שיחה:יחידת מסה אטומית מאוחדת

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ההגדרה בויקי האנגלית שונה מזו שבויקי העברית. מי צודק? 17:03, 26 פבר' 2005 (UTC)

לפי מה שאני זוכר, דלטון אחד זה משקלו של אטום המימן. רב התוצאות ברשת טוענות שדלטון זהה ל-AMU, מה שלא נכון. מצאתי אתר שתומך באנגלים. לא מצאתי אתר שיתמוך בדעתי. הענין הוא שבד"כ בחישובים לא מסתכלים על דלטון ומתיחסים אליו כאל AMU כי ההבדלים זניחים. אני אשאל את פיקסי. אולי הוא זוכר טוב יותר. גילגמש שיחה 17:39, 26 פבר' 2005 (UTC)
גם אני מצאתי באינטרנט שדלטון = amu. אחד האתרים טוען שבתחילה זה לא היה כך, אך כדי למנוע בלבול מיותר ארגון SI הכריז לאחרונה רשמית על איחוד היחידות. אולי זה נכון. בעוד כמה ימים אוכל לברר זאת; בינתיים אפשר לדעתי לכתוב שהיחידות זהות. --Pixie 20:09, 26 פבר' 2005 (UTC)
עד כמה שזכור לי הן לא זהות. אני מציע להשאיר את המצב כמו שהוא עד שתברר את הענין. גילגמש שיחה 20:12, 26 פבר' 2005 (UTC)

בכל במקורות שבהם חישפתי דלטון= יחידת מסה אטומית --Itayba 00:02, 31 מאי 2006 (IDT)

כותרת הערך[עריכת קוד מקור]

הכותרת הנכונה של הערך היא "יחידת מסה אטומית מאוחדת". זאת, מסיבה פשוטה מאוד: זה הוא שמה של היחידה הנדונה.

ליתר דיוק, זה הוא שם ה-SI של היחידה. המאפיין הכי חשוב של יחידות SI הוא הסטנדרטיזציה שלהם. התקינות מתחילה עם שם היחידה. "דלטון" הוא שם חלופי, שהשימוש בו נעשה בעיקר בהקשר של כימיה אורגנית. מובן כי אין מניעה להזכירו בערך, כפי שאכן נעשה, תוך ציון כי זה שם חלופי וכי שמה הראשון, העיקרי והסטנדרטי מבחינה מדעית של היחידה הוא "יחידת מסה אטומית מאוחדת". ראוי לציין כי זה שמה מאז 1961 - מספיק זמן כדי שויקיפדיה העברית תתאים את עצמה לאחרות, לרבות האנגלית, גם בה מופיעה הכותרת הנכונה. A.R.~hewiki - שיחה 23:55, 1 במרץ 2017 (IST)[תגובה]