שיחה:והאביה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חשד כבד לחוסר ניטרליות

חוסר דיוקים[עריכת קוד מקור]

  • תוכלו להסביר לי משמעות תנועה פוריטנית בהתייחס לאיסלם. אני יכול לנבין אותה כשמדובר בתנועה נוצרית פוריטנית אך תנועה איסלאמית פוריטנית!!
  • "חסידי הזרם (אל-מווחידון, המאמינים ב"תוחיד", בלעדיותו של אללה, או ה"ווהאבים" בפי אויביהם)": מאיפה הבאתם את זה... אל-מווחידון השם הרשמי של הדרוזים הווהאבים קוראים לעצמם אהל אלסונה וולג'מאעה (אך זה שם כולל לאיסלאם הסוני ואפילו יש סופים שמשתמשים בזה ולכן מתנגדיהם לא משתמשים בשם זה) לא מצאתי שום איזכור לשם אל-מווחידון בהתייחס לווהאבים.
  • וראו בסגידה למוחמד ולנאמניו פוליתאיזם והרסו את הבניינים והמצבות שהוקמו על קברים טוב צריך להסביר כי מדובר פה בקברי أولياء משהו דומה לקברי צדיקים ביהדות... "קברי מוחמד ונאמניו" לא ביטוי מספיק מדויק.
  • ווהאביזם אוסר שתיית ק פ ה ???!!!! מאיפה הבאתם את האינפורמציה הזו... תמוה מאוד.
  • "הוואהבים ניהלו מאז ומתמיד יחסים הדוקים עם בית סעוד;" לא עדיף להסביר את פשר הברית (מתי אירעה וכו') בין מוחמד עבד אל-ואב ובני סעוד בקום לכתוב משפט כזה שלא מתאים לאינצקלופדיה.
  • אף על פי כן, והאבים רבים תומכים במאבק הפלסטיני המזוין מול ישראל ונודע כי ביקשו לחזק את החמאס על חשבון הרשות הפלסטינית (ראה פרטים באתר המרכז למורשת המודיעין: [1]). מי שקורא את המסמך באופן מעמחק מבין כי מדובר ב-"אנשי דת סעודים הנמנים על אוסמה בו לאדן" לא אמרתם לפני משפט כי הם לא רואים באוסמה ווהאבי... ברור כי לא מדובר פה על אנשי דת המייצגים את הזרם המרכזי בווהאביזם.

בכלל ערך זה צריך עבודה.

--Histolo2 21:39, 10 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

الوهابية[עריכת קוד מקור]

الوهابية __ اول من اطلق اسم الوهابية على اهل السنة هو الخُـــميني..اعتقد انه يجب ذكر هذا في الموضوع___في بداية وقبل كل شيء ، ليس هناك أصـلاً ما يسمى بالوهابية والوهابيون ، فـ الشيخ محمد بن عبد الوهاب بن سليمان بن علي التميمي رحمه الله لم يأت بدين جديد أو بـ مذهب جديد ، وإنما كانت حركته حركة مجددة ، وقد كان يدعوا إلى منهج السلف الصالح بعد أن إنتشر الشرك والبدع والخرافات والضلالات في جزيرة العرب ، فأنكر الشرك ودعى إلى التوحيد ، وأنكر البدع والخرافات كالبناء على القبور واتخاذها مساجد ، والتوسل والتضرع إلى الأموات والجمادات كالنخيل والأشجار وغيرها ومنع المشركين من الفرق المنحرفة من الحج لمكة .. كما أمر بالمعروف ونهى عن المنكر وزجر الناس عنه وأقام عليهم الحد .. العجيب أن هذا كله قد درسه الكثيرين في المرحلة الإبتدائية في المدرسة !! فكيف أصبحوا يدعون بأن - الوهابية ! - عبارة عن مذهب مستقل !שיחת משתמש:89.139.27.78

הסעודים כן מאמינים בוהאביזם ובגירסה קיצונית של האיסלם[עריכת קוד מקור]

בית המלוכה הסעודי מאמין בוהאביזם ובאיסלם קיצוני ( גם כי הוא תומך בגירסאה זו של האיסלם וגם כי זה עוזר לו להישאר בשילטון) אותו הוא עזר להפיץ בכול העולם בעשרים השנים האחרונות. ראיית הסעודים כגורם מתון היא טעות קשה, הסעודים הם האחראים להתקפות הטרור של אל-קאיעדה והם יוסיפו לתמוך בטרור או ישירות או בצורה עקיפה.

הדרך של העולם להתמודד עם הטרור הוא עימות ישיר עם ערב הסעודית והקטנת התלות בנפט שלהם.


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 22:34, 14 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

הכתיב הנכון[עריכת קוד מקור]

"והאביה" או "ווהאביה"? ראוי שתהיה אחידות לכל אורך הערך. מוטיאל - שיחה 08:03, 8 ביוני 2017 (IDT)[תגובה]

נמצאו קישורים חיצוניים שצריכים תיקון (נובמבר 2022)[עריכת קוד מקור]

שלום עורכים יקרים,

מצאתי קישור חיצוני אחד או יותר בווהאביה שזקוק לתשומת לב. אנא קחו רגע כדי לבדוק את הקישורים שמצאתי ולתקן אותם בערך אם נדרש. מצאתי את הבעיות הבאות:

כאשר תסיימו לערוך את השינויים הנדרשים, אנא בקרו בדף השו"ת למידע נוסף לתיקון בעיות עם הקישורים לעיל.

הודעה זו תופיע רק פעם אחת לקישורים אלו.

בידידות.—InternetArchiveBot (דווח על באג) 12:17, 13 בנובמבר 2022 (IST)[תגובה]