שיחה:דוד שאלתיאל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דרגתו הנכונה בלגיון הזרים של הצבא הצרפתי.[עריכת קוד מקור]

הדרגה אליה הגיע דוד שאלתיאל בלגיון הזרים היתה סמל ראשון(שגם זו דרגה מכובדת ביותר במסגרת זו). עיין ב-Dictionnaire de la Legion Etrangere. 79.181.230.9 10:30, 8 בנובמבר 2012 (IST) בבררכה רבה לעורך.[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 00:28, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

אי בהירות לגבי קורותיו בשנות ה-40 המוקדמות[עריכת קוד מקור]

מהערך ניתן להבין ששאלתיאל היה בא"י כל שנות ה-40 המוקדמות. לעומת זאת, פה ציטט אברהם אמיר (אין קרבה משפחתית) החביב עלי את בן גוריון:

"...לאור מצב המלחמה באירופה וסכנת התקרבותה למזרח התיכון, החליטה הממשלה על הגברת פעילות המודיעין באירופה. עם נפילת צרפת ביוני 1940, ובמהלך "הקרב על בריטניה" שלאחריה, הוגברו המאמצים ביתר שאת. השליח שלנו באירופה, דוד שאלתיאל, עמד בראש "תחנת אירופה" של המודיעין. שאלתיאל פעל בשם בדוי, במסמכים מזוייפים, ובמראה שעוצב על ידי מומחי האיפור שלנו, הרי הנאצים הכירו אותו, וכבר החזיקו אותו בשנים 1936 ו1937- במחנות הריכוז בדכאו ובבוכנוולד. הוא התחזה לסוחר אמנות שמושבו בציריך. במימון המדינה רכש שאלתיאל יצירות אמנות יקרות ערך, וסחר בהן עם סוחרי אמנות גרמנים. תוך זמן לא רב הצליח במסגרת עסקיו לרכוש את אמונו של הרמן גרינג, שהיה אספן אמנות כפייתי, ובזכות זאת הצליח לרכוש קשרים בצמרת הממשל והצבא..."

כדי להבהיר את הנושא הלכתי למדף. בספר אודות שאלתיאל כתוב שלאחר אביב 1942 נשלח שאלתיאל שוב לאירופה, לבקשתו, כדי לסייע ליהודים באירופה שתחת שלטון הנאצים. הוא היה בצרפת, בריטניה וכן מרוקו ואלג'יריה שבצפון אפריקה. הוא היה שליח רשמי של מחלקת העליה של הסוכנות אבל באופן לא רשמי פעל מטעם המחלקה המדינית בתחומי רכש, גיוס לוחמים ומודיעין. כתוב שהיה באירופה ולאחר מכן שב לא"י אבל לא כתוב כמה זמן היה באירופה ובצפ' אפריקה. [1]

תודתי לאברהם אמיר, ואוסיף את המידע הזה לערך.

אהוד אמיר - שיחה 10:56, 10 ביוני 2015 (IDT)[תגובה]

  1. ^ יוסף שפירא (עורך), דוד שאלתיאל: ירושלים תש"ח (משרד הביטחון: ההוצאה לאור, 1981), ע' 28-27