שיחה:יער קומפיין

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

'במאה החמש עשרה נפרצו ביער בפקודת המלך פרנסיס הראשון' - שגוי.

שלום גלגמש. קודם שאתה מחליף את התיקון בשגיאה שקדמה לו, אנא ממך, בדוק, כפי שאני בדקתי. פרנסוא הראשון מלך בשנים 1515-1547 כלומר במאה ה 16 ולא ה 15. כותב הערך כנראה העתיק את השם 'פרנסיס' מהערך האנגלי, אבל מדובר במלך צרפתי, והשם הוא פרנסוא. תודה, עודד Freiherr - שיחה 21:34, 7 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

כנראה שיחזר בגלל השימוש בצורה החריגה פרנסוא. החזרתי את התיקון בתוספת קישור לערך פרנסואה הראשון, מלך צרפת. כדי להכניס לוויקיפדיה את הצורה פרנסוא תצטרך לקיים דיון במזנון או בויקיפדיה:ייעוץ לשוני כיוון שהשינוי רלוונטי לערכים רבים. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 23:45, 10 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

מחיקת אזכור מרוץ האופניים פריז - רובה[עריכת קוד מקור]

נמחק משפט אודות המעבר של מרוץ אופניים ותיק מפריז לליל. בוויקיפדיה האנגלית מצוין מרוץ מפריז לרובה. בוויקיפדיה הצרפתית אין אזכור לנושא.
מרוץ אופניים מפורסם מפריז לליל לא קיים. מרוץ האופניים החד-יומי המפורסם ביותר, פריז - רובה קיים כבר מעל 100 שנים. החל מ-1977 ועד היום הוא מזנק מהעיר קומפיין הסמוכה ליער קומפיין. אלא מאי, היער נמצא ממזרח ודרום מזרח לקומפיין ואילו המרוץ מזנק ישר צפונה, כפי שניתן לראות למשל במפה הקטנה שבצד שמאל בתחתית העמוד. לפיכך, המרוץ לא עובר כלל ביער.אודי - שיחה 21:53, 7 בנובמבר 2015 (IST)[תגובה]

תיקון שגיאה לגבי מקור הקרון בו נחתמו שביתות הנשק[עריכת קוד מקור]

הטקסט הקודם היה:

ב-11 בנובמבר 1918 נחתם בקרון הרכבת של קומפיין שחנה בלב היער הסכם שביתת הנשק בין גרמניה לבין מעצמות ההסכמה במלחמת העולם הראשונה. היער נבחר לאתר לשיחות שביתת הנשק על ידי המרשל פוש במטרה לשמור על חשאיותן ולהסתירן מעיני העיתונאים וכן על מנת למנוע הפגנות של אזרחים מקומיים נגד המשלחת הגרמנית. קרון הרכבת שהביאו הצרפתים למקום היה שייך בשעתו לנפוליאון השלישי (תזכורת לתבוסת צרפת לפרוסיה במלחמת 1870) וקושט בסמלים המזכירים את תפארת האימפריה הצרפתית.

ההסבר לגבי היות הקרון לשעבר של נפוליאון השלישי הוא שגוי. הקרון נבנה בשנת 1913 על ידי חברת הרכבות הבלגית "החברה הבין-לאומית לקרונות שינה" (Compagnie Internationale des Wagons-Lits(אנ')) - חברה שנוסדה רק בשנת 1872 - כלומר שנתיים לאחר תבוסת נפוליאון השלישי. עובדה זאת מוזכרת במקורות רבים ומהימנים.

מקור הטעות הוא ודאי בטעות זהה בערך המקביל באנגלית(אנ') (אני אתקן גם אותו בהמשך). הטעות שם מקורה בקריאה לא נכונה של המקור המובא שם The Greatest Day in History. חיפוש זריז כאן (חיפשתי את המילה Napoleon) הראה שמדובר בקרון שהביא את המשלחת הגרמנית לאתר ולא בקרון הידוע ששימש כמקום הדיונים עצמם.

תיקנתי לכן לטקסט הבא:

ב-11 בנובמבר 1918 נחתם בקרון הרכבת של קומפיין שחנה בלב היער הסכם שביתת הנשק בין גרמניה לבין מעצמות ההסכמה במלחמת העולם הראשונה. הקרון נבנה ב-1913 ושימש במקור כקרון מסעדה. היער נבחר לאתר לשיחות שביתת הנשק על ידי המרשל פוש במטרה לשמור על חשאיותן ולהסתירן מעיני העיתונאים וכן על מנת למנוע הפגנות של אזרחים מקומיים נגד המשלחת הגרמנית. המשלחת הגרמנית הובאה למקום בקרון רכבת שהיה שייך בשעתו לנפוליאון השלישי (תזכורת לתבוסת צרפת לפרוסיה במלחמת 1870) וקושט בסמלים המזכירים את תפארת האימפריה הצרפתית.

--Aaadir - שיחה 01:25, 26 במאי 2018 (IDT)[תגובה]