שיחה:אריה חורשי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני מפסיק להיום, אך יש לי חזון ובו יבוא יום ובו כל הקישורים בערך זה יהיו כחולים, שיגיע יום זה ..... (המשך יבוא)

כאן נפגש עם קיבוץ גלויות, עולים מטריפולי, שחיו פעם במערות ג'בל גריאן, מרוקאים, בעלי השכלה מינימאלית, כי המשכילים עלו לצרפת, בולגרים, שאחדים מהם ידעו קצת עברית, רומנים ופולנים, שזה עתה יצאו ממחנות ריכוז ובסוף המפגש עם עולי קפריסין, שהופיעו בתור להקה אומנותית וכן בחורים שבעודם בקפריסין קיבלו הכשרה לשמש מורים. הם נתקבלו מיד לבית הספר "קיבוץ גלויות", כפי שנתקבלו 2 בנות שסיימו כיתה ח" ושימשו מורות מצוינות בכיתה א'. אחת מהן, שסיימה את הסמינר למורים, התפרסמה בישוב שאליו עברה עם בעלה, כמורה המקובלת על התלמידים והורים).
הערה לגבי הקטע הנ"ל את אריה חורשי הכרתי מעל דפי האינטרנט באתר במה חדשה, קראתי את סיפורו "סול- הקדושה ממרוקו" והתרגשתי מאוד, הייתי בטוח שהוא ממוצא מרוקאי ושאלתי אותו וכמובן הוברר לי שהוא פולני אך יודע הרבה מאוד על המרוקאים שנתנו לו השראה לכתוב 2 ספרים, התחלנו להתכתב והחלפנו דעות והוא ממש הדריך אותי בקשר לשפה העברית ובעזרתו שיפרתי כמה סיפורים.אריה חורשי מאוד אוהב את המרוקאים ואת המזרח תרבותם ואורח חייהם ואלה לא דברים שנאמרו מפיו.בקטע למעלה מופיע עולים מטריפולי, שחיו פעם במערות ג'בל גריאן, מרוקאים, בעלי השכלה מינימאלית, כי המשכילים עלו לצרפת לדעתי יש לשנות את הדברים האלה או למחוק אותם , לא כל העולים מטריפולי חיו במערות ולא כל המרוקאים הם בעלי השכלה מינימאלית ועדיף להוריד את זה לפני שכל העדה תעלה על זה.משתמש:דויד אלמוזנינו elmoznin 12:38, 22 יולי 2006 (IDT)
הסרתי את ההסבר "כי המשכילים עלו לצרפת" גם משום שאיננו נכון עובדתית, וגם מפני שהוא שגוי לשונית (רק לישראל עולים, לצרפת מהגרים, ולעתים יורדים). לגבי יתר המשפט, נדמה לי שאתה מוצא בו דברים שאין בו. המשפט מתאר את האנשים שאריה חורשי פגש, ואינו אומר דבר על אלה שלא נתמזל מזלו לפגוש, וכנראה גרו בטריפולי בבתי פאר או רכשו השכלה גבוהה במרוקו. דוד שי 13:05, 22 יולי 2006 (IDT)
דוד שי תודה, תודה גם לזהר, זה נשמע ונראה יותר טובמשתמש:דויד אלמוזנינוelmoznin 15:55, 22 יולי 2006 (IDT)

נפטר היום[עריכת קוד מקור]

נכדתו דיווחה כי נפטר. ערןב - שיחה 12:22, 14 בינואר 2014 (IST)[תגובה]