שיחה:אמנות

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

או ווי הטעות הקלאסית - חוסר הבדלה בין אומנות לאמנות. לתשומת לב הותיקים פה - דרוש טיפול שורש!!!!!

מכיוון שאני לא בטוח באבחנה - האם העברת התוכן של המאמר הזה לאמנות, וכתיבת תוכן עצמאי לדף הזה תפתור את הבעייה? Costello 20:32, 17 דצמ' 2003 (UTC)
החיים יותר מסובכים ממה שנראה במבט ראשון. מילון אבן שושן מבחין בין שתי מילים: אָמנות (art) ואֻמנות (craft). את שתיהן הוא כותב בכתיב מלא באותה צורה, "אומנות" (הקמץ במלה הראשונה הוא קמץ קטן), כך שבניגוד לדעת הכותב הראשון - אין פה טעות. Word ובבילון חולקים על אבן שושן ומסכימים עם הכותב הראשון - את המלה הראשונה הם כותבים "אמנות", ורק את המלה השנייה הם כותבים "אומנות". דומני שברוב קולות עלינו לקבל את ההבחנה בין אמנות לאומנות. דוד שי 20:44, 17 דצמ' 2003 (UTC)
רב מלים משתמש דווקא ב'אומנות' לשני הפירושים. לפירוש הראשון הוא מצמיד את המילה אמנות עם קמץ קטן ואת הפירוש השני הוא מנקד עם נק' באמצע הוו - שורוק אם שיעורי לשון מכיתה ב' זכורים לי טוב. אני כאמור מצדד בהבדלה בין אמנות לאומנות במקרה שלנו מאחר ואנחנו לא מנקדים אלא משתמשים בכתיב מלא. את עניין הניקוד הנכון נשאיר לאקדמיה. כשכתבתי טיפול שורש התייחסתי לזה שמן הסתם כותבים רבים לא מבחינים בין שתי צורות הכתיבה ויכול להיות שאף בין הפירושים עצמם. הדבר יכול להוליד אי הבנה של המשפט וקישורים למונח הלא נכון. אי לכך כדאי לעבור על המאמרים שקשורים לאמנות (אני למשל הגעתי לשם מקולנוע) ומעתה ואילך לשים לב לאיות הנכון - הכל בתנאי שתתקבל ההבחנה הנדונה Pasteran 21:43, 17 דצמ' 2003 (UTC)

אם איני טועה, אין הפנייה לערך "אמנות" מהעמוד הראשי. למרות שאפשר למצוא בו כמובן חלק מתחומי האמנות, ישנם עדיין תחומים שמקומם תחת ערך ראשי זה בלבד.

גיא4


חשבתי על אפשרות של ריכוז מסודר של כתובות, טלפונים, שעות פתיחה, עלויות כניסה ואתרי אינטרנט של מוזיאונים וגלריות בישראל, כמידע קבוע - מה דעתכם? האם זה מתאים לאנציקלופדיה? אולי בהמשך אפשר להוסיף גם אפיון לגלריות (עיצוב עכשווי, אמנות נאיבית וכו')

להלן דוגמא:

המוזיאון לאמנות ישראלית רמת גן[עריכת קוד מקור]

דרך אבא הלל 146, רמת גן 03-5756224, 03-7521876/7 | שעות פעילות: ראשון-שישי 8:30-14:00, בשלישי גם 17:00-20:00, שבת 10:00-14:00 | דמי כניסה: 15 ש"ח

גיא4

הערך מוזיאונים וגלריות בישראל הוא תוספת חשובה לויקיפדיה (תכף אתחיל אותו, אבל אשאיר לך את עיקר העבודה), אבל כדאי להתמקד באיפיון של כל מוזיאון ובכתובתו, ולא לכלול שעות פתיחה ודמי כניסה - זה מידע דינמי מאוד ומקומו באתר של המוזיאון.
במחשבה שנייה, החלטתי לפצל לשני ערכים מוזיאונים בישראל וגלריות בישראל, כי בעיני יש הבחנה בין השניים. מקווה שזה מקובל עליך. דוד שי 07:55, 3 ינו' 2004 (UTC)

אולי להעביר לויקימילון??[עריכת קוד מקור]

זה נראה לי הכי חכם.. A&D 15:12, יולי 17, 2005 (UTC)

אני לא יודע אם ניתן לסווג דבר שהופיע בתוספתא ובגמרא, אך לא צוטט על ידי אף אחד מהראשונים בתור הלכה, אולי עדיף מסורת.

דניאל צבי 04:26, 10 פברואר 2006 (UTC)

הצעת איחוד עם הערך אמנות חזותית[עריכת קוד מקור]

אני מציע להחליף את הפסקה הראשונה בפרק אמנות#צורות שונות של אמנות בפסקה המורחבת הכוללת את הערך אמנות חזותית כמפורט מטה:

הביטוי האמנותי מופיע בצורות רבות. הצורות המוכרות יותר הן: ציור, רישום, פיסול, מוזיקה, ספרות, תיאטרון (הנכלל במושג הרחב יותר: אמנויות הבמה) ואולי גם אדריכלות. מאז עלייתו של המודרניזם והמהפכה הטכנולוגית ,עלו צורות חדשות . אלה כוללות את הקולנוע, הצילום, קומיקס, אמנות וידאו, מיצבים, אמנות מושגית, אמנות מחשב, ויש שמכלילים גם משחקי וידאו.

תחום נרחב של פעילויות אמנותיות, היא אמנות חזותית הכוללת בתוכה ענפי אמנות רבים העוסקים בעיצוב ובמראה, ושתוצרתם נקלטת בעיקר על ידי חוש הראייה. באמנות החזותית נכללות גם פעילויות אחרות מתחום האמנות הפלסטית, שתוצרתן נקלטת על ידי חוש הראייה והמישוש יחד. יצירות האמנות החזותית הן תוצאה של בחינה אסתטית של התפיסה החזותית.

בין האמנויות הנכללות בסוג אמנות זה ניתן למצוא את הציור, הרישום, התבליט, הצילום, האיור, הגרפיקה, הפיסול, הגילוף ועוד. העיצוב והאדריכלות, כעיצוב מבנים, אינן נכללות בהגדרה הצרה של האמנות החזותית, אך קרובות אליה ומושפעות ממנה רבות.

יצירות האמנות החזותית יכולות להיות גשמיות, ויכולות להיות גם וירטואליות כמו יצירה של גרפיקה ממוחשבת, עיצוב גופנים וכדומה, אך תמיד יהיו להן המגבלות של העצם - מגבלת מרחב, וחוסר מוגבלות בזמן.

מקובל לחלק את האמנויות החזותיות על פי מטרתן: בעוד חלקן עשויות ליצור יצירה בעלת ערך אסתטי בלבד (ציור, פיסול), מטרת חלק אחר מהאמנויות החזותיות לארגן עצמים שימושיים או מידע בצורה אסתטית ונעימה (עיצוב ואמנויות נוספות).

בסוף המאה ה-19 קמה באנגליה תנועה שנקראה "אמנות ואומנות" (Arts and Crafts movement). מטרת התנועה הייתה שילוב האמנות החזותית במוצרים דקורטיבים שימושיים כגון כיסויי קיר (טאפטים), כלי קרמיקה, ריהוט ואף חדרה לעיצוב גנים. תנועה זו משתלבת בזרמים עיצוביים אחרים שהכניסו את האמנות החזותית כאלמנט קישוטי כגון: אר-נובו ואר-דקו. אפיון קיצוני של אמנות חזותית הוא הזרם האמנותי רדי מייד (Ready made) הרואה בכל חפץ מעשה ידי אדם יצירת אומנות.

מלבד הביטוי לכוחות היצירה והכישורים השונים הנרכשים על ידי העיסוק באמנויות אחרות, מעודדת האמנות החזותית גם קשרי התבוננות, ורגישות חזותית.

יש התנגדויות, הארות או הערות? שנילישיחה 09:40, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

הערה: משום מה בתוך המסגרת הערך לא מעוצב. ניתן לראות את הקטע מעוצב כאן: משתמש:שנילי/ארגז חול/עריכה#איחוד אמנות חזותית והפרק אמנות#צורות שונות של אמנות--שנילישיחה 09:47, 11 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
בעד האיחוד לפי הצעת שנילי. מרוב שהדיון הזה מתפזר על כ"כ הרבה דפים, איני יודע היכן יש לכתוב זאת. ניתנת בזאת רשות להעתיק את הערתי לכל דף דיון רלוונטי. מגיסטר 13:33, 12 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
נגד כנ"ל. נרקיסוס 03:02, 13 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]
לפי הדיון בהצעת מחיקה נראה שאין הסכמה לאיחוד. שנילישיחה 08:04, 15 באוגוסט 2006 (IDT)[תגובה]

התנגדות!- למה עיצוב הוא לא אומנות? אם מישהו מעצב משהו ללא הגבלת מישהו אחר ורק לפי דעתו זהו ביטוי של עצמו ולכן הוא גם אומנות.

הוספת קישור[עריכת קוד מקור]

עבר משיחת משתמש:Odedee:

הי עודד,

שמי נמרוד צוק, ואני עורך את מדורי האמנות הפלסטית והמוזיקה בעכבר העיר אונליין (http://www.mouse.co.il)

לפני שבוע הוספתי קישור למדור האמנות שאני עורך לרשימת הקישורים בערך "אמנות", וכמה דקות לאחר מכן הערך שוחזר למתכונתו המקורית.

אני מניח שבשל האינטרס הגלוי שיש לי לשתול את הלינק כדי להביא עוד גולשים לאתר בו אני עובד ניתן לראות בכך פרסומת.

מצד שני, זהו אחד האתרים הבודדים בישראל שמפרסם מידע עדכני ומדויק על מרבית התערוכות המתקיימות בארץ, בנוסף לשלוש כתבות חדשות ביום המגיעות משותפי תוכן איכותיים כמו מוסף "גלריה" של עיתון "הארץ" ומקומוני רשת שוקן, ומצוות הכתבים שלי. החומרים שמתפרסמים נבדקים על ידי שני עורכים והם נקיים לחלוטין מאינטרסים מסחריים.

אני אשמח אם תעיף מבט באתר (http://www.haaretz.co.il/CM.art_main,416,,,.aspx) ותשקול לבטל את השחזור.

תודה,

נמרוד צוק nimrod.zook@themarker.com

אינני רואה צורך מיוחד בהוספת הקישור. יש פה קצת בלבול בין עיתון ובין אנציקלופדיה. הערך אמנות בא להסביר מהי אמנות. הקישורים החיצוניים אמורים לסייע בכך. מי שמחפש תערוכות ממילא יעשה כן בעיתון, כולם מכירים את העמודים הרלוונטיים. בכל מקרה, איני מחליט לבד - נראה אם ויקיפדים אחרים יביעו עניין בקישור. ‏odedee שיחה 21:49, 9 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

המשלב של ערך זה[עריכת קוד מקור]

אינו גבוה מספיק: "לדוגמה, צילום. האם צילומים ללא פוזה של ה"חיים האמיתיים" יכולים להחשב כאמנות?" - לא שפה שהייתי מצפה למצוא באנציקלופדיה, בטח לא בערך שעוסק באמנות (אגב, גם מספר שגיאות כתיב). בקריאה של הערך הרגשתי גם שיש מספר פסקאות שחוזרות על עצמן, שהערך לא קוהרנטי, ובעצם, לא ממש מצליח לקלוע לנקודה. לטעמי יש מקום לשקול שינוי יסודי של ערך זה, אך קטונתי. --רותישיחה 02:04, 22 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

למען הסר ספק ומתן הסבר מבוסס.[עריכת קוד מקור]

בדקתי באתר של האקדמיה ללשון העברית,ואני מעתיק את הפסקה כלשונה:

אָמָּן ואֻמָּן

המילים אָמָּן (ההגייה: אוֹמן) ואֻמָּן הן ביסודן אותה מילה. מקורן במילה האכדית ummânu שפירושה בעל מלאכה מנוסה וגם אדם העוסק במלאכת מחשבת. בתנ"ך המילה באה פעם אחת בלבד וניקודה אָמָּן: "חַמּוּקֵי יְרֵכַיִךְ כְּמוֹ חֲלָאִים מַעֲשֵׂה יְדֵי אָמָּן" (שיר השירים ז, ב). בכמה מנוסחי הדפוסים של התנ"ך היא מנוקדת בחטף קמץ: אֳמָן. בלשון חכמים רגילה יותר הצורה אֻמָּן באותה משמעות.

העברית החדשה ניצלה את קיומן של שתי הצורות העתיקות כדי להבחין בין המשמעויות: אֻמָּן (בלא ניקוד: אומן) הוא 'בעל מלאכה', 'מומחה במלאכתו', ואָמָּן (בלא ניקוד: אמן) הוא artist – יוצר, כגון צייר, פסל, מוזיקאי, שחקן וסופר. מכאן שאֻמָּנוּת ‏היא 'עבודה', 'מלאכת כפיים', ואילו אָמָּנוּת (ההגייה: אוֹמנות), על פי חידושו של אליעזר בן-יהודה, היא 'פעילות יצירתית בעלת ערך אסתטי', art בלעז.האקדמיה ללשון העברית סמכה את ידיה על הבחנה זו

אמנות כמחוללת חשיבה[עריכת קוד מקור]

קטונתי מלערוך את הערך, אבל בהגדרה של מה זו אומנות חסר לי המרכיב שהאומנות גורמת לצורכים/חווים אותה לחשוב - נראה לי שמרכיב זה חשוב, הוא אמנם מרומז בטקסט של הערך אבל יש צורך להדגיש אותי.

רוני.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 16:40, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 02:06, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

תמונה ראשית[עריכת קוד מקור]

אני רוצה לציין שזה מגוחך שהתמונה הראשית היא המונה ליזה. כאילו לאמר: אמנות זה המונה ליזה. זו צרות אופקים פרובניציאלית להחריד. תראו למשל מה עשו בוויקיפדיה באנגלית - שם ניסו להיות קצת יותר רחבי-אופקים. ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)[תגובה]

גם צרות-אופקים לא מרתיעה אותנו, כל-כך רחבי-אופקים אנחנו. גם האייקון של פורטל אמנות הוא המונה ליזה, והסיבה היא שזו אמנות בעיני ההמון, ואנציקלופדיה משקפת את הקיים ולא מחנכת. אחרי כל מה שאמרתי, יש מקום להצעה שלך, אני חושב שהיא טובה, אבל גיחוך אַיִן. ביקורת - שיחה 21:11, 8 באוגוסט 2015 (IDT)[תגובה]

צורות שונות של אמנות[עריכת קוד מקור]

השורה הראשונה בפסקה זו גורסת שאדריכלות היא צורה של אמנות והאחרונה מזהירה מלזהות אדריכלות כאמנות הנדב הנכון - שיחה 12:12, 28 באוקטובר 2016 (IDT)[תגובה]

משוב מ-8 בנובמבר 2016[עריכת קוד מקור]

שגוי לכל אורך הנכתב. ניכרת עשיית ליקוט לסיכום כלשהו. 37.142.7.186 23:24, 8 בנובמבר 2016 (IST)[תגובה]

לפי כללי הכתיב החדשים, יש לכתוב "אומנות". תומר - שיחה 14:44, 14 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

לא ניתן לשנות את שם הערך הזה לאומנות, כי כבר יש ערך אחר בשם הזה. יוניון ג'ק - שיחה 01:36, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
כמו בדיון על אומן, הערך ההוא יעבור לשם אומנות (מלאכה) או אומנות (מומחיות). תומר - שיחה 18:20, 16 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]
Tomer T, במקום שהדיונים הללו יתפרשו על פני מספר רב של דפי שיחה, אני מציע שהדיון יתנהל כאן, בצורה מרוכזת. בברכה, יוניון ג'ק - שיחה 09:58, 22 בדצמבר 2017 (IST)[תגובה]

בוצע בוצע. יוניון ג'ק - שיחה 09:20, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]

שינוי שם (בחזרה ל"אמנות")[עריכת קוד מקור]

נגד השינוי הקודם משתמש:יוניון ג'ק, השינוי יוצר בעיות רבות מדי, שיש לתת עליהן את הדעת, כגון שמות חלק מהערכים בקטגוריה:אמנות. אגסי - שיחה 11:44, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]

אם השינוי יוצר בעיות - אז יש לטפל בבעיות האלו. יוניון ג'ק - שיחה 11:46, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
אני מתייג את המומחה שלנו, משתמש:Eldad. אגסי - שיחה 11:56, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
לצערי, על פי כללי הכתיב החדשים, אכן יש לאיית את המילה "אומנות". אגסי, תוכל להסביר במה אוכל לסייע בדיון הנוכחי? אלדדשיחה 13:13, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
אלדד תודה, רציתי לוודא שאתה תומך בשינוי השם, וגם לשאול כיצד לנהוג בכל הערכים האחרים בקטגוריה:אמנות ומי יטפל בכך. אגסי - שיחה 13:22, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
אגסי, תודה רבה. אישית, צר לי על שינוי השם... אני מעדיף את הכתיב "אמנות". אבל ידיי כבולות מרגע שהאקדמיה שינתה את הכללים. אלדדשיחה 13:24, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
אם אפשר, הייתי מעדיף שהקטגוריה תישאר בכתיב "אמנות". אני לא בעד שינוי סדרי בראשית מהבחינה הזאת. אלדדשיחה 13:25, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
בוויקיפדיה יש עשרות רבות של ערכים שמתחילים במילה "אמנות" ועוד ערכים אחרים שכוללים את המילה "אמנות". האם נשנה את כולם ל"אומנות"? אגסי - שיחה 13:56, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
אני מציע להשאיר את כולם בכתיב הנוכחי שלהם. אלדדשיחה 14:50, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
וכך נוצרו להם מאות קישורים לדף פירושונים. סמבת. חזרתישיחה 18:46, 2 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
הוספתי תבנית שינוי שם ואני מציע לשנות בחזרה לשם הקודם, גם לנוכח בעיה זו ורבות אחרות, וגם לאור המלצתו של המומחה אלדד לגבי כל הערכים שמתחלים במילה "אמנות": "להשאיר את כולם בכתיב הנוכחי שלהם" אגסי - שיחה 15:15, 3 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
אם יש בעיות - אז להתעלם מהן זה לא פיתרון. צריך לתקן. כן, זה הרבה עבודה, וזה לא כיף, אבל זה מה שצריך לעשות. יוניון ג'ק - שיחה 17:10, 3 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
עדיף הפיתרון של אלדד- לא לעשות מאות שינויים. מנגד, להתחיל בפרומיל של פרויקט השינוי, ולקוות לטוב, זה בטח לא עדיף. אגסי - שיחה 17:23, 3 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
גם את רומא לא בנו ביום אחד. ברור שזה עדיף. מה שאלדד מציע - זה פשוט לא פיתרון. יוניון ג'ק - שיחה 18:14, 3 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]
אוי ואבוי לי. "אומנות (תרבות)"? באמת? בכל הכבוד לאקדמיה ללשון העברית, מותר לנו לסטות מהכללים שהיא מתווה – ואנחנו אמנם עושים זאת ("איגרוף", סתם דוגמה שעולה לי לראש). אביעדוסשיחה 19:32, 4 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]

גם אני בעד חזרה למצב הקודם. תחי האמנות! אגלי טל - שיחה 09:56, 7 בפברואר 2018 (IST)[תגובה] ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

החזרתי את שם הערך לשם אמנות. כבר כתבתי ל יוניון ג'ק בדף שיחתו שכל העברה שהוא יבצע שתשאיר אחריה שובל של קישורים שגויים שהוא לא יטפל בהם, ישוחזרו על ידי. מי שמבצע העברה, צריך לקחת על עצמו את כל המשימה עד הסוף. אני מקווה שעכשיו הקישורים הם תקינים. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - הפקולטה למדעי הרוח 17:38, 9 בפברואר 2018 (IST)[תגובה]

על פי הלמ"ס קיים מגזר כלכלי בשם "אמנות, תרבות ופנאי". שמחתי לעזור. עמית - שיחה 17:16, 6 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]

מצטער, לא עזרת, לא מצאתי מגזרים נוספים בלמ"ס, אולי אני טועה, אבל אשמח אם תאיר את עייני, כי לפי מה שראיתי עכשיו, יש רק מגזר אחד, ואז זה לא באמת מגזר.
עד אז, אחזיר את הערך לגירסה יציבה. כאשר משחזרים עריכה, נהוג בויקי לחכות עד גמר הדיון (לפחות שבוע היות ויש אנשים שלא כל דקה בויקי) ורק אז לפי הדיון אפשר לשחזר את השיחזור במידת הצורך, כך נמנעים ממלחמת עריכה. 192.116.83.2 18:04, 6 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]
צר לי מאוד שאתה מצטער, אבל בשביל להיות ויקיפד צריך גם לדעת איך לדלות מידע. המידע נמצא כאן, ואין לי שום כוונה להמתין שבוע ודיונים וגרסאות ושאר ירקות. ברגע שיש מקור אמין, אין דיון. עמית - שיחה 22:14, 6 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]
ומעבר לכך גם לא יזיק להפעיל קצת מחשבה. לאיזה מגזר כלכלי לדעתך משתייכים מוזיאונים, גלריות, יצרני קנבס, מכחולים וצבעים, דוגמנים, מורים לאמנות, מבקרי אמנות, חוקרי אמנות, רסטורטורים וכיוצ"ב? כולם, כולם, כולם חיים מאוויר ואהבה ואין שום קשר בינם לבין כלכלה? עמית - שיחה 22:26, 6 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]
בויקיפדיה לא משנה מה אני חושב ובמה הדוקטורט שלי, חשוב אם יש על מה להסתמך, וכאן עדיין אין על מה להסתמך. המקור שהבאת אמין אבל לא קשור. להיפך המגזר הכלכלי לא מופיע בחלוקה למגזרים. ולכן הגירסה תשוחזר, נפנה לבעלי ידע נוספים בתחום שיכריעו. אני מבין שמלחמת עריכה הוכרזה ולכן נפנה גם למפעילים. 192.116.83.2 14:52, 7 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]
אתה כנראה לא קראת את המקור. "אמנות, תרבות ופנאי" מוגדר שם מפורשות כמגזר כלכלי (כחלק מרשימה של מגזרים כלכליים), וכל עוד לא תביא ראיה שסותרת טענה זו, אין הצדקה לשחזר. אתה מוזמן, כמובן, לפנות למפעילי המערכת, אני בספק אם מי מהם יחשוב אחרת. עמית - שיחה 15:03, 7 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]
לא רשומים שם עוד מגזרים ולכן זה לא מגזר, זה כמו שעל כל הדפים בויקיפדיה נוסיף קטגוריה ערך.
בנוסף בדף שהבאת רשום פירוט של מגזרים וזה לא אחד מהם. https://www.cbs.gov.il/he/publications/doclib/2023/1889/t06.pdf
כשיש מגזר אחד זה כאילו אין מגזרים בכלל, ולכן הניסוח באתר הלמ"ס לוקה בחסר. תראה לי עוד מקור אחד בעברית בו כתוב שאומנות היא חלק ממגזר כלכלי ומשהו אחר הוא חלק ממגזר אחר. 192.116.83.2 15:45, 7 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]
פתחת את המסמך הלא נכון: במסמך שפתחת לא מוזכר אף מגזר - אז מה, אין כבר בעולמנו תיירות, תעשייה, שירותים, רפואה, חקלאות וכו' וכו'? תמשיך לחפש בשאר המסמכים, זה שם. עמית - שיחה 17:08, 7 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (מרץ 2024)[עריכת קוד מקור]

שלום,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר באמנות שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:42, 11 במרץ 2024 (IST)[תגובה]