שיחה:חנה ליבנה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

למה שם הערך אינו "חנה ליבנה"? רחל 16:28, 11 ינואר 2006 (UTC)

עכשיו הוא כן כרם יהושע 16:31, 11 ינואר 2006 (UTC)

קטע שנכתב ע"י אלמוני[עריכת קוד מקור]

נולדתי ביבנאל, מושבה חקלאית ותיקה בגליל התחתון, בשנת 1950. אבי היה חקלאי ואמי מורה ומפקחת. שנות ילדותי עברו בנופי המושבה, בהרים, בשדות, ובאגם הכנרת הסמוך. נוף זה והווי חיי הכפר מופיע בהרבה מספרי.

הייתה חולמנית ואהבה מאוד לקרוא, אהבה גם לכתוב שירים, סיפורים והצגות. בתיכון למדה בטבריה, שהיתה בעיניה עיר יפיפיה, בין הרים וים, אחר כך הייתה בצבא, ואחרי הצבא עזבה את המושבה, למדה באוניברסיטת תל אביב, יעוץ חינוכי וספרות, וגרה ברמת אביב. בשנות לימודיה הייתה מדריכה לנוער עולה, ונתקלתה באנשים צעירים שעברו למקום זר והיו צריכים לתפקד בו. כל השנים האלו המשיכה לכתוב למגירה.

אחרי האוניברסיטה התחתנתי עם מוטי, מהנדס בתעשיה האווירית, עברנו לגור ברמת השרון, ואחר כך, כשרציתי להתנסות בהוראה, עברנו לקיבוץ כפר מנחם שם הייתי מורה. אחר כך עברנו להרצליה, עבדתי מעט בחינוך מיוחד והחלטתי להגשים חלום ולעבוד במקום האהוב עלי מכל, הספריה. מנהלת הספריה ברמת השרון קיבלה אותי לעבודה למרות שלא הייתי ספרנית. בהתחלה עבדתי כספרנית, ואחר כך התחלתי להעביר שעות סיפור וסדנאות כתיבה לילדים.

נולדו לנו שלושה ילדים: ליאור, לילך ודור, דרכם חוויתי שוב את ילדותי, וכשדור, הצעיר, נולד בשנת 1990, סוף סוף אזרתי אומץ ושלחתי ספר שלי להוצאה לאור שקיבלה את הספר, דבר שעשה אותי מאושרת, עודד אותי לשלוח את כל מה שהיה במשך שנים במגרות, ולכתוב ספרים חדשים.

הספר הראשון שלי היה "מין גיל כזה". כתבתי אותו עם חברתי גילה ברונר והוא משלב סיפור עם הסברים לתחילת גיל ההתבגרות, שזו ההתמחות של גילה. יחד עם ספר זה יצא באותו זמן הספר "הילדה הכי נקיה בעולם" אותו כתבתי לגיל הרך. מאז כתבתי חמישה עשר ספרים לילדים ולמבוגרים, כל ספר משקף אירועים שעברו עלי, או על הסובבים אותי במציאות ובדמיון.

שני ספרים שלי זכו בפרסים ספרותיים, "הבול" זכה בפרס "זאב" ו"המגפיים הוורודים" בפרס פניה ברגשטיין. כמה מספרי היו "במצעד הספרים" והספר "ארגון הלא מקובלים" נבחר כספר השלישי האהוב על ילדי ישראל. עד היום כתבתי חמישה עשר ספרים, ארבעה עשר לילדים ונוער ואחד למבוגרים.

כיום אני מעבירה סדנאות כתיבה לילדים ומבוגרים, כותבת ספרים לילדים ונוער ושירה למבוגרים, אני נפגשת עם ילדים בשיחה על ספרי ואוהבת מאוד את המפגשים הללו.

כנראה הסופרת עצמה. הקטע דורש עריכה ‏dMy‏ • שיחה • 21:32‏, 31/03/2011 • כ"ו באדר ב' ה'תשע"א

תיקון המידע[עריכת קוד מקור]

היה עדיף יותר להיפגש עם הסופרת ולשאול אותה את סיפור חייה כדי שיהיה פה יותר מידע עליה2A0D:6FC0:736:F500:39A8:8F9E:55F2:507D16:52, 15 בפברואר 2024 (IST)[תגובה]