שיחה:הדס קלדרון

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

הוספת קישורים ל"בעל זבוב" ול"קוסם מארץ עוץ"[עריכת קוד מקור]

שיחה שקיימתי עם איתי פ. בדף השיחה שלו:

שלום איתי, תודה על העריכה! בין השינויים שעשית הוא הוספת קישור פנימי להקוסם מארץ עוץ. גם אני כשכתבתי את הערך בהתחלה שמתי קישור כזה, וגם לבעל זבוב, אבל בסוף ויתרתי כי הם לא ממש נוגעים בהצגה. לדוגמא בראשית הדף אליו קישרת כתוב: "ערך זה עוסק בספר הראשון בסדרת ספרי עוץ. אם התכוונתם למשמעויות נוספות, ראו הקוסם מארץ עוץ (פירושונים)." ובדף הפירושונים גם אין בדיוק את המחזה בו קלדרון שיחקה. לכן החלטתי לוותר - אבל אשמח לשמוע את דעתך - האם אכן כדאי להשאיר את הקישור, לשנות אותו לאחד הפירושונים האחרים, להקים ערך ריק על ההצגה ב"הבימה" ולקשר אליו - או כל אפשרות אחרת. תודה! Pavner - שיחה 13:39, 4 באוקטובר 2009 (IST)

היי, ראיתי שאכן הורדת. תודה! Pavner - שיחה 01:23, 6 באוקטובר 2009 (IST)
כן אתה צדקת, תודה וסליחה על חוסר התגובה עד עכשיו. איתי פ. - שיחה 01:26, 6 באוקטובר 2009 (IST)
אין בעיה כלל :) אני שמח שאתה ועוד וותיקים עוברים על הערכים שאני כותב, מעירים ומתקנים - כך אני לומד - תודה על כך. Pavner - שיחה 04:05, 6 באוקטובר 2009 (IST)
שמחתי לעזור. איתי פ. - שיחה 06:52, 6 באוקטובר 2009 (IST)

לפיכך אני מוחק את הקישורים שהוסיף Yoavd (משאיר כמובן את התיקון שעשה לתקלדה. יואב - אם אתה חושב אחרת הבה נשוחח על זה כאן. תודה, Pavner - שיחה 18:47, 10 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]

הקישור תמיד מקורב ולא מדויק לגמרי. ברור שקישור לספר בעל זבוב, שעליו התבססה ההצגה, טוב בהרבה משום דבר. קישור לטקסט המדויק של ההצגה, לו היה חופשי, היה מעולה, אבל לא ריאלי. לגבי הקוסם מארץ עוץ- גם פה - למי שלא מכיר את העלילה, זה קישור חשוב. למי שקרא את הספר, ראה את הסרט וצפה בהצגה, אלו שלושה דברים שונים - למי שלא יודע דבר, זו תוספת חשובה. ועכשיו... לשיקולך. Yoavd - שיחה 05:34, 11 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]
נראה לי דווקא שקישורים יכולים במקרים רבים להיות מדוייקים מאד. בתחום הבידור אם נכתוב ששחקן השתתף בסרט X ויהיה ערך ויקי בשם "X (סרט)" והקישור יהיה אליו - זה להבנתי מה שהקורא המקליק יחפש לקבל. כלומר - מי שלוחץ על הקישור מחפש לקבל עוד פרטים על הדבר עצמו - במקרה זה - על ההפקה שקלדרון השתתפה בה, ולא על עלילה. בביוגרפיה של שחקן יש פחות חשיבות לקווים הכלליים של העלילה של ההצגה/סרט ששיחק בו אלא יותר לעם איזה במאי הוא עבד, איזה תפקיד הוא גילם, האם ההפקה זכתה להצלחה וכו'.
אם מישהו בכל זאת מחפש מידע על עלילה - עדיף לו לעשות גוגל או חיפוש בויקיפדיה, ואז ימצא. תיבת החיפוש תמיד לימינו :)
לפיכך, ומתוך מעין הצבעה של איתי פ. לכיוון אחד ו-Yoavd לכיוון אחר, אני כרגע אטה את הכף לכיוון המחיקה. אם מישהו נוסף בעתיד ירצה לשנות זאת - אנא נמקו בדף השיחה.
בברכה, Pavner - שיחה 11:21, 11 באוקטובר 2009 (IST)[תגובה]