שיחה:היסטוריה של מדינת ישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
היסטוריה ערך זה הוא במסגרת תחום העניין של מיזם "היסטוריה של מדינות" בוויקיפדיה העברית. מטרת המיזם היא לדאוג לכך שכל ערכי ה"היסטוריה של" יגיעו לרמה טובה, ויתוחזקו בהתאם.
לפי הערכת המשתמש אליזבט, שהציב תבנית זו:
רמת האיכות של הערך "טוב"
חשיבותו של הערך "חשוב ביותר"

הערות נוספות ניתן למצוא בטבלה בדף המרכזי של הפרויקט. אנא עזרו לנו להביא את הערך לרמת איכות טובה.

אלון, אני מניח שמידע נוסף אפשר למצוא בסקירה ההיסטורית שבאתר צה"ל גיא4

נדמה לי שהיו בהיסטוריה של ישראל עוד כמה אירועים חוץ ממלחמות... צחי 22:14, 28 מרץ 2004 (UTC)

ערן - ועדת פיל[עריכת קוד מקור]

" ועדת פיל קבעה כי ארץ ישראל תחולק לשתי מדינות בהתאם לגודל האוכלוסיה, מדינה יהודית על כ-20% משטח הארץ, ומדינה ערבית על שאר השטח."

?Would you mind citing the source for this

.Thanks in advance

El_C

צריך להוסיף על המחתרות השונות. ועל השיגשוג הטכנולוגי של הייטק ישראלי החל משנות ה-80. ועל פתיחת שערי ברית המועצמות ועליית יהודי רוסיה. --אפי ב. 12:34, 29 אוק' 2004 (UTC)

אתם לא חושבים שאפשר להוסיף המון בכל ערכי מדינות העולם ובייחוד בערך על מדינת ישראל. הערכים מאוד מצומצמים במידע וזה די מביך.

הוספתי את התבנית וכפי שאתה רואה בה יש לא מעט מידע על ההיסטוריה של מדינת ישראל, עם זאת עדיין יש קישורים אדומים ואתה מוזמן לכתוב את הערכים. טרול רפאים 19:26, 28 יולי 2005 (UTC)

הוספת תבנית[עריכת קוד מקור]

הוספתי לערך את את התבנית יהדות,אם למישהו יש התנגדות שיפנה אליי,מישהו סודי 19:00, 10 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

יש התנגדות, זה מעיק על הערך ולא בהכרח קשור אליו, אם כבר יש להוסיף תבנית אחרת של היסטוריה של העם היהודי, נכון לכרגע התנית איננה במקומה. A&D - עדי 21:26, 10 באוקטובר 2006 (IST)[תגובה]

האם מישהו יכול לכתוב לי בשפה גבוהה מהי חשיבות ההצרה על הקמת המדינה?[עריכת קוד מקור]

לכולנו זה ברור אך קשה לבטא זאת במילים... בתודה... רותם

שורשים היסטוריים[עריכת קוד מקור]

זה לא מדויק כל כך כי הממלכות היו בעיקר על גב ההר ואילו מדינת ישראל קמה יותר באיזור החוף והנגב. (האיזורים המשותפים הם הגליל הפרוזדור וירושלים.)

לא מצאתי מה שאני צריכה אתם יכולים לכתוב נגיד מה הביא להקמת המדינה?

מרשימת ההמתנה למומלצים[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף ויקיפדיה:ערכים מומלצים/הוספה למומלצים/רשימת המתנה

זה שהערך ישראל הוא ערך מומלץ זאת לא אומרת שהערך היסטוריה של מדינת ישראל לא יוכל להיות ערך מומלץ. השוותי ביניהם ובהשווה תראו שהערך היסטוריה של מדינת ישראל מענין מהערך ישראל.

ישראל - מלחמות, פולטיקה, אוכל, ספורט.

היסטוריה של מדינת ישראל - אין אוכל, יש מלחמות, אין פוליטיקה ישירה, אין ספורט דניאל 1500 - שיחה 08:57, 12 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

ערך גרוע ביותר, זה יותר סיכום של מלחמות ישראל + המאבק בפלסטינאים. אין שום התייחסות לנושאים סוציאליים (מזרחים, אשכנזים, ערבים וכו'), אין שום התייחסות לנושאים פוליטיים תרבותיים (ההגמוניה של מפא"י על כל הנגזר ממנה לדוגמה).79.180.101.81 17:55, 12 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

סוף העברה לא בשל • עודד (Damzow)שיחהפרוייקט המלחמה הגדולה 10:05, 15 בדצמבר 2009 (IST)[תגובה]

צריך להוסיף ערך זה לרשימת ערכיןם ממלצים[עריכת קוד מקור]

צריך להוסיף ערך זה לרשימת ערכיןם ממלצים משתמש נועם יקמר

כל הערך הזה ואף מילה על חוק נכסי נפקדים והרכוש הרב שנפל לידי המדינה באמצעותו? יוסאריאןשיחה 22:50, 21 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

צריך לעדכן את תרשים האירועים והככהונות של ראשי הממשלה. יש להוסיף עוד שנתיים וכיתוב על הכהונה השנייה של בנימין נתניהו. הייתי עושה זאת בעצמי אבל הבעיה שאינני מתמצא בשיטה לעשות זאת...

סך הכל / סך הכול[עריכת קוד מקור]

נו באמת, הצורה הנכונה היא "בסך הכל", לא סביר לשנות את זה פתאום ל"בסך הכול". יש מישהו שמסתדר לו בעין "בסך הכול"..? ‏/Orrlingשיחה 14:11, 17 ביוני 2011◄ספינת הדגל האורבנית!

השואה והקמת מדינת ישראל - שכתוב[עריכת קוד מקור]

השפעתה של השואה על הקמת מדינת ישראל נתונה במחלוקת אקדמית, והערך מציג כעת תמונת חד-צדדית. בכל מקרה, עדיף גם ליצור ערך מורחב. לקצת מקורות ברשת ראו:

LianRad - שיחה 10:35, 11 ביולי 2011 (IDT)[תגובה]

שאלה חשובה[עריכת קוד מקור]

אני רצתי לשאול שאלה יש לי שיעורי בית ואני צריכה לדעת למה בינימין זאב הרצל רצה להקים מדינה בבקשה תעזרו לי אם התשובההה 85.64.129.118 13:24, 24 בספטמבר 2011 (IDT)[תגובה]


התנגדות למדינה[עריכת קוד מקור]

למה אין איזכור על ההתנגדות הקנאים למדינה?

וְעַל חַרְבְּךָ תִחְיֶה[עריכת קוד מקור]

מרפרוף בערך ניתן לראות שחלק ניכר ממנו עוסק במלחמות למיניהן. לדעתי זו ראייה מעוותת של ההיסטוריה, שמתעלמת מפעילות ענפה בתחומים אחרים. יש למצוא דרך להביא לידי ביטוי בערך גם התפתחויות בחברה, בכלכלה ובתרבות. דוד שי - שיחה 23:16, 4 במרץ 2017 (IST)[תגובה]

תמונות של כלי נשק[עריכת קוד מקור]

ניסיתי לפחות להוריד חלק מהתמנות של כלי נשק למיניהן שהערך היה מוצף בהן, ולהוסיף תמונות אחרות (בינתיים הוספתי אחת, של עולים במבצע עזרא ונחמיה). MathKnight מתעקש להחזיק את שתי התמונות האלה.

מטוס קרב F-16 נץ 107 שהשתתף בהשמדת הכור העיראקי ובמלחמת לבנון השנייה בה הפיל מספר מטוסי אויב.
מלחמת לבנון השנייה: כלי טיס של חיל האוויר הישראלי תוקף משגר רקטות רב-קני של חזבאללה

לא משנה במה המטוס השתתף - זו תמונה של מטוס. אני לא חושב שאפשר ללמוד מהתמונה עצמה יותר מדי על ההיסטוריה של מדינת ישראל. המטוס מאוד דומה לכל מטוס F16 אחר של כל חיל אוויר שמחזיק במטוסים כאלה. והתמונה של התקפת המשגר בכלל בקושי אפשר לראות בה משהו. אני גם רואה טעם לפגש בזה שהוא מחזיר תמונה שהוא צילם אותה, למרות שיש עליה מחלוקת.

כמו כן הורדתי מכיתוב התמונה שבה רואים נגמ"ש צה"לי בלבנון את סוג הנגמש. מבחינת ההיסטוריה של מדינת ישראל סוג הנגמש לא מעלה ולא מורד. וגם על זה מת'נייט מתעקש.

לא יכול להיות שתחום התענינות אישי של משתמש מסויים ייגרום לכל הוויקיפדיה העברית הלראות כמו אתר של חובבי כלי נשק. emanשיחה 21:12, 8 במרץ 2017 (IST)[תגובה]

התמונה של מלחמת לבנון השנייה לא מראה כלי נשק ישראלי, משגר הרקטות שבתמונה שייך לחזבאללה. לדעתי התמונה שמראה את ציד הרקטות ממחישה היטב את אופי המלחמה: חזבאללה משגר אלפי רקטות וצה"ל מנסה לחסל את המשגרים. תמונה זו הייתה בערך במשך זמן רב.
לגבי תמונת ה-F-16: לדעתי מדובר במטוס היסטורי שקשור גם להשמדת הכור העיראקי וגם למלחמת לבנון הראשונה ומבצע ערצב 19, ולכן הראתי גם את סימני ההפלה שעליו. המטוס מראה את הרקורד הקרבי של חיל האוויר הישראלי וכן את כלי טיס שהיווה את שדרת החיל במשך למעלה מ-30 שנה (היום החליפו אותו דגמים מתקדמים יותר של ה-F-16, שוויזואלית נראים די דומה). להרבה חילות אוויר יש מטוסי F-16, לאף חיל אוויר אין מטוסי F-16 עם רקורד והיסטוריה כמו של חיל האוויר הישראלי.
לגבי תמונת הנגמ"ש - מאחר שערכתי גרסה מוקדמת פספסתי את הכיתוב שלה, ולראיה - הורדתי את הכיתוב לגבי התומ"תים במוצב ברצועת הביטחון.
לגבי תמונת העליה - שילבתי אותה בערך ולא הסרתי אותה.
כמו כן, ביצעתי שינויים נוספים בערך. לסיום, אעיר שעדיין היסטוריה צבאית היא אחד הענפים החשובים ביותר של ההיסטוריה, ושמה לעשות, עדיין מלחמות גדולות הן אירועי מפתח ונקודות ציר בתולדות האנושות, בפרט בתולדות ישראל שנאלצת להגן על עצמה בתדירות גבוהה מול אויביה. לכן יש הטיה לטובת היסטוריה צבאית (דבר שמשתמש:Gilgamesh יראה בחיוב גדול). ניסיתי להרחיב גם על תחומים אחרים (למשל, בחירת פרס לנשיא). עדיין לא סיימתי להרחיב את הערך. ‏ MathKnight (שיחה) 21:26, 8 במרץ 2017 (IST)[תגובה]
בתמונה של המשגר קשה להבחין בכלל במשהו. היא לא תמונה טובה בשום קנה מידה. לגבי המטוס אי אפשר לראות את ההסיטוריה שלו. ואפילו סימני ההפלה זה משהו שיש לו חשיבות אולי בהיסטוריה לש חיל האוויר. לא בהיסטוריה של כלל מדינת ישראל.
ולגבי ההטיה, לי נראה שבעיני דוד שי למשל זה לא ימצא חן, לאור מה שהוא כתב למעלה. emanשיחה 21:41, 8 במרץ 2017 (IST)[תגובה]
כמדומני התמונות הללו נשארו גם אחרי העריכה של דוד שי. ‏ MathKnight (שיחה) 22:42, 8 במרץ 2017 (IST)[תגובה]
התמונה של ה-F16 מיותרת גם לטעמי. דוד שי - שיחה 05:48, 9 במרץ 2017 (IST)[תגובה]

השפעת השואה על הקמת המדינה[עריכת קוד מקור]

השפעת השואה על הקמת המדינה שנוי במחלוקת, הערך מציג דעה חד צדדית שהשואה הייתה הגורם הישיר להקמת המדינה. צריך להוסיף גם את הדעה השניה. שולה קוק - שיחה 18:30, 28 בנובמבר 2018 (IST)[תגובה]

התפרצות מגפת הקורונה בישראל[עריכת קוד מקור]

אני חושב שכדאי להוסיף את מגפת הקורונה לתרשים האירועים וראשי הממשלה. מה דעתכם בנושא? Yedba2005 - שיחה 13:55, 14 ביולי 2020 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (אוקטובר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בהיסטוריה של מדינת ישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 14:53, 23 באוקטובר 2022 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (יוני 2023)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר ביסטוריה של מדינת ישראל שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 04:42, 9 ביוני 2023 (IDT)[תגובה]