שיחה:אסטרונומיה חוץ-גלקטית

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יש כאן כבר חצי שעה מלחמת עריכה ואף אחת משני הצדדים המעורבים - אבי בליזובסקי ועמנואל - לא טרח להשתמש בדף השיחה ולהסביר את צעדיו.

הנה הקישור הבעייתי: http://www.hayadan.org.il/hubble140805.html

הקישור מכיל ידיעה על כך ש"האבל גילה גן חיות של גלקסיות באמצעות 40 שעות צפיה בנקודה אחת".

סיבות בעד:

  • דוגמה טובה לאסטרונומיה חוץ גלקטית

הסיבות שעטיין עמנואל מסיר את הלינק (משוער):

  • מוסיף הלינק הוא כותב הידיעה אליה מכוון הלינק.
  • חשד לכאורה לקידום האתר בגוגל בצורה לא אתית.

אני מקווה שזה מסכם היטב את הבלאגן שהתרחש כאן. גם אני עייף, אז כרגע השאירו את הלינק על מקומו ומחר תנקטו בכל צעדי התקנון של "מלחמת עריכה". לילה טוב. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 23:46, 13 אוקטובר 2005 (UTC)

סיבות להסרת הקישור:

  1. קישור לערך צריך לעזור לקורא להבין את הערך או לראות צדדים משמעותיים שלו. האם הקישור הזה אכן עונה באופן כללי לשאלה "מהי אסטרונומיה חוץ גלקטית?"? האם הוא נותן דוגמה מובהקת למחקר באסטרונומיה חוץ גלקטית? או האם הוא קישור שנבחר באקרי ממאגר המאמרים ב"ידען" כי הוא איכשהו קשור לתחום? (אני מזכיר שבהתחלה הוא שם קישור ל"ידען גלקסיות" ולעוד "ידען משהו" באתר שלו, ורק אחרי שהסרתי את הקישורים הוא שם דוקא את הכתבה הזו - העיקר שיהיה איזשהו קישור לאתר שלו).
  2. עצם הנוהג שבו בן אדם שם באופן סיטוני קישורים לאתר שלו הוא פסול. בעבר הנושא כבר נדון בויקיפדיה - אפילו באופן ספציפי במקרה של מר בליזובסקי. יש הרגשה קשה שמר בליזובסקי משתמש בויקיפדיה כשפחה חרופה לאתר שלו, שנדמה לו שהוא מתנת אלוהים לאנושות (זותומרת אם היה אלוהים).
  3. רק היום הסברתי למר בליזובסקי איך שמים קישור לכתבה באתר שלו בתורה שלא "חוטפת" את הקורא (כלומר שאפשר על ידי הקלקה על כפתור החזרה לחזור לויקיפדיה, בלי שתוחזר אוטומטית לדך שלו). אבל או שיש לו קשיי תפיסה חמורים, או שפשוט זה מה שהוא רוצה.

emanשיחה 23:52, 13 אוקטובר 2005 (UTC)


תשובה

מה לעשות, באתר הידען יש 6,000 כתבות, אני משוכנע שבכל האינטרנט, לא רק בויקיפדיה יש קישור אולי לאחוז או שניים מהן, במשורה, רק לדברים רלוונטיים. אם ככה, אז צריך גם למחוק אלי את הקישורים בוואלה (שנעשו אוטומטית על ידי רובוט, בזולו, בYNET (במאות כתבות שנלקחו מאתר הידען), ועוד בכארבעים אתרים. ואז גם גוגל לא ידע על קיומי. מקריאה אקראית של ערכים אני יודע שיש קישורים לידען שלא אני העליתי. יש אנשים שמבינים שזה אתר חדשות רלוונטי, ומקשרים בעצמם. זה שאני בעל האתר, לא אומר שאני צריך להחרים אותו. הן הקישור לידען הגלקסיות ולידען ראשית היקום שעמנואל מחק בסיבוב הראשון, והן הקישור לכתבה הנוכחית רלוונטיים כדי לדעת מהי אסטרונומיה חוץ גלקטית. בשום מקום לא מצאתי איך לעשות קישור כמו שעמנואל רוצה, אין דרך כזו ולכן אני לא מבין איך הוא יכול ללמד אותי. הדרך היחידה - נכונה רק לגבי כתבות מהיומיים שלושה האחרונים היא לקחת את הקישור שמופיע באתר FRESH, שם מפעילי האתר הצליחו לפצח את הקוד. אני לא הצלחתי. זה שעמנואל לא מבין שבכל אתר חדשות יש הבדל בין רשימת כתבות לידיעה סצפציפית זה מעיד על זה שלא רק לי יש בעיות תפיסה כפי אלא גם לו. 00:01, 14 אוקטובר 2005 (UTC) שיחה

אני אסביר לך שוב, לאט, בשלבים, בתקווה שהפעם תבין:
יש את הכתובת הקצרה (שאתה קורא לה בצורה מטעה ושקרית באתר שלך "קישור ישיר לדף זה". לדוגמה: http://www.hayadan.org.il/hubble140805.html
כשלוחצים על זה דף קופץ אוטומטית לדף http://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?U=no&ItemID=233104095&CNumber=10242994&lan=en&SiteName=hayadan&SearchType=Product&ValuePage=Product&BuyerID=248470907
זהו באמת הקישור הישיר. אם תיקח את הכתובת הזאת משורת הכתובות בדפדפן, ותשים אותה פה, אז לא תהיה הבעיה של "החטיפה" (אם כי גם אז צריך שתי הקלקות בשביל לחזור לפה).
זו פעם אחרונה לחלוטין שאני מזהיר אותך. להבא קישורים "חוטפים" יימחקו מיידית. emanשיחה 00:13, 14 אוקטובר 2005 (UTC)


אני לא עובד על אף אחד. תאמין לי שגם לי זה לא נוח. הדרך הזו מצריכה עבודה כפולה, כי את הקישור הזה אני עושה באופן ידני אני נאלצתי להשתמש בה בתוך האתר כי מי שנכנס בג'אווהסקריפט של האתר ולוחץ על כל כתבה הוא מקבל אותה אך ב-URL מופיע משהו סתמי שמוביל אם מעתיקים אותו לדף ריק http://www.hayadan.org.il/BuildaGate4/general2/data_card.php?U=no לכן אין לי ברירה, אלא להשתמש במנגנון העקיפה. אני לא מרמה אף אחד. גם לי היה יותר נוח אילו אפשר היה לעשות דף עם כתובת קצרה ושישב גם בURL אבל כפי שאמרתי זה לא תלוי בי. Avibliz 00:21, 14 אוקטובר 2005 (UTC) יש הרבה מקומות שאם אתה משתמש בהם בקישור הארוך הוא נחתך באמצע ואז שוב לא מגיעים לשום מקום. לא רק באתרים, אלא גם בחלק מתוכנות הדואר (למשל וואלה, ואני אישית סובל מזה, כי שם אני שומר את הכתובת שעמה מעדכנים את האתר, וצריך כשאני בחו"ל לחבר את שתי השורות בתוך תיבת ה-URL. Avibliz 00:21, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

לקרוא לזה "קישור ישיר" (ולא "קישור מקוצר") זה שקר.
כמו שראית, פה זה לא נחתך.
באמת תבקש ממי שמפעיל לך את האתר שישנה את הצורה העקוהמ שבו זה עשוי. עד אז תתאמץ ותיתן את הקישור הארוך, אם בכלל. emanשיחה 00:30, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

כבר שנה שאני יודע שיש להם טכנולוגיה טובה יותר אבל אני אחרון בסדר העדיפויות שלהם. אגב אני מקווה שהטכנולוגיה הזו לא יהיה בה פגם אחר, שעלול להפריע בצורה אחרת. מה לעשות. באתר שההכנסות שלו בחודש אוגוסט (לפני שהעפתי את הזכין שלקח לי את השטח לפרסומות) היה 65 שקלים. מאחר ואני בטוח שהם הרוויחו אלפים ונתנו לי גרושים חיפשתי זכיין אחר, ואני מקווה שהוא יהיה יותר הוגן. בכל אופן בסכומים כאלה שלא מכסים אפילו את האיחסון אני לא יכול לבצע השקעות ולכן תלוי באחרים.Avibliz 00:33, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

תרשו לי להפריע. עם כל כבוד, לא מעניין אותנו הבעיות הכלכליות שלך. עובדה היא עובדה. קישורים חוטפים לא יקושרו באתר זה. אני ורוב עולם שונאים קישורים כאלו. Yonidebest Ω Talk 00:38, 14 אוקטובר 2005 (UTC)
הטענה האחרונה (והנכונה) של Eman היא טענה חמורה מאוד, שמצדיקה הסרה מיידית של הקישור. קישור שלוכד את המשתמש בצורה שאינה מאפשרת לו לחזור לאתר שממנו יצא הוא חוסר נימוס אלמנטרי כלפי המשתמש האומלל וכלפי האתר שבו נמצא הקישור. החלפתי את הקישור לחלופה שהציע Eman, אבל הפתרון היסודי הוא לתקן את אתר הידען. אישית, בלי קשר לוויקיפדיה, אני לא חוזר לאתר שבו אני פוגש בעיה זו. דוד שי 00:41, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

דוד, הבעיה לא קיימת עבור מי שגולש בתוך האתר, כי הג'אווה סקריפט מדמה מעבר נורמלי מדף לדף. הוא מהווה בעיה רק למי שנכנס אליו מבחוץ לדף אקראי, ורק בפעם הראשונה. ברגע שהוא ידפדף בתוך האתר הוא לא יסבול מכך. וכפי שאמרתי אני כבר מחכה שנה בתור. הבטיחו השבוע שתוך כחודש גג חודשיים מגיעים אלי. נקווה שזה נכון. בכל זאת יש חגים וכל המתכנתים שלהם בחופשה. Avibliz 01:02, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

הבעיה היא שאנחנו עובדים באתר נפרד, כך שלקוראים שלנו זה מפריע. אין בעיה עם קישורים להידען לכשעצמם, אולם קישורים חוטפים הם אסון מבחינת המשתמשים. אני שונא את המקרים הללו למרות שאני עובד עם FireFox כך שלרוב אני לא מנסה לחזור אחרונה... לצערי, אין ברירה אלא להוריד את הקישור הנ"ל.
אבי, אם אתה מנדנד למישהו במשך שנה והוא מצליח לפתור בעיה כל כך טריוואלית, חבל על הכסף שאתה משלם לו. תאיים עליהם בנטישה ותראה איך פתאום הם קופצים. טרול רפאים 11:47, 14 אוקטובר 2005 (UTC)

טרול, עדיין 90 אחוז משתמשים באקספלורר, וחבל שהם לא יוכלו להנות מהקישורים, מה גם שאפילו EMAN מסכים לשיטת הקישור הארוך, כפי שדוד שי החליף בערך הזה הוא מספיק טוב גם אם צריך ללחוץ פעמיים על החץ. באשר לשידרוג - יש כאלה שמשלמים להם הרבה יותר ממני והם בעדיפות. גם הנסיון לפסול את האתר מהסיבות הטכניות לגמד את האתר שיש בו מאגר של 6,000 כתבות המתאימות לערכים רבים, הוא תירוץ. מישהו פה לא אוהב שיש אתר כזה כי אולי הוא חושב זה מפריע לויקיפדיה במקום שיבין שהוא משלים. Avibliz


ועוד שאלה חשובה, אם כבר מדברים על קישורים חיצוניים - למה שקישורים כאלה לא יהיו תמיד לדף נפרד? Avibliz

גם לנו יש מגבלות טכניות, שלפתרונן אפילו כסף לא עוזר - רק אהבה שעלינו להעניק למפתחי תשתית ויקיפדיה. חוץ מזה, ג'קוב נילסן, הגורו של השימושיות, שולל פתיחת חלון נפרד. דוד שי 12:21, 14 אוקטובר 2005 (UTC)