שיחה:חמורבי

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

תאריכי לידתו, מותו ושלטונו[עריכת קוד מקור]

  • שיחזרתי עריכה של משתמש:אנטיוכוס מתאריך 12 באוגוסט 2005 - הגירסה הקודמת לעריכתו תואמת יותר לויקיאנגלית ולמקורות נוספים ברשת. המשתמש הנ"ל אינו פעיל מזמן כך שלא יכלתי לשאול על מה הסתמך.
  • אנציקלופדיה ynet הטוענים שתיארוך תקופתו שנוי במחלוקת, למישהו יש מושג ביחס לכך?

גברת תרדשיחה 11:36, 5 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

אני לא מומחה גדול לתקופה זו, אבל קשה מאוד לקבוע באופן משמעי תאריכים מדויקים לגבי אירועים עתיקים כל כך. גילגמש שיחה 11:38, 5 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]
אז מה לעשות? להחליף ל-המאה ה-18 לפנה"ס? גברת תרדשיחה 11:56, 5 בדצמבר 2006 (IST)[תגובה]

פירוש שמו של חמורבי[עריכת קוד מקור]

משום מה העריכה הזאת בוטלה ע"י משתמש: כ.אלון - אפשרות נוספת לפירוש השם חמורבי: עמו (האל האמורי) הוא גדול (רבי), במקרה זה את שמו של חמורבי צריך לבטא עמורבי. או עמורפי, האל עמו הוא רופא.

הפירוש לשם מופיע גם בויקיפדיה בערך אמורי (עם) (האל עמו היה האל של האמורים, חמורבי היה ממוצא אמורי): "חוקרים מצאו למעלה מ 200 שמות תאופוריים אמוריים בכתב יתדות המכילים בתוכם את המילה העברית - אמורית (עם, עמ-Amm) שייצגה אלוהות אמורית, שם תיאופורי זה נמצא גם בכתבי ערבית - קדומה (כתבניאן, ספאיטיק, תמודית),עברית ,מואבית ,ועוד. בכתב העברי צומצמה המשמעות האלילית של השם כשהיא מייצגת חלק משמות פרטיים, או חלק משמות מקומות . מאידך, בתעודות Amm מופיע כיישות אלוהית כגון (אי-לי-אמו, Ii-li-amu) ופירושם בעברית - האל:(אי-לי) + שלי(אמו), בשפה העמונית והעברית הסיומת (אמו) מוחלפת ב: Iy-m לדוגמה (אי-לו-הימ, אל-הים)."

אבקש להחזיר את העריכה. תודה 84.108.123.209 21:46, 22 בינואר 2020 (IST)[תגובה]