחר בערוץ שבין אכספריוניזם לבין אימפרסיוניזם, כשהוא מגלה קרבת-נפש לצייר היהודי הנודע מאסכולת פריז, חיים סוטין. השפעתו של סוטין היטיבה איתו בשנות התגבשותו. על יכולתו המופלגת עמדו גם מוריו הציירים מרסל ינקו, משה מוקדי, צבי מאירוביץ, יעקב אגם ופרןפ' יוסף שוורצמן.

שמו התחיל להיוודע בקרב חוגים של תומכי אמנים ישראלים הפעילים בחו"ל. הוא הוזמן להשתלם בלונדון בה חי בשנים 1968 - 1975, שם נמנה עם אמני גולדסמיט-קולג' של אוניברסיטת לונדון. בתקופת לימודיו הוציא לאור אלבום נדיר של חמישה-עשר תחריטים גדולים בשם "מרבד הקסמים". אחדים מעותקי האלבום נמצאים כיום באוספי מוזיאון ישראל בירושלים, במוזיאון תל-אביב ובמוזיאון יודאיקה בשיקגו שבארה"ב. מאז חזר לארץ והקים את בית היוצר שלו בכניסה לכפר הנוער שפיה, קנה לעצמו שם גם כמורה-מחנך שהעמיד תלמידים משלו. במקביל המשיך להציג תערוכות יחיד רבות בישראל, אנגליה, ספרד ומקומות אחרים וזכה בהכרה והערכה מקצועית. באותן שנים גם אימץ ביכולת רבה את הדיאלוג המתקיים בין האמנות המופשטת והפיגורטיבית, ויצר שפה ברורה משל עצמו כשהוא נותן ביטוי שלם גם לליריות הצלולה שלו. כיום הוא נחשב לאחד האמנים המקוריים בישראל ונחשב גם למנציחה של יהדות תימן.



[עריכה]

בקשה לבדוק הצד הטכני של הערך[עריכת קוד מקור]

כותרת הקישור לתצוגה

איתמר סיאני קנה לעצמו שם גם כמורה לציור. הורה בחוגים ובמוסדות שונים.

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באיתמר סיאני שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 08:42, 7 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]