שיחה:בשותף

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

אני מתלבט בקול: מצד אחד, 12K חברים זה יפה במונחים מקומיים, גם אם זניח במונחים כלליים. בנוסף, הייחוד שקשר שבין העולם הוירטואלי לממשי מעניין והופך את מספר החברים למשמעותי יותר. מצד שני, דווקא שיטת גיוס הו הופכת את האתר ללא רלוונטי לציבור הרחב - למיזם פרטי וסגור, ועל כן מצומצם ומוגבל.

בנוסף, פרק החזון מיותר בעליל וכן פרק ההיסטוריה, המספר על צמד חברים "שרצו לעשות משהו מעניין", נועד להעשיר את הערך מחד, אבל הוא מעלה חשדות כבדים על מהות התוצאה ועל מידת הפרסומיות של הערך.

לבסוף, מדובר על אתר הקיים שלוש שנים - זה לא הרבה, ואנו עלולים למצוא עצמנו הופכים לאינדקס של הרשת הישראלית.

בשורה התחתונה - לדעתי יש למחוק. בברכה, אורי שיחה 01:20, 27 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

אני נוטה להסכים איתך. 12,000 חברים רשומים הוא מספר יפה, אך השאלה היא כמה מהם פעילים, לכן גם שאלתי בתקציר אם מישהו שמע עליהם. גם GMail התחיל כ"חבר מביא חבר" אבל התוצאות יותר מרשימות. חוץ מכמה סרטונים ביוטיוב וכתבה בקפטן אינטרנט, כנראה שאין להם תהודה (אז גם לך תדע מה הם עשו בפועל). ‏DGtal01:35, 27 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]


שלום, אני אריאל, כותב הערך ואחד משני היזמים שהקימו את האתר. אתייחס לדבריכם ואסביר את חשיבות הערך.

ראשית שתי עובדות כתגובה לדבריכם:
1. האתר עלה לאוויר ב-1 לספטמבר 2006, מכאן שהוא קיים שנה ו-11 חודשים.
2. מתוך 12,000 החברים שיעור הפעילים עומד על אלפים.

פרק החזון לא רק שהוא לא מיותר אלא הוא מהות העניין. מדובר פה על תופעה שבהחלט אינה שגרתית: גוף שכרגע מוגדר כחברה עסקית מציג חזון חברתי ומצהיר שהשינוי החברתי הוא המנוע שלו ומשם נגזרים מטרותיו ויעדיו.
שימו לב שבחזון אין התייחסות למיקסום הרווח של בעלי המניות.

לגבי התהודה המוגבלת לדבריכם (במאמר מוסגר אני חייב לציין שהדבר תמוה בעיניי, מדוע לגופים מסחריים ענקיים שפוגעים בחברה ובכדוה"א יש לגיטימציה עדיפה על גוף בעל ערכים ואידיאולוגיה כמו בשותף? האם ייתכן שויקיפדיה מצטרפת למכונה הקפיטליסטית המשומנת?).

היינו חייבים להתחיל בצורה מבוקרת ולא מסחרית כדי למנוע דומיננטיות של יחידים וגופים מסחריים בעלי אינטרסים שהיו מתווים דינאמיקה שונה לחלוטין מזו שרצינו באתר. השיווק ויחסי הציבור שלנו מבוקרים.

לגבי ההיסטוריה (עניין שני היזמים), חשבתי שאנקדוטה זו תוסיף עניין לערך בשותף, אם מניסיונכם זה לא מתאים אפשר להוריד. משיטוטיי בערכים אחרים, שמתי לב, כפי שכתבתם שזה מעשיר את הערך.

הרבה אחורה בהיסטוריה, הרעיון לקהילה מהסוג של בשותף ולשיתוף פעולה דרך האינטרנט התחיל אצלי עוד בשנת 2000 במחקר ובסמינר שכתבתי שנקרא "שיתוף פעולה במרחב הוירטואלי כמנוף ליוזמות חברתיות בנגב". במקור חשבתי להוסיף את זה בפרק ההיסטוריה, אבל אחרי התלבטות החלטתי לבסוף לא להעלות מתוך מחשבה שתמיד אפשר לערוך ולשנות בעתיד.

החזון אם כן נרקם עוד בשנת 2000, עם כל הכבוד, עוד לפני שהעולם בכלל ידע מה זה רשתות חברתיות.

אין לי ספק בקשר לחשיבותו של הערך בנוף האינטרנט והקהילה בישראל.
כדי לסבר את האוזן, אוסיף שבזכות בשותף נרקמו מאות מפגשים ופעילויות פיסיות דרך האינטרנט, כאשר אחוז מסוים מהם הן פעילויות ויוזמות למען אוכלוסיות חלשות ו/או בעלות צרכים מיוחדים והכל בזכות קהילה של אנשים שחלק גדול מהם הכיר דרך האינטרנט ופעל בזכות הדחיפה, החזון והרוח הגבית של מייסדי האתר. מזמין אתכם שוב להתסכל על הוידאו של "בכיוון הרוח" ולקרוא על הפרויקט ברחבי האינטרנט.

זוהי תופעה ייחודית אפילו בקנה מידה עולמי, אפנה אתכם לכנס אקדמי בינלאומי בנושא מדיה חברתית שנערך לפני כחודשיים באוניברסיטת חיפה, בו הרציתי על בשותף: אתר הכנס


אשר לרלוונטיות לכלל הציבור, בעמוד הכניסה יש לינק ליצירת קשר אלינו, כל מי שפנה אלינו עד היום בנוגע להצטרפות נענה בחיוב.

תודה, Arikwiki - שיחה 14:23, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

הערך אכן טעון עריכה אך יש לו מקום בוויקיפדיה בשל הנישה המיוחדת אליה התברג. חגי אדלרשיחהתבניות מידע בערכים מחכות לך! • כ"ו בתמוז ה'תשס"ח • 17:19, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]

נייטרליות וסגנון[עריכת קוד מקור]

אשמח לקבל הערות בקשר לנייטרליות הערך ולגבי הסגנון שלו. תודה, Arikwiki - שיחה 17:55, 29 ביולי 2008 (IDT)[תגובה]