שיחה:הקרב על טבריה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא מצאתי במקורות שלי התייחסות למספר הכולל של ההרוגים והפצועים משני הצדדים. בין ההרוגים היו גם הרבה אזרחים. אם מישהו ימצא מקור מהימן לכך הוא מתבקש להוסיף זאת בטבלה, כמובן בציון המקור.

בחלק מהמקורות מצויין תאריך הקרב רק ביומיים האחרונים ובאחרים מצויין תחילת הקרב ב - 8 באפריל 1948 שבו נשברה הפסקת האש האחרונה והמאורעות הובילו במהירות לקרב המכריע.

לא הכנסתי מפה של הקרב המופיעה בחלק מהמקורות מחשש לפגיעה בזכויות יוצרים. יש לי במחשב תמונה שסרקתי מספרו של נחום עב (עבו) המראה את שיירת המכוניות של הערבים העוזבים את טבריה ולא הכנסתי אותה לערך גם כן בגלל חשש להסתבך בזכויות יוצרים.

Avi1111 - שיחה 08:43, 22 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]


שלום אבי, ברכות על הערך המקיף. אבקש שאמירות שהן פרשנות של הכותב, או שעשויות להיות שנויות במחלוקת, יובאו בהקשר המתאים. כך, לדוגמא:

"שלוש סיבות הביאו לכניעת הערבים בטבריה" צריך להיות "לפי נחום עב, שלוש סיבות הביאו לכניעת הערבים בטבריה" (בהנחה שעב הוא זה שקבע את הסיבות)
או, "מפקדו, קולונל אנדרסון, נטה לא פעם לצד הערבים" צריך להיות "לפי נחום עב, קולונל אנדרסון, נטה לא פעם לצד הערבים"

וכיוצא באלה. תודה, יוסאריאןשיחה 09:55, 22 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

בנוסף, אולי יעניין אותך להרחיב את הערך באמצעות ספרו של בני מוריס - "The birth of the Palestinian refugee problem revisited". החלקים הרלוונטיים (עמודים 183-186) זמינים בגוגל ספרים. יוסאריאןשיחה 09:59, 22 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

ידעתי שבנושאים רגישים כאלה כמו מלחמת העצמאות יש להלך בזהירות בין הטיפות ולהזהר ממך (סתם!!!).

הוויקיפדיה אינה מחליפה את ספרי הקריאה אלא מביאה את עקרי הדברים. הקורא החכם שאינו עצלן ייגש לספריה, יעיין בספרים המומלצים "לקריאה נוספת" וייגבש לעצמו את הבנתו ועמדותיו. אגב, שמת לב שבאנדרטה בטבריה כתוב "אנדרטת שחרור טבריה". היות ואני צילמתי אותה ואינני משנה דברים הנמצאים בשטח, השארתי את הכיתוב הזה. מה דעתך על "שחרור טבריה"?

בברכה

Avi1111 - שיחה 12:04, 22 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

א. בנושאים רגישים כאלה יש להלך בזהירות, אבל לא בגללי (אגב, אני לא עושה כלום, בעיקר מעיר הערות בדפי שיחה, לכל היותר מתדיין באריכות ובמידת הצורך מבקש בוררות או הצבעה).
ב. לא חשבתי או טענתי שוויקיפדיה מחליפה את ספרי הקריאה, אבל כאנציקלופדיה, עליה להיות מדוייקת ומהימנה, וכשהיא מביאה אמירות שאין עליהן הסכמה גורפת במחקר (או שחשודות ככאלה, כםי שהדגמתי) עדיף להביאן בשם הדובר, ולא כקביעה מוחלטת.
ג. לא הבנתי את השאלה - הנוסח שחרור\כיבוש וכדומה נידון כבר בהרבה דפי שיחה.
ד. אם כבר מתייחסים לשם הערך - רוב הערך לא עוסק כלל בקרב צבאי מסויים אלא בדינמיקה של עימות ארוך יחסית, שקורה בתוך מלחמת אזרחים כוללת מסביב. לפיכך, שם הערך הוא לא המתאים ביותר, אבל אין לי חלופה הולמת, ולכן אפשר להשאירו.
יוסאריאןשיחה 12:18, 22 בפברואר 2011 (IST)[תגובה]

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

הלינק לכפר לוביה לא נכון, הוא מביא ערך של הירק לוביה. יש ערך בויקיפדיה של הכפר לוביה דווח על ידי: 77.126.55.183 18:31, 19 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

תוקן. תודה על הדיווח. קיפודנחש 19:16, 19 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]

הלינק מופיע פעמיים, תוקן רק אחד

הקישור השני היה מיותר. מחקתי אותו. גילגמש שיחה 05:28, 24 בפברואר 2014 (IST)[תגובה]


מי זוכר את הנער שהניס את האויב מטבריה[עריכת קוד מקור]

עם כל הכבוד לעורכים מדוע לא מזכירים את הנער טוראי יעקב בן חנה ומכלוף פדידה אשר היה בן חמש עשרה וחצי בנופלו י"ג ניסן תש"ח אחד החיילים הצעירים והגיבורים שידעה מדינת ישראל חלק קטן ממעשי הגבורה שלו תמצאו באתר יד לבנים טבריה - עיריית טבריה - דף הבית - חללי מערכות ישראל בחלק " התחלת הקרב על טבריה " מי שפעל להצלת הלוחמים במשוריין זה היה הנער יעקב שאסף את הרימונים ופיזר מתחת למשוריין ועוד סיפורים רבים שיעקב לא סיפר והמשפחה מרוב כאבה העצום לא יכלה לספר 2A10:8003:2C64:0:A81F:74B8:6D06:CBD4 16:32, 31 במרץ 2021 (IDT)[תגובה]