שיחה:ורידיס

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לוגו החברה[עריכת קוד מקור]

האם יש מניעה כלשהי לשים כאן לוגו מאתר החברה? elians, תודה על תרומתך, שים לב לעשות את הלינקים שלמים ולא כחלק ממילה (אין לי זמן לשנות כרגע), ועוד שאלה, האם אנחנו באמת רוצים לפרט את כל הקווים, כמו שעשית גם במטרופולין? נראה לי מיותר. Urilei 15:59, 7 יולי 2006 (IDT)

>>>>> היי אורי, אין שום מניעה פשוט לקחתי הפסקה קצרה ועכשיו אני מעלה את הלוגו ו2 תמונות של אוטובוסים של החברה, אחד של סניף טבריה והשני של אשדוד שצלמתי בעבר. לגבי הקווים, לדעתי זה נחוץ מכיוון שזו חברה יחסית קטנה לעומת קואופרטיב, והניסוח של המיקומים מול הקווים נותנים יכולת להבין יותר את גודל הפריסה של החברה בישראל. אפי אליאן--אפי אליאן 16:48, 7 יולי 2006 (IDT)

לדעתי מספיק לפרט את האשכולות בהם זכתה החברה. לדוגמא: החברה מפעילה את קווי אשדוד-תל אביב, קווים עירוניים באיזור טבריה, וכו', ואם יש לך נתונים מדוייקים אפשר גם את כמות הקווים הכוללת. Urilei 17:09, 8 יולי 2006 (IDT)

מחיקת תמונות מקוריות[עריכת קוד מקור]

לב, מדוע מחקת את התמונות שלי? מה היה רע בהם אפי אליאן --אפי אליאן 11:55, 8 יולי 2006 (IDT)

אהלן אפי. החלפתי את התמונות שלך בגלל המסגרת השחורה שלהן. היו לי כמה תמונות של קונקס, ולכן העלתי אותן לכאן. אתה יכול להכנס לתמונות ולראות איך בניתי את התבנית. המסגרת השחורה פשוט מפריעה, ולכן הוחלט שאם יש אלטרנטיבה (ואפילו היא מעט פחות טובה), עדיף להשתמש בתמונות ללא מסגרת. בברכה, לב - שיחה 11:59, 8 יולי 2006 (IDT)


אוקיי זה לא משנה ממילא, מכיוון שאני מסיר את כל התמונות שפרסמתי עד כה בויקפדיה וכמובן מפסיק עם התרומות למערכת. שיהיה בהצלחה בהמשך.

אפי אליאן--Elians 15:18, 8 יולי 2006 (IDT)

חבל שאתה מרגיש נפגע מכל הסיפור. כולם כאן נורא שמחים על התרומות, אבל אם תעבור על תמונות שצילמו אחרים והעלו לכאן, אף אחד לא משתמש במסגרת שחורה. ושוב, חבל שאתה נפגעת מזה. נדבר בפורום, לב - שיחה 15:27, 8 יולי 2006 (IDT)

זה לא משנה כבר, התמונות הוסרו ומעתה אשקיע במקומות אחרים את ההסטוריה של נושא התח"צ, בטוח שלא חסר מקומות כאלו. לגבי המסגרות, כמו שציינתי בתגובות לאחרים, אני עורך תמונות ספציפיות מכל אלו שאני מצלם פעם אחת.. אני בהחלט לא מתכוון להתחיל לערוך עם מסגרות או בלי מסגרות בשביל להעלות לאתר מסויים, שיגידו תודה וזהו. זאת הגישה שלי. לא נפגע מזה ולא כלום. לא חסר כפויי טובה פה.

אפי אליאן --Elians 21:44, 8 יולי 2006 (IDT)

ביקורת על קונקס[עריכת קוד מקור]

מחקתי את הפסקה על המחאה נגדקונקס, מפני שהמחאה היא לדעתי ולדעת האנס קטנה מדי בשביל להיות מצוינת בערך. מבדיקה בגוגל מצאתי ארגון פרו-פלסטיני שאומר שקונקס תומכים במתנחלים [1] (צריך להירשם כדי לקרוא ולא נרשמתי, אבל ניתן להגיע לעמוד הזה מהקישור שנמצא בצד שמאל של האתר - "Connex supports settlers"), וחוץ מזה לא מצאתי כלום. הוספת המידע לערך על ידי האנונימי נראית כמו ניסיון פוליטי להגדיל את נפח המחאה. צהוב עולה 01:31, 18 יולי 2006 (IDT)

חברי ויקיפדיה שלום רב ! קראתי את הערך קונקס ואת השיחה, ובתור אחד שתלוי בשירותי החברה כדי לצאת מהמושב לעיר (אשדוד / קריית מלאכי) אני די מאוכזב. המחירים מאוד גבוהים (7.5-14) השירות בתדירות נמוכה (3 פעמים ביום) נהגים נורא אבל נורא לא סימפטים (לפעמים אתה פשוט מחכה להם והם חולפים על פניך) והנורא מכל - שירות לקוחות צולע (הם לא יודעים כלום על האוטובוסים הוקווים שלהם) אני לא רוצה לספר לכם סיפורים כי יש לי הרבה ואני בטוח שזה לא מענין אף אחד אך אני חושב שיש מקום להוסיף פסקה על המחאה כנגד קונקס.

חג שמח עומרי 25591@walla.co.il


מי החליט שעם השנים המצב השתפר וכיום קונקס מהווה אופציה איכותית וזולה?
עדיין לא שמעתי אף אחד משבח קונקס עד שקראתי את הערך פה. השירות גרוע,הנהגים נוראיים,ובינתיים אני
שומע רק תלונות עליהם מכל מי שיוצא לי לדבר איתו על זה.
כנ"ל לגבי סופרבוס אגב,רק שלפחות בערך עליהם לא רשום איזה אופציה "איכותית וזולה" הם מהווים.
כל הסעיף ההוא נשמע כאילו יחצ"נים שנשכרו ע"י קונקס רשמו אותו,כדי להראות איזה שיפור עצום קונקס עשו
בישראל מאז תחילת הפעילות שלהם. אני לא רוצה להיות זה שעורך,אבל אני חושב שצריך לערוך את הסעיף הזה.
הסרתי. דוד שי 06:48, 23 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

הפקעת זכיונות חברות הקונקס באנגליה[עריכת קוד מקור]

קונקס הפעילה שתי רשתות רכבת בין דרום לונדון לדרום ודרום מזרח אנגליה. הרגולטור האנגלי הפקיע את הזכיון הראשון - קונקס סאות' סנטרל http://en.wikipedia.org/wiki/Connex_South_Central ב2001, 5 שנים לפני מועד פקיעתו המקורי, ואת הזיכיון השני - קונקס סאות' איסטרן http://en.wikipedia.org/wiki/Connex_South_Eastern ב2003, 8 שנים לפני מועד פקיעתו משום שהחברה לא עמדה בתנאי השירות ובתנאים הכלכליים שהוצבו בזכיונות. להפקעת הזכיונות קדם קמפיין של תלונות נוסעים, וכיסוי תקשורתי שהכתיר את החברה כמפעילת רכבות גרועה.

ב2003, כאשר החברה סולקה מהפעלת רכבות בבריטניה משרד התחבורה הישראלי החליט לאשר לה להפעיל קווים פרטיים בארץ. מאחר שהשפה הזרה השלטת בישראל היא אנגלית, ומשום שמומחי משרד התחבורה טוענים שהם לומדים את נושא התחבורה הציבורית בין השאר מנסיעות לחו"ל - יש מקום לשאול אם הם הכירו את המוניטין האומלל של קונקס באנגליה, אם כן - מדוע איפשרו לה להפעיל קווים בארץ, ואם לא - כיצד לא היו מודעים לסאגה שהתגלגלה בתחום התחבורה הציבורית במשך מספר שנים.

יש מקום לביקורת על החברה בערך, כל עוד היא באה מנקודת מבט מאוזנת - הניסוח שהיה בדף היה מאוד בעייתי מבחינה זו. הסיבה שתשבוחות או ביקורות לא מופיעות נובעות מן הסתם מהעובדה שקשה לרכז את סך הדברים ולהעלות אותם על הכתב. אם אתה יכול לעשות כן, אתה מוזמן. שרשרשיחה 20:58, 24 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]
הערכים מוויקיפדיה האנגלית על חברות הקונקס האנגליות הם ניטראליים, ואינם כוללים ביקורת. הרלוונטיות היא משיכת הזיכיונות, שנמצאת במעמקי הפסקה השני או השלישית, ולכן יש מקום להסביר מדוע ההפנייה. כמו כן - היה מקום לשמור על הקישור לערך האנגלי "ואוליה טרנספורט" שמסביר את השייכות הארגונית של החברה, ואת תהליך המיתוג מחדש של קונקס באירופה.
הם אכן נטרליים אך הוספת הפסקה הקשר זה היא ממניעים ביקורתיים בלבד. האם ברור לך מהו הקשר בין הקונקס הזה לקונקס ההוא (מבחינת בעלות, שיטות עבודה דומות וכו'). עקב הביקורת הלא מאוזנת והרלוונטיות המוטלת בספק הסרתי את הפיסקה. כמו כן, אין זה נהוג לקשר לויקיפדיה זרה מתוך הערך. לשם כך יש את הבינויקי (רשימת הערכים המקבילים בויקפדיות אחרות המופיעה בצד ימין). שרשרשיחה 22:06, 25 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]
מדובר בשתי חברות בת של קונקס, כפי שקונקס ישראל היא חברה בת. קונקס ישראל נוהגת לציין שהיא חברה בינלאומית כדי שהציבור הישראלי יחשוב שיש לה מוניטין בעולם. שלילת זכיונותיה באנגליה היא חלק מהמוניטין הזה, וזכותו של הציבור הישראלי לדעת שלא כל דבר "בינלאומי" הוא בהכרח סיפור הצלחה. כמו כן - הסמיכות בין תאריך הפקעת הזיכיון האנגלי האחרון שלה ומתן רישיון ההפעלה הישראלי מטרידה.


הוספתי תת כותרת "קונקס בעולם" שבה אפשר להוסיף את כל החברות שעדיין מחזיקות בשם קונקס (תהליך המיתוג מחדש נעשה בגלל המוניטין הבעייתי של החברה), ובתת-סעיף שמתי קישור לשני ערכים שהם תרגומים עבריים של הערכים האנגליים של שתי חברות הקונקס בבריטניה (שהיו בבעלות קבוצת קונקס). בערך האנגלי של Connex כתוב במפורש Particularly infamous in the UK for the failed Connex South Eastern and Connex South Central train operating companies. - "במיוחד ידועה לשימצה בממלכה המאוחדת בגלל קונקס סאות' סנטרל וקונקס סאות' איסטרן הכושלות".

זה נראה טוב יותר כך, אך שאלת הרלוונטיות והאיזון עדיין עולות. אל תיקח את זה באופן אישי, אך שני הערכים החדשים שיצרת עלולים להימחק תחת הטיעון של חוסר חשיבות מובהק לאנציקלופדיה. בעניין האיזון שהוא נר לרגליה של הויקיפדיה (NPOV=Natural point of view) הסעיף על העולם צריך להכיל התייחסות לכלל הפעילות - הטובה והרעה. אם אין ביכולתך לכתוב או לאסוף מידע זה, סביר להניח שטוב יותר ללא כל הסעיף. להזכירך, ויקיפדיה היא לא מועדון צרכנות ולא נועדה לשרת אינטרסים כאלה ואחרים. שרשרשיחה 13:49, 27 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

כפי שאמרתי, קונקס מתהדרת במוניטין בינלאומי. מוטב שהציבור בארץ ידע יותר משתי המילים "מוניטין" ו"בינלאומי".

מיקוד הערך בפעולת קונקס ישראל[עריכת קוד מקור]

הערך הועבר לשם "קונקס (ישראל)" והתוכן בהתאם. המותג העולמי קונקס הולך ועובר מהעולם בהדרגה ומוחלף על ידי ואוליה, חברת ענק שמצדיקה ערך בהתאם. אין קשר בין פעולות ואוליה עם סיטי פס להקמת הרכבת הקלה בי-ם, או לנסיונותיה לזכות בהפעלת הרכבת הקלה בת"א, לבין 140 האוטובוסים שמעניקים שירותים ביבנה, אשדוד, מודיעין וטבריה. ‏Ori‏ • שיחההמורשת העולמית. פשוט עולמית! 17:16, 16 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

מקובל, אבל למה הורדת את הלוגו של חברת ואיולה, גם בארץ הם ממתגים את עצמם מחדש כואיולה, ראיתי אוטובוסים עם הלוגו הזה במודיעין. לדעתי תחזיר את הלוגו המדובר.--Meir ho - שיחה 01:59, 20 במאי 2008 (IDT)[תגובה]

כיון שהשם ממילא שונה ל'ויאולה', והערך ממילא עוסק בחברה ברחבי עולם, צריך להוריד בחזרה את '(ישראל)' משם הערך. ישרון - שיחה 12:26, 30 ביולי 2010 (IDT)[תגובה]


קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 06:23, 4 במאי 2013 (IDT)[תגובה]

ערך בעייתי[עריכת קוד מקור]

הערך בעייתי, כיוון שכותרתו "ואליה ישראל" ולקבוצת ואוליה יש בישראל פעילות נרחבת גם בתחומים שאינם תחבורה - איכות סביבה ואנרגיה. 84.109.6.154 13:54, 5 במרץ 2014 (IST)[תגובה]

גילוי נאות[עריכת קוד מקור]

עריכת הערך נעשתה בתשלום. yinonk - שיחה 10:53, 17 בינואר 2019 (IST)[תגובה]