שיחה:היסטוריה עכשווית של ברזיל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

האם דה סילבה נכשל?[עריכת קוד מקור]

בפסקה החותמת את הפתיח נאמר:

>>> המשברים החברתיים הביאו לבחירתו של מנהיג ארגון פועלים בשם לואיס אינסיו דה סילבה למשרת הנשיא בשנת 2003. דה סילבה נהנה מהצלחה מוגבלת במדיניות חוץ, אך נכשל במציאת הפתרון לבעיותיה החברתיות של המדינה. המיסוי הכבד, הגירעון, האבטלה ורעות חולות אחרות נשארו כשהיו לפני בחירתו.

יש לשכתב לדעתי. ראשית צריך להכניס את העובדה שהוא נבחר שוב ב 2006. שנית, בלי להיות מומחה לכלכלת ברזיל, העובדה שנבחר שוב, וברוב גדול, מרמזת שייתכן שהפסקה אינה נכונה, והמצב השתפר בשנים האחרונות. (גם אם עדיין אינו בר השוואה למדינות המערב). ד.ט


זה אכן פסקה לא נכונה- העוני והאבטלה ירדו מאוד, והחוב הלאומי נסגר והכלכלה התחילה לצמוח שוב, ולמעשה ברזיל הצליחה להתגבר על המשבר הכלכלי הארוך והקשה שהייתה בו החל מאמצע שנות השבעים אחרי התנפצות "הנס הברזילאי" (תקופת שגשוג כלכלי בין סוף שנות השישים לתחילת השבעים). והיום (שנת 2012) רואים את השינויים רמת החירות במדינה השתפרה (על פי פירדם האוס) ותכניות רווחה בשם פולסה פמלייה גרמה לכמעט 100 אחוז מילדי ברזיל ללכת לבית הספר ולזכות לארוחה, העוני ירד בחמישים אחוז וכ36 מיליון ברזילאים הצטרפו למעמד הביניים שמהווה היום כ50% אחוז מהאוכלוסייה. גם החיבור לחשמל השתפר כמו כן גם קרנה של תיירות המין ותעשיית הזנות ירד בשנים האחרונות (שעדיין קיימת בקנה מידה גדול). כנופיות וארגוני הפשע התפתחו הרבה יותר מוקדם והתחילו לפעול ממש בשנות השבעים והלכו וגדלו. לולה אכן הסתבך בפרשיות שחיתות ובעיית השחיתות הממסדית נותרה עדיין קשה מאוד ועמוקה וגם העוני והפשע עדיין קיימים אך בלתי אפשרי לומר שלולה נכשל.

הייתי ממליץ בחום לשקול לשנות את שם הערך מ"היסטוריה של ברזיל: דמוקרטיזציה והיסטוריה עכשווית (1985-הווה)" ל"היסטוריה של ברזיל: דמוקרטיזציה והיסטוריה עכשווית (1985 ואילך)". 01:23, 20 ביולי 2016 (IDT)

צריך להיות היסטוריה עכשווית של ברזיל. איש עיטי - שחור הוא יפה - שיחה 10:00, 10 בפברואר 2023 (IST)[תגובה]