שיחה:חיפוש ותפיסה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

סמכויות החיפוש הנתונות לשוטרי משטרת ישראל[עריכת קוד מקור]

לעורכים הותיקים. אני חושבת שהמידע להלן שייך ורלוונטי לערך, אך לא מצאתי דרך לשלב אותו מבלי לעשות בלאגן בחלוקה לכותרות וכותרות משנה. היות ואני עורכת חדשה, אשמח אם מישהו מהותיקים יתן דעתו על המידע, וישלב אותו בצורה ובהיקף המתאימים:

בפסק הדין רע"פ 10141/09 אברהם בן חיים נ' מדינת ישראל (פורסם בנבו, 6.3.2012) סוקרת הנשיאה בינייש את המסגרת החקיקתית לפיה מוסדרים סמכויות החיפוש הנתונות לשוטרי משטרת ישראל.

לטענתה, מגוון הסמכויות קובעות את האיזון שקבע המחוקק בין האינטרס הציבורי בתפקוד יעיל ואפקטיבי של המשטרה ובין הצורך בהגנה על זכויות האדם של האזרחים איתם באה המשטרה במגע (פסקה 16 לפסק הדין).

  • הסמכות לעריכת חיפוש על ידי שוטר מוגדרת בסעיף 5(5) לפקודת המשטרה: "לעצור כל אדם שיש לו יסוד סביר לחשוד בו כי הוא מחזיק או מעביר, בכל אופן שהוא, רכוש גנוב או כל דבר שהחזקתו אינה חוקית, ולחפש בכליו ובגופו של אדם כאמור."
  • הפרק השלישי לפקודת סדר הדין הפלילי מסדיר את אופן עריכת החיפוש בבית או במקום אחר. סעיף 25 קובע מהן הנסיבות בהן שוטר מוסמך לערוך חיפוש במקום ללא צו חיפוש, ואילו סעיף 29 קובעת את הסמכות לערוך חיפוש על גופו של אדם במסגרת חיפוש במקום.
  • חוק סמכויות לשם שמירה על בטחון הציבור קובעת את סמכות לערוך חיפוש על גופו של אדם או בכלי תחבורה, המותנית בקיומו של חשד סביר.

בברכה, --יעל.גולדי - שיחה 23:20, 23 בפברואר 2016 (IST)[תגובה]