שיחה:ג'ורג' ארמסטרונג קסטר

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

משוב מ-26 בנובמבר 2011[עריכת קוד מקור]

למה אתם לא מוסיפים את פרשת החייל האחון בקרב שבו הושמדו קסטר וחייליו: אחרון החיילים של קסטר כפי ששודר בערוץ ההסטוריה ?

Custer's Last Man: I Survived Little Big Horn סיפורו המדהים של החייל האמריקאי היחיד ששרד את המפלה בקרב ליטל ביגהורן קרב ליטל ביגהורן, שנערך ב-25-26 ביוני 1876, נחשב עד היום לאירועים הבולטים במיתולוגיה של האומה האמריקאית. הגנרל ג'ורג' קסטר, גיבור מלחמת האזרחים ומפקד גדוד הפרשים השביעי של צבא ארה"ב, יוצא לקרב מול שני שבטים אינדיאנים (סיו ושאיין) בדרום מדינת מונטנה, למרות נחיתות מספרית בולטת. קסטר וחייליו מגלים לכל אורך הדרך עמידה אמיצה ואיתנה בשדה הקרב. אך לבסוף מצליחים האינדיאנים להשמיד לחלוטין את גדוד הפרשים האמריקאי. קסטר נהרג יחד עם 268 מחייליו, במה שנחשב לאחת התבוסות הצבאיות המשפילות בהיסטוריה של ארצות הברית.

עד היום סיפק סיפור קרב ליטל ביגהורן שאלות רבות שנותרו ללא מענה. הספיישל "אחרון החיילים של קסטר", מנסה לענות על אחת מהן, מרתקת במיוחד: האם מישהו מחייליו של קסטר שרד את הקרב? ממצאים חדשים שרואים אור לראשונה, מוכיחים כי חייל בשם פרנק אוגוסט פינקל היה השורד היחיד לקרב ליטל ביגהורן - קרב שהתפרסם בכך שלא נותרו בו ניצולים. ממצאים מדעיים שנתגלו על גולגלתו של פינקל לאחר מותו, לצד שני פצעי הירי שספג, מעידים כי הסיפור שסיפר לעולם על כך שהיה היחיד ששרד את הקרב הקשה – הינו אמיתי. העדות פינקל על מה שהתרחש בפועל בקרב ליטל ביגהורן עתידה אף לשנות לחלוטין את הדרך שבה האמריקאים יבחנו את הקרב ותוצאותיו.

כמו כן, הספיישל "אחרון החיילים של קסטר" חושף את הסיפור המדהים על שבעה חיילים נוספים מגדוד הפרשים של קסטר, שכמעט הצליחו לשרוד גם הם את התופת – תוך שהם מצליחים להתרחק קילומטרים רבים משדה הקרב המדמם, רק כדי להיכנע לפחד משתק, שיגרום להם להפנות את הנשק שלהם נגד עצמם. אחרון החיילים של קסטר - יום שישי, 25 בנובמבר ב-15:40 ו-23:50, שידור נוסף למחרת בשעות 17:00 ו-23:00


ברוך ראשל צ 0524500112 79.182.112.101 00:35, 27 בנובמבר 2011 (IST)[תגובה]