שיחה:המעתק הכנעני

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

העברה שגויה[עריכת קוד מקור]

בטעות העברתי את הערך מארגז החול שלי באצעות לשונית "העברה" במקום להעתיק אותו ידנית. כוונתי הייתה שהעריכות שביצעתי בערך ייחשבו רטרואקטיבית כעריכות במרחב הערכים, ורק לאחר מכן הבחנתי בהשלכות של הפעולה הזו - למשל, שהערך לא מופיע ברשימת הערכים החדשים. עם המפעילים והמנטרים הסליחה. ‏nevuer‏ • שיחה 14:57, 10 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

ערך יפה ומעניין. הנה כמה הערות:

  1. כדאי לציין גם למאמרו של חיים רבין, "ā שמית והשתקפויותיה בעברית", המופיע בתרביץ ל' ונדפס שוב בקובץ מאמריו "חקרי לשון". אני תוהה אם כדאי לציין במפורש את רבין ובלאו כבעלי המחלוקת.
  2. כדאי לתת דוגמה לראיה-לכאורה לכל אחד מהצדדים במחלוקת. למשל, הזוג שְׂמֹאל-שְׂמָאלִי הוא ראיה לכך שהמעתק מותנה בהטעמה, ואילו הזוג מקום-מקומות הוא ראיה לכך שהמעתק אינו מותנה. כמובן, לכל אחד מהצדדים יש תשובה לראיה שכנגדו.
  3. בקורס על ארמית מערבית חדשה למדתי כי מעתק ā > ō חל גם היום בדיאלקט זה, היינו המעתק עדיין תקף באזור הכנעני! אגב, בדיאלקט זה הוא פעיל רק בהברה מוטעמת.
  4. בערך לא ארוך, כמו זה שלפנינו, הייתי מוותר על כותרות המשנה, לטעמי הן רק שוברות את הרצף ומקשות על הקריאה.

יישר כוח, נתנאל 16:13, 15 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]

נתנאל, תודה רבה על ההערות. הן חשובות לי מאוד בתור כותב מתחיל בוויקיפדיה. את ההערה לגבי מבנה הערך יישמתי, לגבי שלוש ההערות הראשונות: לצערי הגישה שלי מוגבלת כרגע למגוון מצומצם מאד של מקורות כתובים בנושא זה, רובם של בלאו (זה ישתנה באוקטובר, כשאתחיל ללמוד באוניברסיטה). לא מצאתי מקורות מקוונים רציניים העוסקים בנושא. לבד מהחשש שלי שהסתמכות מוגזמת על בלאו עלולה לגבול בהפרת של זכויות יוצרים (אם לא מבחינה חוקית, לפחות מבחינה אתית), יש להניח שהיא תגרום להצגה מוטה של הנושא (אני חושש שכבר עכשיו יש הטיה מסוימת). כתוצאה משיקולים אלה בחרתי להציג את הנושא בקווים כלליים במקום לרדת לפרטים. אשמח מאוד אם תוסיף לערך מידיעותיך. בברכה, ‏nevuer‏ • שיחה 18:27, 16 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
הוספתי מעט. בהצלחה בלימודים! היכן תלמד? נתנאל 22:43, 18 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
תודה :) אלמד באוניברסיטה העברית, בחוג ללשון עברית. ‏nevuer‏ • שיחה 22:58, 18 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
אם כך ייתכן שניתקל זה בזה - אני אלמד שם לתואר שני (אמנם, בהיקף מצומצם למדי). נתנאל 21:10, 19 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]
וואללה :) אז בהצלחה גם לך. ‏nevuer‏ • שיחה 21:48, 19 באוגוסט 2007 (IDT)[תגובה]