שיחה:בית הערבה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אמנם מעבר לקו הירוק, אבל הקיבוץ נוסד עוד לפני קום המדינה. לא כל מה שמעבר קלו הירוק זאת התנחלות. כמו לדוגמא גוש עציון ושכונות מזרח ירושלים. אני רוצה תשובה הולמת 212.199.205.69 12:14, 1 באוגוסט 2011 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 20:33, 3 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

תמונות מעודכנות מביקור חברי העמותה למורשת מלחמת העולם הראשונה הישראל באתר קבר אחים בבית הערבה ההיסטורי[עריכת קוד מקור]

תמונות מעודכנות מביקור חברי העמותה למורשת מלחמת העולם הראשונה הישראל באתר קבר אחים בבית הערבה ההיסטורי - בעבר אזור קרבות - כולל תצפית על גשר עבדאללה והסביבה

20 פברואר 2014,

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא בית הערבה בוויקישיתוף

Daniel Ventura - שיחה 03:27, 21 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

עדכון מומלץ[עריכת קוד מקור]

על איתור "קבר האחים" של חללי בית הערבה[עריכת קוד מקור]

לאחר מלחמת ששת הימים יוסקה הררי לבקשת אם חברו נמרוד שכטר, נסע אל בית הערבה במטרה ולאתר את קברו של שכטר. השטח עדיין היה שטח צבאי סגור והצריך אישורים וליווי של כוחות הביטחון. אל יוסקה הצטרף עודד זראי (זערור) כתב קול ישראל ובקיא בערבית על בוריה. בהגיעם למקום לא נמצא בית העלמין של קיבוץ בית הערבה. לאחר חיפושים מצאו השניים את רצפת הרפת וכך הגיעו למקום בו אמור היה להיות בית העלמין. לאחר מכן נסעו השניים ליריחו בניסון לדובב מקומיים ונתקלו בסירוב. להצעת מפקד צה"ל ביריחו הם פנו לפגישה עם מי שהיה ראש עיריית יריחו לפני מלחמת העצמאות.

ראש העיר לשעבר שהתלווה אליהם והסביר שהוא הכיר את המקום היטב כיוון שהיה בידידות עם תושבי הקיבוץ. הוא סיפר לשניים כי ברבת עמון ישנם מפות מקוריות המתעדות במדויק את מיקום בית העלמין.

לאחר מספר ימים השיג ראש העיר לשעבר את המפות ויחד עם עודד זראי סימנו את המקום בו שכן בית העלמין לפני בניית גשר עבדאללה וסלילת הכביש במקום.

לדברי יוסקה הררי האדמה שבמקום נסחפה עם השנים ובולדוזרים שעבדו לסלול את הכביש גרפו את האדמה והורידה אותה בשני מטר בקירוב, כך שמעולם לא נמצאו עצמות במקום, וקבר האחים הוקם במקום בו אמורים היו להיות הקברים.

המקור: יובל מלחי אתר היסטוריה מפי יוסקה הררי

Daniel Ventura - שיחה 21:13, 6 במרץ 2014 (IST)[תגובה]

שאלה לגבי הרצח של שני הראשונים בבית הערבה[עריכת קוד מקור]

לפי המידע שבידי הרצח של לביא ולוונטל התרחש ב- י"ג בכסלו תש"א (13.12.1940) ולא כפי שנכתב ב- 20.12. כדאי לבדוק שוב... קיבלתי את המידע מרשומות הנופלים של ביה"ס הריאלי העברי בחיפה (יעקב לביא הוא בוגר ביה"ס).

בערך מובא ציטוט מפי בן-ציון ישראלי: "כנרת בצפון והיישוב החדש שמדרום ליריחו, מהווים את שני הקצוות של מחרוזת היישובים שייחרזו לאורך הירדן" משום מה הקישור במילה כנרת היה לימה זאת על אף שברור שהמדובר הוא על התיישבות, שאלתי היא לאיזו התיישבות כיוון? האם לכנרת (מושבה) או לקבוצת כנרת? מכיוון שששתיהן היו קיימות לפני אמירה זו לא יכולתי לפסול אף אחת, אמנם בערך על קבוצת כנרת מוזכר ישראלי אך לא ראיתי בכך הוכחה מספקת. אודה לתשובה מהירה. בברכה מלא כל הארץ כבודישיחה • ו' בכסלו ה'תשע"ו • 14:17, 18 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

מקליה לבית הערבה החדשה[עריכת קוד מקור]

יש להוסיף שב1968 הגיעו ראשוני מתיישבי בית הערבה המחודשת לקיבוץ קליה, בהם בנים מבית הערבה שננטשה ב1948 . מקור: מעריב 13.10.68 עמוד 12 89.139.118.109 07:16, 17 בפברואר 2022 (IST)[תגובה]

בית הערבה הוקם לראשונה[עריכת קוד מקור]

רציתי לדעת מה המקור לתאריך שמופיע כתאריך הקמה - 8 במאי 1939 ?

מח חם - שיחה 13:14, 5 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]

תודה על תשומת הלב,
התאריך היה שגוי. תיקנתי והוספתי שני מקורות.
בשני הספרים מופיע התאריך העברי כ"ה בתשרי ת"ש, בספרו של דוד קורן מצוין התאריך העברי הנכון אבל התרגום לתאריך הלועזי שגוי.
Amram Efrat - שיחה 14:19, 5 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]