שיחה:יחסי רוב ומיעוט

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

בעיות בערך[עריכת קוד מקור]

  1. עצם הנושא נראה לי מעורר ויכוח ולא עונה על קריטריון של ערך אנציקלופדי. לדעתי הוא מתאים יותר לפורומים אקדמיים.
  2. אין מדינה ללא מיעוט - מה עם ליכטנשטיין, לוקסמבורג או ותיקן?
  3. בינוי האומה - מה עם מדינות פדרליות, המורכבות מכמה קבוצות? למשל ספרד, הרי היא מורכבת ממספר עמים, נכון שפורצים מדי פעם מעשי איבה בין החלקים השונים, אבל להגיד שכור ההיתוך הוא הדרך הנכונה היחידה נראה לי מוגזם (הכוונה היא לקטלוניה, אנדולסיה וקסטיליה).
  4. היפרדות - יש מדינות שמסרבות להפרד. לדוגמא רוסיה שלא נותנת עצמאות לחבל צ'צ'ניה או ספרד שלא נותנת עצמאות לחבל הבסקים.

גילגמש שיחה 08:58, 22 ינו' 2005 (UTC)


להערותיך:

אם תשים לב למשפט הראשון שבו התחלתי תמצא את המילה "רוב" ואת המילים "אינו מודל טהור" כלומר יש יוצאים מן הכלל ולכן המדינות אותן הזכרת נכנסות תחת קטגוריות אלו

להערתך הראשונה תמיד אפשר לשלב זאת תחת ערך אחר של מדעי המדינה, זה רק משהו ראשוני לעבוד איתו שיר עובדיה 09:13, 22 ינו' 2005 (UTC)

נראה לי שהסייגים צריכים להיות חמורים יותר. המשפט "אין מדינות ללא מיעוט" נראה לי לא נכון. מתוך 190 מדינות בעולם, האם לא יתכן כי 10 יהיו ללא מיעוט? בקשר לשילוב בנושא אחר, אני לא מבין גדול במדע המדינה, רק העלתי את הנקודות שנראות לי בעייתיות. גילגמש שיחה 09:17, 22 ינו' 2005 (UTC)

נוסף על כל הצרות הערך גם לא מאוזן מבחינה פוליטית. בהשמדה מוזכרת הנכבה אבל לא השואה? איפה ההיגיון!? אם רוצים להוסיף סעיף על טיהור אתני, בבקשה (עדיף יוגסלביה בתור דוגמא יותר מובהקת). טרול רפאים 10:00, 22 ינו' 2005 (UTC)

הערך עלה רק לפני שעתיים. כל התוספות יתווספו. לא צריך לקטול. מה גם, אתה בעצמך יכול לשנות את המקומות הבעייתים. לא צריך לשים תבנית שכתוב על ערך שנראה לך בעייתי. בקצב הזה רבע מהערכים היו בעלי תבנית זו. גילגמש שיחה 10:03, 22 ינו' 2005 (UTC)
הערך הזה נמצא בעבודה אצל מישהו אחר ולכן אני לא מעדכן אותו.
אני שם תבנית שכתוב על ערך שהם מבולגנים לחלוטין והערך הזה היה במצב הזה ששמתי עליו את התבנית, בינתיים הוא יצא ממצב זה ואכן לא החזרתי אותה. זה כמובן לא אומר שלא צריך לטפל בו. טרול רפאים 10:31, 22 ינו' 2005 (UTC)
תבנית זו יכולה לפגוע בכותב. יש לשקול היטב לפני ששמים תבנית זו. אני נמנע ברב המקרים מהצמדת התבנית לערך. גילגמש שיחה 11:03, 22 ינו' 2005 (UTC)
לטעמי התבנית הזאת לא מפורטת מספיק, אולי כדאי להוסיף פרמטר. אני מבין שהכותב נפגע כי הוא חושב שמשמעותה היא שהוא כתב שטויות (עד היום רק במהרישי שמתי את התבנית בגלל הסיבה הזאת) וזאת איננה הכוונה. הבעיה היא שחלק גדול מהערכים פשוט מבולגנים בצורה שאי אפשר להבין מה הם רוצים להגיד. אני שם את התבנית כשאני מוצא את עצמי תוהה מה שייך למה אחרי שקראתי את כל הטקסט. טרול רפאים 11:10, 22 ינו' 2005 (UTC)
זה כבר קשור לבעיה בתבנית. ניסיתי לפנות לרועי בענין זה, אך הוא סירב להצעתי להקצות תבנית נוספת לענין זה. העלתי את זה לדיון במזנון, אך גם שם ההענות היתה נמוכה מאוד. אולי יש טעם לדון על זה בפעם נוספת. גילגמש שיחה 11:19, 22 ינו' 2005 (UTC)
מתוך מעקב אחר הערכים של שיר, ברור לכולנו שיש לה יכולת לתרום (והיא אכן תורמת) רבות לויקי. הבעיה נעוצה בסגנון האינציקלופדי, שלוקח זמן לאמץ אותו. הדרך היעילה היא, לשכתב מבלי לפגום בתכנים העיקריים. אני יעשה זאת, ואם שיר חושבת שזו בעיה, שתשחזר. דורית 13:14, 22 ינו' 2005 (UTC)