שיחה:בוזון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אתה מרמז שהליום 4 לא פועל על פי עקרון האיסור??Pasteran 00:26, 17 אפר' 2004 (UTC)

האלקטרונים בהליום 4 מסתדרים במסלוליהם על פי עקרון האיסור. וכנ"ל הפרוטונים והנייטרונים בגרעין. אבל הטאום ככזה הוא בוזון, ויש לו תכונות של בוזון ובגלל זה הוא מאוד שונה מההליום 3, למרות שהשוני היחידי הוא במספר הנייטרונים בגרעין, והוא הופך ל"נוזל על" בטמפרטורה הרבה יורת גבוהה מהליום 3 (כמה מעלות קלווים במקום כמה עשיריות מעלה...)
אבל אני אנסה לעשות משהו כדי שלא יהיו עוד שיטעו.
eman
האם אתה בטוח שהאטום כולו הופך לבוזון, או שרק גרעין האטום הופך לבוזון? אני לא בטוחה שמבנה מורכב כמו אטום יכול לקבל ספין מוגדר. נראה לי הרבה יותר סביר שרק גרעין האטום (שהוא יחידה אחת המורכבת מחלקיקים אלמנטריים) הופך לבוזון. אנא בדוק זאת שוב. אשמח לשמוע את התשובה בין אם צדקתי ובין אם טעיתי.

תודה. חשמלית 16:40, 1 דצמ' 2004 (UTC)


לא האטום ולא הגרעין הופכים לבוזונים - הם כאלה מהגדרתם. למה שאטום לא יקבל ספין מוגדר? הטיעון שלך לא נכון כי הגרעין לא מורכב מחלקיקים אלמנטרים (פרוטון ונויטרון מורכבים בעצמם מחלקיקים אחרים), וגם אם היה נכון, למה שהאטום לא יתאים להגדרה גם? בסך הכל להוסיף לחבילה אלקטרונים, שהם כן חלקיקים אלמנטרים. בכל מקרה, האטום הליום-4 הוא בוזון (והוא עובר עיבוי בוז-אינשטיין), לא רק הגרעין שלו. שני האלקטרונים ברמת 1s הם בעלי ספין אפס.


את צודקת. הגרעין של הליום4 הוא בוזון, עבורו נצפה עיבוי בוז-אינשטיין.

האם ניתן להוסיף הסבר נוסף? מי אמר בכלל שיש בוזונים? למה המציאו את התאוריה? איך מוצאים אותם? איציק - שיחה 19:39, 28 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

נראה לי שיש הסבר נוסף בערכים פוטון ומכניקת הקוונטים