שיחה:המחנה החרדי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

קטע שהוסר מהערך לטיפול[עריכת קוד מקור]

הסרתי את הקטע דלהלן, הוא כתוב בצורה עילגת ולא ברור למה רוב הציטוטים נחשבים "התבטאויות חריפות". ניתן להחזיר לערך מה שיסודר ויובהר ביקורת - שיחה 21:59, 5 במרץ 2014 (IST)[תגובה]

התבטאויות חריפות[עריכת קוד מקור]

השבועון המחנה החרדי, גינה, תקף והתבטא בחריפות עזה, לא פעם נגד מוסדות הקשורים לרשות המדינית (הציונית) ואף תקף כמה וכמה פעמים את חברי ורבני אגודת ישראל, אליה משתייכת חסידות בעלז והשבועון עצמו. כמה מההתבטאויות היותר חריפות שנשמעו בשבועון:

שנת פרסום: 1982 השבועון המחנה החרדי תוקף בחריפות את בנק ישראל בגין רעיון הנפקת יצירתם של שטרי שקלים בסה"כ 500 ש"ח ועליהם תודפס תמונתו של הרמב"ם.

שנת פרסום: 1982 גל השמצות וכתיבת שמועות מבזות כלפי חברת התעופה 'אל על' ועובדיה בשל ויתור הרעיון כי החברה לא תפעל בשבת (כיום החברה לא פועלת בשבת).

שנת פרסום: 1982 גינוי הצהרת ראש שהמשלה דאז מנחם בגין בשל אמרתו: "כי גם אם ערפאת וסגניו יכירו במדינת ישראל לא ידבר איתם וזאת מכיוון שגם עם היטלר וגרינג לא היה מדבר שלום"

שנת פרסום: 1983 עריכת רשימת השמצות בצורת גסת רוח החל מתקופת הקונגרס הציוני הראשון בבזל ועד הקונגרס האחרון שנערך בירושלים, לטענת הבטאון: "תוצאות החינוך היווני מורגשות בו היטב" זאת פורסמה תחת הכותרת "הקונגרס ה(צ)יְוָני השלושים".

שנת פרסום: 1984 מתיחת ביקורת נוקבת על אישים שונים בשל היות רשימת מקבלי התמיכות הייחודיות בספר התקציב נבנתה כך שיקשה על זיהוי מקבלי הכספים. לטענת כותבי הבטאון: "במקום להיאבק עם רשויות השלטון ולהפעיל את כוחנו האלקטוראלי כפי שעושות כל המפלגות בארץ, אנו צריכים להיאבק למען יילכו הח"כים שלנו וידרשו את הקטנת העיוותים והקיפוחים, אבל איך אפשר לדרוש זאת מהם כאשר הם בעצמם עושים כך".

שנת פרסום: 1984 גלוי מסעיר של הביטאון בשל חשיפת תוכנית להתנחלות המונית ביהודה ושומרון שאושרה על ידי הממשלה (ועדת שרים לענייני התיישבות). וכי היא תצא אל הפועל לפני שיודיע המלך חוסיין על הצטרפותו לתהליך השלום.

שנת פרסום: 1985 דברים חריפים נגד החלטתם של חברי אגודת ישראל בכנסת (אליה משויך השבועון) ובעיקר התבטאויות חריפות נגד ח"כ אברהם שפירא בשל השארותה של אגודת ישראל בקואליציה לאחר הצבעת אי אמון. לדברי השבועון: "אם לפני כעשרות בשנים כאשר הוחלט על הצטרפות המפלגות הדתיות לכנסת או לממשלה, דיברו על כבוד שמיים שייגרם והישגים דתיים שיושגו על ידי המפלגות הדתיות, הרי שספק אם היום יש גוף הגורם מיעוט כבוד-שמיים, בלשון המעטה, כמו המפלגות הדתיות".

שנת פרסום: 1985 יצירת חשש בקרב חסידי בעלז ואדמו"רה בגין יצירת קריקטורה המתארת את ארבעת חברי הכנסת של אגודת ישראל דבר שנקבל כמעשה מכפיש. המעשה גרם לפחד בשל יכולתו לקרב בין חברי אגודת ישראל לבין העדה החרדית.

שנת פרסום: 1986 מתיחת ביקורת חריפה ונוקבת על החלטותיו של בית הדין הצבאי במדינת ישראל בכך שבישראל נוהגים להקל בעונשם של רוצחים ערביים בעוד שמנגד בבית הדין הצבאי במצרים נוהגים להחמיר במשפטים דומים לכך.

קובץ:אייכלר.jpg
הרב ישראל אייכלר

שנת פרסום: 1986 עריכת השוואה בין הטרור בעולמי לבין הטרור החרדי בשל תקיפת הרב אליעזר מנחם מן שך (לשעבר - ראש ישיבת פוניבז' ומנהיג היהדות החרדית הליטאית והישיבות) בשל ריסוס כתובות נאצה על מכוניתו.

שנת פרסום: 1986 זלזול עז בחוקי מדינת ישראל ובאופיה, לטענת כתבי השבועון "יש להקים ועדה שתחקור את פרשת הקמת מדינת ישראל ואת הרעיון הציוני שגרם להקמתה. זו פרשה החייבת להיחקר ולהיבדק במבחן ההיסטוריה, ללא משוא פנים וללא פחד מאיש. יש לחקור גם את המנהיגים הציוניים ומייסדי התנועה, ואת הפעולות לעקירת הדת, והעלאת צעירים יהודים ופירוקם מעדיים שקיבלו בהר חורב".

קובץ:Belzer Rebbe.jpg
אדמו"ר ישכר דב רוקח

שנת פרסום: 1987 עורך השבועון, הרב ישראל אייכלר פרסם כתבה בשם "רק באלימות" במאמרו טוען הרב כי הסיבה היחידה שהכריעה את כף לביטול הפרויקט היא שעובדי התעשייה האווירית לא נקטו אלימות מספקת. זוהי עובדה מצמררת לטענת ישראל אייכלר - אך זוהי המציאות הישראלית (לדברי אייכלר).

שנת פרסום: 1987 גינויים חריפים כלפי בית הדין השיראלי בגין אי אישור בלהקים קהילות נפרדות חרדיות ולנהל ספרי יוחסין כדי למנוע נישואים עם פסולי חיתון במדינת ישראל. השבועון תבע את מדינת ישראל בשל הסיבה שלטענתו יש למחוק את הסעיף 'יהודי' מתוך תעודת הזהות, בנימוק שלמדינה חילונית דמוקרטית אין זכות לקבוע מהי דתו של אדם.

שנת פרסום: 1899 גנויים כלפי מוסדות החינוך החילוניים במדינת ישראל אשר לא מלמדים את שפת היידיש, לדברי הבטאון: יש לחנך את הילדים בשפת היידיש ולהנחיל להם את לשון הקודש בתורה ובתפילה. זאת גם אם ידעו את שפת העברית וידברו בה עם שכניהם ובני המדינה השלטת בארצנו הק', ככל יהודי המדבר עם שכניו אנגלית באנגליה ובאמריקה וצרפתית בצרפת. לשון הקודש היא שפתנו. יידיש היא ה'מאמע לשון' שלנו. עברית אינה שפתנו אלא שפה זרה שהייתה מכשיר במסע השמד נגד אחינו ואף בקשה לכלות את נשמתנו."

שנת פרסום: 2008 גינויים חסרי תקדים על רבנים ובכירים בוועד למען השבת בשל החרם על חברת המזון 'שפע שוק'. לדברי הבטאון "את השבת יש לקרב אל ליבות בני ישראל, ואין בשום אופן להפכה לכלי מלחמה!"