שיחה:זיהום מים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לא עדיף לשנות את שם הערך לזיהום מים? דורית 18:34, 10 מרץ 2005 (UTC)
אני מסכימה. אבל צריך לעבור על כל הדפים המקושרים, לא כולם צריכים הפנייה.ladypine 18:37, 10 מרץ 2005 (UTC)

דעתי לא

קטע שהוכנס לערך מי תהום וצריך לשקול לאחד לכאן:[עריכת קוד מקור]

מי תהום הנם מאגרי מים המצויים מתחת לפני הקרקע. בישראל, רוב המים המשמשים לצריכה ביתית תעשייתית וחקלאית מקורם במאגרי מי התהום. שני מאגרי מי התהום העיקריים בישראל הנם אקוויפר החוף המצוי תחת הקרקעות החוליות המאפיינות את אזור החוף, ואקוויפר ההר המצוי בין שכבות סלעי הגיר של הרי יהודה ושומרון. מי תהום מזדהמים כתוצאה מחלחול של חומרים שונים הנשטפים לעומק הקרקע ע"י מים שמקורם בגשם או בהשקיה של שדות חקלאיים. זיהום מי התהום יכול להיגרם במספר דרכים

  • עודפים של חומרי דשן כגון חנקה. החנקה (3NO) היא תרכובת מסיסה של חנקן המצויה בדשנים רבים ורעילה לבני אדם. תירכובת זו נשטפת בקלות לעומק הקרקע ומזהמת את מי התהום. באקוויפר החוף נפסלו מספר בארות שאיבה כתוצאה מריכוז יתר של חנקות שמקורן בדשנים חקלאיים.
  • חומרי הדברה כימיים נשטפים ומחלחלים למי התהום
  • תשטיפים של ערימות זבל, קומפוסט ופסולת חקלאית. תשטיפים הנם מים המכילים חומרים שונים המתמוססים במים. החומרים המומסים יכולים להישטף עם המים לעומק הקרקע ולזהם את מי התהום. ערימות זבל מכילות חומרים מסיסים רבים. למשל סוללות מורכבות ממלחים של מתכות כבדות המתמוססים במים ונשטפים למי התהום. ערימות קומפוסט יוצרות תשטיפים המכילים בעיקר תירכובות של חנקן וזרחן. ערימות של פסולת חקלאית יוצרות תשטיפים המכילים חומרי הדברה ודשן שמקורם באריזות המכילות שאריות של חומרים אלה,
  • השקיה במי קולחים. מי קולחים הנם מי שפכים שעברו טיהור. מים אלה למרות שטופלו מכילים שאריות של חומרים כימיים רעילים כגון מתכות כבדות, דטרגנטים, חנקות וגם חומרים אורגניים המעודדים התפתחות חיידקים וגורמים לעכירות המים. השקייה במי קולחים שאינם באיכות מספקת הנה אחת מהסכנות הגדולות למי התהום. לאחרונה התקבלו בישראל תקנות מחמירות ביותר בנוגע לאיכות מי הקולחים המותרת להשקיית גידולים חקלאיים.
  • מי נקז של חממות. מי נקז הנם המים העודפים הניגרים מתחתית המכלים המשמשים לגידול צמחים במצעים מנותקים. מים אלה מכילים ריכוזים גבוהים של חומרי דשן וכן שאריות של חומרי הדברה. אם לא אוספים וממחזרים את מי הנקז המים הללו מחלחלים לקרקע ויכולים לזהם את מי התהום.
  • שפכים של בתי אריזת פרי ובתי בד (ייצור שמן זית) המכילים חומר אורגני רב ולעיתים אף שאריות של חומרי הדברה יכולים גם הם להישטף למי התהום אם אינם מפונים כראוי למערכת הביוב. נכון זה אמיתי ואלו היים שלנו בטבע.

עיקר הזיהום מתבצע על ידי תאגידים מסחריים בעלי כוח כלכלי ופוליטי רב. ישנן עמותות שמתמקדות בנושא זה, שבין היתר קובעות תקנים, מבצעות מחקרים וכותבות דו"חות על המצב. על מנת לשפר את המצב נדרשת מעורבות של ממשלות העולם בחקיקה, ומעבר לכך, באכיפה. נוכל לשפר את המצב גם בכך שנמחזר את הדברים הגורמים לזיהום למשל בטריות .

העמותה הפעילה ביותר היא עמותה בברצלונה שקבעה תקנים שהועברו כחוק המגדיר איזו אשפה ניתן להשליך או לשפוך למים. אך החברות ממשיכות לעבור על חוק זה וכך גם מדינות רבות אחרות.

פרק זיהום הים[עריכת קוד מקור]

הפרק כתוב בצורה מאד בלתי מקצועית וחסר מידע, אין בו שום מקורות, הפניות למחקרים וכיוצ"ב. שנילישיחה 12:56, 8 בינואר 2010 (IST)[תגובה]

"אחד הפתרונות לזיהום המים הוא התפלת מים. התפלה נידונה בישראל במשך שנים, וקיים מתקן באשקלון העושה זאת, אך התהליך יקר, ומדינת ישראל עדיין לא מתפילה מים בכמויות גדולות."

המשפט הזה פשוט לא נכון: התפלה היא פתרון למצוקת המחסור במים מתוקים לשתיה ולא לזיהום, יש מתקנים גם בפלמחים וחדרה, תוצרי ההתפלה הולכים ותופסים חלק נכבד ממי השתיה של ישראל.

נראה שאתה צודק. אתה מוזמן לשנות ותקן את הערך. ויקיפד ~ התא הקולי 00:23, 24 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

יצרתי ערך נפרד על זיהום ימי בישראל . יתכן וניתן להשמיט את הפרק הזה כאן או לקשר לערך החדש. Urimeny - שיחה 13:16, 4 באוגוסט 2015 (IDT)[תגובה]

משוב מ-14 בינואר 2012[עריכת קוד מקור]

חסרות כתבות על האירועים אסון המכביה וצוללני שייטת 13 אשר חלו בסרטן. 87.68.167.207 00:10, 15 בינואר 2012 (IST)[תגובה]

המאמר מצויין בעל שלמות ואובייקטיביות לנושא. תודה! 85.64.36.174 08:44, 23 במרץ 2012 (IST)[תגובה]

good luck!!!! 5.29.192.9 21:13, 22 בינואר 2014 (IST)[תגובה]