שיחה:ביות תת-אדום

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הערות על הערך[עריכת קוד מקור]

כפי שניתן לראות, הערך תורגם אחד לאחד מהערך האנגלי, כאשר אני חייב לציין שאני לא יכול לומר שהבנתי את הערך על כל רבדיו; בפסקאות מסוימות שהבנתי פחות הוספתי דרישת הבהרה או דרישת מקור. כתוצאה מכך, ייתכן שפסקאות מסוימות צריכות ניסוח שונה במקצת שיעביר טוב יותר את הרעיונות של הפסקה. בנוסף, הערך מכיל מונחים אנגליים רבים שלא מצאתי להם תרגום הולם לעברית (למשל: דיסקת ה-reticle, יכולת all-aspect, בקרת bang-bang), לכן אבקש שאם מישהו מכיר מונח עברי מתאים שיציין זאת בדף השיחה.

בנוסף, תרגום הערך האנגלי עדיין לא הושלם; עדיין חסרים הקטעים המתאימים לתת-כותרות הבאות: Conical scan, Crossed array seekers ו-Rosette seekers. חלקים אלו מעט קשים יותר להבנה, על כן זה ייקח מעט זמן עד שאוכל לתרגם גם אותם. הצטרפות של עורכים נוספים תהיה מבורכת, ויכולה לעזור רבות בתרגום הקטעים החסרים, וכן בניסוח מחדש של קטעים קיימים. עשו - שיחה 11:25, 27 באוקטובר 2017 (IDT)[תגובה]

נקודות ראויות להבהרה בערך[עריכת קוד מקור]

  • בפרק על מערכת ה-"hamburg" מופיעים המשפטים (שתורגמו מהערך האנגלי): "מערכת זו מפיקה אות שרגיש לזווית מסביב לפני השעון, ה-bearing (או אזימוט), ולא לזווית בין הקו הישיר אל המטרה וציר הטיל, שנקראת גם angle off. זו לא הייתה דרושה בעבור טילים נגד ספינות, שם התרחישים הם פחות או יותר דו-ממדיים, שכן המטרה נעה לאט מאוד יחסית לטיל כך שהוא מהר מאוד מיישר את עצמו לכיוונה."

למיטב הבנתי, המצב בדיוק הפוך בטילים נגד ספינות. כאשר תנועות הטיל והמטרה נמצאות באותו מישור (כך שהתרחיש ניתן לתיאור כדו-ממדי) מה שמשתנה זה לא האזימוט אלא הזווית יחסית לציר הטיל - אפשר לראות זאת בקלות כאשר משרטטים את כיווני מהירויות הטיל והמטרה על מישור יחיד (כיוון מהירות הטיל הוא ככיוון ציר הטיל). לכן צריך לברר איכשהו למה כותב הערך האנגלי התכוון במשפט הזה.

  • צריך לברר למה הכוונה בבקרת באנג-באנג (bang-bang control) - להבנתי מדובר בבקרה מסוג on-off (הדלקה וכיבוי), שיכול לתת רק פקודות בעלות ערך אפס או ערך מירבי. אפשר להבין למה בקר כזה מוביל לתגובתיות יותר - זה משום שהוא לא מספק ערכי ביניים לפקודות תמרון, מה שמוביל לתנודות. אולם במערכות שמתוארות בערך זה לא המקרה. עשו - שיחה 11:36, 4 בנובמבר 2017 (IST)[תגובה]