שיחה:דניאל גולדהגן

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

רבים הגדידו את הסופר כ- 'צהוב', לכן יש לקחת את דבריו בפרופורציות ולקרוא ספרות יותר רצינית בנושא.

הרחבת ערך של פרופ' דניאל גולדהגן[עריכת קוד מקור]

הוספתי לערך על האיש את רשימת הפרסים שזכה ספרו, טרם תרגומו לעברית, וטעמי עמי: להטיל ספק בדימוי ה"צהוב" שמבקריו החוקרים מדביקים לו, מי יודע אולי בשל קנאה עזה בהצלחתו הפנומנלית של ספרו בשונה מכל אחד מהם.

כמו כן, הוספתי מידע חיוני על ספרו השני של גולדהגן על התנהגות הכנסיה בשואה, רשימת ספריו, ומבחר מאמרי ביקורת על הספר לקריאה נוספת.

הערות-הארות יתקבלו בברכה.

אורי פז

טעות בתיארוך ופשטנות יתר[עריכת קוד מקור]

בערך כתוב: "לספרו של גולדהגן השיב חוקר בכיר אחר, כריסטופר בראונינג, שחקר את אותה יחידת מילואים (הבטליון המשטרתי 101 של הצבא הנאצי) והסיק מסקנות הפוכות". ספרו של בראונינג ("אנשים רגילים") יצא ב-1992, 4 שנים לפני הספר של גולדהאגן. ככה שהתיאור הזה מטעה. בנוסף לכך - לכתוב "מסקנות הפוכות" זה לתמצת את הויכוח ההיסטורי ל-sound bites. אחרית הדבר של המהדורה העברית של "אנשים רגילים" כוללת פירוט רב של הפולמוס ההיסטורי בין בראונינג לגולדהאגן (מנקודת מבטו של בראונינג, כמובן).

תגובתו של הכותב משתמש:UrFU (שענה ב"האייל הקורא"):
"במקרה את הערך הזה על גולדהגן היה לי את הכבוד להרחיב משמעותית, ולערוך את החד-צדדיות של ניסוחו המוקדם. והסיבה שאינני רואה לנכון להתייחס להערה שלך בדף השיחה למה שהוספתי לערך היא משום שספרו של גולדהגן הופיע לראשונה בשנת 1996 ואילו ספרו של בראונינג אמנם הופיע לראשונה בשנת 1992, אבל המהדורה הנפוצה שלו (לפחות התרגום לעברית) היא משנת 1998 (שנתיים אחרי גולדהגן, למי שלא למד חשבון בכיתה א') ובה ההתייחסות באחרית דבר לטענות המחקריות של גולדהגן מנקודת מבטו של בראונינג. כך שהניסוח שלי בתוכן הערך נראה לי מדויק למדי (ואינני יכול להיות אחראי על הניסוחים שבאו אחרי, כמובן)."
גדי אלכסנדרוביץ' 08:38, 14 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

אני דווקא זוכר את שיעורי החשבון בכיתה א', ואני זוכר ש-1992 היא 4 שנים _לפני_ 1996. התרגום לעברית הוא לא מה שלפיו נקבעים התאריכים בעולם ומה מוקדם למה, ולא משנה מה לימדו אותך בכיתה א'. העובדה היא ש_ספרו_ של בראונינג יצא _לפני_ ספרו של גולדהאגן. כמובן שפולמוס יכל להתקיים רק לאחר שגולדהאגן פרסם את ספרו, אבל זה לא משנה את העובדה שהניסוח הזה הוא לא נכון. חבל שעל עובדות מתווכחים.

עברה כמעט שנה, ופתאום נזכרתי שוב בערך הזה (בעקבות עבודה שאני כותב על הנושא). בדקתי, ולמרבה חוסר ההפתעה שלי הערך ממשיך להציג מידע שהוא בברור לא נכון. כמה חבל שלויקיפדיה לא אכפת מהדיוק של העובדות המוצגות אצלה.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 08:05, 16 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

התרגום של ידיעות אחרונות[עריכת קוד מקור]

על אף התרגום שמופיע למטה אני מבקש לא לכתוב אותו ראשון, רק נגיד קריצ'טון במקום קרייטון, ושמדובר ביהודי בית"ר ירושלים מלכות - שיחה 20:32, 8 במרץ 2022 (IST)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יולי 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בדניאל גולדהגן שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 13:10, 9 ביולי 2023 (IDT)[תגובה]