שיחה:חואן נגרין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

לא ברור לי מה מוטה בערך. הוספתי לו חומר ושיניתי דברים, אולם איני יודע אם פטרתי את הבעיה של מציב התבנית. באם הוא עדיין סובר שהערך מוטה, אודה לו אם יציג איזו בעייה הוא רואה בערך או לחילופין יערוך את הערך כדי שלא יהיה מוטה לשיטתו, כדי שיהיה ניתן לדון על הגרסה היותר טובה. יעקב 20:39, 9 בפברואר 2008 (IST)[תגובה]

הבעיה אותה אני רואה בערך, כפי שכתוב בתבנית, היא שתאור פעילותו של נגרין כתוב בעיקר ביחסו למפלגה הקומוניסטית, ולא בפני עצמו, והניסוח בכל הנוגע לקשר זה טעון באופן שלילי. למשל:
  • "נימוק נוסף שהועלה על ידי פרייטו היה שנגרין יסתדר יותר טוב עם הקומוניסטים בממשלתו, דבר שהיה נחוץ לאור התבססות הרפובליקה על נשק וסיוע מברית המועצות." - עובדה המנוסחת כתירוץ.
  • כל הפסקה השלישית עוסקת בקומוניסטים, ולא בנגרין, ומתארת כיצד פעולתם הייתה לשילית, נקמנית ובוגדנית. כל הפסקה בלתי מאוזנת.
  • "נגרין המשיך לפעול ומינה עוד קומוניסטים לתפקידי מפתח בממשלה." - דוגמא נוספת להפוביה מהקומוניסטים.
  • "נגרין שיתף פעולה במידה רבה עם הקומוניסטים" - "שיתוף פעולה" הוא מז'רגון של בגידה ומעשים בזויים.
  • "באחד הצעדים מעוררי המחלוקת שלו הוא העביר את יתרות הזהב של ספרד לברית המועצות תמורת אספקת נשק להמשך הלחימה" - בשפה נייטרלית ולא מוטה קוריאם לזה בפשטות "קנה נשק מברית המועצות". "העביר את יתרות הזהב" נשמע כאילו מדובר בשוחד או שחיתות, או כאילו לא מדובר בעיסקה לגיטימית, גם אם שנויה במחלוקת. ואגב, מה בכלל המחלוקת?
  • "כשר ביטחון הוא מינה קומוניסטים לתפקידי מפתח בצבא, כולל את מרסלינו פרננדז למפקד הקרבינרו, משמר הגבול הספרדי." - עוד מנוסח של כתב אישום.
  • "מניעיו לשיתןף הפעולה עם הקומוניסטים שנויים במחלוקת. היו שטענו שהוא סייע בכוונה לקומוניסטים להגיע לשליטה גדולה על הממשלה, בעוד אחרים טוענים שהוא שיתף פעולה עם הקומוניסטים רק למען השגת הנצחון במלחמה. גם המידה בה הוא נשלט על ידי הקומוניסטים שנוי במחלוקת. ישנם הטוענים שהוא בעצם היה בובה שלהם, בעוד אחרים טוענים שהוא הצליח לשמר מידה מסויימת של עצמאות" - ראשית, מי הדוברים? האם אלו אקדמאים החלוקים ביניהם בפרשנות או שמא אלו בני הזמן ומדובר בתעמולה מכאן ומכאן? שנית - שוב, "שיתוף פעולה" ו"המידה בה נשלט בידי הקומוניסטים" - כאילו מדובר בחטא נורא שיש לתרץ אותו או להסביר אותו.
לסיכום, העובדות נכונות, אבל הסלקטיביות שבהצגתן ובעיקר אופן הצגתן אינו נייטרלי באופן הזועק לשמיים. את אלו יש לתקן והמשפטים לעיל הם העיקריים, אך לא היחידים. הבעיה היא בערך כולו. אישית אין בכוונתי להתחיל ולתקן משום שאינני מעוניין להיכנס לדיון זה בזמן זה.
בברכה, אורי שיחה 03:03, 3 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
הקומוניסטים היו בני בריתו העיקריים ובמהלך כהונתו הם השתלטו על רבות מעמדות המפתח ברפובליקה. איני מוצא כל בעייה עם הערך באף אחת מהנקודות שהעלית. ניקח לדוגמא את כתב האישום על מינוי קומוניסטים לתפקידי מפתח. כיצד אתה היית מנסח את הטענה במהלך כהונתו זכו כמעט רק קומוניסטים בקידום בצבא? יעקב - שיחה 10:42, 3 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
כפי שכתבתי, הבעיה אינה בעובדות אלא בניסוח. שנית, כפי שכתבתי, אין לי כל כוונה להתדיין איתך בנושא. אורי שיחה 13:26, 3 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
שישאר כך. יעקב - שיחה 13:32, 3 במרץ 2008 (IST)[תגובה]
בעיני הערך מאוזן ואף כתוב היטב. אם אין התנגדות בכוונתי להסיר את תבנית השכתוב. Balmaz - שיחה 01:27, 22 בספטמבר 2018 (IDT)[תגובה]