שיחה:המרכזים ההיסטוריים של בראט ושל ג'ירוקסטרה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
    ‏
ערך זה נכתב במסגרת
ויקיפדיה אוהבת אתרי מורשת – תחרות כתיבת ערכים

שנערכה בשנת 2020 על־ידי עמותת ויקימדיה ישראל
והמועצה לשימור אתרי מורשת בישראל
הערך זיכה את יוצרו בתודה מחבר השופטים, על הערכים הרבים שתרם לתחרות

פרוטוקול ישיבת שיפוט תחרות כתיבת הערכים
Ovedcשיחה 19:58, 21 באוקטובר 2020 (IDT)[תגובה]

לילה טוב,
שחזור זה אינו נכון, משום שהטיעון "תבנית עיר לא נועדה למקרים כאלה" אינו נכון.
בראט וג'ירוקסטרה הן ערים.
בפתיח כתוב: "הם רשומים כדוגמאות נדירות לערים עות'מאניות עם ארכיטקטורה האופיינית לתקופה העות'מאנית".
מייד לאחר מכן כתוב, גם כן בפתיח: "בראט מכונה לעיתים קרובות "עיר אלף החלונות", ונחשבת אחד מהאוצרות הארכיטקטוניים של אלבניה.
ג'ירוקסטרה, המכונה עיר האבן, משתרעת על צדו התלול של הנהר דרינו, ומשקיפה על הנוף ההיסטורי עם ארכיטקטורת אבן ציורית הממוסגרת על ידי הרים מכל עבר".
ראיתי כאן ניסוחים בלתי אנציקלופדיים כמו "אחד מהאוצרות הארכיטקטוניים של אלבניה" (מקור?} ו"ארכיטקטורת אבן ציורית הממוסגרת על ידי הרים מכל עבר" (מה זה "ציורית" ומה זה "ממוסגרת"? עדיף "מוקפת").
בכל מקרה אין ויכוח שבראט וג'ירוקסטרה הן ערים, והתבנית המתאימה עבורן היא עיר, עם תבנית מורשת מוטמעת בתוכה. אין מקום לשחזורים חוזרים ונשנים, הנעשים כולם על ידי שני משתמשים ספציפיים בשני מיזמים שונים: מיזם התמונות הכפולות ומיזם הטמעת התבניות. כעת צריך לחזור לנקודת ההתחלה ולהבהיר לשני המשחזרים את מה שנקבע:
מי שיצר את תבנית {{אתר מורשת עולמית}} הוא Ori במאי 2007. לשני המשחזרים אין קרדיט על תבנית זו, והם לא ערכו את ה"ברזל" שלה. לבורה בורה היו הרבה עריכות בתבנית.
לאחד המשחזרים היו טענות גם על התבנית המקורית, עד כדי קביעה כאילו Ori "אינו משתף פעולה" אחרי שאורי כתב: "הפאקים לא מתגלים בפרודקשן אלא רק בהרצה", וזה היה במאי 2007.
מעבר לכך, בתבנית המוטמעת החדשה נמצא פרמטר "כולל", המיועד לפירוט רכיבים שונים הכלולים באתר במקרים שלא מדובר באתר אחד, אלא בכמה אתרים נפרדים שאונסק"ו החליט לקבצם תחת שם אחד, אבל מי שמשחזר, ישחזר בכל מקרה. הוא ישחזר גם דגל מדינה, אף על פי שבתבנית אתר מורשת המקורית הוצגו המדינות כדגלים.
אחזור לדיון באולם התבניות על הוספת מודול אתר מורשת בכל התבניות, שנערך באוגוסט 2020: בעד: ערן (הרעיון היה שלו), שיניים, הנדב הנכון (ערך את ההטמעה), Pride. נגד: Mbkv717, בורה בורה. פסח על שתי הסעיפים: אביהו. מאישיחה 06:13, 9 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]