שיחה:יוסף קורח

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

חשיבות מידע על רב בישראל

אם אכן היה ממיסדי בית הספר היהודי הראשון בצנעא וממארגני מבצע "מרבד הקסמים", רב ממשפחה מיוחסת, אז חשיבותו הובהרה בעיני. יחסיות האמת 16:46, 19 בפברואר 2007 (IST)[תגובה]

יש כאן מישהו שמנסה להעלים את העובדות ההיסטוריות שהרב יוסף קורח ואביו היו מתלמידיו ומעריציו של הרב הגדול יחיא קאפח, ונאמנים לדרכו השוללת את הזוהר והקבלה. אני מבקש מהויקיפדים להיות עירניים לאותו אלמוני שמעלים זאת. בברכה, המומחה.

אוקיי. זו בדיוק הסיבה מדוע דיגיטל ואני רודפים אחריך שתירשם. אם היית נרשם היינו סומכים על העריכה שלך. אבל כשאתה אנונימי אנחנו לא יודעים לזהות מי אתה מבין שני האנונימיים ולכן אנחנו לא ממש מתערבים כי לא ברור לנו מי צודק. Mort 23:55, 6 במרץ 2007 (IST)[תגובה]
אביו של הרב יוסף קורח, ה"ה הרב שלום קורח חיבר ספר הנקרא "אגרת בוכים" בו הוא מבכה על פטירתו של ה"גאון הישיש" הרב יחיא קאפח וכן סיפורים אודות הגאון הישיש ותולדות חייו והשקפותיו. אפשר לבדוק זאת. גם הרב יוסף קורח מציין בשו"ת דברי יוסף תשובה מ' שהוא מתלמידי בית מדרשו של הרב יחיא קאפח (אלא שהמו"ל צינזר את שמו של הרב יחיא קאפח, ובכל אופן ברור שהכוונה לרב יחיא קאפח כי כתוב שם שהרב משה צארום התווכח עם רב בית המדרש, וידוע שהרב משה צארום הוא תלמידו המובהק של הרב יחיא קאפח, עיין על כך באנציקלופדיה לחכמי תימן, אם כן המסקנה ברורה רב בית המדרש שמוזכר בסימן מ' הוא הגאון הישיש הרב יחיא קאפח), ואחר שהרב יוסף קורח מצטט את הרב יחיא קאפח ואת נימוקיו הוא כותב על נימוקיו בזה הלשון :"א"כ אחרי הודיע אלדים אותנו את כל זאת, מי אני לבוא אחרי המלך את אשר כבר עשוהו לבדוק במשנתם הטהורה במקורן של דברים וטעמן." בברכה, המומחה.

בכל מקום שבו תיתקלו בשם כיסאר תתקנו לכסאר (כ' דגושה בשווא). חג שמח. המומחה.

בבירור שעשיתי מסתבר שהרב קורח זצ"ל לא נטל חלק פעיל במאבק על בית אלכסאר אלא אנשים אחרים , אולם דרדעיותו היא שעמדה לו לרועץ כשביקש לשמש כרבה של הדר יוסף. לכן אנסה לתקן בערך ע"פ הבירור שעשיתי. בברכה, המומחה.