שיחה:אריה גבע

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מנכ"ל של מספר בנקים ויו"ר מועצת המנהלים של עיתון גדול נראה חשוב דיו. ‏Wierzba‏ • שיחה18:37, 9 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

נכון. היית זריז - לא הספקתי להסביר שסימנתי את הערך מפני שהמידע שמצאתי בחיפוש בגוגל הוא שמדובר בעו"ד בגמלאות, אך לא מצאתי מידע שלפיו אכן מדובר במנכ"ל בנק לשעבר. אין בערך אף מקור שאפשר לבדוק, והספר שמוזכר בו, נכתב אך לא ראה אור. במצב זה נדרש לוודא שלא עובדים עלינו. ‏odedee שיחה 18:49, 9 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]
לא נראה לי חשוב דיו. למחוק איתןשיחה 19:09, 13 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]
וזאת מבלי להפחית מפועלו באתר שלו - בהחלט כותב דברי טעם איתןשיחה 19:13, 13 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]
אני סבור שאם ניתן לאמת את הפרטים יש להשאיר את הערך. בימים שחלפו לא רק שלא ניתנו אסמכתאות, רשימת המעקב שלי הייתה נתונה תחת מתקפת אלמונים שהגיעו לשבח ולהלל את מר גבע. לא אתפלא אם הוא מציג מועמדותו לראשות העיר. נכון לרגע זה - אין חשיבות להשארת הערך. ‏Wierzba‏ • שיחה14:22, 14 באוקטובר 2008 (IST)[תגובה]

אריה גבע בהחלט מהווה דמות הראויה לאזכור במפעל הויקיפדיה וזאת משני טעמים עיקריים: אריה גבע עמד בראשותם של מס' גופים מרכזיים וחשובים והכירם לפני ולפנים, במיוחד בהקשר של חברת העובדים ויכול לשפוך אור על תקופה מכוננת במדינת ישראל.

אריה גבע פעל (ועדיין פועל) באופן מעשי ונמרץ בלא שהוא מונע מאינטרסים כלכליים או פוליטיים, לחשיפת מעשי שחיתות בגופים ציבוריים רבים, ניהל מאבקים ציבוריים ומשפטיים מול גופים רבי עוצמה לטובת האזרח הקטן בכלל ואוכלוסיית הקשישים בפרט והוכיח שגם אדם בודד בפעילות נחושה יכול ליצור שינוי בסוגיות שונות.

יש לזכור בנוגע לסוגיית אימות הנתונים שכל פועלו מופיע בשקיפות מלאה באתרו תוך גילוי מלא של כל הפרטים הרלוונטיים. חזקה על הגופים אותם ביקר בחריפות (שרובם מעסיקים יועצים משפטיים על בסיס קבוע), שלו יכלו להאחז בפרט שקרי כלשהו היו ממהרים לתבוע אותו.

מהיכרות רבת שנים ומעקב מתמשך אחר פועלו של אריה גבע ברצוני לציין את ניסיונו העשיר בניהול ובארגון לצד מלחמה בלתי מתפשרת והשקעת משאבי זמן וכסף פרטי בעיקר למלחמה בשחיתות ואי צדק בטיפול באזרחי המדינה. אתר בושה מרכז נושאים שטופלו על ידי אריה מול הרשויות ומעקב אחריהם. כמו כן מפורסמות באתר בושה דעותיו על נושאים עיקריים המתרחשים במדינה. כתיבתו של אריה גבע מצביעה על כושר אנליטי ברמה גבוהה ובהירות מחשבתית ראויה לציון. זיקתו לארצנו מוצאת ביטויה גם בתיאור הטיולים המעניינים וצלומיהם שערך אריה. ויקיפדיה לדעתי יכולה להיות נשכרת אם יהיה אפשרי דרכה להגיע לאתר בושה. (ערך: יעקב)


'אריה גבע ואתר "בושה[עריכת קוד מקור]

מההכרות רבת השנים עם אריה גבע ידוע לי כי הוא עוסק מזה זמן רב במאבק נגד השחיתות השלטונית, בבקרת נוקבת על מקרים של אי צדק ואי אכיפת החוק על ידי רשויות ובשמירה על זכויות החלשים . הנושאים הרבים והמגוונים בהם עוסק גבע הם לטובת תושבי המדינה ולא לשם עשיית רווח. את מיטב זמנו וכישוריו מקדיש אריה לטובת הכלל על מנת לקדם את פעולותיו ולהביאן לידיעת הציבור הקים אריה גבע אתר אינטרנט בשם "בושה". מעיון באתר "בושה" ניתן ללמוד על יוזמותיו ופעולותיו למען הכלל ולקרוא את דעותיו בנושאים הקשורים בחיי היום יום ובעתיד .

כאחד שזכה לעבוד מספר שנים ( לצערי - מועט ) כעובד בכיר באחת מהחברות היותר גדולות שניהל נוכחתי לדעת ולראות את אריה גבע כאחד מהמנהלים והמפקדים הבודדים שהכרותי איתם העשירה את מרחבי הבנתי ויכולת התיחסותי לארועים במידה רבה ביותר והכל לטובה . אני עוקב בהנאה רבה על המתחדש והנוסף באתר " בושה " ואיני מתבייש 
לפרגן ולהודות בהנאתי מכך .   
  

אריה גבע נחן ביכולת ניתוח והצגה של מצבים , בעיות , טבע , התנהגות ומשמעויות במידה שרק מעטים ביותר מתקרבים אליה . עליונות הצדק וההגינות במרחב העוטף את כולנו - אזרחי ישראל - קיימים כמעט בכל אחד מפירות כתיבתו .

ליכולת הכמותית של כתיבתו אין מגבלות מה גם שהוא מהבודדים שבגיל מאוד מתקדם לא התבייש להמשיך ללמוד ולשפר את יכולותיו והצליח לשדרג כמות ואיכות זו כבר בעזרת "אינשטיין" - מעבד התמלילים הזכור לטובה...   
  

במקרים שפרטי הפרטים חשובים לנושא המטופל הוא יטרח לפרט ולהסביר - דבר דבור על אופניו - אף כילטעמי , לעיתים ארוך מידי , עדיין כל פרי מעץ כתיבתו הוא כיצירת גורמה ומותיר טעמים בהתאם. הקריאה והשיטוט במרחבי האתר מהנים ומועילים וקצרה עטי מלהביע את מלוא תודתי והערכתי לגמלאי שמצא לנכון לתת לככל הציבור להנות מהידע שצבר ותרומתו , הנמשכת בהתמדה .

אריה גבע מוכר לי מפעילות משותפת בהתנדבות למען הגמלאים. גבע עוסק בנושאים שבהם רשויות השלטון נוהגות כלפי גמלאים באי צדק, גם אם לעיתים התנהגות זו היא פרשנות של חוק, או הפעלה של חוק מקפח, שמן הראוי לתקנו. בעזרת ידיעותיו המקצועיות ונסיונו המעשי העשיר הוא יודע להבחין בעוולות שמקפחות גמלאים, גם במקרים שהגמלאים עצמם אינם מסוגלים להבחין בהן, בשל מורכבותן הכלכלית או המשפטית, והם רק יודעים שנפגעו, מבלי להכיר בדיוק את המנגנון שפגע בהם. גבע נאבק בדבקות לתיקון העוול. בכך יש לגבע תרומה ייחודית לבריאות החברה הישראלית, כי הוא מעלה על סדר היום עניינים שחשיבותם רבה, אך לא נמצא להם מענה על ידי רשויות השלטון, ואף חשוב מכך: רשויות השלטון עצמן מעוניינות ליצור את העוולה ולהסתיר אותה מעינו של הציבור.