שיחה:במבי שלג

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 05:26, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

יחסה לרבנים[עריכת קוד מקור]

יהי זכרה ברוך. בשיחה איתה לפני כמה שנים, אמרה לי שהיא מבינה את האימרה של שמעיה בפרקי אבות: ושנא את הרבנות. רק כשבנה הציג בפניה את הרב עמיטל, והיא שמעה אותו מדבר, כך אמרה, היא מצאה רב שהיא יכולה להעריך. השיחה הגיעה לכך אחרי שתמהתי בפניה על הפרסום שנתנה לטענות נגד הרב שלמה אבינר על הטרדה מינית. והרי על הטענות האלו רובץ צל כבד של עלילה, אמרתי לה, משום שבאו מצד הרב עידו אלבה ואשתו, אשר הכפישו את הרב אבינר בכל אמצעי, כפי שניתן היה לראות בעיון באתר האינטרנט שלהם.

הסיבה לכך היתה שנאתם של הרב אלבה וחבורתו לעמדות הפשרניות והתומכות במדינה של הרב אבינר וחבורתו. התמיהה היתה כפולה ומכופלת כי התברר לי במהלך השיחה שהיא ידעה היטב על זהותן של המתלוננות ועל תוכנן הקלוש של התלונות. הרב אלבה וקהילתו ידועים כבעלי עמדות הפוכות לחלוטין לשלה ושל בעלה יאיר... אם אינכם יודעים במה מדובר, ראו כאן בויקיפדיה על פסיקתו של הרב אלבה המתיר להרוג נשים וילדים אם הם ערבים בארץ ישראל, בספרו 'ברוך הגבר' - פסק דין אלבה נגד מדינת ישראל.

במאמר ההוא במעריב כתבה נגד הקריאות ל"צניעות" פוריטנית, קיצונית וחרדית, אשר לדעתה למעשה כל העוסקים בה לוקים בעצמם בכפייתיות טורדנית צבועה. אך לי היה נראה שאין הדבר מצדיק התקפה אישית על הרב אבינר, בפרט אם זו חשודה בפרטים כוזבים. תשובתה על שנאת הרבנות הפתיעה אותי, ומפעם לפעם אני מצאתי את עצמי מתנסח עם מכתב המתנצח איתה על כך, אפילו בשבוע שעבר. מכתב שמעולם לא נכתב, עד עתה.

קראתי בצער ותדהמה על פטירתה בלא עת, ומצאתי שהספיקו לכתוב עליה ערך יפה זה. לא ידעתי שהיתה ממקימי עצמונה, העיירה בסיני שאותה הנהיג הרב אבינר, ואותה נטשו לפי תפיסתו שנקראה: "מאמינים וזורעים" - ושעיקרה: אם יאמינו מספיק חזק שלא תהיה נסיגה, לא תהיה נסיגה, ולכן צריך לזרוע עגבניות גם ביום הפינוי עצמו, ומצד שני לא להתנגד לפינוי.

אני בטוח שבמבי היתה עונה לי, באופן ברור וחד כמו שהיא היתה. אין לי ספק שהיתה מסבירה את דעתה החדה נגד שתי התפיסות הללו, נגד תפיסת "הצניעות" הפוריטנית, ונגד האמונה הלא רציונלית המובילה לנקיטת עמדות קיצוניות מחד, או לחידלון לא מעשי מאידך, וכפי שיאיר שלג, בעלה, כתב השבוע בדיוק, במאמר דעה במקור ראשון. לא שהייתי מסכים איתה, אבל אני בטוח שהיתה שמחה לכל דיון ענייני ומעמיק.

במבי העשירה לעשרות אלפי יהודים את החיים עם הירחון 'ארץ אחרת' עם דיוני עומק בלא מורא ובלא פחד. הנה אחד הגליונות היותר משובחים: יהודים לכו לפלשתינה אבדה צדיקה מן הארץ. חבל על דאבדין ולא משתכחין. -- (משתמש:פשוט [משה]שיחה) • י"א באב ה'תשע"ו • 16:45, 15 באוגוסט 2016 (IDT)[תגובה]