שיחה:ישראל/ארכיון 7

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

תוספת לאתלטיקה[עריכת קוד מקור]

כדאי להוסיף איזכור לדניאל פרנקל כפי שבוצע באתלטיקה 79.183.123.34 21:08, 7 באוגוסט 2013 (IDT)

טעויות גסות בפרק "פוליטיקה וממשל"[עריכת קוד מקור]

  1. "מבחינה כלכלית, אין אחדות דעים בקרב מפלגות הימין. אם כי רובן תומכות בשוק חופשי, יש הנוטות לכיוון מדינת רווחה ומדיניות קצבאות המסייעת לחלשים"
    1. כיצד ניתן לטעון שרוב הימין תומך בשוק חופשי ולנסח את זה כאילו שיש איזה מיעוט שנוטה לכיוון מדינת רווחה ומדיניות קיצבאות? האם איש לא שם לב למדיניות המרחיבה של מפלגות הימין והמרכז שבגינה המפלגות האלה מקבלות קולות? ההבדל היחיד בינן לבין מפלגות השמאל זה בעיקר בעמדות המדיניות. אנחנו כבר לא במהפך של 77, כבר מזמן לא שם, ומישהו בויקיפדיה עדין מדמיין שהימין הישראלי ברובו תומך בשוק חופשי?
    2. "מדיניות קצבאות המסייעת לחלשים" זה כשלעצמו ביטוי מוזר - אין קונצנזוס כלכלי על השאלה האם מדיניות קיצבאות מסייעת לחלשים, ויש לא מעט כלכלנים שטוענים שהיא אינה מסייעת לחלשים. גרוע מכך, מהניסוח בויקיפדיה מתקבל הרושם שיש איזו דיכוטומיה (כוזבת מאוד, יש לציין) בין שוק חופשי לבין תמיכה בסיוע לחלשים, כאילו שקיצבאות הן הדרך היחידה.
  2. "המרכז (יש עתיד, מפלגת קדימה, בעבר: שינוי, מפלגת המרכז והציונים הכלליים) - מפלגות המרכז מקבלות בדרך-כלל את גישת השמאל שלפיה יש לצמצם את הנוכחות הישראלית בשטחי יהודה ושומרון. המרכז לרוב תומך בפעולות חד-צדדיות כגון גדר ההפרדה ותוכנית ההתנתקות לצד המשך הפעולות הצבאיות (כגון סיכולים ממוקדים) ללחימה בטרור. מבחינה כלכלית, המרכז הוא ליברלי ותומך בשיטת השוק החופשי ובגישה קפיטליסטית." - כיצד ניתן לטעון שמפלגת קדימה ומפלגת יש עתיד הן ליברליות, תומכות בשוק חופשי ובגישה קפיטליסטית, אם המפלגות האלה מקדמות בפועל באופן בוטה חקיקה ענפה במטרה להגביר את הפיקוח ולהגביל את השוק? שינוי עוד הייתה קפיטליסטית יחסית למה שבד"כ רואים בפוליטיקה הישראלית, אז ניחא, אבל "יש עתיד" ו"קדימה"? באמת?
  3. "מבחינת ממשל מפלגות השמאל מתאפיינות בליברליזם, והן אינן אחידות במצען הכלכלי, אולם הן נוטות לסוציאליזם"
    1. "נוטות לסוציאליזם" זה האנדרסטייטמנט של השנה - מפלגות השמאל בישראל הן סוציאליסטיות מובהקות גם בחקיקה שלהן וגם ברמת ההצהרות. הן לא "נוטות" לכיוון, הן כבר שם. זה כמו לומר שלודוויג פון מיזס "נוטה לקפיטליזם". אין סיבה לא לקרוא לילד בשמו.
    2. באיזה מן "ליברליזם" הן מתאפיינות? המילה "ליברליזם" מפנה לערך ליברליזם בויקיפדיה, וניכר שאין שום קשר בין מפלגות השמאל ל"ליברליזם". ליברליזם מבוסס על אינדיבידואלים, ואילו מפלגות השמאל הן מפלגות קולקטיביסטיות מובהקות מעצם היותן סוציאליסטיות גם ברטוריקה וגם בחקיקה ובמאבקים החברתיים. מה בדיוק "ליברלי" בהן? אפילו "ליברליזם חברתי" שכולל דברים כמו הכרה בנישואים חד-מיניים אינו נחלת השמאל הישראלי, כפי שניתן ללמוד מההצהרות התקשורתיות וההצבעות בכנסת של מרבית הח"כים מהשמאל לאורך כל שנות קיומה של מדינת ישראל.
  4. על השמאל עוד נכתב: "מעדיפים משא ומתן דיפלומטי על פני פעולות צבאיות, ומסתייגים מהנוכחות הישראלית בשטחים. השמאל תומך בפינוי מרבית ההתנחלויות או כולן ובהקמת מדינה פלסטינית בשטחי יהודה, שומרון ועזה." - מרצ והעבודה, שמהוות את הרוב במפלגות השמאל אל מול חד"ש (שאפשר להתווכח אם היא צריכה להיות מסווגות כמפלגת שמאל או כמפלגה ערבית אם להתחשב בדמוגרפיה של המצביעים שלה), אינן יוניות בהקשר הצבאי - הן תמכו ותומכות בפעולות צבאיות שונות ואינן מסתייגות מהנוכחות בשטחים. מפלגת העבודה, שמהווה רוב בשמאל הישראלי, הן מאוד ניציות אם להתחשב בaccounts היסטוריים של מנהיגי שמאל ישראליים. יתרה מכך, אם להסתכל על ההיסטוריה של השמאל והימין בישראל, השמאל הוא דווקא זה שנטה יותר להרחיב התנחלויות, השמאל הוא זה שהתנגד להתנתקות ומתן עצמאות לפלסטינים (לדוגמה רבין התנגד לאפשר להם מטבע עצמאי וחירות כלכלית) ואילו הימין הוא זה שביצע את הפינויים הגדולים של ההתנחלויות לאורך השנים, אז איך אפשר לטעון שהשמאל מתנגד להתנחלויות כאילו בניגוד לימין?

מזל שמדובר בתוכן פוליטי ולא מדעי, אחרת מי שכתב את השטויות האלה עוד היה נדרש להביא סימוכין ומקורות כדי להוכיח את הטענות שעולות בערך הזה, ואילו כך מתאפשר לו פשוט להקיא סטראוטיפים מטופשים של אנשי שמאל על אנשי ימין ועל עצמם, ולקבוע אותם כ"עובדות" בתוך ערך נעול שאף מתפרסם כ"ערך מומלץ". 79.112.21.245 09:44, 1 ביולי 2013 (IDT)

השטויות-השימוש במילה הזאת לא מקובל. תודה על הביקורת אבל הגזמת בכמות ההערות. בא תבחר הערה אחת ונקיים דיון. הערך נעול בשביל למנוע השחתה כל מילה בו ניתנת לשינוי. Nachum - שיחה 12:26, 1 ביולי 2013 (IDT)
טוב, סליחה, זה לא שטויות, זה רק טעויות גסות שמבוססות על סטראוטיפים שכיחים שאינם מבוססים על עובדות המציאות. מז"א "הגזמתי בכמות ההערות"? כמה הערות זה כמות "סבירה" ולא מוגזמת? האם נהוג פה להבליג על טעויות מכמות מסויימות ומעלה? כי אם כן, זה מסביר את מה שקורה בפרק הזה ב"ערך מומלץ". למה לבחור הערה ולמה להתחיל לקיים דיון עליה במקום פשוט לתקן? האם ויקיפדים נמצאים בויקיפדיה בשביל לכתוב אנציקלופדיה או בשביל הקפה והעוגיות בשיחות ערך? 79.112.21.245 19:01, 1 ביולי 2013 (IDT)
בקשר לכמות ההערות - אני מסכים איתך, אין מגבלה על כמות ההערות ואורך הטקסט הביקורתי שמותר לכתוב בדפי השיחה. בקשר לתוכן ההערות: הערך מדבר על המחנות הפוליטים כפי שהם היום, ולא כפי שהיו פעם. אין ספק שלפני 20 שנה השמאל היה הרבה יותר נצי ממה שהוא היום, ומאז הסכמי אוסלו חל שינוי רב בשמאל. אגב, פעם גם כמעט שלא היה מרכז משמעותי. כיום המרכז כולל את שינוי של לפיד האב, קדימה של אולמרט ויש עתיד של לפיד הבן. בקשר להפרדת דת ומדינה: הימין כיום יותר שמרני, השמאל יותר חילוני/מתירני (מרצ למשל היא מאוד פרו-להט"ב). בקשר לשמאל וסוציאליזם: מאז בחירת שלי יחימוביץ' לראשות העבודה היא הרבה יותר סוציאליסטית מאשר הייתה ב-20 שנה האחרונות. לגבי מרצ, היא מגדירה את עצמה כמפלגה סוציאל-דמוקרטית, שזה די נוטה לסוציאליזם. זהו לכרגע. בברכה, MathKnight (שיחה) 19:43, 1 ביולי 2013 (IDT)
תגובה למשתמש:MathKnight :
  1. כיצד ניתן לטעון שמאז הסכמי אוסלו חל שינוי רב בשמאל אם גם אחרי הסכמי אוסלו מפלגות כמו מרצ והעבודה תומכות בדברים כמו תקיפות בעזה וחושבות שצריך לפנות התנחלויות אבל לא עשו זאת כשקמה ממשלת שמאל ולא מביעות שום עמדה בעד התנתקות מעזה (לא רק פיזית בפינוי תושבים אלא מלאה- גם לתת להם לקיים מטבע ובכלל כלכלה משלהם)? ובמה הן יותר יוניות אם הן מביעות עמדות בעד פינוי תושבים מבתיהם ללא שום תוחלת אסטרטגית או אחרת שתביא שקט לשני הצדדים כשאלה תושבים יהודים אבל מתנגדות לפינוי דומה של תושבים ערבים? האם זו לא אותה ניציות רק כלפי קבוצה אחרת בתוך אותו שטח ובהקשר של אותו סיכסוך אתנו-גאוגרפי?
  2. דיברת על מפלגות "המרכז" אבל מבלי להתייחס להערה שלי עליהן.
  3. מרצ אינה "פרו-להט"ב", מרצ היא "פרו הומואים" וזה בעיקר בגלל שאחד מהח"כים הבודדים שלה הוא אקטיביסט הומוסקסואל בולט. את מרצ לא מעניינת קהילת הלהט"ב (שלא לומר להטבפא"ק) אלא ספציפית הומואים. את מרצ מעניינים נישואים חד-מיניים אבל לא מעניינים אותה בני נוער בעלי זהויות מגדריות ונטיות מיניות שאינן הומוסקסואליות (לדוג' בי/פאנסקסואלים, אינטרסקס, טראנסג'נדריות/ים וכיוצ"ב). בכל אופן לא ברור איך זה אמור לענות על מה שהערתי בנושא הליברליזם של מרצ, ואם הכוונה בערך הזה לליברליזם מסוג שונה מזה שהערך מפנה אליו, אז ראוי לנסח זאת בהתאם ולמחוק את ההפניה או לכל הפחות לסייג אותה.
  4. אשמח אם תהיה התייחסות עניינית ומלאה להערות שלי כפי ששטחתי אותן במקור (מאשר להתווכח איתי עכשיו על התשובות שלי) כדי שנוכל לקדם את תיקון הערך הזה, הוא יותר חשוב לי משיחת הערך.
79.112.21.245 12:46, 2 ביולי 2013 (IDT)
כדי שנוכל לקדם את תיקון הערך הזה--אני שוב מציע - בחר נקודה אחת ונמק דעתך. יתפתח דיון ובסופו תתקבל החלטה. Nachum - שיחה 12:29, 3 ביולי 2013 (IDT)
למה לא פשוט להתייחס לכל הנקודות בסעיפים כפי שהם נכתבו? למה לבחור רק משהו אחד לתקן ואז להתחיל דיונים על גבי דיונים? אם אינך מסוגל או שאינך רוצה מסיבה כלשהי לתקן את הערך הזה, אשמח אם תפנה אותי למישהו כן מעוניין בכך 79.112.21.245 03:41, 6 ביולי 2013 (IDT)
לדעתי בלתי אפשרי לקיים בהתכתבות דיון רב משתתפים על מספר נושאים במקביל. שפם אדום - שיחה 13:34, 6 ביולי 2013 (IDT)
האלמוני צודק באופן עקרוני (לא בהכרח בתוכן). יש לדון בכל הטענות שהעלה. אפשר לנסות לשבור למספר פסקאות, כפי שעשיתי למטה. בכל נושא ניתן כעת לדון בנפרד. בברכה, MathKnight (שיחה) 13:53, 6 ביולי 2013 (IDT)
אוקיי. מציע להעביר את הדיון לשיחת הערך פוליטיקה של ישראל. שפם אדום - שיחה 21:17, 6 ביולי 2013 (IDT)

אפיון כלכלי של הימין[עריכת קוד מקור]

שוק חופשי? מדינת רווחה?

על סקאלה כלכלית, ימין הוא אכן שוק חופשי, אלא שבישראל הימין הפוליטי הוא לא ימין כלכלי, מבחינה כלכלית הוא רק קצת פחות שמאלי מהשמאל הפוליטי, שהוא שמאלי גם כלכלית וגם פוליטית. הימין הפוליטי בישראל הוא בעד מדינת רווחה, ובגדול. הימין הישראלי לכאורה דוחה תוכניות כלכליות כגון זו של שלי יחימוביץ' מטעם מפלגת העבודה, אבל בפועל מאמץ בחום את העקרונות השונים של השמאל הכלכלי - תקציב המדינה מתנפח, גירעון "לשם צמיחה" מוגדל במכוון*, מגמת חיזוק של ועדי עובדים ממשלתיים והתרחבות של האופן המסויים של התאגדויות עובדים בישראל אל השוק הפרטי, וכך הלאה.
נכון להיום, בישראל אין אף מפלגה שהיא ימין כלכלי, למעט "עלה ירוק" שהפכה כזו רק בבחירות האחרונות וממילא לא עברה את אחוז החסימה (וגם לא מזדהה פוליטית עם ימין או עם שמאל), ולכן לא רלוונטית לעניין זה. אם וכאשר היא תעבור את אחוז החסימה, ואם עדין לא תזדהה עם אף צד מבחינה פוליטית ואם היא עדין תישאר ימין כלכלי, אז יהיה אפשר להתחיל לדון אין מסווגים מחדש את המפלגות על הסקאלה הפוליטית בישראל.
*עקרונית, גירעון לשם צמיחה זה רעיון קיינסיאני במהותו (לא מקורי של קיינס אבל הוא מזוהה עם זה כי הוא איגד את זה בתוך תיאוריה ועשה לה פופולריזציה), אבל השמאל המתכנה סוציאל-דמוקרטי באירופה וליברלי בארה"ב אימץ את זה ככלי פרקטי, על אף שזה לא ממש שייך לתפיסת העולם הסוציאליסטית. כך למשל יחימוביץ' במובן זה היא סוציאל-דמוקרטית (וגם מצהירה על כך) ואילו דוב חנין מזדהה כקומוניסט והמפלגה שלו באופן רשמי מזדהה כסוציאליסטית אבל בפועל היא דוגלת בקומוניזם (לניניזם אם נהיה יותר ספציפיים), אבל שניהם, כמו כל פוליטיקאי, עוסקים בפופוליזם ואופורטוניזם - כשביבי לא רצה להגדיל את הגירעון, יחימוביץ' טענה שחייבים להגדיל, כשביבי הגדיל את הגירעון היא טענה שזה מסוכן, כשהגירעון התנפח היא האשימה את ביבי בגירעון המנופח ואז טענה שגירעון זה טוב אבל כשמבזבזים על מה שהיא חושבת שנכון לבזבז, וחנין לא מזמן העניק נאום מרשים בכנסת ובו הסביר שהוא לא תומך בגירעון בכל מחיר אלא בתנאי שמבזבזים את הכסף הזה על מה שהוא מאמין שנכון לבזבז.
צריך להבין את הדברים האלה שניגשים לבדוק איפה הימין והשמאל הישראליים נמצאים על הסקאלות השונות, כי ימין ושמאל זה לא סקאלה אחת של ציר אחד והם לא ערכים בינאריים/דיכוטומיים. מדובר בפוליטיקה ולכן למערכת יש כמה צירים, ואין אף אחד שנמצא בנקודה אחת באופן אבסולוטי אלא על שטח מסויים במערכת הצירים הזו. 79.112.21.245 (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)
אני לא מבין ממש בכלכלה, לכן אני לא יכול להגיב לעומק. מקובל שהליכוד ויש עתיד הם בעלי תפישה כלכלית ליברלית של שוק חופשי, קפיטליזם, יצירת תחרות והפרטה. לבית היהודי אין עמדה כלכלית מוגדרת, בעוד ששנים היא נטתה למדינת רווחה כמפד"ל, נפתלי בנט יותר בעד שוק חופשי, יצירת תחרות, שבירת המונופולים ועידוד היזמות האישית. המפלגות החרדיות בעד מדינת רווחה ומדיניות קצבאות נדיבה. אני מסכים איתך שהימין בישראל מוגדר בעיקר לפי התפישה המדינית-בטחונית ולא הכלכלית. בברכה, MathKnight-at-TAU שיחה 12:25, 11 ביולי 2013 (IDT)
מז"א "מקובל שהליכוד ויש עתיד הם בעלי תפיסה כלכלית ליברלית [..]"? גם מקובל שאלוהים קיים ושהאבולוציה לא התרחשה, רוב הציבור מאמין כך. האם כותבים כאן מה שמקובל או מה שנכון עובדתית? האם בויקיפדיה עובדות המציאות נתונות להצבעה דמוקרטית? למיטב ידיעתי זה לא כך בערכים שנוגעים למדעי הטבע ואין סיבה שזה יהיה כך בערכים אחרים, הגם שזה לא נוח לחלק מהאנשים מבחינה פוליטית. 79.112.33.29 02:47, 25 ביולי 2013 (IDT)

אפיון כלכלי של השמאל[עריכת קוד מקור]

נוטה לסוציאליזם? מדינת רווחה? סוציאליזם ממש? קומוניזם?

כתב האלמוני--מפלגות השמאל בישראל הן סוציאליסטיות מובהקות גם בחקיקה שלהן וגם ברמת ההצהרות. הן לא "נוטות" לכיוון, הן כבר שם.
מבחינת ממשל מפלגות השמאל מתאפיינות בליברליזם, והן אינן אחידות במצען הכלכלי, אולם הן נוטות לסוציאליזם.-- כך כתוב בערך.
האיפיון הכלכלי של השמאל הוא בעצם מה שכתבתי בהסבר בחלק הקודם של האיפיון הכלכלי של הימין, הוא פשוט נוטה עוד יותר לכיוון מדינת הרווחה, לכיוון קיצבאות גדולות יותר, בתיאוריה בכל אופן. בפועל, רבין למשל היה יותר קפיטליסט כראש ממשלה מאשר ביבי. ביבי כראש ממשלה מכתיב או מאפשר (תלוי איך מסתכלים על זה) מדיניות סוציאליסטית מעורבת עם מדיניות קיינסיאנית, לא קפיטליסטית, ובתקופתו הכנסת שברה שיאים בחקיקה (=> הטלת רגולציות לסוגיהן) ובקדנציה הנוכחית גם תוספת מיסוי כבד שעולה על ההקלות המעטות (אם בכלל יורשו). למעשה המיסוי והרגולציה חונקים את השוק ברמה כזו שעוד בקדנציה הקודמת של ביבי, גביית המיסים האפקטיבית (כלומר כמה כסף נגבה בפועל) ירדה משמעותית כי הגבייה דה יורה (כלומר כמה צריך לגבות על פי חוק) והרגולציות השונות גרמו למשק לעבור את הגבול העליון של עקומת לפר.
כלומר, אם אנחנו רוצים לדבר על השמאל הפוליטי לעומת הימין הפוליטי מבחינה כלכלית, אנחנו צריכים להחליט אם אנחנו שופטים לפי הצהרות או לפי מעשים- למשל לפיד ובנט משתדלים לשלח הצהרות יחסית קפיטליסטית לעיתים קרובות, למרות שבפועל הם עושים לרוב ההפך מקפיטליזם, ולפרט בהתאם, כדי לא להטעות את הקוראים.
יש לך הצעה לטקסט שייתאר את המדיניות הכלכלית של השמאל? אם זה יהיה מקובל על המתדיינים כאן אשנה בערך. בברכה, MathKnight-at-TAU שיחה 15:11, 11 ביולי 2013 (IDT)
לדעתי יש להתחיל את הפרק הזה בערך בהסתייגות מפורשת - שהשמאל והימין הישראליים אינם שמאל וימין מובהקים ועקביים מבחינה כלכלית, חברתית ומדינית, כפי ששמאל וימין מוגדרים בתחומים הללו, אלא בעליות נטיות שונות בעוצמות שונות בכל אחד מהקריטריונים האלה, והחלוקה היא בעיקרה בהתאם למחנות פוליטיים שהתכנו "שמאל" ו"ימין" בקום המדינה וקצת אחריה, ובתוך הסייג הזה יש לכלול את העובדה שיש פער בין הרטוריקה של המפלגות השונות לבין המצעים שלהם, ובין הרטוריקה והמצעים לבין המעשים בפועל. לאחר מכן, בהכללות של מה שנחשב "שמאל", מה שנחשב "ימין" ומה שנחשב "מרכז", לא לכתוב אפיונים כלליים דיכוטומיים כאילו שהימין הוא לטובת שוק חופשי והשמאל הוא לא, שהרי כפי שהסברתי - המפלגות אינן עקביות עם 'ימין' ו'שמאל' כפי שהמושגים האלה מוגדרים/נתפשים בכלכלה או במדעי המדינה וכך הלאה, אלא להמחיש באמצעות דוגמאות את תערובת העמדות הימניות והשמאלית של מספר מפלגות. 79.112.33.29 02:57, 25 ביולי 2013 (IDT)

מדנית ישראל יש לה חוקים משל עצמה וישראל מאמנים בה" ויש למדנית ישראל דגל עם מגן דוד ו פסים כחולים.

העמדות המדיניות של השמאל[עריכת קוד מקור]

נצי? יוני? תומך בפעולות צבאיות? מסתייג מנוכחות ישראל באיו"ש?

הימין והשמאל הישראליים הם לכאורה בחלוקה בינארית של שמאל יוני לעומת ימין נצי רק בתיאוריה. בפועל ברמת ההצהרות ובייחוד ברמת המעשים, אין חלוקה ברורה ביניהם כיוון שאף אחד מהצדדים אינו עקבי עם תפיסה מסויימת כלשהי. כך למשל הימין, תיאורטית וסטראוטיפית, אמור להיות דתי, שמרני ונצי, ואמור לתמוך בהתנחלויות ולהרחיב אותן כמעט בכל מחיר, בעוד שהשמאל אמור להיות חילוני, ליברלי, יוני, ואמור לרצות לפנות את ההתנחלויות (כאמור, כך על פי הסטראוטיפ). בפועל מפלגת העבודה בראשות יחימוביץ' התגלתה כנצית למדי במה שנוגע לפלסטינים עצמם, התנגדה לפינוי התנחלויות (שבעיקרון זה יכול להיות גם נצי וגם יוני, תלוי איך מסתכלים על זה. מנק' מבט "ימנית" זה נצי מאוד ואילו מנק' מבט "שמאלית" זה מהלך יוני ביותר), מרצ שאמורים להיות "סמולנים" (דגש על המרכאות, השימוש בסלנג הימני פה הוא כדי להמחיש סטראוטיפ) תמכו בתקיפות בעזה למרות שלכאורה היו אמורים להתנגד להן אם היו עקביים בעמדותיהם, ממשלת שמאל בראשות יצחק רבין שעמד אז בראשות העבודה שהייתה בשילטון סירבה להתנתק מעזה (למשל סירוב עקבי לאפשר לפלסטינים אוטונומיה מלאה משלהם עם מטבע משלהם וכיוצ"ב), אהוד ברק גם כן בראשות העבודה ובראש ממשלת שמאל הרחיב התנחלויות ככל הנראה לפחות כמו ממשלות ימין אם לא יותר, ובסופו של דבר מי שפינה את ההתנחלויות הייתה ממשלה ימין שהמפלגה השלטת בה הייתה הליכוד וראש הממשלה היה אריאל שרון. באופן כללי אם בודקים את ההיסטוריה של השמאל והימין בישראל, מגלים שהשמאל לדורותיו היה נצי למדי, בייחוד עד המהפך של 77, בעוד שבימין רוב שנות קיומה של מדינת ישראל היה יוני למדי (למשל בגין כדמות בולטת של הימין, כמו-כן אבחנה זו אינה מתייחסת לאחרי המהפך, אז התאזנו המאזניים בין הימין לשמאל הפוליטי בישראל מבחינת הנטיה לנציות או יוניות). בנוסף, כיום ניתן למצוא לא מעט אזרחים בישראל שמזדהים כימנים שתומכים בפינוי התנחלויות ושמאלנים שמתנגדים לפינוי התנחלויות, ועוד מיני "אנומליות" פוליטיות דומות. הדבר כך מפני שאין שמאל וימין מובחנים בישראל המציאותית, והמפלגות הישראליות לרוב אינן עקביות במסרים שלהן ולא במעשים שלהן, ולכן הבוחר הישראלי לא בוחר בהתאם לאג'נדה ימנית או שמאלנית עקבית מובהקת אלא בהתאם לנושאים שהכי קרובים לליבו ושהוא מאמין שבאותה הזדמנות של בחירות ה"שמאל" או ה"ימין" יהיה זה שיענה על דרישותיו.
לטעמי יש להסביר בקצרה עניינים אלו בערך ולא להותיר אותו על כנו כפי שהוא עם סטראוטיפים שאינם מבוססים על המציאות, אחרת ההפניה לערך מלא על הפוליטיקה הישראלית היא סמלית בלבד, ויש לבדוק האם הערך ההוא מוטה ושגוי באותה צורה כמו החלק הנדון של הפוליטיקה בערך על ישראל.
השמאל הציוני עד 77' ואולי אפילו עד אוסלו היה נצי. מאז שנות ה-2000, למעט מפלגת העבודה, השמאל מתנגד לנוכחות ישראל בשטחים ולפעולות הצבאיות נגד הטרור. למשל, מרצ התנגדה למבצע חומת מגן ולסיכולים הממוקדים. צריך לזכור שהשמאל הוא לא רק מפלגות (שכוחן ירד בעשורים האחרונים) אלא גם תנועות חוץ-פרלמנטריות כמו שלום עכשיו, בצלם, קואליציית נשים לשלום וכו' שמתנגדות לנוכחות ישראל בשטחים, מגנות כל פעולה צבאית של ישראל ודורשות את פינוי כל ההתנחלויות. בברכה, MathKnight-at-TAU שיחה 12:31, 11 ביולי 2013 (IDT)
השמאל אינו מתנגד לנוכחות ישראל בשטחים - ראה עמדותיה של שלי יחימוביץ', יו"ר מפלגת העבודה, קודמיה בתפקיד, ורבים מחברי המפלגה. הם ניציים בדיוק כמו אבותיהם המפא"יניקים, וזו המפלגה הגדולה ביותר בשמאל הישראלי ואאל"ט גם הכי ותיקה (הגם שעברה גילגולים שונים בשמותיה). מרצ פחות נציים מהעבודה, אבל עדין, לא יוניים, כך למשל הם תמכו בפעולות שונות בשטחים והמוזות שלהם שותקות כשהתותחים רועמים. השמאל לענייננו הוא מפלגות ולא תנועות חוץ-פרלמנטיות, היות והפרק הזה בערך הזה עוסק בפוליטיקה פרלמנטרית, במפלגות, במי שמחוקק ומקבל את ההחלטות, ולא בתנועות חוץ-פרלמנטריות שעוסקת בעיקר בדיבורים. 79.112.33.29 02:52, 25 ביולי 2013 (IDT)

אין מילים בפי[עריכת קוד מקור]

לא מספיק שבשיחת הערך יש מישהו שמתעקש שלא לבצע תיקונים מקיפים של כל הטעויות אלא לבחור רק דבר אחד ואפילו אותו לא לתקן אלא רק לקיים עליו דיונים, הבנאדם גם מגיע לשיחת המשתמש שלי כדי להתעקש על זה במקום לשמור על זה כאן, ומישהו אחר פה מציע להעביר את הדיון בכלל לערך אחר (שאמנם הוא הרחבה אבל כדאי קודם כל לתקן פה, בערך הראשי שבו אנשים קוראים קודם כל, וזה גם יותר קל להתחיל ככה), ובכל מקרה בסופו של דבר אף אחד לא מגיב לעניין או בכלל. לא נתקלתי בתופעה הזו בויקיפדיה בשפות אחרות. ברור שערכים פוליטיים הם נפיצים ורגישים יותר להטיות אז נועלים אותם כדי להגן עליהם מפני מלחמות עריכה, אבל אם מגיע אדם שמנמק את השינויים שהוא מעוניין לעשות ואין התנגדויות עקרוניות כי בסך הכל השינויים הם הגיוניים ומבוססי עובדות, אז למה לא לפתוח את הערך באופן זמני כדי שאותו אדם יוכל לערוך אותו או לשתף איתו פעולה בלקחת את התיקונים שלו ולנסח אותם באופן שמתאים לערך ולהכניס אותם לתוכו? האם המטרה של נעילת ערכים היא להגן עליהם מפני מלחמות עריכה והטיות "ספונטניות" מגמתיות או כדי למנוע תיקונים ועדכונים? 79.112.21.245 10:45, 11 ביולי 2013 (IDT)

ההגנה על ערך אינה ספיציפית נגד האלמוני הנ"ל, אלא הגנה כללית מאחר וזה ערך רגיש ומועד לפורענות. התגובות של האלמוני ארוכות, מפורטות ומורכבות, ולכן דורשות זמן לתגובה ראויה ומתאימה. שים לב שאני תמכתי בזכותו של האלמוני לנהל כאן דיון ארוך ומורכב, גם אם אני לא מסכים עם כל מילה בתוכן התגובות שכתב. בברכה, MathKnight-at-TAU שיחה 15:13, 11 ביולי 2013 (IDT)

המשפט : בישראל קיים ציבור רב הטוען כי באופן מסורתי, "כל העולם נגדנו" ומשייכים לביקורת על מדיניות ישראל אספקטים אנטישמיים.

יש לאשש טענה זו , ביחס כמות החלטות האו"ם הלא נתפסת אל מול פעולות ישראל שברובן היינן הגנתיות לעומת מדינות שמפרות זכויות אדם/טובחות באזרחיהן כדוגמת סוריה וכו'.

ראה מה עשנו לעולם. כבשנו חלק מסוריה, ירדן,מצרים(זה הגיוני על תשכח שהם הפסידו). יצרנו חוקים גזענים(חוק השבות התקף ליהודים בלבד )פגיעה בדמוקרטיה האירופית עוד 15 מדינות נגדינו, תוסיף את הניצחונות שלנו בכל המלחמות עד עכשיו(למזלנו) שבהן הסתכסכנו עם מדינות צפון אפריקה+מדינות אפריקה המוסלמיות+מדינות ערב. תוסיף לזה את העובדה שאנו דמוקרטיה (פחות דרום אמריקה) תוסיף את רוסיה, צפון קוראה,איראן וסין (בעלות ברית של איראן) ועוד פקיסטן+אינדונזיה. כל אילו נפגעו ברמה ראשונה או שנייה מהמלחמות ואו המעשים שלנו . אם אנו מבטלים את הכיבוש בי"וש נחזיר את אהדת אירופה+פקיסטן+אינדונזיה+מדינות אפריקה המוסלמיות שאינן בצפון אפריקה +סין+מונגוליה+מדינות האיים המוסלמיות ותקבל חצי עולם איתנו.

תמ"ג ישראל[עריכת קוד מקור]

התמ"ג של מדינת ישראל אינו 247,900 מיליון דולרים אלא 242 מיליארד דולר . נא לשים לב , זוהי טעות חוזרת בכל הערכים שקשורים לתמ"ג בוויקיפדיה העברית.

זה אותו מספר בערך. גילגמש שיחה 07:02, 21 בספטמבר 2013 (IDT)

הצורה השנייה יותר ברורה. אולי כדאי לשנות. אפי ב. 08:34, 24 בנובמבר 2016 (IST)

ישראל כדמוקרטיה[עריכת קוד מקור]

ישראל חוקקה כמה חוקים גזענים, ומפלה בין יהודים(ישראלים) לערבים. חלק גדול מהתנהלותה איינה חוקית ביו"ש על פי כמה ככמה גורמים בעולם. האם יש לקרוא לה רפובליקה או דמוקרטיה (אני לא מנסה להביעה עמדה רק להעלות שאלה)

מקובל לחתום בסוף הדברים בדף השיחה.
יהדות איננה גזע. חוקים שנועדו להגן על אופיה היהודי של מדינת ישראל אינם גזעניים. אגב, אם זיקתה של מדינה לדת בעולם המערבי הנאור שבו אנו חיים הוא דבר תמוה בעיניך, אתה מוזמן להביט בסמליהן של שלוש דמוקרטיות ״נאורות״ ולחפש בהם סימנים דתיים- אולי תופתע: ספרד, שבדיה, בריטיניה.
בנוסף, ״חלק גדול מהתנהלותה״ הוא דווקא כן חוקי ביו״ש ״על פי כמה וכמה גורמים בעולם״. מדינת ישראל היא דמוקרטיה בעלת מאפיינים ייחודיים- כמו כל דמוקרטיה אחרת. לא קיים מודל על לדמוקרטיה טהורה- דמוקרטיה טהורה היא אוטופיה או פופוליזם מעשי. Lumisscell - שיחה 15:30, 19 במרץ 2014 (IST)

קישור שבור[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 08:05, 25 בספטמבר 2013 (IDT)


קישור שבור 2[עריכת קוד מקור]

במהלך מספר ריצות אוטומטיות של הבוט, נמצא שהקישור החיצוני הבא אינו זמין. אנא בדקו אם הקישור אכן שבור, ותקנו אותו או הסירו אותו במקרה זה!

--Matanyabot - שיחה 08:05, 25 בספטמבר 2013 (IDT)

דת- צ'רקסים לא יכולים להיחשב כערבים. הצ'רקסים הם עם קווקזי שמקורם מצפון הקווקז. במקור הצ'רקסים היו פגאנים. מיסיונרים ביזאנטים שהגיעו לקווקז הפיצו את הדת הנוצרית בקרבם בסביבות המאה השישית, אם כי במספרים קטנים. במאה ה-16 התאסלמו רוב הצ'רקסים כתוצאה מהשפעתם של אנשי דת עות'מאנים. הצ'רקסים הם מוסלמים אך לא ערבים.

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

אוכלסיית מדינת ישראל נכון ל-יום העצמאות 65 למדינת ישראל 2013 היא 8.018 מיליון איש (היודע איך עורכים את נתונים אלו מוזמן לתקן)

מקור : http://www.cbs.gov.il/publications09/about/sheelon_new.html - הלשה המרכזית לסטטיסטיקה דווח על ידי: יונית4 - שיחה 08:44, 5 בדצמבר 2013 (IST)

נדמה לי שדי שהנתונים יהיו תואמים במדינות השונות נעזרים בספר העובדות העולמי של ה-CIA. בהערת שוליים 6 מובא נתון מעודכן יותר של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסוף יולי. ערן - שיחה 08:10, 6 בדצמבר 2013 (IST)
גם עוד 20 שנה נעזר בספר העובדות העולמי? שנגיע ללמעלה מ11 מיליון נשאר על 7 מיליון בגלל ספר העובדות העולמי? כל כך קשה לתת סטטיסטיקה נכונה? יונית4 - שיחה 12:45, 6 בדצמבר 2013 (IST)
אני מניח שקראת את הערת השוליים שערן הפנה אליה? ההבדל נעוץ בכך שזהו המספר ללא תושבי יהודה ושומרון, לא בכך שהנתון לא עדכני. מופיע שם גם מספר עדכני יותר, הכולל את יהודה ושומרון, בברכה, Nurick - שיחה 03:52, 7 בדצמבר 2013 (IST)


אוכלוסייה[עריכת קוד מקור]

אוכלוסיית ישראל היא 8,281,900 תושבים נכון לנובמבר 2014 על פי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. 79.178.32.129 02:26, 19 בינואר 2015 (IST)

על פי בדיקה בתוכנת מחשב מיוחדת שאני תכנתתי ומכרתי אותה לאתר הזה http://www.worldometers.info/world-population/israel-population/ מצאתי כי היום יש כ- 8,228,422 תושבים במדינת ישראל אלי סגס - שיחה 14:31, 9 באוקטובר 2016 (IDT)

דיווח על טעות - ראש המדינה[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

ראש מדינת ישראל הוא ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ולא הנשיא מר שמעון פרס אבקש את תשומת לבכם דווח על ידי: 149.78.95.176 16:09, 19 בפברואר 2014 (IST)

בישראל ראש המדינה היא הנשיא ולא ראש הממשלה. ראה ערכים רלוונטיים. גילגמש שיחה 16:20, 19 בפברואר 2014 (IST)

בויקפדיה כתוב שראש המדינה הוא נשיא אלא בפועל הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו דווח על ידי: איתמר שטאל 31.44.140.234 08:32, 13 במרץ 2014 (IST)

ראש המדינה בישראל הוא הנשיא. גילגמש שיחה 08:34, 13 במרץ 2014 (IST)


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

1. יש להוסיף תעתיק באנגלית שהיא שפה רשמית בישראל Israel

2. הציטוט "אך למדינות רבות יש הסתייגויות לגבי מעמדה של ירושלים כבירת ישראל." מהווה הצהרה פוליטית ולא עובדה אנציקלופדית (כשם שיצהירו שבארה"ב לא כל האינדיאנים מסכימים לעצמאותה). מעולם!! לא נחשבה בירה אחרת לישראל מלבד ירושלים! (בניגוד לאמסטרדם בהולנד וסנט-פטרבורג ברוסיה וכו') וזאת עובדה שצריכה להופיע

תיקון ראוי דווח על ידי: משה בן ארי 212.199.93.129 15:45, 24 בפברואר 2014 (IST)

אנחנו מוסיפים תעתיקים רק לשפת המקור. לגבי העניין השני - זאת עובדה שצריכה להופיע ואין מדובר בטעות. גילגמש שיחה 15:47, 24 בפברואר 2014 (IST)
גילגמש, מה כוונתך? מהי שפת המקור של המילה "ישראל"? אני סבור שהמקור הוא התנך... חמויישֶה - שיחה 17:32, 18 באוגוסט 2014 (IDT)
כוונתו שרק כאשר שפת המקור של שם הערך היא לא עברית מוסיפים אותה, לא מוסיפים תעתיק לאנגלית כאשר היא איננה שפת המקור. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 08:20, 23 בספטמבר 2014 (IDT)


כלכלת ישראל[עריכת קוד מקור]

הפסקה כתובה באופן בעייתי, שגם סותר את עצמו, וגם לא תואם את המציאות. וגם חוזר על עצמו ולא תמציתי למשל. "בשל המחצבים המועטים ושטחה הקטן, כלכלתה של מדינת ישראל מתבססת בעיקר על הגורם האנושי" - "ישראל מפיקה מאדמתה ברום, אשלגן, גופרית, פוספט וגז טבעי. מחצבים אלה מספקים תשתית לפעילותם של מפעלים רבים, המהווים את עמוד השדרה של התעשייה בישראל." ובכלל נראה שמדובר בסוג של מיתוס, מכיוון שיצוא של יהלומים + כימיקלים מוצרים כימיים ותרופות מסתכם לכ-52 אחוז מהיצוא הכולל של ישראל, ולא ברור מה משקלו של הגורם האנושי בכך. בערך לא ניתן כלל משקל לדברים אלו, וישנה חזרה כפולה על גודל היצוא הביטחוני.

על פי נתוני הלמ"ס ל-2012 [16] וכאן [17] - ענף היצוא הגדול ביותר של ישראל הוא יהלומים (28% - כ-17.5 מיליארד דולר ? {טעון בירור כי הנתונים בדיווחים של הלמס עצמו לא תואמים}), אחריו כימיקלים ומוצרים כימיים הכולל תרופות (24% - 15 מיליארד דולר, מתוכם תרופות 6.8 מיליארד דולר), ציוד רפואי ומדעי (4.8 מיליארד $), רכיבים אלקטרוניים (3.8 מיליארד דולר), מכונות וציוד (3.3 מיליארד דולר), יצוא חקלאי רק 1.4 מיליארד דולר . חסר בדיווח הנוכחי מכירת תוכנות ושירותי תוכנה ומו"פ, שמסתכמים במספר נכבד מיליארדים ולא פורטו משום מה. --אפי ב.התחברו ל♥10:46, 6 במאי 2014 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

את מי זה מעניין איך אומרים ישראל בערבית? נא למחוק את זה ואם לא אז שיכתבו איך אומרים ישראל ברוסית גם

מקור: דווח על ידי: 68.192.79.31 19:28, 22 במאי 2014 (IDT)

ערבית היא אחת השפות הרישמיות ("בעלת מעמד מיוחד") של ישראל ולכן זה מופיע. רוסית עדין לא ולכן אין צורך בכך. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 19:47, 22 במאי 2014 (IDT)
יונה, צר לי, אני מסכים עם האלמוני. אז מה אם הערבית היא שפה רשמית? האם אנחנו מתרגמים לערבית כל שם בויקיפדיה בגלל שהיא שפה רשמית? אפילו לא את כל שמות הערים (ראה רמת גן, גבעתיים, פתח תקווה, אשדוד, אשקלון ועוד ועוד) גם את שמות ראשי הממשלה והנשיאים לא כותבים בערבית. מקובל לרשום בשפה הערבית שמות שהגיעו מערבית כמו סמיר שוקרי, טייבה או מוחמד אל-בראדעי, כמו כל שמות הערכים שנגזרים משפת מקור אחרת. חמויישֶה - שיחה 17:28, 18 באוגוסט 2014 (IDT)


דיווחי טעות - ריבלין כנשיא[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

נשיא המדינה הוא ראובן ריבלין דווח על ידי: גג 79.179.16.65 16:29, 10 ביוני 2014 (IDT)

ריבלין נבחר לנשיא אך עדיין לא הושבע. הוא יושבע ב-24 ביולי ורק אז יחל בכהונתו כנשיא המדינה. בברכה, MathKnight-at-TAU שיחה 16:30, 10 ביוני 2014 (IDT)

נשיא כבר לא פרס גבר ריבלין נשיא דווח על ידי: 94.230.86.78 02:11, 18 ביוני 2014 (IDT)

עד ה-27 ביולי פרס עדיין הנשיאXX-59-40 - שיחה 02:15, 18 ביוני 2014 (IDT)

נא לתקן את שם של נשיא ישראל דווח על ידי: נטלי 77.127.75.111 09:16, 29 ביוני 2014 (IDT)

סבלנות... בורה בורה - שיחה 09:25, 29 ביוני 2014 (IDT)

שמעון פרס כבר לא נשיא יש מישהו אחר דווח על ידי: 37.142.204.10 00:48, 12 ביולי 2014 (IDT)

רובי ריבלין טרם הושבע לתפקיד. כרגע פרס עדיין נשיא המדינה. Botend - שיחה 00:50, 12 ביולי 2014 (IDT)

נשיא מדינת ישאל הינו ראובן ריבלין ולא שמעון פרס

מקור:בסוף הערך של ראובן ריבלין כתוב שהפך לנשיא בשנת 2014 דווח על ידי: אדיר ניסן, חולון 87.69.113.124 13:39, 21 ביולי 2014 (IDT)

רובי ריבלין טרם הושבע לתפקיד. כרגע פרס עדיין נשיא המדינה. בריאן - שיחה 14:08, 21 ביולי 2014 (IDT)

ראובן ריבלין הושבע היום לנשיאות ולכן יש לשנות את הערך. דווח על ידי: 213.57.29.220 19:33, 24 ביולי 2014 (IDT)

קרא את דף השיחה של הערך. בורה בורה - שיחה 22:45, 24 ביולי 2014 (IDT)

הנשיא הנוכחי הוא ראובן ריבלין (מאז ה-24/07/2014)

מקור: דווח על ידי: 84.108.33.125 15:15, 25 ביולי 2014 (IDT)

ראו הערות קודמות בעניין זה. דוד שי - שיחה 15:47, 25 ביולי 2014 (IDT)
הוא הנשיא הנבחר של מדינת ישראל, נשבע ב-24 ביולי וייכנס לתפקידו ב-28 ביולי 2014. Nachum - שיחה 12:46, 26 ביולי 2014 (IDT)

אשלי מדיסון[עריכת קוד מקור]

אליבא דעינב גלילי, כפתור הפאניקה של האתר מפנה לערך זה. טרול רפאים - שיחה 11:28, 12 ביולי 2014 (IDT)

טרול רפאים, יש סיבה שהדברים נכתבו בדף דיווח על טעויות? ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 17:03, 12 ביולי 2014 (IDT)
מגבלה טכניתטרול רפאים - שיחה 17:40, 14 ביולי 2014 (IDT)


יש הערב התעקשות מוזרה, למרות שynet כותבים ריבלין הושבע לנשיא ה-10: "המסר לאויבינו - לא תוכלו לנו" וערוץ 7 פרסמו את נאום ההשבעה שלו גילגמש מתעקש להשאיר את פרס נשיא. אודלן - שיחה 23:34, 24 ביולי 2014 (IDT)

נכון כי זה החוק. ראה בדף שיחתו של ריבלין. גילגמש שיחה 23:35, 24 ביולי 2014 (IDT)

מדינת ישראל[עריכת קוד מקור]

שלום לכולם. מה עושה מדינת? מדינה מלאה? או מדינה כלשהי USA ?תודה לך Reza luke - שיחה 17:43, 16 באוגוסט 2014 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

לא בדיוק בעיה פשוט תשנו את הכמות אזרחים כבר הגענו ל-8,134,252 אזרחים מתחילת 2014 וכמות האוכלוסייה רשומה על מה שהיה בשנת 2012 דווח על ידי: 94.159.206.37 01:14, 29 באוגוסט 2014 (IDT)

כמות האוכלוסייה היא לא לפי 2012 אלא "לפי אתר ספר העובדות העולמי של ה-CIA האוכלוסייה איננה כוללת את תושבי יהודה ושומרון; לפי ירחון למ"ס אוכלוסיית ישראל מנתה 8,146,300 תושבים בסוף ינואר 2014". ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 07:02, 29 באוגוסט 2014 (IDT)


דיווח על טעות: אוכלוסייה בספטמבר 2014[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

ערב ראש השנה תשע"ה, רשות האוכלוסין וההגירה פרסמה נתונים רשמיים:

בישראל 8,904,373 אזרחים.

חדשות 2 http://www.mako.co.il/news-israel/local-q3_2014/q3_2014/Article-7d1fca903179841004.htm

מעריב http://www.maariv.co.il/news/new.aspx?pn6Vq=E&0r9VQ=GGDEL

וואלה! חדשות http://news.walla.co.il/?w=/90/2787186

צריך לעדכן בשפות השונות.

Yossimgim - שיחה 21:44, 21 בסטפמבר 2014 (IDT)

מספר התושבים נכון להיום הינו 8,904,373 נכון לערב ראש השנה

מקור:עפ"י נתונים ידיעות אחרונות דווח על ידי: ל 79.182.7.135 11:21, 22 בספטמבר 2014 (IDT)


יש גם חוסר חפיפה מוזר בין הערך העברי לאנגלי:

  • בערך העברי עדיין רשום 7 מיליון תשובים לפי הערכה של 2008 ככל הנראה.
  • בעוד שבערך האנגלי מצויין ש-7 המיליון הם קנסוס (census בעברית: מפקד תושבים) של 2008.
  • בנוסף בערך האנגלי מצויין ש-8 מיליון לפי הערכה של 2014.

יש הבדל שלא צריך להיות בין מה שנתפס בתור הערכה בלבד לבין מה שנחשב מפקד תושבים תקין (קנסוס) כשלמעשה אין בכך כל היגיון כי כל אחד מהסעיפים לעיל צמוד להערת שוליים משלו שמפנה לבדיוק אותו עמוד באתר ממשלתי של מדינת ישראל, עם אותו מסמך שהרובריקות בו פשוט מתעדכנות כל שנה מחדש.

Yossimgim - שיחה 19:03, 22 בסטפמבר 2014 (IDT)

ההערה על הערך האנגלי צריכה להתברר בדף בשיחה של הערך האנגלי. ב-2008 אכן היה מפקד האוכלוסין 2008 ומקובל להפריד בין מפקד להערכה. השאלה היא אם כן האם הקישור לאותו עמוד הוא בעייתי.
סטטיסטיקות של אוכלוסייה מתעדכנות בתבנית על פי ספר העובדות של ה-CIA, כך בכל המדינות וכך גם בישראל. בהערת השוליים יש איזכור לנתוני הלמ"ס, כרגע מופיע שם: "8,146,300 תושבים בסוף ינואר 2014" עם קישור לדו"ח רשמי. באתרי החדשות אין קישור לדו"ח רשמי ולכן לא ברור לי אם עדכון על פיהם יהיה שיפור של הערך. תמצא את הדוח הרשמי ותוכל לעדכן את הערת השוליים. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 08:08, 23 בספטמבר 2014 (IDT)
לפני שמישהו משנה, המספר 8.9 מליון הוא מספר אזרחי ישראל, כולל אלו שנמצאים בחו"ל כבר 30 שנה, ולא מספר האנשים שנמצאים בפועל בגבולות ישראל שהוא נמוך הרבה יותר, ולכן אין להשתמש בו בנוגע לגודל האוכלוסייה בישראל. בברכה, --איש המרק - שיחה 09:18, 23 בספטמבר 2014 (IDT)


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

המדינה מכונה כמדינה יבודית ..:) נכון אך המדינה איננה מדינה ששוררים בה רק יהודים אלה ישראלים : ישראלים ערבים ישראלים יהודים וישראלים.. -- :) וכן תוכלו גם כך לצרף את אחוזי המאמינים שידוע.. טוב תודה יום טוב ץודה רבה :) love you תרמתי לכם..

מקור: דווח על ידי: 93.172.59.25 17:08, 7 בנובמבר 2014 (IST)



דקדוקי עניות[עריכת קוד מקור]

העובדה, ששטח מדינת ישראל הוא בדיוק ה153 בעולם בגודלו, ביחס למדינות אחרות, היא עובדה חסרת כל חשיבות אנציקלופדית. לא צריך לציין עובדות כאלו בתבניות המדינה, למעט לגבי עשר המדינות הגדותות ביותר בעולם והעשר הקטנות ביותר בעולם. פשוט לא צריך למלא את הרובריקה הזו לגבי הרוב המוחץ של מדינות העולם. ציון העובדה, ש152 ממדינות העולם הן בעלות שטח גדול משלנו דומה לציון מספר המדינות, ששמן בגימטריה הוא בעל ערך גדול משלנו. מי, שהנתון הזה מעניין אותו, פשוט לא מבדיל בין עיקר לטפל.

מחקו זאת בבקשה.

תודה. 109.160.235.209 21:41, 8 בנובמבר 2014 (IST)

אפשרות אחרת היא לציין עשירונים בעניין השטח. דהיינו, לגבי רוב מדינות העולם, במקום משהו כמו "שטח, דירוג עולמי 153" לכתוב "שטח, דירוג עולמי, בעשירון השמיני". זה נותן מידע יחסי הרבה יותר מובן והרבה פחות קטנוני. 109.160.235.209 21:51, 8 בנובמבר 2014 (IST)

ערבים לאחר 1948[עריכת קוד מקור]

הנתון של מספר הערבים לאחר 1948 נכון אבל (למיטב זכרוני) מטעה, מכיוון שכמות לא מבוטלת של ערבים נוספה בעקבות הסכמי שביתת הנשק בשנת 1949. Tzafrir - שיחה 09:54, 19 בנובמבר 2014 (IST)

מפלגה "אנטי ציונית"[עריכת קוד מקור]

מת'נייט, איזו מפלגה מבין אלו המצוינות בקטגוריה "שמאל" (ולא בערבים) מוגדרת בצורה מובהקת, שאינה משתמעת לשתי פנים כ"אנטי ציונית" (לא פוסט ציונית) וכפרו פלסטינית בדרך כלל? אביעד‏ • שיחה 19:33, 27 בדצמבר 2014 (IST)

לא קראת את תקציר העריכה שלי. כתבתי שהאנטי-ציונות מתייחסת לתנועות השמאל הרדיקלי, קרא היטב את המשפט מהערך ”לצדן יש בישראל תנועות שמאל רדיקליות פוסט-ציוניות שמאמינות כי הפתרון הרצוי לסכסוך שישראל נתונה בו הוא הקמת מדינה דו-לאומית בשטחי ישראל והרשות הפלסטינית או הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה, ובדרך כלל הן בעלות אידאולוגיה אנטי-ציונית ופרו-פלסטינית.”MathKnight (שיחה) 20:02, 27 בדצמבר 2014 (IST)
מקבל את זה שקיימות תנועות כאלה... אבל מנין הקביעה שרוב התנועות הן "אנטי ציוניות" - איזה תנועות כאלה מוגדרות בצורה בין סובייקטיבית? אביעד‏ • שיחה 22:32, 28 בדצמבר 2014 (IST)
רוב תנועות השמאל הרדיקלי הן אנטי-ציוניות, קרא בערכים עליהן. חוץ מזה, "פורום ארגוני השלום" ענה היום לשאלתך - אתר למנויים בלבד יהונתן ליס, פורום ארגוני השלום להרצוג: השם "המחנה הציוני" מדיר את ערביי ישראל, באתר הארץ, 29 בדצמבר 2014”. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 12:27, 29 בדצמבר 2014 (IST)
המקרה הזה לא מעיד על הכלל. צריך משהו יותר חזק כדי לקבוע ש"רוב תנועות השמאל הרדיקלי הן אנטי-ציוניות" - כלומר פועלות באופן מובהק נגד הציונות, ולא סתם פוסט-ציוניות - שמאמינות שתפקידה של הציונות תם. אביעד‏ • שיחה 14:01, 30 בדצמבר 2014 (IST)
בערך כתוב: "לצדן יש בישראל תנועות שמאל רדיקליות פוסט-ציוניות שמאמינות כי הפתרון הרצוי לסכסוך שישראל נתונה בו הוא הקמת מדינה דו-לאומית בשטחי ישראל והרשות הפלסטינית או הפיכת ישראל למדינת כל אזרחיה, ובדרך כלל הן בעלות אידאולוגיה אנטי-ציונית".
מת'נייט, הכול מקובל עליי מלבד הקביעה ש"בדרך כלל הן בעלות אידאולוגיה אנטי-ציונית". א - מהו קריטריון להיותה של תנועה נגד הציונות (לא רק שאינה תומכת, או חושבת שעבר זמנה). ב - מדוע זה בדרך כלל. ג- זה דורש מקור. לא אחראי לכתוב דבר כזה ככה סתם. אביעד‏ • שיחה 12:36, 21 בינואר 2015 (IST)
עלינו להמנע משיפוט. הביטוי "אנטי-ציוני" אינו נייטרלי בהקשר זה. גילגמש שיחה 16:07, 21 בינואר 2015 (IST)
אם לא תהיה התייחסות לעניין, אמחק את החלק הבעייתי. אביעד‏ • שיחה 11:46, 23 בינואר 2015 (IST)
אפשר לשנות ל"רוב תנועות השמאל הרדיקלי הן פוסט-ציוניות ופרו-פלסטיניות", למרות שרובן גם מכריזות שהן מתנגדות לציונות. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 13:17, 25 בינואר 2015 (IST)

המחנה הציוני נוסד- מצד שני לא ברור כמה זמן זה יחזיק רוצה להחכים - שיחה

דבר ראשון, אני מתנגד לשימוש במילה "רוב". ההגדרות הן מאוד אפורות, ולכן אם רוצים להגיד "רוב" ו"פרו-פלסטיניות" חייב להגדיר קריטריונים מדויקים, מה הופך תנועה לפוסט-ציונית, לפרו-פלסטינית, ולאנטי ציונית. לא הובאו כאן קריטריונים כאלה. לאחר מכן יש לבדוק האם מרבית התנועות שענו לקריטריונים של פוסט ציונית עונות גם לקריטריונים של פרו פלסטיניות ומתנגדות לציונית. ויש למצוא מקור כמובן. שום ציטוט כשלעצמו אינו מוכיח את אחד מאלה, אלא אם הוא בהקשר של הגדרה עצמית של התנועה. אביעד‏ • שיחה 17:12, 25 בינואר 2015 (IST)
בשביל זה נכתבו הערכים פוליטיקה של ישראל ושמאל רדיקלי בישראל. אין טעם לפתוח כל פעם מחדש את הדיון הזה ולשכפל אותו במספר ערכים. פסקת הפוליטיקה כאן היא תקציר של הערך פוליטיקה של ישראל ושם צריך להתנהל הדיון. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 17:19, 25 בינואר 2015 (IST)
אם אתה טוען שיש תקדים בהחלטה שכזו שמצדדת בעמדתך באחד מערכי השיחות הערכים שהבאת, נא הבא אותם לכאן. הדיון מתנהל על פסקה שכתובה בערך הזה, ללא שום סימוכין, ולכן הדיון מתנהל בדף השיחה הזה. אביעד‏ • שיחה 09:28, 26 בינואר 2015 (IST)
אני לא מכיר שום תקדים כזה. הביטוי "פוסט ציוני" ו"אנטי ציוני" הוא בעייתי ומשמש פעמים רבות ככלי לניגוח פוליטי. עדיף לנו להתרחק מהפינות האלה ולשמור על נייטרליות. אני לא יודע אם מפלגה "פוסט ציונית" היא בהכרח גם "פרו-פלסטינית". אני לא מכיר תנועות רבות כאלה. עד כמה שידוע לי, רובן ככולן משתפות פעולה עם התנועות הערביות והן חברות באיגודים שלהם. אני באמת לא מומחה לעניין. בכל אופן, בהעדר קריטריונים ברורים, אני חושב שצריך להמנע מכל הדבר הזה. במיוחד נכון הדבר עכשיו בתקופת בחירות. גילגמש שיחה 10:26, 26 בינואר 2015 (IST)

האם נדרש תעתיק בערבית?[עריכת קוד מקור]

בישראל שתי שפות רישמיות - עברית וערבית (אנגלית היא לא שפה רשמית, וגם לא רוסית). ואולם, מרבית האוכלוסיה אינו מדבר בערבית, ואחוז ניכר מהקוראים של ויקיפדיה העברית אינו מדבר או קורא ערבית, וכך נוצר מצב שבו אחוז ניכר מהאוכלוסיה אינו יודע איך אומרים את אחד משני השמות הרשימיים של המדינה (ואינו יכול לקרוא אותו). לכן לדעתי חשוב כן לכתוב את התעתיק של השם לשפה העברית (שחזרתי את המחיקה של משתמש:Botend ואני פותח את הנושא לדיון הקהילה). דרור - שיחה 20:22, 3 בינואר 2015 (IST)

בהחלט יש מקום לתעתיק בערבית, ואיני רואה סיבה למה עלינו להשמיט את השם המקובל, בו למעלה ממיליון אזרחים קוראים למדינה. מדובר בתוכן רלוונטי לכל גולש בערך, אשר שומע את המונח באופן שוטף. ‏Lionster‏ • שיחה 20:27, 3 בינואר 2015 (IST)
השאלה אינה האם יש מקום לשמה של המדינה בערבית (دولة إسرائيل) אלא האם יש צורך בתעתוק העברי של השם (דַ‏וְלַת‏ אִסְרַאאִיל). אין מחלוקת על כך שיש להשאיר את השם בערבית, כי כפי שאמרת, מעל מיליון אזרחים קוראים כך למדינה. אני מניח שכמעט כל אותם מיליון האזרחים מסוגלים לקרוא את השם בערבית. כיצד זה שונה מרישום באותיות עבריות של "איך זה נשמע באנגלית"? הפתיח ייראה כך -
מְדִינַת יִשׂרָאֵלערבית: دولة إسرائيل; תעתיק: דַ‏וְלַת‏ אִסְרַאאִיל; באנגלית: State of Israel; תעתיק: סטייט אוף איזראל; בקיצור ישראל) היא מדינה במזרח התיכון.....
האם כך זה צריך להיראות? לטעמי לא. Botend - שיחה 20:38, 3 בינואר 2015 (IST)
אני עם Botendחיים 7שיחה • י"ב בטבת ה'תשע"ה • 20:46, 3 בינואר 2015 (IST)
Botend, ברור לי שהכוונה היא רק לתעתיק בעברית של המילה. הנקודה לטעמי היא שמדובר במונח שגור בשפת היום יום בישראל, וככזה, עדיף שגם אלו שלא בורכו בידיעת השפה הערבית יכירו את ההגייה שלו בעברית, לאור חשיבותו הציבורית ומאחר ובכל זאת מדובר בשפה רשמית במדינה. לגבי התעתיק באנגלית - קודם כל לא מדובר בשפה רשמית, שנית מרבית דוברי העברית מכירים את המונח ללא עוררין, ושלישית מספר הישראלים הדוברים אנגלית שפת אם בישראל בטל בשישים לעומת אלו הדוברים ערבית. כך שאני לא רואה פה דמיון מהותי בין שני המקרים. ‏Lionster‏ • שיחה 23:06, 5 בינואר 2015 (IST)
משתמש:Lionster, אם אנגלית אינה שפה רשמית - מדוע בכלל צריך לרשום אותה בפתיח? ומדוע לא רוסית? גם לשפה זו יש מעל מיליון דוברים בישראל. האם תפקידה של ויקיפדיה בעברית ללמד את הקוראים "מלים נבחרות בערבית"? ומדוע אנחנו לא מתעתקים את שמה של ירושלים? Botend - שיחה 20:23, 7 בינואר 2015 (IST)
הצעת פשרה: אולי התעתיק של השם בערבית יופיע כהערת שוליים? ‏ MathKnight (שיחה) 22:10, 7 בינואר 2015 (IST)
ראיתי כי גם בערכים נוספים (כדוגמת יפו, שכם, חברון) יש תעתיק ערבי. הנושא חורג מגבולות דף השיחה הזה. אם הנושא חשוב מספיק למישהו, יש לפתוח דיון עקרוני יותר במזנון. אני לא די נחרץ בעמדתי, והנושא לא חשוב לי מספיק כדי לעשות זאת בזמן המוגבל שיש לי להשקיע כאן כרגע. Botend - שיחה 12:18, 8 בינואר 2015 (IST)

אוכלוסיית ישראל[עריכת קוד מקור]

יש לעדכן את אוכלוסיית ישראל בתבנית הערך. כבר מחודש מאי 2014 אוכלוסיית ישראל הוערכה כ-8,180,000 עפ"י נתוני הלמ"ס. בכל הערכים של ישראל בשפות השונות של ויקיפדיה אוכלוסיית ישראל כבר הרבה מעבר ל-8 מיליון. --Enlieretzhacheret - שיחה 15:44, 9 בינואר 2015 (IST)

יש שם הערה: "לפי אתר ספר העובדות העולמי של ה-CIA האוכלוסייה איננה כוללת את תושבי יהודה ושומרון; לפי ירחון למ"ס אוכלוסיית ישראל מנתה 8,146,300 תושבים בסוף ינואר 2014

^ דירוג תמ"ג - מתוך ספר העובדות העולמי של ה-CIA, כפי שפורסם ב-5 באפריל". בורה בורה - שיחה 03:50, 19 בינואר 2015 (IST)

לפי שנתון המידע האחרון של האקונומיסט לקראת שנת 2015, ישראל כבר הגיעה ל $40620 GDP per Capita מה שממקם אותה במקום 17 בעולם. שמירה - שיחה 16:43, 4 בפברואר 2015 (IST)

אנחנו מסתמכים על נתונים רשמיים ולא דיווחים עיתונאיים בפרטים כאלה. גילגמש שיחה 20:03, 4 בפברואר 2015 (IST)

שפה רשמית[עריכת קוד מקור]

[file:///C:/Users/Chagai/Downloads/%D7%90%D7%9C%D7%9B%D7%A1%20%D7%99%D7%A2%D7%A7%D7%95%D7%91%D7%A1%D7%95%D7%9F%20-%20%D7%A9%D7%90%D7%9C%D7%AA%20%D7%94%D7%A9%D7%A4%D7%94%20%20%D7%9E%D7%A8%D7%A5%202014%20(1)%20(1)%20(1).pdf בקובץ זה רשום בעמוד 4] כי:

"העברית כשפת המדינה העיקרית והערבית כשפה רשמית שנייה

בישראל, מעמד השפה העברית לא הוסדר עד עכשיו בחוק יסוד או בחוק כולל המוקדש לנושא זה. קיימות הוראות שונות בחקיקה – "דבר המלך במועצתו על ארץ ישראל" המנדטורי וכן שורה של חוקים ישראלים המתייחסים להיבטים ספציפיים של הנושא – ובפסיקה, ונושאים רבים הם עניין לנוהג מקובל. כל המרכיבים האלה מצטרפים לכדי תמונה מורכבת, אך קוהרנטית למדי. תמונה זה עולה בקנה אחד עם הגדרת המדינה המופיעה בחוקי היסוד הקיימים – מדינה יהודית ודמוקרטית."

[www.knesset.gov.il/privatelaw/data/.../1088.rtf בקובץ זה] יש הצעת חוק שמבקשת לקבוע כי:

השפות של מדינת ישראל: 2. (א) השפה העברית היא השפה הרשמית.

(ב) השפה הערבית, השפה האנגלית והשפה הרוסית הן השפות המשניות.

אבל למיטב הבנץי היא לא התקבלה. משתמש:עידו, תוכל לפרט.

משום כך, אני מבהיר זאת במקום בערך. בורה בורה - שיחה 18:03, 13 בפברואר 2015 (IST)

האם אנגלית היא שפה רשמית?[עריכת קוד מקור]

העברה משיחת משתמש:מחסל האגדות:

מדינית ישראל עדיין נהוג החוק מ1922 (דבר המלך במועצה) שלפיו השפות הרשמיות בישראל הם אנגלית, עברית וערבית. חוק זה לא בוטל פורמלית ולכן תקף גם היום. Corvus,(שיחה) 17:45, 13 בפברואר 2015 (IST)

מתוך מדיניות לשונית בישראל
"מכלל החוקים ומפסיקת בג"ץ עולה כי לישראל שתי שפות רשמיות עיקריות: עברית וערבית. השפות הרשמיות אינן שוות-מעמד - השפה העברית היא השפה העיקרית שבה נעשית רוב עבודת הרשויות, ויש לה עדיפות על-פני הערבית."
שתי שפות רשמיות עיקריות וזה משהו שעולה מפסיקת בג"ץ כלומר סוג של מסקנה. הערך צריך להכיל מידע אנציקלופדי דה-יורה. שפה רשמית זה לא משהו שעורכי ויקיפדיה מחליטים על סמך החלטה רגעית. זה משהו פורמלי בחוק. Corvus,(שיחה) 18:04, 13 בפברואר 2015 (IST)
אתה אומר בדיוק מה שאני אומר. אין חוק שמגדיר מהי השפה הרשמית במדינה אלא פועל יוצא של כל מיני תקנות ופסיקות. האם זה רשמי? לא יודע. הטענה שלך שדבר המלך במועצה תקף, אינה עולה בקנה אחד עם הכתוב בערך, "עם הקמת מדינת ישראל הוכנס תיקון בחוק המבטל את החובה להשתמש בשפה האנגלית ואת העדיפות המשפטית שלה. מבחינה מעשית הפכה העברית לשפה הרשמית העיקרית, בעוד הערבית משמשת כשפה נוספת בחלק מהפרסומים הרשמיים, וכמו כן מותר להשתמש בה בנאומים בכנסת או בפניות לרשויות." יש לך סימוכין שהחוק לא בוטל בתיקון? בורה בורה - שיחה 18:17, 13 בפברואר 2015 (IST)
אוקי. כנראה שאני טועה. חיפוש קצר מצא את פקודת סדרי השלטון והמשפט, סעיף 15 שלמעשה ביטל את מעמד האנגלית כשפה רשמית. אני חוזר בי. הייתי בטוח שחוק זה הוא עוד שרך עודף של חוקים שלא ביטלו בזמן. Corvus,(שיחה) 18:30, 13 בפברואר 2015 (IST)

ראש המדינה[עריכת קוד מקור]

שלום רב!

רציתי לשאול, למה ראש מדינת ישראל הוא הנשיא ולא ראש הממשלה?

הרי לנשיא מדינת ישראל ישנן רק סמכויות סמליות בלבד, שכן כיצד ייתכן הדבר והוא למעשה ראש מדינת ישראל?

H.A.06 - שיחה 18:12, 17 בפברואר 2015 (IST)

כי אחת מהסמכויות הסמליות של נשיא המדינה היא להיות מוגדר כראש המדינה, למרות שמי שמנהל את המדינה בפועל הוא היועץ המשפטי לממשלה. ‏ MathKnight (שיחה) 18:24, 17 בפברואר 2015 (IST)
זו כמובן בדיחה... מי שמנהל את המדינה הוא ראש ממשלת ישראל. בורה בורה - שיחה 18:28, 17 בפברואר 2015 (IST)
אז מי למעשה החליט שהוא יהיה ראש מדינה? זה כתוב בספר החוקים? H.A.06 - שיחה 18:32, 17 בפברואר 2015 (IST)
הוא מוגדר ראש המדינה(וכן זה רשום בחוק יסוד), מכיוון שהוא אמור להיות נטול פוליטיקה ומקובל על כולם, בניגוד לראש ממשלה שנבחר בצורת פוליטית. אבל כאמור בפועל מי שמנהל את המדינה זה היועץ המשפטי לממשלה. וזאת לא בדיחה ירח אפל - שיחה 18:48, 17 בפברואר 2015 (IST)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

רשמתם שהצטדיון הלאומי הוא רמת גן אבל כבר לפני שנה סמי עופר הפך להיות האיצטדיון הלאומי אם אתם יכולים לתקן את זה כי זה מאוד מבלבל תודה רבה

מקור: דווח על ידי: תו-תומר 5.29.46.93 21:07, 24 בפברואר 2015 (IST)

תודה. לא ברור מי קובע מהו האיצטדיון הלאומי. Nachum - שיחה 15:40, 25 בפברואר 2015 (IST)
מתייג את XX-59-40 ששיחזר עריכה קשורה בערך ישראל ואת מחסל האגדות שהוסיף לערך אצטדיון רמת גן את תאריך סיום תפקידו כאצטדיון לאומי (2014). נראה מהערך שם שההגדרה כאצטדיון לאומי מבוססת על היותו אצטדיון הבית של נבחרת ישראל בכדורגל, בערך על הנבחרת מופיעים כיום שני אצטדיונים כאצדטיוני בית: טדי וסמי עופר.
מתייג גם את עמרי שמתעסק בערכי כדורגל. ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 20:29, 26 בפברואר 2015 (IST)
למיטב ידיעתי, בחודשים האחרונים התואר "אצטדיון לאומי" לא משויך לאצטדיון מסוים. נבחרת ישראל מקיימת משחקים בטדי-ירושלים ובסמי-חיפה. שחזרתי כי המידע שרוב המשחקים נערכו ברמת גן הוא נכון. ייקח עוד הרבה שנים עד שהנתון הזה ישתנה. • איקס איקס - שיחה 21:29, 26 בפברואר 2015 (IST)
אכן אצטדיון ר"ג לא משמש יותר כמגרש הביתי של נבחרת ישראל. מאז 2014 מונהגת שיטת רוטציה בין אצטדיון סמי עופר לבין אצטדיון טדי, כאשר במשחקים משחקים פחות אטרקטיביים מבחינת כמות קהל עשויים להתקיים בנתניה, בלומפילד, פ"ת או ב"ש החדש. אפשר לציין "האצטדיון הלאומי ברמת גן, בו נערכו רוב משחקי נבחרת ישראל בכדורגל עד לשנת 2013". עמרישיחה 11:31, 27 בפברואר 2015 (IST)


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

מספר האוכלסייה אינו נכון דווח על ידי: 79.176.99.14 13:38, 20 במרץ 2015 (IST)

מספר האוכלוסייה אינו ידוע ומשתנה כל יום. פה מקובל להשתמש בהערכות של ה-CIA לגבי אוכלוסיות של מדינות.
בהערה 5 העניין מוסבר: "לפי אתר ספר העובדות העולמי של ה-CIA האוכלוסייה איננה כוללת את תושבי יהודה ושומרון; לפי ירחון למ"ס אוכלוסיית ישראל מנתה 8,146,300 תושבים בסוף ינואר 2014". ‏Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 15:21, 20 במרץ 2015 (IST)


תוחלת החיים[עריכת קוד מקור]

עניין תוחלת החיים צריך, לדעתי, כותרת משלו (מלבד הכותרת בריאות) ופירוט צמוד למשבצת "אוכלוסיה לפי גילאים" שבטבלת הזהות. 84.95.229.31 18:48, 20 במרץ 2015 (IST)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

אולמרט אינו נאשם "לכאורה" בפרשות שחיתות אלא בוודאי דווח על ידי: nitisarug 95.86.84.94 17:57, 8 באפריל 2015 (IDT)

הסרתי את המילה "לכאורה". דוד שי - שיחה 20:58, 8 באפריל 2015 (IDT)


בקיצור "ישראל" ?[עריכת קוד מקור]

מה זה הדבר ההזוי הזה. האם על אותו משקל אפשר לכתוב בערך 'הממלכה המאוחדת של בריטניה הגדולה וצפון אירלנד' - בקיצור, אנגליה ? אבקש לעדכן את הערך ולבטל את המילים 'בקיצור ישראל'. תודה וחג פסח שמח. 79.182.148.138 15:07, 9 באפריל 2015 (IDT)

"ישראל" זה קיצור מ"מדינת ישראל" שזה השם הרשמי. אני מניח שהקיצור מ"הממלכה המאוחדת שבריטניה הגדולה וצפון אירלנד היא "הממלכה המאוחדת" ולא "אנגליה". גילגמש שיחה 15:44, 9 באפריל 2015 (IDT)
אוקי, אם כך, אני מבינה שתסכים שאערוך את הערך הנ"ל וארשום שם: 'בקיצור, הממלכה המאוחדת'. ועל הדרך בעוד כמה שמות של מדינות. אם לא - אז מדוע מדינת ישראל יוצאת דופן ? או שלכולם או שלאף אחד. דין אחד לכל, הלא כן? תודה על התייחסותך. 79.182.148.138 16:02, 9 באפריל 2015 (IDT)
'ארצות הברית של אמריקה', בקיצור ארה"ב; האיחוד האירופי, בקיצור 'אירו', 'הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, בקיצור קונגו...
כן, למה לא. אם הקיצור אכן מקובל. אף פעם לא שמעתי שקוראים לאיחוד "אירו" וארה"ב זה לא קיצור, אלא ראשית תיבות. גילגמש שיחה 00:46, 10 באפריל 2015 (IDT)
לא בטוח ש"מדינת ישראל" זה השם הרשמי (על פני "ישראל"). בפסקה ישראל#שם המדינה אין בהירות בנושא הזה ובסמל המדינה מופיע רק השם "ישראל". גם לדעתי מיותר לציין "בקיצור: ישראל".. Ben tetuan - שיחה 00:51, 10 באפריל 2015 (IDT)
תודה Ben tetuan, שמחתי שהצטרפת. אז עכשיו יש לנו רוב 2 מול אחד. לכן, אבקש ממי שמוסמך לכך לעדכן את הערך, ולהוריד את הביטוי המיותר ולדעתי גם המאוד מעליב 'בקיצור, ישראל' (היות ואינני יכולה לעשות את זה בעצמי כי הגישה לעריכה חסומה). תודה ולילה טוב79.182.148.138 01:24, 10 באפריל 2015 (IDT)(אגב, אני שוקלת להירשם בויקיפדיה בכינוי 'בקיצור, קונגו'...)
לצערי, ספירת הקולות בדף שיחה לא עובדת כך. סופרים קולות רק בסוף הדיון ורק כאלה שיש להם זכות הצבעה. כמו שאמרתי לך, יש יתרונות לרישום :)
לגופו של עניין, אני לא מאוד איתן בדעתי לגבי הסוגיה הזאת אז ככה שאם לא יהיו תגובות נוספות, לא אתנגד לשינוי. גילגמש שיחה 05:50, 10 באפריל 2015 (IDT)
גילגמש שלום, איך יודעים מתי מסתיים הדיון? האם יש הגבלת זמן? בכל אופן, תודה רבה על התייחסותך. אשמח אם יבוצע השינוי. 79.182.148.138 15:04, 10 באפריל 2015 (IDT)
אין גבול מוגדר לדיון. באופן עקרוני נהוג לראות בהעדר תגובות חדשות סוף לדיון. גילגמש שיחה 15:09, 10 באפריל 2015 (IDT)
יפה. ראיתי שביטלת את הקיצור. תודה וחג שמח.79.182.148.138 16:20, 10 באפריל 2015 (IDT)

אני חושב שמוטב להסיר את פרק ישראל#נשק - הערך מאוד ארוך וההסבר על ציוד ונשק שנמצא בשימוש שירותי הבטחון או מפותח בארץ אין מקומו בערך שעוסק במדינה. ערן - שיחה 11:59, 9 במאי 2015 (IDT)

תומך. כדאי להעביר לערך מערכת הביטחון הישראלית. גילגמש שיחה 12:29, 9 במאי 2015 (IDT)
גילגמש , אני לא חושב שזה מתאים לערך הנ"ל שעוסק יותר במבנה הארגוני של מערכת הביטחון, אלא לצבא הגנה לישראל#אמצעי הלחימה בצה"ל או לערך המורחב אמצעי הלחימה של צה"ל. ערן - שיחה 07:29, 10 במאי 2015 (IDT)
צודק. עדיף להעביר לערך המורחב "אמצעי הלחימה של צה"ל". גילגמש שיחה 07:41, 10 במאי 2015 (IDT)

ראש המדינה 2[עריכת קוד מקור]

כיצד יכול להיות שראש המדינה מוגדר כנשיא, כאשר ראש הראשות המבצעת הוא ראש הממשלה?

ראה דיון ב#ראש המדינה. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 13:11, 14 במאי 2015 (IDT)

עדכון תמ"ג[עריכת קוד מקור]

לא יודע מי אחראי על עידכון התמ"ג, אבל הוא לא מעודכן. על פי דוח של הבנק העולמי שמעודכן לאפריל 2015, התמ"ג של ישראל הגיע ב-2013, ל-290 מיליארד דולר. מקום 37 בדירוג העולמי[18]. --אפי ב.התחברו ל♥00:26, 31 במאי 2015 (IDT)

תריך לערוך וגם כמות האוכלוסייה[עריכת קוד מקור]

דוד 474 - שיחה 15:00, 1 ביולי 2015 (IDT)

מעדכנים את הנתונים האלה על סמך פרסומים רשמיים של הרשויות. גילגמש שיחה 15:03, 1 ביולי 2015 (IDT)

שאלות לגבי אוכלוסייה ותמ"ג[עריכת קוד מקור]

שלום,

ברצוני להעלות שתי שאלות שתפסו את צומת ליבי.

שאלה ראשונה: מדוע אנחנו מסתמכים על נתוני "ספר העובדות של ה-CIA" במקום על נתוני הלמ"ס בנושא האוכלוסייה בישראל(שאם אני מבין נכון, נתוני ה-CIA לא כוללים את המתנחלים ביהודה ושומרון, שמעבר למחלוקות פוליטיות אני חושב שאף אחד לא יכול לטעון ברצינות שהם לא צריכים להיחשב כאזרחים ישראלים בערך אנציקלופדי)? הרי אפילו ויקיפדיה האנגלית משתמשת בנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שעד כמה שידוע לי נחשבת לאמינה מאוד, אז מדוע אנחנו לא? בנוסף, גם על פי ספר העובדות של ה-CIA(המקור של נתוני האוכלוסייה בערך הזה) אוכלוסיית ישראל עומדת על 8.146 מיליון ולא 7.821 מיליון. האם אני מפספס משהו?


שאלה שנייה: אני לא ממש מבין בכלכלה, לכן רציתי לשאול: מדוע אנחנו מסתמכים בנושא התמ"ג של מדינת ישראל על ספר העובדות של ה-CIA, בעוד שהויקפידיה האנגלית משתמשת בנתוני קרן המטבע הבין-לאומית? האם יש בסיס לטעון שאחד מן המקורות אמין יותר? ואם לא, אולי כדאי להציג את כל המקורות השונים (כפי שלמשל נעשה כשמציגים את כמות האבדות הפלסטיניות במלחמות השונות של העשור האחרון)? מהבחינה הזו אולי גם אפשר להציג את נתוני האקונומיסט, שעל פיו התוצר לנפש של ישראל כבר עבר את רף ה-40 אלף דולר. http://www.economist.com/news/21632198-israel

בתודה מראש! גלעד.

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

בתמונה עם לוחמי הימ"מ,מי האיש במדים ומה תפקידו? דווח על ידי: מתניה סעיד 213.151.56.140 16:17, 22 ביולי 2015 (IDT)

מפכ"ל משטרת ישראל יוחנן דנינו. ‏MathKnight-at-TAU שיחה 16:19, 22 ביולי 2015 (IDT)


נופים אופיינים לארץ ישראל - מצפון לדרום[עריכת קוד מקור]

שלום. האם אין איזו בעיה בתמונות? אינני רואה תמונות במסך של <<נופים אופיינים לארץ ישראל - מצפון לדרום >>, האם מישהו יכול לתקן זאת? בכבוד, רפאל גורי Rafael Guri - שיחה 13:42, 8 באוגוסט 2015 (IDT)

אין בעיה, אצלי עובד. כנראה שאתה צריך להוריד איזה תוסף מסויים. FireSky - שיחה 02:16, 9 באוגוסט 2015 (IDT)

הר מושלג כתמונה ראשונה בנופים המייצגים?[עריכת קוד מקור]

אמנם החרמון בידינו, ואמנם התמונות מסודרות "מצפון לדרום", אבל קצת משונה שהתמונה המייצגת הראשונה של נוף טיפוסי בארצנו היא של הר מושלג. אולי אפשר לוותר על "מצפון לדרום" לשם יצירת רושם מדויק יותר? 16:08, 25 באוגוסט 2015 (IDT)

הר החרמון הוא נוף טיפוסי ברמת הגולן. שלג הוא לא נדיר במדינת ישראל. בישראל יש עשרות נופים טיפוסיים שונים, היא לא מורכבת מאחד שמייצג אותה. FireSky - שיחה 19:20, 25 באוגוסט 2015 (IDT)
יצרתי תמונת שער שהיא קולאז' של 3 נופים אופיינים. ‏ MathKnight (שיחה) 20:25, 25 באוגוסט 2015 (IDT)

טעות קטנטנה[עריכת קוד מקור]

אמנם רשמתם שהמשטר הוא "דמוקרטיה פרלמנטרית" אך קיימת טעות קטנה בראש המדינה: ראש המדינה הוא "ראש ממשלה" ולא "נשיא" 79.176.38.29 22:15, 23 בספטמבר 2015 (IDT)

שלום, בפועל את/ה צודק/ת, אולם על-פי חוק (חוק יסוד: נשיא המדינה) : "מעמד - בראש המדינה עומד נשיא". איתי - שיחה 22:23, 23 בספטמבר 2015 (IDT)
ראה דיון ב#ראש המדינה. ‏ MathKnight (שיחה) 22:31, 23 בספטמבר 2015 (IDT)

להשיב את מפת המדינה החוקית[עריכת קוד מקור]

נראה שלאומן שאפילו לא יודע לערוך בויקפדיה החליף את מפת המדינה במפה בה כלולים שטחים שע"פ חוקי מדינת ישראל אינם ריבוניים לה דוגמת יו"ש ועזה. אני מבקש להחליף את זה לתמונה בה כלולים אך שטחיה הריבוניים של מדינת ישראל (על פי חוקיה) ולא משאלת לבם של לאומניים חסרי תקנה (הייתה בעבר מפה שכללה את רמת הגולן) (אלע' - שיחה 20:38, 30 בספטמבר 2015 (IDT))

המפה לא הוחלפה אלא הוספה כמפה נוספת. מבדיקה בהיסטוריית הערך אני רואה שאכן הייתה עד לפני כמה חודשים מפה אחרת, מאוזנת יותר. אחליף ביניהן. --Evhap - שיחה 11:40, 1 באוקטובר 2015 (IDT)
אין להשתמש בוויקיפדיה לשינוי המציאות. כל עוד ממשלת ישראל לא טוענת לבעלות על השטחים המוחזקים על ידה ביהודה ושומרון, בוודאי ובוודאי שאל לנו לעשות זאת במקומה. גילגמש שיחה 11:44, 1 באוקטובר 2015 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

שטחה של ישראל הוא 22072 ולא 20770 דווח על ידי: שגיא פוטש 37.142.68.116 20:53, 17 באוקטובר 2015 (IDT)

הנתון מבוסס, כמו נתונים ברוב ערכי המדינות, על מידע מאתר ה-CIA. אני מניח שההבדלים בין המספרים השונים קשורים למחלוקות לגבי גבולות מדינת ישראל. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 21:16, 17 באוקטובר 2015 (IDT)
אם כך, כדאי לציין מה נכלל בנתון: האם רמת הגולן נכללת? האם מזרח ירושלים נכללת? דוד שי - שיחה 23:44, 17 באוקטובר 2015 (IDT)
ההערה (3) מתייחסת לזה, הלמ"ס מכלילים את מזרח ירושלים ורמת הגולן ולפיהם השטח 22,072. ה-CIA לא מכליל את שני השטחים הנ"ל ולכן לפיו השטח הוא 20,770. כרגע ההערה מתייחסת למצב בו בתבנית מופיעים נתוני הלמ"ס. פניתי למפעיל הבוט, DMY, בבקשה לשנות את תבנית:נתוני מדינות/ישראל כך שהמידע יהיה עקבי. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 00:07, 18 באוקטובר 2015 (IDT)
כיוון שמפעיל הבוט בחופשה שיניתי את ההערה בעצמי. ‏ Uziel302שיחהאמצו ערך יתום! 21:37, 20 באוקטובר 2015 (IDT)


למה בויקיפדיה האנגלית ישראל במקום ה-25 בתמ"ג לנפש ובויקיפדיה העברית היא נמצאת במקום ה-55?[עריכת קוד מקור]

למה בויקיפדיה האנגלית ישראל במקום ה-25 בתמ"ג לנפש ובויקיפדיה העברית היא נמצאת במקום ה-55?

כי ויקיפדיה בישראל יש יותר אג'נדה פוליטית כשזה מגיע להחלטות שיכולות לגרום למדינת ישראל להראות טוב, חס וחלילה.
ויקיפדיה באנגלית הולכת לפי קרן המטבע הבינלאומית (IMF) שהיא הרבה יותר מקיפה וחשובה, בעוד שויקיפדיה הישראלית הולכים לפי ספר העובדות העולמי (CIA) שהוא לא ממש מכריע כי זה בעצם שייך רק לארה"ב.


למה הבהאים שמכרז הדת העולמי שלהם נמצא בחיפה לא מוזכרים בפרק הדתות? Tamarnet - שיחה 17:38, 22 בינואר 2016 (IST)

עץ רשמי וכלב רשמי[עריכת קוד מקור]

מי קבע שכלב כנעני הוא הכלב הלאומי של המדינה וכך גם עץ הזית? מת'נייט, יש לך במקרה מושג? אביעד‏ • שיחה 01:49, 2 בפברואר 2016 (IST)

גם הרבה דברים שם מיותרים. חיים נחמן ביאליק נקרא "המשורר הלאומי" לפני קום המדינה. זה לא שהוא "סמל המדינה". גם עניין הציפור הלאומית (בלי קשר לעוול המשווע שבגללו נבחרה הדיכיפת ולא הסיקסק) והפרח הלאומי היו תחרויות שארגן גוף וולונטרי למטרה של הגברת המודעות לטבע. זה לא התיימר לקבוע סמל לאומי. צריך להשאיר פה רק את ההמנון, הדגל, והסמל. emanשיחה 02:08, 2 בפברואר 2016 (IST)
אם זה המצב, צריך למחוק את המידע הזה. הוא מטעה את הקוראים. גילגמש שיחה 06:19, 2 בפברואר 2016 (IST)
העפתי, שגוי. תוספת של משתמש:מוסקטטין מלפני כחודש. ‏Tomtom‏ ‏ • שיחה 06:23, 2 בפברואר 2016 (IST)
צריך לבדוק עריכות נוספות של משתמש זה. גילגמש שיחה 06:25, 2 בפברואר 2016 (IST)

הצעת הסרה מהמומלצים[עריכת קוד מקור]

ערך זה מועמד להמלצה או להסרת המלצה. מומלץ להיעזר בקריטריונים כדי לבחון את הערך. הנכם מוזמנים להעיר ולהגיב בדיון זה ולבקר מועמדים נוספים.

דיון[עריכת קוד מקור]

הערך חשוב מאוד, אך הוא אינו עומד בקריטריונים הנוכחיים של המומלצים. אמנם יש סימוכין, אך יש עדיין רוב הערך ללא מקורות. כדי שערך שנצפה כל כך הרבה ונערך כל כך הרבה יהיה, עליו לעמוד בקריטריונים הגבוהים ביותר ולהתמיד בהם.

בחלק על כלככלת ישראל יש מספיק מקורות לטעמי, אבל בחלק על יחסי החוץ ממש לא. כך גם בצבא וביטחון, דת ועוד. עד שמישהו לא ירים את הכפפה, אין מקומו של הערך במומלצים.

בעד הסרה. אביעד‏ • שיחה 09:49, 3 בפברואר 2016 (IST)

אמנם יש ערכים מורחבים ויש בהם מקורות אבל זה לא מספיק. שאלת ההמלצה לא מסתכמת בכמות הערות השוליים, אבל העדר הערות השוליים זאת עילה ראשונה במעלה להסרת המלצה. מאות ערכים הוסרו מרשימת ההמלצה בגלל סיבה זו והיד עוד נטויה. חולשת מקורות היא פגיעה חמורה באמינות הערך ויש לטפל בכך. גילגמש שיחה 14:12, 3 בפברואר 2016 (IST)
אני מסכים עם מת'נייט, המקורות בערכים המורחבים. אין בערך אף דרישת מקור. יואב נכטיילרשיחה 17:03, 12 בפברואר 2016 (IST)
היתי יכול, אולי, לקבל את הטענה הזאת אילו הערכים המורחבים היו כולם מומלצים ושופעי מקורות. זה לא המצב. יתרה מכך, ככל שעולה חשיבותו של ערך מסוים, כך עולה גם הצורך במקורות איכותיים יותר. דווקא בערך זה, שהוא אחד החשובים ביותר בוויקיפדייתנו, ראוי להחמיר יותר מאשר בערכים אחרים. גילגמש שיחה 19:08, 12 בפברואר 2016 (IST)

ארחיב את הדיון. מעבר לסוגיית המקורות, שהיא חמורה בעיני, הערך לא בנוי כמו שצריך. אתייחס למשל לפרק "תרבות ישראלית" הפרק כולל מבוא ארוך למדי (ללא כותרת משנה), פרק משנה "ספורט" ופרק משנה "תקשורת" משום מה הפרק לא כולל את הפרק "סמלים" שמופיע מסיבה לא ברורה בראש הערך באופן עצמאי. לא ברור מדוע נרדש דיון נרחב כל כך בסמלי המדינה בערך הראשי. בל נשכח - מדובר בערך גדול למדי - כמעט 170K על כן קיצוץ הערך על ידי העברת המידע לערכים אחרים יכול להועיל. לכן, אני מציע לאחד את הפרק הראשון (המדינה ערכיה וסמליה) עם פרק 10 (תרבות). לצערי, פעולה זו לא תספיק. הפרק "תרבות" לא מכסה את התרבות הישראלית. חסר פירוט לגבי אומניות הבמה, שירה, ספרות ועוד. הערך המורחב "תרבות ישראלית" לא מצליח לעמוד במשימה ויש בו תבנית השלמה. זה מצב בעייתי לערך מומלץ שאחד מעמודי הטווח החשובים שלו דורש השלמה. גרוע מכך בערך "תרבות ישראלית" אין אף הערת שוליים. (זה במענה לטענה כאילו יש הערות שוליים בערכים המורחבים ולכן אין צורך בהערות שוליים בערך הראשי). בפרק "תרבות" יש הערת שוליים בודדת וזה כמובן לא מספיק.

גם פרקים אחרים לוקים חסר. למשל: פרק הכלכלה. הפרק נראה גדול ומפותח, אבל קריאה מדוקדקת מעלה שהוא מתייחס רק לעשור האחרון. זה לא צורת עבודה נכונה. הפרק צריך לתת סקירה קצרה על כל תולדות הכלכלה הישראלית ואת הפירוט הקיים כעת ראוי לעשות בערך המורחב.

אף על פי שהתייחסתי לשני פרקים בלבד, בעיות דומות קיימות בפרקים נוספים. זהו ערך חשוב וראוי להחמיר בדרישות שלנו מערך כזה. ערך על ישראל צריך להיות מומלץ באמת ולא רק להציג את התגית כקישוט חסר ערך ממשי לקורא. גילגמש שיחה 07:58, 20 בפברואר 2016 (IST)

אני מסכים עם רוב הנקודות של גילגמש, למעט פרק הכלכלה שלטעמי לגיטימי שיתמקד בעיקר בכלכלה העכשווית, וישאיר את העיסוק ההיסטורי לערך המורחב. בערך מופיעות גם טענות שכנראה אינן נכונות יותר ושממילא מצריכות ביסוס, או מידע אל עדכני:
  • האם תוכנית הגרעין האיראנית נחשבת כעת כאחד האיומים החמורים לאחר הסכם הגרעין - יכול להיות, אבל מצריך ביסוס. כמו כן חסרה התייחסות לאיומים חדשים של ארגוני טרור בינלאומי
  • "רוב המנהיגים הפוליטיים וראשי הממשלה הם אנשי צבא בכירים לשעבר או בעלי קשר חזק לביטחון" - זה כנראה לא נכון למנהיגים דהיום. בכל מקרה זה מצריך ביסוס.
ערן - שיחה 10:12, 20 בפברואר 2016 (IST)
אפשר היה לקבל את הטענה שלך, ערן, לגבי פרק הכלכלה אילו הערך המורחב "כלכלת ישראל" היה עומד במשימה (היה מומלץ בעצמו או קרוב לכך) הערך ההוא רחוק מכך. הוא מתאר באופן כרונולוגי את התפתחות הכלכלה הישראלית אך כושל במשימתו העיקרית: הוא לא מסביר כיצד מדינה בפינה נידחת בגלובוס, מוקפת אויבים עם משאבים טבעיים הכוללים בעיקר תפוזים הצליחה להגיע לתל"ג לנפש הדומה למקובל במדינות אירופה המערבית. גם הפרק שלנו פה לא מצליח לענות על השאלה המרכזית הזאת.
בנוסף, אני כמובן מסכים לנקודות נוספות שציינת פה. גילגמש שיחה 14:47, 21 בפברואר 2016 (IST)


חוק השם "מדינת ישראל" נתקבל היום בכנסת. נא לעדכן. לא ניתן לעדכן מהערך עצמו[עריכת קוד מקור]

שמה הרשמי של המדינה הוא: "מדינת ישראל". הכנסת אישרה היום את הצעת החוק שהגיש ח"כ אורן חזן לתיקון השם. השם הרשמי התווסף ל"חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה, תש"ט-1949". מקור: https://www.0404.co.il/#/home.html אנא עדכנו בהתאם. תודה. 109.67.1.109 20:51, 7 במרץ 2016 (IST) גילגמש - בקיצור, ישראל, שייך כבר להיסטוריה....:) והפעם, רשמית !

שמה הרשמי של המדינה הוא "ישראל", כך בנוסח הסופי של הצעת החוק. עם פרסום החוק בספר החוקים הוא ייכנס לתוקף ונוכל לתקן את הערך. דוד שי - שיחה 07:30, 8 במרץ 2016 (IST)

בחוק כתוב " השם "ישראל" כפי שמועצת העם הכריזה עליו ביום ה'באייר התש"ח (14 במאי 1948) כעל שם המדינה." בהכרזת העצמאות (המדוברת) הניסוח הוא "אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל." וכך היא מכונה גם בהמשך ההכרזה. מהפרסומים על החוק לא ניכרת הבדלה בין "ישראל" ל"מדינת ישראל" אלא נראה כאילו הכוונה היא בסך הכל לתקן לאקונה ששם המדינה לא מוגדר בספר החוקים. גם בדברי ההסבר נכתב: "המדובר בהגדרת שמה של מדינת ישראל בחוק רשמי. באין חוק ישראלי המגדיר באופן פורמלי את שמה של מדינת ישראל" יש לי סברה חזקה שהפרשנות כאילו המדינה שינתה את שמה היא מרחיקת לכת. --Nngnna - שיחה 15:26, 24 במרץ 2016 (IST)

אני מסכים שאין מקום לפרשנות שהמדינה שינתה את שמה. שמה היה "ישראל" וממשיך להיות כזה. דוד שי - שיחה 17:07, 24 במרץ 2016 (IST)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

בערך "בריאות" כתוב: "מערכת הבריאות הישראלית דורגה רביעית ביעילותה.‏" ניתן להוסיף שהיא אחרי הונג קונג, סינגפור יפן. וישראל עקפה בין היתר את המדינות: איטליה - 6 אוסטרליה - 7 בריטניה - 14 צרפת - 19 גרמניה - 30 ארצות הברית - 46

מקור:הקישור שמובא שם מס' 61 דווח על ידי: מ.א 95.86.107.199 13:43, 13 באפריל 2016 (IDT)



תוספת קטנה[עריכת קוד מקור]

לעניות דעתי יש לציין בדף שבבחירות לכנסת ה20 מפלגת העבודה רצה ברשימה משותפת עם מפלגת התנועה או לחילופין ניתן להוסיף בקצרה שהיא רצה ברשימה שנקראת המחנה הציוני TA9w - שיחה 21:51, 19 באפריל 2016 (IDT)

זה יהיה פירוט יתר לערך הראשי, שעוסק במדינת ישראל ככלל והפוליטיקה של ישראל אמורה להיות רק פרק קצר בו (יש ערך מורחב). ‏ MathKnight (שיחה) 22:54, 19 באפריל 2016 (IDT)

זה נכון אבל מצד שני כרגע בכל הכתבות הם נחשבים למחנה הציוני ולכן לדעתי כדי להוסיף את העבודה לגילגולים הקודמים כרגע ובמידה והשם ישתנה שוב אז להחזיר את זה למצב הקיים. TA9w - שיחה 11:00, 20 באפריל 2016 (IDT)

משוב מ-24 ביוני 2016[עריכת קוד מקור]

אין לי מושג למה שינו את הפתיחה אבל כנהוג במדינות אחרות גם פה ראוי להציג את השם המלא--א.פ עריכות-שיחה 13:40, 24 ביוני 2016 (IDT)

קישור לא פעיל[עריכת קוד מקור]

[1] --‏Yoavd‏ • שיחה 14:18, 3 ביולי 2016 (IDT)

  1. ^ ישראל נחושה על קשרי IT‏, The Hindu Business Line‏, 2001

להשלים "מוטו" בערך של מדינת ישראל[עריכת קוד מקור]

חברים, חסר "מוטו לאומי" של מדינת ישראל, בדומה למדינות כמו צרפת - "חירות, שוויון, אחווה." ברזיל - "סדר וקידמה" נא להוסיף בבקשה מוטו של ישראל -"ואהבת לרעך כמוך" Bbyname - שיחה 09:23, 11 באוגוסט 2016 (IDT)

למה אתה חושב שזה המוטו של ישראל? בריאן - שיחה 10:03, 11 באוגוסט 2016 (IDT)

בהדגשה על ישראל ולא יהודים, יותר מזה, בני כל דתות המונטאיסטיות מסתמכות על התורה, וזה מה אמר, אחד החכמים, שלא היה יהודי, רבי עקיבא "ואהבתך לרעך כמוך" זה הכלל הגדול בתורה. משמע כל הכתוב בה מסכתם במשפט זה. לא רק עבור ישראל, אלא גם הנוצרים. עם הספר זה ביטוי בקבעו המוסלמים. בקיצור, אפשר להתפלסף, להביא עוד מראי מקום והוכחות ותוכחות, שורה תחנונה, מרגיש ונראה נכון, יעשה טוב לכולם אם יופיע בוויקיפדיה. תודה מראש. Bbyname (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

שטחה של מדינת ישראל הוא 22,072 ולא 20,770 כי רמת הגולן ומזרח ירושליים שייכות לישראל בבקשה תתקנו את הטעות תודה דווח על ידי: 37.142.6.165 07:39, 27 באוגוסט 2016 (IDT)

חוק רמת הגולן, שהתקבל ב-14 בדצמבר 1981, ביטל את הממשל הצבאי והחיל על הגולן את החוק הישראלי ולמעשה סיפח אותו למדינה, על אף שנזהר מלהשתמש במילה "סיפוח" לשם כך. - כך בערך. Nachum - שיחה 12:38, 27 באוגוסט 2016 (IDT)


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

היא חוגגת גם את לג בעומר דווח על ידי: איתן 77.138.187.78 09:32, 30 באוגוסט 2016 (IDT)



דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

המפות אינם כוללות את השטח המזרחי של מדינת ישראל ששטחו כמעט 6000 קמר! מחדל חמור. דווח על ידי: 95.86.127.92 13:40, 2 בספטמבר 2016 (IDT)

זהו שטח בשליטת ישראל, אך אינו חלק ממנה. אם אתה סבור שזה מחדל חמור, תוכל לפנות לחברי הכנסת בבקשה שיתקנו אותו. דוד שי - שיחה 16:34, 2 בספטמבר 2016 (IDT)


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

שטחה של מדינת ישראל הוא 22,072 לא 20,770 כי רמת הגולן היא כן של ישראל דווח על ידי: שגיא פוטש 37.142.0.86 16:12, 23 בספטמבר 2016 (IDT)



אוכלוסייה[עריכת קוד מקור]

אין דרך לשמור על נתון האוכלוסייה קצת יותר מעדוכן? על פי ווינט יש הפרש של חצי מיליון איש מתקופת ההערכה כביכול להיום. (שימנשמע?) מה, אין? 14:30, 27 בספטמבר 2016 (IDT)

גם על פי הלמ"ס האוכלוסייה היא 8,556,000. ניסיתי לעדכן אבל משום מה אני לא מצליח לעדכן אותו. י.כצמןשיחה • כ"ז באלול ה'תשע"ו • 20:21, 29 בספטמבר 2016 (IDT)
שיניתי את אחת מהערות השוליים כך שהאוכלוסייה העדכנית 8,556,000 תופיע. משתמש:DMY, אני מציע להחריג את ישראל מנתוני ה-CIA ולעבור ללמ"ס. גם משום שזה מתעדכן חודשי וגם משום שה-CIA משמיט לנו חצי מיליון אזרחים! בורה בורה - שיחה 20:31, 29 בספטמבר 2016 (IDT)
הצעה טובה. ‏ MathKnight (שיחה) 20:31, 29 בספטמבר 2016 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

מפת ישראל על הגלובוס המצורף לדף המידע שגויה - השטח המסומן כישראל באדום אינו מלא כמו שצריך נא תקנו את הטעות

מקור:אטלס דווח על ידי: יהלום 109.64.82.221 12:45, 5 באוקטובר 2016 (IDT)

מאחר וישראל טרם החליטה להחיל את חוקיה על שטחי יו"ש, כמו כן היא אינה מכירה בריבונותה בשטחים אלו. לכן המצב הקיים הוא שישראל והרש"פ חתמו על הסכם אוסלו בשנת 1994 ומאז היא גם הצהירה שככל הנראה לא תספח אותם לרשותה אף פעם. המפה נכונה ומשקפת מהימנה את המצב הקיים והמקובל - ירושלים והשטחים שכן הוחל עליהם החוק הישראלי וכן רמת הגולן מסומנים כהלכה, אינם מסומנים השטחים עליהם לא הוחל החוק הישראלי ולכן אין צורך לבצע תיקון. תודה רבה על תשמת הלב והזמן שהקדשת על מנת לדווח. תום - בואו נדבר - החיוך שלך הופך אותי להרבה יותר שמח. 10:46, 12 באוקטובר 2016 (IDT)



ISRAEL בויקיפדיה בשפה האנגלית לעומת הערך ישראל בשפה העברית[עריכת קוד מקור]

שלום נכבדיי, בתאריך 11.10.16 נכנסתי לערך ISRAEL בויקיפדיה בשפה האנגלית וראיתי בתיאור על היקף השטח של ישראל ועל גודל אוכלוסייתה את הדברים הבאים: AREA Total 20,770 / 22,072 km POPULATION 2016 estimate 8,541,000 כפי שניתן לראות מצוינות שתי אפשרויות כאשר שטח ישראל כולל את רמה"ג ומזרח ירושלים 22,072 קמ"ר וכלא כולל אותו 20,770 קמ"ר. בכל הנוגע לאוכלוסיית ישראל, זו מבוססת על תחזית הלמ"ס ל- 2016 בגודל של 8,541,000. מה רבה אם כן היתה הפתעתי שבאתר ויקיפדיה בשפה העברית התיאור היה כדלקמן: שטח 20,770 קמ"ר אוכלוסיה 8,049,314 נפש בהערות למטה רשום כי מניין זה אינו כולל את שטח מזרח ירושלים ורמה"ג ובאוכלוסייה אין הוא כולל את תושבי יהודה ושומרון וכי לפי ירחון למ"ס אוכלוסיית ישראל מנתה 8,556,000 תושבים בסוף יולי 2016. שאלותיי הן כדלקמן: 1. בגודל האוכלוסיה מדוע אין מצטטים את הלמ"ס (הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה), שהוא המעריך הרשמי של ישראל לתחום זה? 2. שאלה מספר 1 מתחדדת לאור העובדה שבויקיפדיה בשפה האנגלית מצטטים את הנתון של הלמ"ס 3. בגודל השטח מדוע מצוין שטח ישראל שאינו כולל את רמה"ג ומזרח ירושלים, זאת בעוד שבויקיפדיה בשפה האנגלית מציינים את שתי האפשרויות?

89.138.165.226 16:11, 14 באוקטובר 2016 (IDT)

לגבי אוכלוסיה - יש לנו בוט שמעדכן אוטומטית את המספרים והוא מופעל אחת לכמה זמן. לגבי גודל השטח - אפשר לציין את שני המספרים אם כי חשוב לבדוק אם רמת הגולן כלולה בשטח מדינת ישראל או שישראל רק הכילה את החוק שלה על השטח (אני לא יודע אם שני המושגים בעלי משמעות זהה מבחינה משפטית) אם ישראל מכריזה במפורש על שטח זה כשלה יש לציין זאת. גילגמש שיחה 07:07, 15 באוקטובר 2016 (IDT)

גילגמש שלום רב ותודה על תשובתך. לצערי הבוט שלכם לא שואב את המידע מהמקום הנכון!להלן ההפניה לפרסום הרשמי של מדינת ישראל: http://www.cbs.gov.il/reader/?MIval=cw_usr_view_SHTML&ID=629 הנושא הוא מהותי. ראיתי כמובן שציינתם את גודל האוכלוסיה בהערות השוליים אך העובדה שאתם כותבים זאת רק בהערות השוליים אומרת דרשני. ספציפית בנושא גודל האוכלוסיה: בויקיפדיה באנגלית כתוב גודל האוכלוסיה הרשמי של מדינת ישראל כולל כל תושבי ישראל כפי שמפרסם הלמ"ס. אתם מציינים עובדה זו בהערת שוליים בלבד. הדרך הנכונה לכתוב זאת הינה הפוכה כמובן. לציין את מספר תושבי ישראל ברובריקה למעלה ורק בהערת שוליים לציין את מה שאתם מציינים! אתם חייבים לדייק על פי הפרסום הרשמי של מדינת ישראל, כמו גם לעמוד באחידות סטנדרטים עם הויקפדיה באנגלית. לא מדובר כאן במשהו איזוטרי. זה אחד הנתונים החשובים ביותר שאתם מציינים!

לגבי גודל השטח מדוע אינכם נוקטים באותה גישה שנוקטת הויקיפדיה באנגלית, ז"א, להציג את שתי האפשרויות. גם בעניין השטח אתם נוקטים בשיטת הערת השוליים. מדוע? אדם רויטר

אני חושב שהנתונים נשאבים מספר העובדות של הCIA אני לא בקיא בזה. אולי משתמש:ערן יודע. לגבי השאלה השנייה - אני לא יודע מה הפרסום הרשמי של ממשלת ישראל. כמו שאמרתי אני לא מתנגד לנוסחה של הערך האנגלי. גילגמש שיחה 18:36, 16 באוקטובר 2016 (IDT)
כדאי להתחיל לקרוא הערות שוליים ולהמנע מדיונים מיותרים. הכל רשום שם. בורה בורה - שיחה 18:40, 16 באוקטובר 2016 (IDT)

למה מעודכנים הנתונים ל- 2013 בגודל האוכלוסיה של ישראל כאשר יש את נתוני הבנק העולמי לשנת 2015 והם עומדים על 8.380 מיליון. תעדכנו בבקשה ! בכלל עדיף את נתוני הלמ"ס על נתוני הבנק העולמי כי הבנק העולמי ניזון בעצמו מנתוני הלמ"ס.... לבורה בורה: כאשר הנתון הראשי מוטעה אין מה ללכת להערות שוליים. כידוע לכולם ישראל חברה ב- OECD מאז שנת 2010 והלמ"ס מתבסס על השיטות שדורש ה- OECD בכל הבדיקות הסטטיסטיות שלגבי ישראל. כנ"ל בכל הנוגע למספר התושבים. לכן אני שוב חוזר ושואל למה אתם לא מצטטים את הנתונים הרשמיים של הלמ"ס???

מהיכן אתה מקריץ 2013? הנה הערת השוליים במלואה: "השטח של 20,770 קמ"ר איננו כולל את מזרח ירושלים ואת רמת הגולן[1]; לפרטים נוספים ראו: גבולות מדינת ישראל; לפי אתר ספר העובדות העולמי של ה-CIA השטח הוא 22,072 קמ"ר - עם מזרח ירושלים ועם רמת הגולן; לפי אתר ספר העובדות העולמי של ה-CIA האוכלוסייה איננה כוללת את תושבי יהודה ושומרון; לפי ירחון למ"ס אוכלוסיית ישראל מנתה 8,556,000 תושבים בסוף יולי 2016" (הדגשה שלי) בורה בורה - שיחה 11:51, 18 באוקטובר 2016 (IDT)

נכבדיי, לידיעתכם הדרך הנכונה והמדויקת ביותר היא לעבוד לפי נתוני ה- OECD. זה נכון לגבי כל הנתונים הכלכליים והדמוגרפיים. כל יתר המקורות שאתם מצטטים, עם כל הכבוד, כשזה נוגע לתחומים אלו, הם שואבים את הנתונים המעודכנים משם, אבל באיחור. זה נכון לא רק לגבי ישראל אלא לגבי כל עדכון שאתם מבצעים על כל ארץ אחרת מבין 34 מדינות ה- OECD. וכן, ה- OECD מקבל את נתוניו מן הלמ"ס, שעובד בדיוק על פי השיטות שה- OECD הכתיב! אם אתם מתעקשים, לפחות תעדכנו לפי ה- CIA FACTBOOK על סמך נתונים אחרונים. להלן העתקה של הנתון המעודכן האחרון: יולי 2016 (תבדקו בעצמכם) Population: 8,174,527 (includes populations of the Golan Heights of Golan Sub-District and also East Jerusalem, which was annexed by Israel after 1967) (July 2016 est.)

אתה מוזמן לפתוח דיון במזנון. זה שינוי רוחבי. בורה בורה - שיחה 20:46, 18 באוקטובר 2016 (IDT)
אני מסכים עם בורה בורה. מדובר בשינוי רוחבי. כמו כן, יש מדינות רבות שאינן חברות בOECD. אני לא בטוח שאפשר לשלוף בקלות את הנתונים מרשימה חלקית. גילגמש שיחה 21:15, 18 באוקטובר 2016 (IDT)

אשמח מאד לפתוח דיון במזנון.הנושא חשוב ביותר וקשור לאיכות הנתונים שמתפרסמים בויקיפדיה. שאלה: איך עושים זאת? אנא הפנו אותי והסבירו לי. כמו כן, אודה לכם אם תוכלי לפנות למי שאחראי על עריכת ערך "אוכלוסייה", כך שיעדכן את נתוני יולי 2016, כפי שהתפרסמו ב CIA FACTBOOK. בתודה, אדם

אני מציע שתרשם לאתר. המזנון נמצא כאן: ויקיפדיה:מזנון. במזנון דנים רק בשאלות כלליות. לכן, אין טעם לדון באוכלוסיית ישראל במזנון. במזנון אפשר לדון בהחלפת המקור שממנו נשאבים הנתונים עבור כל המדינות או עבור קבוצת מדינות. אני לא בטוח מי מפעיל את הבוט הזה. אולי משתמש:ערן יודע. גילגמש שיחה 13:11, 19 באוקטובר 2016 (IDT)

הדת של המדינה[עריכת קוד מקור]

מי המפגר שאמר שאחת מדתות המדינה היא אסלאם? ―אנונימי לא חתםמש:אנונימי 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)

מדוע הוחלפה מפה ב' במפה ג' שלא כוללת את רמת הגולן בניגוד להצבעת המחלוקת?[עריכת קוד מקור]

בהצבעת המחלוקת האחרונה שנערכה בנושא הוחלט להעדיף את המפה הפרטרית ב' שיצר גנדלף שכוללת את רמת הגולן על פני מפה ג' שאיננה כוללת אותה. אף על פי כן, כרגע בראש הערך מופיעה מפה ג'. אני מניח שמדובר בטעות כלשהי ויש לתקנה, אבל אני רוצה לוודא שאכן הבנתי נכון את המצב. אנטומירלוב - שיחה 15:40, 15 בנובמבר 2016 (IST)

אתה צודק. זה שינוי שנעשה בחודשים האחרונים, נראה שהמעדכן לא היה מודע להחלטה. משתמש:Mikey641, שיניתי בתבנית שיצרת תבנית:מפת איתור/ישראל, אבל משום מה המפה התקינה לא תופסת. אנא בדוק למה. בורה בורה - שיחה 16:02, 15 בנובמבר 2016 (IST)
אופס, כנראה היה עיכוב בתור המשימות. תפס! אבל למה בתבנית עצמה מוצגת המפה הקודמת? בורה בורה - שיחה 16:03, 15 בנובמבר 2016 (IST)
סדרתי הכל. בורה בורה - שיחה 16:07, 15 בנובמבר 2016 (IST)
בורה בורה. לא סידרת. תלחץ על יוון ותקבל ערב הסעודית--‏Mikey641שיחה 16:15, 15 בנובמבר 2016 (IST)
אז סדר בבקשה את הפוליגונים. לא יודע למה זה לא עובד. בדקתי שבסיס המפות זהה. בורה בורה - שיחה 16:17, 15 בנובמבר 2016 (IST)
ראו דיון מעמיק יותר בשיחת תבנית:מפת איתור/ישראל. 15:41, 16 בנובמבר 2016 (IST)

דת המדינה[עריכת קוד מקור]

בסעיף דת בתבנית המידע הכללי של ישראל רשום "יהדות, אסלאם", ובזמן האחרון מספר משתמשים חדשים משנים זאת ליהדות בלבד. ככל הידוע לי ישראל מוגדרת כמדינה יהודית ודמוקרטית ודת המדינה היא היהדות (ללא האסלאם). ‏ MathKnight (שיחה) 00:20, 3 בדצמבר 2016 (IST)

לא ברור מה בכלל אמור להיות שם. ברוב המדינות אין ציון של דת. לכן הורדתי את זה גם פה. emanשיחה 00:42, 3 בדצמבר 2016 (IST)
זה אמור להציג דת רשמית אם הוגדרה כזאת. אני לא יודע אם בישראל טרחו להגדיר את היהדות בצורה רשמית כלשהי. גילגמש שיחה 05:22, 3 בדצמבר 2016 (IST)
לענייני נישואים וגירושים מוכרות בישראל ארבע עדות: יהודים, נוצרים (בפלגים אחדים) ומוסלמים. חלוקה זו קיימת גם בהודעה על קביעת ימי מנוחה למי שאינם יהודים. יום העצמאות וימים לאומיים נוספים נקבעים לפי כללי הלוח העברי, ומשפט המדינה יונק מהמשפט העברי. התיאור מדינה יהודית ודמוקרטית מתייחס כנראה ללאום היהודי ולא לדת היהודית. אף שמרבית תושבי המדינה הם יהודים, לא ידוע לי שלמדינה יש דת. דוד שי - שיחה 11:35, 3 בדצמבר 2016 (IST)
אין לישראל "דת רשמית" לפי הערך דת (דת מדינה),יש בישראל חקיקה דתית שמרביתה באמצטלה סוציאליסטית (הנושא של התחבורה הציבורית בשבת), אבל רשמית ישראל רואה ביהדות כלאום לפני שהיא רואה בה דת, כמובן שזה נושא מורכב שמתעסקות בו כל שלוש הרשויות אבל לא צריך לרשום בתבנית "דת" כי אין לחישראל דת רשמית כמו שלארצות הברית אין דת רשמית והמוטו שלה הוא באלוהים נשים מבטחיו והיא מחזיקה באין ספור סממנים נוצרים במסורת המדינית שלה--א.פ עריכות-שיחה 21:12, 3 בדצמבר 2016 (IST)

אוכלוסיה[עריכת קוד מקור]

נכתב בחלק "אוכלוסייה" בתבנית מצד שמאל, לפי הערכה ליולי 2015 ישנם 8,049,314 נפש. לפי ירחון למ"ס אוכלוסיית ישראל מנתה 8,556,000 תושבים בסוף יולי 2016. למה מציגים נתון של שנה אחורה? בר - שיחה 03:09, 9 בדצמבר 2016 (IST)

נכון לדצמבר 2016, אוכלוסיית ישראל לפי הלמ"ס היא: 8,630.8 אלף. צריך לתקן בהתאם. לינק למקור: http://www.cbs.gov.il/reader/cw_usr_view_SHTML?ID=629 KeidarOri - שיחה 17:15, 8 בפברואר 2017 (IST)

מה זאת אומרת שאתם כותבים בראש ובראשונה מה שה-cia כותב ולא מה ש-'ירחון למ"ס' כותב לגבי מספר התושבים? איך אפשר להקשיב לאמריקאים קודם כול בדף מקור ואחרי זה (בציטוט) להגיד מה שישראל אומרת?!?! מי שואל אותם ומי הם בכלל שלא ימנו את תושבי ישראל יהודה ושומרון ולמה שנקשיב להם אם הם עושים כן? נקשיב לנו, ונביא אותם בציטוט. מבקש להחליף. דורש ומחיב. ראו הוזהרתם. (ואני אוהב את ויקיפדיה אל תתחילו איתי)


הדף חסום לעדכון - תעדכנו (גם בנתונים משמאל וגם בגוף הערך):

לפי נתוני הלמ"ס, ערב יום העצמאות ה-71 אוכלוסיית ישראל מנתה 9.021 מיליון נפשות:
6.697 מיליון יהודים (74.2%), 1.890 מיליון ערבים (20.9%), 434 אלף אחרים (4.8%).
Mikimaus - שיחה 00:15, 12 במאי 2019 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

העברתי לדף בגרסה האנגלית, אך לפי מפת מדינת ישראל רמת הגולן והחרמון אינם מוחשבים בגבולות המדינה. מדוע? בדף העברי אזורים אלו כן מופיעים במפה. אודה אם תפתרו את הקושי. דווח על ידי: 5.29.149.161 15:20, 1 בינואר 2017 (IST)

רמת הגולן נמצאת בשלטון ישראלי בעקבות חוק רמת הגולן אך יש מחלוקות לגבי משמעותו וכן מבחינה בינלאומית החלטה 497 של מועצת הביטחון של האו"ם קבעה שאין לחוק תוקף בינלאומי.‏ Uziel302שיחה 19:20, 1 בינואר 2017 (IST)


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

ברישום מדינה פלסטינאית השנה 1988 אינה נכונה בהגדרתה כי הסכם אוסלו נחתם בשנת 1993 מספר התושבים בגדה וברצועה לא מבוססים על נתונים רשומים אלא כשמועה בלבד מעולם לא היית ספירה מוסכמת דווח על ידי: יורם וולף 109.67.200.39 16:16, 17 בפברואר 2017 (IST)

אין פה טעות. הייתה הכרזה חד צדדית על הקמת מדינה פלסטינית בשנות ה80. אני לא זוכר אם זה בשנה הזאת או בשנה אחרת אבל אם כתובה שנה זו, כנראה שזה אכן הוכרז בזמנו. כמובן שלאכרזה זו לא הייתה שום תוצאה מעשית. גילגמש שיחה 21:21, 17 בפברואר 2017 (IST)


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

מדינת ישראל הוקמה בכ"ט בנובמבר ולא בה' באייר אשמח עם תשנו

מקור: האתר ממנו מצאתי הוא בויקיפדיה כאשר רשמתי כ"ט בנובמבר

דווח על ידי: 79.177.110.187 16:14, 18 בפברואר 2017 (IST)

שלום. זו טעות נפוצה לצערי. כ"ט בנובמבר 1947 הוא תאריך קבלת החלטת החלוקה של ארץ ישראל לשתי מדינות, יהודית וערבית. בה' באייר תש"ח (1948) הכריז דוד בן גוריון על הקמת מדינת ישראל. Liad Malone - שיחה 16:32, 18 בפברואר 2017 (IST)
11 May – Israel is admitted to the United Nations as its 59th member.האם מדינה היא מדינה רק לאחר קבלתה לאו"ם? 2001:7C0:2041:1AA:0:0:0:DB 13:27, 20 בפברואר 2017 (IST)
the elections were held in the Federal Republic of Germany, established under occupation statute in the three Western zones with the proclamation of its Basic Law by the Parlamentarischer Rat assembly of the West German states on 23 May 1949.


הפרה מתמשכת של הצבעת המחלוקת בנוגע למפת ישראל בערך[עריכת קוד מקור]

בינואר 2013 נערכה הצבעת מחלוקת שנקבע בה שבראש הערך תופיע המפה הבאה של המדינה שיצר משתמש:גנדלף שכוללת את רמת הגולן בצורה ברורה כחלק מגבולות המדינה:

ואכן בעקבות הצבעת המחלוקת זו המפה שהוצבה בראש הערך.

לעומת זאת, כיום המפה הזאת נעלמה ובמקומה מופיעה בראש הערך המפה הבאה שבה שוב רמת הגולן אינה מוצגת בצורה ברורה כחלק מגבולות ישראל:

הפתרון כמובן הוא להסיר את המפה החדשה ולהחזיר במקומה את המפה של גנדלף כפי שהוחלט בהצעת המחלוקת. אני מתייג את משתמש:בורה בורה שניסה לטפל בנושא בעבר ללא הצלחה. אנטומירלוב - שיחה 10:13, 21 במרץ 2017 (IST)

אתה צודק פעמיים. אכן כך הוחלט ואכן בדיונים על מפות אחרות הדגשתי את תוצאות ההצבעה. כמו כן הוחלט, למיטב זכרוני, שבמדינות זערוריות לא שמים מפה של חצי עולם, אלא מפת האזור בלבד, וגם על זה עברו כאן. בדוק בגרסאות קודמות מי החליף את המפה ותייג אותו כאן. משתמש:גנדלף? בורה בורה - שיחה 13:05, 21 במרץ 2017 (IST)
החזרתי את מפה פרמטרית ב' לראש הערך בהתאם לתוצאות הצבעת המחלוקת. אנטומירלוב - שיחה 22:27, 29 במרץ 2017 (IDT)

דיווח על שגיאה[עריכת קוד מקור]

שלום, שמתי לב שכשעוברים עם העכבר על התמונה של מדינת ישראל במרחב המזרח התיכון (התמונה שמתחת לדגל והסמל) קופצים שמות של מדינות אחרות אך לא בהתאמה למפה המוצגת. כנראה שיש על התמונה הנ"ל שכבה שקופה של תיוגי מדינות שלקוחה ממפה אחרת. אינני יודע כיצד לטפל בזה. אשמח ללמוד. תודה. Yarkor - שיחה 14:30, 16 באפריל 2017 (IDT)

50 הם חמישית מ-400?![עריכת קוד מקור]

ציטוט מתוך הערך, בפיסקה "שירותי הביטחון": "חלק ניכר מהתקציב הלאומי מופנה לצורכי הביטחון, כ-50 מיליארד ש"ח בשנה, המהווים כ-20% מהתקציב הלאומי העומד על כ-400 מיליארד ש"ח בשנה". אם מישהו יודע את הנתונים האמיתיים - הוא מוזמן לתקן. (זהו עוד אחד החסרונות בחוסר ציון מקור...) יוסי152 - שיחה 04:03, 21 באפריל 2017 (IDT)

מחקתי את זה כי המספר לא מעודכן וקשה לעדכן אותו. גילגמש שיחה 06:36, 21 באפריל 2017 (IDT)

מימוש ההחלטה לעבור לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בראש הערך במקום אתר ה-CIA[עריכת קוד מקור]

מאז שנת 2010 המצב בערך הוא שהבוט של משתמש:DMY מציג בראש הערך את אוכלוסיית ישראל בערך עפ"י אתר ה-CIA והיא איננה כוללת את הישראלים תושבי הגדה המערבית שנספרים במקום זאת כתושבי הרשות הפלסטינית בערך עליה. לכן, בעוד שעפ"י הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה אוכלוסיית ישראל מונה 8,556,100, בראש הערך נכתב שהיא 8,174,527 בלבד. בהמשך הערך, לעומת זאת, תחת הפסקה "דמוגרפיה", מוצגים דווקא נתוני הלמ"ס. בשנה שעברה התקיים כאן דיון בנושא והוחלט לעבור לנתוני הלמ"ס בראש הערך, אך ההחלטה לא מומשה בפועל עד כה. פניתי לפני כחודשיים ל-dMy אך לא הצלחתי לגייס אותו לנושא.

מבחינה טכנית, בראש הערך נמצאת תבנית:מדינה, אשר הזנת הפרמטר שם=ישראל בתוכה מביאה להצגה אוטומטית של נתוני תבנית:נתוני מדינות/ישראל שמעודכנת מעת לעת באופן אוטומטי ע"י הבוט של dMy לפי אתר ה-CIA. אי לכך, האפשרות הטכנית הפשוטה ביותר לממש את ההחלטה היא להסיר את ההגנה מתבנית:נתוני מדינות/ישראל ולהעבירה מאחריותו של הבוט של dMy לאחריות משתמשי ויקיפדיה ולהותיר את העדכון שלה בידי משתמשי ויקיפדיה כל כמה חודשים (הבוט של dMy, לשם השוואה, עדכן את הנתונים המרכזיים בתבנית לפני למעלה משלושה חודשים בפעם האחרונה) בהתאם לירחון הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, וזה מה שאני מציע לעשות.

בנוסף, גם יש לטפל בנתוני האוכלוסייה בתבנית:נתוני מדינות/הרשות הפלסטינית אבל בכך יש לדון בשיחה:הרשות הפלסטינית. לא מיותר לציין שאף גורם בעולם לא מגדיר את המתנחלים כתושבי הרשות הפלסטינית, גם לא הרשות הפלסטינית עצמה וגם לא אתר ה-CIA, והגדרתם כך בערך הרשות הפלסטינית נובעת מטעות בתכנות של הבוט. אנטומירלוב - שיחה 23:28, 19 במאי 2017 (IDT)

ישראל - טעות במספרי התמ"ג[עריכת קוד מקור]

נראה שיש טעות בתמ"ג 2016 ו- תמ"ג לנפש 2016. אינו מתיישב עם הערך ישראל שבאנגלית ואינו מתיישב עם הערך כלכלת ישראל. 46.116.71.70 22:14, 28 במאי 2017 (IDT)

תל אביב בירת ישראל[עריכת קוד מקור]

מישהו מוכן להביא הוכחות לאמירה המוזרה בפסקת הפתיחה, על כך שמדינות רבות מכירות בתל אביב כבירת ישראל? כך או כך, נראלי שמדובר בתוספת מיותרת לפסקה זו, ואם היא אכן נכונה ועם תימוכין סבירים, אפשר להכניס אותה ליחסי החוץ של ישראל. FireSky - שיחה 14:21, 18 באוגוסט 2017 (IDT)

האוכלוסיה ערב ראש השנה תשע"ח 8,743,860 - מדוע לא מעדכנים?[עריכת קוד מקור]

אני לא הצלחתי להבין איך מעדכנים בטבלה. אתה יכול לעדכן? מקור שנלקח מיקיפדיה אנגלית: [19]--Midrashah - שיחה 15:58, 22 בספטמבר 2017 (IDT)

גם אני לא יודע. חשבתי שהנתון מגיע מוויקינתונים, אבל לא מצאתי אותו שם. דוד שי - שיחה 16:25, 22 בספטמבר 2017 (IDT)
לא תוכלו לעשות כלום. זה מתעדכן אוטומטית על ידי הבוט של DMY בדף {{נתוני מדינות/ישראל}} יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 16:32, 22 בספטמבר 2017 (IDT)
נשטח בקשתנו ל-DMY שירענן את הנתונים, כי מדובר על פער של חצי מיליון נפש (שכנראה מייצג לא רק ריבוי טבעי, אלא הבדל בכללי הספירה). דוד שי - שיחה 16:50, 22 בספטמבר 2017 (IDT)
נדרש תאריך אחד להשוואת נתוני כל המדינות בעולם. התאריך לפי ספר העובדות העולמי של ה-CIA הוא יולי 2017, ולכן רשמתי את ההערה הבאה:
אוכלוסייה של 8,299,706 לפי אתר ספר העובדות העולמי של ה-CIA איננו כולל את הישראלים תושבי יהודה ושומרון במניין תושבי ישראל, לעומת זאת לפי ירחון למ"ס אוכלוסיית ישראל מנתה 8,720,400 תושבים בסוף יולי 2017
dMy‏ • שיחה • 08:55‏, 05/10/2017 • ט"ו בתשרי ה'תשע"ח
תודה. דוד שי - שיחה 09:40, 5 באוקטובר 2017 (IDT)

‏DMY, בינתיים כבר עודכנו הנתונים מאתר ה-CIA והלמ"ס ליולי 2018. העדכון מה-CIA באמצעות בוט, אבל כיצד הנתונים מעודכנים מירחון הלמ"ס? אם ממילא אתה מכניס עדכונים ידניים,[20] מדוע רק בהערה או בשדות נסתרים ולא בתבנית המוצגת בפתיח? אם אינך מעוניין לתקן בעצמך, אבקש את אישורך לכך שאין מניעה שמישהו אחר יעשה זאת. ראו דיון בנושא בשיחת תבנית:נתוני מדינות/ישראל. בברכה, גנדלף - 14:31, 14/08/19

שינוי המפה[עריכת קוד מקור]

במפה מוצגים מזרח ירושלים ורמת הגולן באותו צבע של ישראל עצמה. זאת כמובן טעות שיש לתקן, כי מדובר בשטחים כבושים, ולא בחלק אינטגרלי מהמדינה. בנוסף, הוחל על השטחים החוק, המנהל והמשפט הישראלי, אך הם לא סופחו (בכל אופן אין שום הכרה בינלאומית). לכן, יש לשנות את צבעם. יש שתי אפשריות: או שהם יהיו באותו צבע של הגדה המערבית, כך שכל השטחים הכבושים יוצגו באותו צבע, או לתת להם צבע נוסף, כך שיהיו שלוש דרגות של צבעים: 1. מדינת ישראל. 2. שטחים שנכבשו. 3. שטחים שנכבשו והוחל עליהם החוק הישראלי. הקול השפוי - שיחה 19:06, 9 באוקטובר 2017 (IDT)

אתה טועה, מזרח ירושלים ורמה"ג סופחו לישראל. לא חשוב אם הם שטח כבוש. גם מקומות אחרים נכבשו ב-48 ואין לך טענות כלפיהם Nirvadel - שיחה 19:11, 9 באוקטובר 2017 (IDT)
הם לא סופחו. מנחם בגין אמר בכנסת במפורש על רמת הגולן שאין להשתמש במילה 'סיפוח' בנושא חוק רמת הגולן. על מה שנכבש ב-48 באמת אין לי טענות - שטחים אלו סופחו, והקהילה הבינלאומית הכירה בסיפוח. הקול השפוי - שיחה 19:16, 9 באוקטובר 2017 (IDT)
הקול השפוי, שחזרתי לרגע את עריכתך. יש לי תחושה שהיא תהיה מאוד שנויה במחלוקת. ארצה להעלות אותה כאן לדיון. בברכה, בר הראלשיחה 19:18, 9 באוקטובר 2017 (IDT)
מה? למה שחזרת? מה כתבתי לא נכון? הקול השפוי - שיחה 19:21, 9 באוקטובר 2017 (IDT)
הוספתי לאחר התנגשות עריכה: אגב, לגבי מפה, אני גם מפנה לתשומת ליבך דיון שהיה בנושא לגבי דרך ההצגה. בברכה, בר הראלשיחה 19:24, 9 באוקטובר 2017 (IDT)
מעמד חוקי, מעמד לא חוקי, מעמד חלקית חוקי עד הקו הירוק, כיבוש, לא כיבוש. איכשהו יש לי תחושה שהעריכה תהיה מאוד שנויה במחלוקת. אני לא אומר נכון או לא נכון ואני לא מתיימר לדעת את האמת המוחלטת אך לדעתי ישנה בעיית נייטרליות עם העריכה שלך. בברכה, בר הראלשיחה 19:29, 9 באוקטובר 2017 (IDT)
בנוגע למפה - אם הייתי אז בוויקיפדיה הייתי מצביע ב'מפה הרגילה' על אפשרות ד', ורק הייתי ממליץ על צבעים אסתטיים, ברורים לעין ומודרניים יותר. בקישור לא היה דיון של ממש על מעמדתם של ירושלים ורמת הגולן, ועמדתי נותרה ללא שינוי - גם אם שטחים מסוימים מנוהלים דה-פקטו על ידי מדינה x, הם בפירוש לא בהכרח פשוט 'בתוך מדינה x'. בנוגע לעריכה - אני מבקש שמישהו יסביר את הטעויות/בעיות בעריכה שלי, ולהחזיר אותה. הקול השפוי - שיחה 19:36, 9 באוקטובר 2017 (IDT)
אין טעות או בעיה, בסך הכל יתכן שעריכתך לגיטימית. לדעתי היא עשויה להיות שנויה במחלוקת ועל כן אני מפנה לכאן ויקיפדים נוספים מויקיפדיה:לוח מודעות על מנת להביע את דעתם. בתור מנטר מעט מוזר לי שזהו הערך הראשון שברצונך לערוך, זה הכל. יתכן שויקיפדים נוספים יקבלו עריכה זו ויתכן שיתנגדו לה. אתה מוזמן להמשיך לערוך ערכים נוספים במהלך ההמתנה. תודה , בר הראלשיחה 19:50, 9 באוקטובר 2017 (IDT)
לפי מיטב ידיעתי - מבחינת החוק הישראלי מזרח ירושלים היא חלק מן העיר ירושלים וחלק מישראל. גם רמת הגולן היא חלק מישראל לפי החוק הישראלי. מבחינת הכרה בינלאומית, נראה לי שהנושא קצת יותר מורכב...בברכה --Kippi70 - שיחה 00:50, 10 באוקטובר 2017 (IDT)
טוב שהקול השפוי שוחזר באופן מלא. ניכר שעריכותיו נועדו לעורר מהומה ותו לא. כמו שכבר אמרו לעיל, בחר לך ערכים אחרים להתחיל לערוך. בורה בורה - שיחה 01:01, 10 באוקטובר 2017 (IDT)
אני מצטרף לדעתו של בורה בורה. יזהר ברקשיחה • כ' בתשרי ה'תשע"ח • 10:04, 10 באוקטובר 2017 (IDT)
איפה מהומה? כולם רגועים עד עכשיו. העריכות אולי נוגעות בנושא רגיש שראוי לדון עליו לפי השינוי, ולדעתי רובן מיותרות, אבל הן לא נעדרות הגיון מסוים, והעורך מסביר את עצמו בדף שיחה. אין שום כלל שקובע שאו שאתה ויקיפד מסור או שאין לך זכות דיבור. כל אחד יכול לערוך ולדון בדף שיחה, גם אם הוא לא תורם באופן קבוע וגם אם רק סוגיה פוליטית מסוימת מעניינת אותו, כל עוד נשמרים כללי הדיון והעריכה.
לעניין המפה: לי נראה שלמפה הקטנה בתבנית יש תפקיד גיאוגרפי אינפורמטיבי בסיסי, ושזה פחות המקום להיכנס לדקויות משפטיות או בינלאומיות או להעמיס שלושה צבעים. עדיף ללכת על הפשט ולהציג את המפה כפי שמקובל להציג אותה בישראל (בקרב דוברי העברית, אם אתם מתעקשים) ואת ההבהרות והדעות השונות לגבי מעמדם של אזורים מסוימים לפרט בערכים המתאימים.
בנוגע לשאר השינויים: שוב, זה פתיח של ערך עצום עם ערכי משנה רבים, עדיף תמצות גדול ככל הניתן מבלי להיכנס לפרטים. הים האדום - מיותר, תשע קילומטר זה לא ״שוכנת לחופו״. (פלשתינה) - מיותר, השם בעברית הוא ארץ ישראל ויש קישור, עיין שם. גובלת ברשות הפלסטינית - ניסוח מטעה. ״שולטת במשולב״ ו״מעמדם לא הוכרע״ הרבה יותר ניטרלי מ״מחזיקה כשטח כבוש״. ״שולטת במרחב האווירי והיבשתי של הרצועה״ - האווירי לא במקום (שוב, פתיח של הערך ״ישראל״...), היבשתי שגוי. ״המוצהרת על ידי המדינה״ גם מיותר, זה ניסוח לא משהו וברור שכך מהמשפט הבא, וגם על זה יש מידע נוסף ונערכו דיונים בערכים המתאימים. אני בעד התוספת בסוגריים בתבנית בפרמטר ״בירה״. נתנאל - שיחה - מומלצים 23:56, 10 באוקטובר 2017 (IDT)
1. תודה רבה על התמיכה בי, אני באמת מתעניין בנושא ולא ברור לי למה ישר תוקפים אותי בגלל הנושא שאני רוצה לערוך. 2. המפה - גם אם המפה הנוכחית 'מפשיטה' את המצב, זו עדיין הטעיה. אודה שגם אני חשבתי במשך שנים שמזרח ירושלים ורמת הגולן סופחו באופן מלא לישראל, בין היתר בשל מפות כאלה. אני חושב שרוב הציבור גם חושב שאכן היה סיפוח - ולכן בדיוק צריך לתקן את המפה. 3. הים האדום - נו, שיהיה. 4. פלשתינה - זה המונח הלועזי שבכל העולם משתמשים בו חוץ מבישראל. אני חושב שכדאי לפחות לציין אותו. 5. הגדרת הגבול היא היכן שהמדינה 'מסתיימת'. מכיוון שהגדה המערבית היא (לפחות עדיין) לא בתוך ישראל, מדינת ישראל אכן גובלת בה. 6. כיבוש, כיבוש, כיבוש. אנחנו לא ויקיפדיה הישראלית, אלא העברית, ולכן אנחנו צריכים ללכת עם הקונצנזוס הבינלאומי, ש*רק* בישראל מסתייגים ממנו. (קישור קשור לכתבה של המכון הישראלי לדמוקרטיה בנושא ההתנחלויות) 7. שליטה יבשתית ברצועה - סליחה, טעות שלי, התכוונתי ימית. 8. אז תתקנו לניסוח ברור יותר, העיקר שירושלים לא תוצג פשוט כבירת ישראל, חייבים איכשהו לסייג את המשפט. 9. הסוגריים בבירה - תודה על התמיכה בדבריי (היחידה כנראה..). הקול השפוי - שיחה 12:07, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
אם זה לא היה ברור מדברי, אני מתנגד לכל שינוי שהוא מהמוצעים לעיל. בורה בורה - שיחה 12:25, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
אני מבקש לחזק את השחזור שביצע Bharel לעריכה האחרונה של MathKnight, הניסוח הוא הרבה יותר אלגנטי ונייטרלי מאשר הניסוח החדש שהוצע. לגבי המפה, לדעתי כדאי להשתמש בגלובוס כמו קובץ:ISR orthographic.svg (הקיים בויקיפדיה באנגלית), ניתן לתקן אותו ולשנות את תצורת הגבולות כפי שנקבע בהצעת המחלוקת, אבל כפי שצויין בדיון קודם כאן בדף השיחה על ידי בורה בורה ״למיטב זכרוני, שבמדינות זערוריות לא שמים מפה של חצי עולם, אלא מפת האזור בלבד״, דעתי לא מקובלת בקהילה. – אסף (Sokuya)שיחה 22:07, 11 באוקטובר 2017 (IDT)
הקול השפוי העלת את הטענות:
  • ירושלים אינה בירת ישראל
  • מזרח ירושלים ורמת הגולן אינם חלק מישראל
  • ישראל מבצעת כיבוש ביו"ש
  • השם של ארץ ישראל הוא פלשתינה
כל אלה אינן מידע עובדתי אלא אגנדות פלסטיניות מובהקות. אין מקומן בויקיפדיה העברית. יש להשאיר את הערך והמפה כפי שהם. Doodoo Bo - שיחה 22:03, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
למה אי אפשר לענות בצורה נורמאלית על הטענות שהעליתי? 'אג'נדות פלסטיניות מובהקות' - נו באמת! ובכל זאת אני אענה לך: 1. ירושלים היא בירת ישראל המוצהרת, למדינות רבות יש הסתייגות מכך. מה הבעיה לציין את זה בתבנית? למה להיות חד צדדי? 2. מזרח ירושלים ורמת הגולן הם לא חלק מישראל, כי אחרי שנכבשו הם לא סופחו, ובכל מקרה אין שום הכרה בינלאומית לכל צעד ריבונות שהוא שם. 3. ישראל מבצעת כיבוש. זו עובדה. 4. השם של ארץ ישראל הוא גם פלשתינה (ולכן ציינתי זאת בסוגריים). הקול השפוי - שיחה 22:30, 12 באוקטובר 2017 (IDT)
השינויים שלך אינם ניטרליים, ומתיישרים עם האי-ניטרליות המובהקת כלפי ישראל בויקיפדיה האנגלית ובויקיפדיות בשפות אחרות, בדיוק כפי אי הניטרליות המובהקת נגד מדינת ישראל באו"ם. אני הולך לענות לך לא לפי הסדר - שטחי יהודה ושומרון אינם שטחים מחוץ למדינת ישראל, אלא שטחים שמוחזקים על ידה צבאית. זו עובדה דה פקטו. ישראל מחשיבה את השטחים האלה לרוב כחלק משטחה למרות אי החלת החוק בהם. ההגדרה "מחוץ לשטח מדינת ישראל" היא לא ניטרלית מאחר והיא אמירה מנותקת-מציאות שהתווה האו"ם ומדינות נוספות. אם היית קורא בשפות האחרות את הערכים האנגליים על גאורגיה ומחוזותיה הבדלניים, וכן על חצי האי קרים, היית רואה את ההבדלים המובהקים בחוסר הניטרליות. המושג "כיבוש" שהטמעת בפסקת הפתיחה אולי מקובלת ברוב הויקיפדיות, אך עליך לזכור שויקיפדיה העברית מופנית לקהל דוברי העברית, ובעיקרם ישראלים. המילה הזו טעונה פוליטית בישראל ויכולה להיחשב כנקיטת צד בהתנסחות של ויקיפדיה העברית למול הסכסוך הישראלי-פלסטיני. אותו כנ"ל לגבי הגדרתה של ירושלים כבירת ישראל וההסתייגויות הנובעות מכך. הניסוח הקיים הוא הכי משביע רצון לשני הצדדים. גם בערך ירושלים עצמו קיימת ההסתייגות. הפוליטיקלי קורקט הקשה והנוטה ליותר פרו-פלסטיניות בעניין מעמדה של העיר בויקיפדיות האחרות להבנתי יתקבל בקול תרעמה על ידי קהל הקוראים הישראלים. כמו כן, המילה פלשתינה" אינה רלוונטית בשום צורה. מדובר בלעג לועזי שנמחק עם הקמתה של מדינת ישראל, שוב, להזכירך, אנחנו בויקיפדיה העברית. לגבי רמת הגולן ומזרח ירושלים - על מה אתה מדבר? הם סופחו למדינת ישראל. הוחל עליהם החוק הישראלי. גם פה מתבטאת אי הניטרליות בצורה מובהקת בויקיפדיות האחרות - בעוד חצי האי קרים במפת רוסיה כבר נמצא בצבע דהוי, וגם בערך של אוקראינה, על אף שהוא עדיין חלק רשמי של אוקראינה - רמת הגולן אפילו לא נמצאת בצבע כלשהו במפת ישראל, אלא חלק אינטגרלי מסוריה. מדובר בשטחי מדינת ישראל שפשוט אין עליהן הכרה בינלאומית נרחבת. זה לא משנה את הגדרתה של מדינת ישראל. FireSky - שיחה 23:11, 12 באוקטובר 2017 (IDT)

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

קול שפוי, תציע אלטרנטיבה בדף טיוטה נפרד/בפסקה שתציג איפה שמתחשק לך, ותתחיל להכין הצבעה בנושא. התשובות שאתה מקבל פה הן ברובן אם לא כוחן אינן ענייניות, וזה נראה שגם דרכי ההתנסחות שלך יכולות להישכר מיותר רגישות ופחות נחרצות. באשר לדברים עצמם, אתה צודק לגמרי לגבי מצב השטחים הכבושים. אבל ההסתייגות מירושלים כבירת ישראל - זו הסתייגות שנטועה בפרקטיקה פוליטית שמטרתה ביטול הלגיטימיציה של הריבון היהודי/ישראלי בארץ. זו לא עריכה תמימה/עניינית כמו של שטחי שליטה. ולכן אני מתנגד לנושא ירושלים. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 10:12, 13 באוקטובר 2017 (IDT)

למשתמש קול שפוי אין זכות הצבעה ולכן איננו יכול ליזום הצבעה. לכן אין טעם שיכין כרגע שום דבר. לגופו של עניין: השטחים מוצגים כבר עתה בצבע שונה. לעניין ירושלים אני מתנגד לשינוי המפה. גילגמש שיחה 13:28, 13 באוקטובר 2017 (IDT)
לצערי הדיון כאן ממחיש את הכשל העקרוני בוויקיפדיה. הדעות הפוליטיות (וגרוע מכך - הרגשות) של העורכים השונים מונעים הצגה עניינית, אנציקלופדית ומהימנה של העובדות. להלן הצגה יבשה של העובדות:
1. ישראל סיפחה את מזרח ירושלים ורמת הגולן והכריזה על שטחים אלו בריבונותה. אף מדינה בעולם לא מכירה בסיפוח ובשטחים הללו כחלק מישראל.
2. הגדה המערבית מוחזקת על ידי ישראל בכיבוש צבאי, או בהגדרה המשפטית הישראלית הרשמית ״תפיסה לוחמתית״. אין בעולם אף גורם מדיני (ובכלל זאת ישראל עצמה) שמכיר או טוען שהשטחים הללו חלק מישראל.
3. ישראל בתוך גבולות הקו הירוק החילה ריבונות מלאה ומוכרת הכרה רחבה על ידי הקהילה הבינלאומית.
זו המציאות, וכך יש לשקף אותה בכל מפה, שלושה צבעים שונים שממחישים את המעמד המדיני השונה של כל אחת מהטריטוריות. כל הצגה אחרת היא בגדר סטייה מהעקרונות האנצקלופדים של ויקיפדיה בעקבות דעות ורגשות פוליטיים. Ben tetuan - שיחה 16:23, 14 באוקטובר 2017 (IDT)
המפה הנוכחית בראש הערך היא בסדר. השטחים שבריבונות ישראל (ללא תלות בהכרת מדינות אחרות בכך, כי איראן וחלק ממדינות ערב לא מכירות בכלל ישראל) בצבע ירוק כהה, ושטחי איו"ש שטרם הוחלה בהם ריבונות בצבע ירוק בהיר. גם ככה הגודל שבו מוצגת המפה שבראש הערך היא אפשר לפרט יותר (כי לא יראו את ההבדלים). ‏MathKnight (שיחה) 16:32, 14 באוקטובר 2017 (IDT)
בתור ויקיפד מנוסה אתה לבטח מכיר את ויקיפדיה:נקודת מבט נייטרלית:”ודאו שדיווחים של דעות סותרות בנושא מוצגים באופן ובמידה יחסיים לרמת התמיכה שלה זוכות דעות אלה, ושאין הם מציגים רושם כוזב של שוויון, או נותנים משקל לא הוגן לדעה מסוימת”. אם ישראל טוענת לריבונות בשטח מסוים והקהילה הבינלאומית כולה דוחה את הטענה הזו כולל בהחלטות מחייבות של מועצת הביטחון אי אפשר לשקף במפה את עמדתה של ישראל בלבד. לעומת זאת אם מדינת ישראל טוענת לריבונות בשטח מסוים (גבולות הקו הירוק) ומקבלת הכרה בינלאומית רחבה למעט מדינות מסוימות שבסכסוך אלים עם ישראל ולא מכירות בכלל בקיומה, זה כמובן דורש תיאור בערך אבל אין סיבה לתת משקל כה גדול לעמדה של אותן מדינות ולשקף אותם במפה העיקרית בערך. Ben tetuan - שיחה 16:46, 14 באוקטובר 2017 (IDT)
בפועל כל ירושלים ורמת הגולן נמצאות בריבונות ישראל, בין אם האו"ם מכיר בכך או לא. מי שירצה לבקר ברמת הגולן יצטרך לטוס לישראל, ומשם תהיה לו גישה חופשית לרמה. מי שינסה לטוס לסוריה ולנסות להגיע משם לרמת הגולן - ייתקע בגבול עם ישראל במקרה הטוב או יירצח במלחמת האזרחים שם במקרה הרע. ‏MathKnight (שיחה) 17:43, 14 באוקטובר 2017 (IDT)
משתמש:MathKnight טענת הגבול חלשה. גם לחברון קשה להגיע דרך ירדן אבל ישראל לא טוענת שחברון נמצאת בשטחה. אני מסכים שצריך להבדיל בין השטחים לישראל בצבעים שונים כי ישראל לא טוענת לבעלות עליהם. לגבי מזרח ירושלים ורמת הגולן - יתכן שכדאי להשתמש בצבע שלישי כדי להדגיש את עמדת הקהילה הבינלאומית כמו שמציע בן טטואן, אבל אני לא חושב שיש לראות את השטח הזה במעמד זהה לשטחים שנמצאים מצדו המזרחי של הקו הירוק. לפני שנספח את השטח הזה בוויקי צריך שמדינת ישראל עצמה תפעל לסיפוחם. אני כמובן לא מקבל את השינויים של האלמוני שרוצה לקרוא לארץ ישראל פלסטין או דברים מהסוג הזה.

גילגמש שיחה 18:05, 14 באוקטובר 2017 (IDT)

משמר הגבול[עריכת קוד מקור]

מדוע משמר הגבול הוסר ממערכת הביטחון הישראלית? --Maorhamber123 maor - שיחה 16:24, 20 באוקטובר 2017 (IDT)

כי הוא חלק מהמשטרה. לא צריך לרדת לרזולוציה כזאת בערך כללי כל כך. גילגמש שיחה 17:34, 20 באוקטובר 2017 (IDT)

משוב מ-8 בנובמבר 2017[עריכת קוד מקור]

למה אין עם ניקוד 85.130.177.250 17:17, 8 בנובמבר 2017 (IST)

ראש המדינה בישראל[עריכת קוד מקור]

הועבר מהדף שיחת משתמש:בקרה וייעוץ
ראש המדינה בישראל הינו *ראש הממשלה*, היות והוא מקבל ההחלטות במדינה והוא העומד בראשה. אין השלטון במדינת ישראל כמו, לדוגמה, ברוסיה - בה יש ראש ממשלה ונשיא - והנשיא הוא מקבל ההחלטות והעומד בראשה. במדינת ישראל מקבל ההחלטות הינו ראש הממשלה והוא העומד בראש המדינה - ולנשיא תפקיד סמלי בלבד. Danielir957 - שיחה 03:18, 12 בנובמבר 2017 (IST)

לא קשור. הסמכויות ברובן של ראש הממשלה, כפי שראית (ואולי לא שמת לב) בהערת מקור. אבל באופן פורמלי הנשיא הוא נקרא האזרח מספר אחת, ואגב, באופן רשמי הוא זה שממנה את ראש הממשלה, בכפוף להמלצות חברי הכנסת. דבר נוסף, להבא דיונים כאלו מקיימים בדף שיחת הערך ולא בדף שיחת המשתמש. אם אתה מעוניין שאני אגיב, תייג אותי. שבוע טוב. בקרה וייעוץשיחה • כ"ג בחשוון ה'תשע"ח • 03:25, 12 בנובמבר 2017 (IST)

בקרה וייעוץ[עריכת קוד מקור]

@בקרה וייעוץ:
Why did you revert my edits? Did you actually looked into it? I made serious improvement to images overload. Sorry, I don't know Hebrew. --Triggerhippie4 - שיחה 11:13, 29 בנובמבר 2017 (IST)
אני לא מבין אנגלית. כדאי שתכתוב לי בעברית. כמו שעשית בערך, למשל. בקרה וייעוץשיחה • י"א בכסלו ה'תשע"ח • 11:15, 29 בנובמבר 2017 (IST)
Can someone else review my edits? I worked hard to make illustrations on this article better. --Triggerhippie4 - שיחה 11:43, 29 בנובמבר 2017 (IST)
I've also fixed some of hatnotes. --Triggerhippie4 - שיחה 12:00, 29 בנובמבר 2017 (IST)
I went over your edit and restore most of your changes. I don't why you were reverted and I put a comment in the talk page of the user who reverted you. Note that when changing styling and pictures it can change the appearance of the article in different computers and monitors (PC, smartphones, laptops etc). MathKnight ‏MathKnight (שיחה) 19:30, 29 בנובמבר 2017 (IST)

@Ldorfman: (הבדל)
If you open the section in mobile view it will create blank white space to the left of the whole page.
Try it on smartphone.
--Triggerhippie4 - שיחה 14:27, 30 בנובמבר 2017 (IST)

@Ldorfman: (הבדל)
The video which I added has nothing to do with foreign relations, thus cannot be used in the 'Foreign relations' section.
It's just made by the Foreign Ministry.
It shows different aspects of the country.
I think it's more appropriate to use official governmental video than a commercial tv channel.
--Triggerhippie4 - שיחה 14:35, 30 בנובמבר 2017 (IST)

Got your point. Do you have a suggestion for a better place? In case you do, please feel free to move it. Thanks. Ldorfmanשיחה 15:06, 30 בנובמבר 2017 (IST)
@Ldorfman:
Yes, I put it after the infobox.
And what about the pictures?
Did you check on a smartphone?
--Triggerhippie4 - שיחה 15:17, 30 בנובמבר 2017 (IST)
Please find another place. This location is "reserved" for a more-informative less-marketing-oriented clip from a bunch of clips we recived covering diffferent topics. Ldorfmanשיחה 15:20, 30 בנובמבר 2017 (IST)

@MathKnight:@Ldorfman:
Yesterday, I added {{תמונות מרובות}} in "סמלי המדינה" section. Today, I noticed that it's incompatible with the mobile view.
If you open this article on your smartphone (he.m.wikipedia.org/...) and expand the section, you'll see that it's messing up the whole page.
Note that most people visit this page from mobile devices: link (check "Platform").
Today, I tried to fix it, but was reverted (הבדל).
Just take you phone, google "ישראל", click on wiki, scroll down to the "symbols" section, click on it and see for yourself.
--Triggerhippie4 - שיחה 20:08, 30 בנובמבר 2017 (IST)

@Ldorfman:
Please don't revert me anymore. It's not improving the article.
The "multiple images" template, which I added two days ago was a mistake. I changed it back to what it was before I came here.
It's not fit for the mobile view. If you viewing this article only from your laptop/PC, you won't see the problem. Most visitors coming here from mobile devices.
See: עזרה:ויקיפדיה במכשירים ניידים and ויקיפדיה:נגישות לניידים.
Regarding the video. It has nothing to do with foreign relations of Israel. The 'Foreign relations' section should not be illustrated with irrelevant media.
--Triggerhippie4 - שיחה 08:06, 1 בדצמבר 2017 (IST)

A message was left in your talk page. It seems to be a the more-appropriate place to discuss the things you refer to. Ldorfmanשיחה 09:24, 1 בדצמבר 2017 (IST)
@Ldorfman: (הבדל)
There's no need to use 330 size for a video because if you click to play it, it will open in full screen anyway.
The size parameter should be removed from it to reduce it, and it should be moved from "Health' section to 'See also'.
--Triggerhippie4 - שיחה 09:56, 1 בדצמבר 2017 (IST)

סמלי המדינה[עריכת קוד מקור]

משכן הנשיא

@MathKnight:
I found the best solution for the 'National symbols' section images.
Currently, they don't fit into the section, making the table with holidays to fall out of its section down to 'History'.
Here's an image with both the flag and the emblem, instead of two separate images.
--Triggerhippie4 - שיחה 16:13, 1 בדצמבר 2017 (IST)

טעות במפה[עריכת קוד מקור]

אף אחד לא מכיר בריבונות ישראל ברמת הגולן ומזרח ירושלים 2A01:6500:A040:4F8F:F14D:7345:86D4:3005 17:54, 14 בדצמבר 2017 (IST)

יהודה ושומרון ״תחת כיבוש ישראלי״[עריכת קוד מקור]

יהודה ושומרון ״תחת כיבוש ישראלי״? מה זה,השתגעתם?! זה לא כתב העת של השמאל הקיצוני, בצלם ושוברים שתיקה, זה ויקיפדיה העברית! הציונית! היהודית! בבקשה תתקנו. 2A01:6500:A040:4F8F:B1F3:67A5:30FA:5B04 08:26, 19 בדצמבר 2017 (IST)

לצערי אתה טועה. זו לא ויקיפדיה העברית! הציונית!! היהודית!!! זו ויקיפדיה בשפה העברית.
ויקיפדיהאנגלית: Wikipedia) היא אנציקלופדיית תוכן חופשי המשתמשת בטכנולוגיית ויקי ופועלת באינטרנט. ויקיפדיה נכתבת ומשופרת מִדֵּי יום ביומו בידי רבבות מתנדבים, ומסתמכת על רעיון חוכמת ההמונים. המתנדבים כותבים את הערכים, יוצרים את הגרפיקה המעטרת את האנציקלופדיה, וכן מסייעים בהגהה ובניטור התוכן מפני השחתות. ויקיפדיה כתובה במספר רב של שפות, ובהן גם עברית.
חזרתישיחה 08:46, 19 בדצמבר 2017 (IST)
אני לא רואה בעיה בניסוח. אפשר לשנות לתפיסה לוחמתית או הגדרה משפטית תואמת. גילגמש שיחה 10:24, 19 בדצמבר 2017 (IST)
אין צורך להתייפייף - אנחנו לא צריכים לרצות אף אחד. ויקיפדיה צריכה ללכת על פי עובדות, ולא על פי רגשות של אנשים כאלה ואחרים. בית המשפט העליון של מדינתנו פסק באופן חד משמעי כי ישראל מחזיקה ביהודה ושומרון תחת כיבוש (והשתמש בנוסח ״תפיסה לוחמתית״, שהוא היינו הך). זו גם דעתה של הקהילייה הבינלאומית, כולל ארצות הברית, בריטניה, צרפת וכו'. דו"ח לוי אמנם טען שאין מדובר בכיבוש, אך הוא טרם אומץ על ידי הממשלה. בקיצור - יד הכיבוש על העליונה. כותבערכים - שיחה 14:28, 19 בדצמבר 2017 (IST)
יש להמשיך לטעמי להשתמש במונח ״כיבוש״ שידוע לכלל הציבור, ולא ב״תפיסה לוומתית״, שמכניס את הציבור לתסבוכת של מושגים משפטיים. אם מישהו נרתע מהמילה ״כיבוש״ - שלא יקרא. כותבערכים - שיחה 14:31, 19 בדצמבר 2017 (IST)
תפיסה לוחמתית זה לא אותו דבר כמו כיבוש. מבחינה משפטית, יהודה ושומרון אינם שטח כבוש, אלא שטח שישראל מחזיקה בשליטתה אך טרם החילה עליו ריבונות. זה שבעולם קובעים שמדובר ב"שטח כבוש" זו קביעה פוליטית ולא משפטית. ‏MathKnight-at-TAU (שיחה) 14:37, 19 בדצמבר 2017 (IST)
על פי הערך תפיסה לוחמתית מדובר בעברות של ״military occupation". בית המשפט העליון קבע שישראל מחזיקה בשטחים תחת תפיסה לוחמתית, ולכן אכן מדובר בכיבוש צבאי. ״מבחינה משפטית״- אני נותן סמכות לבית המשפט העליון של מדינת ישראל לקבוע מה מעמדם המשפטי של השטחים. כותבערכים - שיחה 14:49, 19 בדצמבר 2017 (IST)
כיהודי ציוני ודובר עברית אני מסכים עם כותבערכים. דוד שי - שיחה 20:05, 19 בדצמבר 2017 (IST)
ללא ספק תפיסה לוחמתית (הביטוי שבגרסה היציבה) זה הביטוי המקובל, הנייטרלי והפחות שנוי במחלוקת (וזה גם הביטוי שבו עושה שימוש בית המשפט העליון) ולכן יש לעשות בו שימוש לפי ויקיפדיה:נקודת מבט נייטרלית. אנטומירלוב - שיחה 08:48, 15 בינואר 2018 (IST)
תפיסה לוחמתית עדיף. בעשורים האחרונים המילה "כיבוש" קיבלה משמעות גנאי של פלישה והשתלטות על שטח שאין לך זכות עליו, וכבר לא מדובר במשמעות הישנה של השתלטות צבאית כלשהי על שטח גרידא, בין אם מוצדקת או לא, אלא הכנסת המטען השיפוטי של "לא מוצדק". השאלה האם התפיסה הלוחמתית של איו"ש היא מוצדקת או לא היא בלבו של פולמוס רחב ועמוק בישראל, עם רוב לאלה שחושבים שהיא מוצדקת והשטחים שייכים בזכות לישראל (אפילו אם הם סבורים שיש לוותר על חלק מהם מטעמים תועלתניים כגון שמירה על רוב יהודי בריבונות ישראלית, או כדי לשפר את המצב הגאופוליטי). ‏MathKnight-at-TAU (שיחה) 17:07, 23 באפריל 2018 (IDT)

אפשר גם להחזיר לגרסה היציבה הקודמת שבה נכתב "ישראל השתלטה על השטחים" מבלי לעשות שימוש במונחים כיבוש או תפיסה לוחמתית. בכל אופן, ולאור התנגדותו נוספת של נרו יאיר כפי שבאה לידי ביטוי בעריכתו בערך (ביטל את השינוי ב-28 בדצמבר, שוחזר ע"י כותבערכים ב-9 בינואר), נראה שאין רוב לעריכה זו ואני מחזיר את הפתיח לגרסה היציבה לפני השינוי השנוי במחלוקת. נאיבי לצפות שניתן יהיה להכניס לפתיח של ישראל מונח מקטב כזה שלא באמצעות הצבעת מחלוקת. אנטומירלוב - שיחה 04:17, 18 בינואר 2018 (IST)

לא אתפלא אם הכנסת הנוכחית תחוקק חוק שאוסר על השימוש במילה "כיבוש", אבל כל זמן שמותר להשתמש במילה זו, נשתמש בה גם בוויקיפדיה העברית בכל מקום שראוי להשתמש בה. הצבאות השונים, כולל צה"ל, כבשו את הארץ, כל אחד בזמנו. דוד שי - שיחה 09:13, 21 באפריל 2018 (IDT)
לפני שהכנסת תחוקק את זה היא תצטרך לחוקק כמה חוקים שיאפשרו לה לחוקק את זה. זה לא יוכל להגיע אפילו לבג"ץ, המשנים ליועץ יפסלו את זה עוד לפני החקיקה, בתוקף סמכותם החוקתית שנטלו להם. נרו יאירשיחה • ח' באייר ה'תשע"ח • 14:48, 23 באפריל 2018 (IDT)

מסכים עם אביר. ובהקשר לדברי דוד שי הנכבד אציין שבעברית כל אדם בעולם שחי הוא כובש את מקומו בכל פעולה שהוא מבצע בה. לכן גם דרך שבא אנו נוסעים נקראת כביש. ובנימה כללית טכנית יש למחוק את הכותרת הלא תקנית של חטיבת דיון זו, ולשנות אותה לכותרת אינפורמטיבית אובייקטיבית. ולגבי מה יעשו או לא יעשו המחוקקים ובג"ץ בעתיד אינו נוגע לדיון אלא לכיכר העיר. מי-נהר - שיחה 17:39, 23 באפריל 2018 (IDT)

קוראים לזה כיבוש, זו בדיוק ההגדרה של כיבוש, בית משפט ישראלי קבע שזה כיבוש, וצריך לציין זאת אנציקלופדיה. לא ברור לי על מה הויכוח. Dindia - שיחה 19:00, 23 באפריל 2018 (IDT)
באמת לא ברור על מה יש ויכוח, כשאתה כבר החלטת. עם זאת, למיטב הבנתי גם המונח המשפטי (שלא בהכרח מחייב אותנו, אנחנו לא בבית המשפט) הוא "תפיסה לוחמתית". נרו יאירשיחה • ח' באייר ה'תשע"ח • 20:24, 23 באפריל 2018 (IDT)

הצעת הוספה למומלצים/הסרה מהמומלצים [מחקו את המיותר][עריכת קוד מקור]

ערך זה מועמד להמלצה או להסרת המלצה. מומלץ להיעזר בקריטריונים כדי לבחון את הערך. הנכם מוזמנים להעיר ולהגיב בדיון זה ולבקר מועמדים נוספים.

דיון[עריכת קוד מקור]

    • כתבו נימוק להמלצה או הסרת המלצה. רצוי לקשר את הכותבים העיקריים של הערך מתוך הדיון כך שיקבלו הודעה על דיון זה**

SamWhyYouSmilel - שיחה 15:38, 20 בדצמבר 2017 (IST)


שם המדינה: "מדינת ישראל" או "ישראל"[עריכת קוד מקור]

בערך נכתב:

מגילת העצמאות קובעת כי שמה של המדינה הוא "ישראל" או "מדינת ישראל". שם זה מופיע בעברית בסמל המדינה. במרץ 2016 נקבע בתיקון לחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה כי שם המדינה הוא "ישראל".

והסימוכין הוא קישור שבור: חוק הדגל, הסמל והמנון המדינה (תיקון מס' 6), התשע"ו-2016, ס"ח 2537 מ-17 במרץ 2016.
אם אכן כך, האם יש לשנות את השם המופיע בפתיח? אביעדוסשיחה 09:31, 18 בינואר 2018 (IST)

לכאורה הסברת למה לא לשנות. נרו יאירשיחה • ב' בשבט ה'תשע"ח • 11:47, 18 בינואר 2018 (IST)
למה לא לשנות מה ולמה? אביעדוסשיחה 20:52, 18 בינואר 2018 (IST)
השם כרגע הוא ישראל. שאלת למעלה אם יש מקום לשנות, אבל הנימוקים שהבאת תומכים, לדעתי, בשם הנוכחי. נרו יאירשיחה • ב' בשבט ה'תשע"ח • 20:54, 18 בינואר 2018 (IST)
נרו יאיר, שאלתי: "האם יש לשנות את השם המופיע בפתיח?". או במילים אחרות, תהיתי אם יש להסיר משם את השם "מדינת ישראל" ולהותיר רק את "ישראל". אביעדוסשיחה 09:14, 19 בינואר 2018 (IST)
הבנתי. אין לי תשובה לזה. נרו יאירשיחה • ג' בשבט ה'תשע"ח • 14:16, 19 בינואר 2018 (IST)

חגי המדינה[עריכת קוד מקור]

מי כתב שיום העצמאות נחגג בעבר בה' באייר? איש הספר - שיחה 15:24, 26 בפברואר 2018 (IST)

תקרא בערך. זה נכון. דרור - שיחה 15:33, 26 בפברואר 2018 (IST)

שחזור הפסקאות בפתיח[עריכת קוד מקור]

נרו יאיר שחזר לי שוב את הגרסה שערכתי, שמסדרת את פסקאות הפתיחה היטב (נתונים כלליים-היסטוריה-מדדים כלכליים וחברתיים) וערך את הפתיחה בצורה מבולגנת (נתונים כלליים-היסטוריה-נתונים כלליים-מדדים חברתיים וכלכליים-נתונים כלליים). מרובת פסקאות לשווא, כאשר אפילו את שטח המדינה הוא שם לפני גבולותיה. (הגרסה שלי, להשוואה). כששחזרתי את הגרסה שלו הוא שחזר בחזרה בלי סיבה ושלח אותי לדף השיחה. כותבערכים - שיחה 10:53, 12 באפריל 2018 (IDT)

כן, כך זה עובד: כשיש התנגדות לעריכה שלך אתה צריך לפנות לדף השיחה. לא להתחיל מלחמת עריכה. יש הרבה הבדלים בין הגירסאות, התייחסת כאן רק לחלק קטן מהם. לדעתי הסדר כרגע הוא: הנתונים הבסיסייים ביותר - היסטוריה - שטח - גבולות - משטר וכלכלה - ערים מרכזיות. לטעמי מסודר בהחלט. לא הצלחתי להזדעזע מכך ש"אפילו" שטח המדינה בא לפני הגבולות, בעיניי זה בסדר גמור. זה גם לא חידוש שלי, זה מה שהיה לפני העריכה שלך. כאמור, גם אם הייתי מסכים איתך ביחס לכל אלה - זה פשוט חלק קטן מהשינויים שעשית. נרו יאירשיחה • כ"ז בניסן ה'תשע"ח • 14:15, 12 באפריל 2018 (IDT)
בוודאי שעליך לפתוח דיון לפני שינויים מרחיקי לכת בערך מרכזי כל כך. גילגמש שיחה 14:47, 12 באפריל 2018 (IDT)
אני לא מבין אתכם... אולי לפחות יוחזרו השטח, הגבולות והבירה ללפני הפסקה על ההיסטוריה? זה ממש מציק לי בעין. כותבערכים - שיחה 23:59, 16 באפריל 2018 (IDT)
חוץ מזה, אני אשמח לשמוע מה בדיוק הפריע לכם בגרסה שלי. באמת מעניין אותי. כותבערכים - שיחה 00:03, 17 באפריל 2018 (IDT)
הבעיה מתחילה כבר בפסקה הראשונה בפתיח, בפסקה הזאת צריך לציין רק את הפרטים החשובים ביותר. נרו יאירשיחה • ג' באייר ה'תשע"ח • 12:42, 18 באפריל 2018 (IDT)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

כתוב שראש המדינה הוא הנשיא ולא ראש הממשלה דווח על ידי: 2A01:6500:A051:B5E4:534A:64A5:10B4:DDF3 20:53, 17 באפריל 2018 (IDT)

... וזה אכן כך. ע"ע ראש מדינה. אביעדוסשיחה 20:55, 17 באפריל 2018 (IDT)


דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

מבקש להחליף תמונת ראש הממשלה במשהו מכבד יותר... דווח על ידי: 212.235.33.197 13:31, 29 באפריל 2018 (IDT)



אני באמת מנסה להבין למה השינויים שלי בוטלו ולא מצליח[עריכת קוד מקור]

אני אפרט בדיוק, צעד אחר צעד, מה עשיתי כדי להגיע מזה[21] לזה[22]. אני אשמח אם מישהו יסביר לי מה היו הדברים הלא טובים שעשיתי, אם בכלל:

  • מחיקה מהפיסקה הראשונה את תאריך הקמת המדינה ואת עובדת היותה של ישראל מדינה דמוקרטית. שתי עובדות אלה כתובות כל אחת, במקומן, בפתיח: התאריך בפיסקת ההיסטוריה והדמוקרטיה בפיסקה על הנתונים הכללים של המדינה. אין סיבה שתהיה כפילות שכזו בפתיח.
  • העלאת פיסקת הבירה ושילובה לתוך הפיסקה הראשונה - גם מבחינת החשיבות של הבירה, שמקומה למעלה, כמו הערך לדוגמה של ארצות הברית; חוץ מזה, זה ירחיב את הפיסקה הראשונה, שזה עתה קוצצה, ויתן לה גודל סביר.
  • מחיקת ״נאום ירושלים״ ושגרירות ארצות הברית - אלה אירועים חשובים מאוד אבל לא מספיק כדי להיכנס לפתיח. לכן, כתבתי כי בגלל חוסר ההכרה הבין-לאומי בירושלים מרבית השגרירויות נמצאות מחוץ לעיר, ובהערה על המילה ״מרבית״ כתבתי את אלו שכן עברו. זה נראה לי מספיק.
  • הוספת הביטוי ״תפיסה לוחמתית״ לשליטת ישראל ביהודה ושומרון - כפי שהיה מאז ומתמיד בערך, עוד לפני שנרשמתי לוויקיפדיה.

אלה כל השינויים. אשמח אם מישהו יסביר לי מה הבעיה איתם בדיוק, ואם אין בעיה, אז לשחזר.

תודה על הפירוט. אתייחס רק למה שנימקת (כי ביחס לשאר עולה השאלה למה לא להשאיר כמו שהיה). א. בניגוד אליך אני סבור שכאשר מדובר בפתיח כה ארוך יש מקום שיכלול בפסקה הראשונה שלו את התמצית של התמצית. זו לא כפילות. ב. אם לא תקצץ את הפסקה גם לא יהיה צורך להרחיב אותה מחדש. ג. בעיניי תמוה שלדעתך מיקום השגרירויות הזרות צריך להיות מוזכר בפסקה הראשונה ממש, אבל מיקום שגרירות ארה"ב לא צריך להיות בפתיח בכלל. נרו יאירשיחה • ל' בסיוון ה'תשע"ח • 13:37, 13 ביוני 2018 (IDT)
תודה כל המענה. לא ברור לי לאילו שינויים נוספים אתה מתכוון, ולכן אענה כל מה שענית: א. גם אני חושב ככה, ובדיוק מסיבה זאת קיצצתי ממנו את התאריך ואת הדמוקרטיה. שניהם לא מהווים ״ביג דיל״ מספיק כדי שיכתבו גם בפסקה הראשונה וגם בהמשך הפתיח. ב. מכיוון שכאמור יש סיבה טובה לקצץ את הפסקה, צריך לקצץ אותה, ולהרחיבה מחדש. ג. לא ברור - מה בדיוק הבעיה עם זה? ד. אני מבין שאנחנו מסכימים לגבי שחזור התפיסה הלוחמתית? כותבערכים - שיחה 16:45, 13 ביוני 2018 (IDT)
ובכן, אלה הנושאים שבהם אנו חלוקים. לגבי ד' - לא. התנגדותי עומדת בעינה כל עוד לא כתבתי אחרת. נרו יאירשיחה • ז' בתמוז ה'תשע"ח • 17:00, 20 ביוני 2018 (IDT)
אתה מכניס נושאים רבים, שהמקום להרחיב עליהם הוא בפרק יעודי, ולא בפתיח. הפתיח אמור לתת את הסקירה הכללית על הנושאים הידועים של נושא הערך. עם תפיסה לוחמתית אין לי שום בעיה. אל תקשור את כל השינויים ביחד, וכך נוכל להתקדם בצורה קלה יותר. כלומר, פתח שיחה או תתי נושאים בדיון פה על כל סוגיה. תסביר מה קיים, ומה אתה רוצה להוסיף. אם אף אחד לא מתנגד במשך שבוע, אתה רשאי לשנות כפי שהצעת. גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 17:44, 20 ביוני 2018 (IDT)
אפשר כמובן להמשיך לדון, אבל לאור הניסיון עם עריכות חוזרות של כותב ערכים, למרות התנגדות - אחזור שוב: התנגדותי למעלה עומדת בעינה, גם אם יפתח עוד כותרות רבות. נרו יאירשיחה • ז' בתמוז ה'תשע"ח • 17:49, 20 ביוני 2018 (IDT)

שפה רשמית[עריכת קוד מקור]

אם רוצים לתקן את סעיף השפות הרשמיות לפי "חוק הלאום" החדש - החוק הזה לא מזכיר בכלל את המונח "שפה רשמית". הוא קובע שעברית היא "שפת המדינה", וערבית היא שפה "במעמד מיוחד". כלומר, יש לנו שתי שפות רשמיות שאינן זהות במעמדן, אבל שתיהן מוכרות על-ידי המדינה לצורך תקשורת עם הרשויות. גם באירלנד יש הגדרה של "שפת המדינה" (אירית) ושפה רשמית נוספת (אנגלית), ויש מדינות נוספות עם הגדרות כאלה. לכן, אין סיבה להכניס את השפה הערבית להערה. שתיהן שפות רשמיות. 62.90.54.162 14:23, 25 ביולי 2018 (IDT)

אני לא יודע אם זה נקרא שערבית רשמית, ברור שיש הבדל בין העברית והערבית. נרו יאירשיחה • י"ג באב ה'תשע"ח • 14:25, 25 ביולי 2018 (IDT)
בחוק לא כתוב שעברית היא שפה רשמית. כתוב שאחת היא שפת המדינה והאחרת היא שפה במעמד מיוחד. בסופו של דבר, שתיהן שפות שהמדינה מכירה בהן לצורך תקשורת בין האזרח לשלטון, ולכן שתיהן רשמיות. זה לא פיזיקה גרעינית, רק היגיון. 79.176.58.8 22:01, 25 ביולי 2018 (IDT)
ההיגיון שלך אינו דומה לשלי. הקביעה בחוק היא "עברית היא שפת המדינה" וכן "לשפה הערבית מעמד מיוחד במדינה". מכאן ברור שאין להן מעמד זהה, כפי שההיגיון שלך רוצה להבין. דוד שי - שיחה 22:44, 25 ביולי 2018 (IDT)
קודם כול, גם לפני חקיקת החוק לא היה להם מעמד זהה. יש פסיקה מפורשת של בית המשפט העליון משנת 2000 שקובעת שעברית היא שפה רשמית ראשונה וערבית היא שפה רשמית שנייה (והשופטים שם מביאים שלל נימוקים לדירוג הזה). החוק החדש מציין במפורש שכל מה שנקבע עד היום בנוגע לשפות הרשמיות נשאר תקף בלי כל שינוי. שנית, לא אני, לא אתם ולא אף אחד אחר יודע מה ההבדל בין "שפת המדינה" לבין "שפה במעמד מיוחד". זה עניין של פרשנות נוספת שאולי תינתן ואולי לא בידי בתי המשפט. כל מה שאנחנו יודעים, נכון להיום, שאין שום שינוי בסטטוס קוו, כי כך קובע החוק החדש. אם אתם רוצים אפשר לכתוב: שפות רשמיות: עברית (שפת המדינה), ערבית (שפה במעמד מיוחד). אבל למחוק את השפה הערבית מרשימת השפות הרשמיות זה פשוט קריאה שגויה של מה שכתוב בחוק. ואם אתם צריכים עוד נימוק - בערך על אירלנד מצוינות גם אירית וגם אנגלית כשפות רשמיות למרות שהחוקה שלהם עושה הבחנה דומה בין "שפה לאומית" (אירית) לשפה במעמד מיוחד (אנגלית). 62.90.54.162 12:03, 26 ביולי 2018 (IDT)
אני לא מבין איך זאת קריאה שגויה של החוק. יש רק שפה רשמית אחת לפי החוק. גילגמש שיחה 21:44, 12 באוגוסט 2018 (IDT)

שפה רשמית[עריכת קוד מקור]

מאחר ובעקבות חוק הלאום בוטלה מעמדה הרשמי של הערבית במדינה, ניתן ומוטב להסיר את הכיתוב הערבי בעמוד. Gertiu32 - שיחה 00:24, 3 באוגוסט 2018 (IDT)

מאחר ובעקבות חוק הלאום בוטלה מעמדה הרשמי של הערבית במדינה, ניתן ומוטב להשאיר את הכיתוב הערבי בעמוד. יוניון ג'ק - שיחה 02:07, 3 באוגוסט 2018 (IDT)
מדוע להשאיר את הכיתוב? Gertiu32 - שיחה 10:40, 3 באוגוסט 2018 (IDT)
מאחר ובעקבות חוק הלאום נקבע לשפה הערבית מעמד מיוחדת במדינת ישראל, עקב העובדה שכמיליון וארבע מאות אלף דוברים אותה, יש להשאיר בערך על מדינת ישראל את הכיתוב בערבית, כפי שתשים כיתוב באנגלית בערכי מדינות ואישים דוברי אנגלית. (שימנשמע?) מה, אין? 10:44, 3 באוגוסט 2018 (IDT)
אז, יש מספר דומה של דוברי רוסית כשפת אם, האם זה הופך אותה לשפה רשמית? עכשיו צריך להוסיף כיתוב ברוסית בכל דף? Gertiu32 - שיחה 16:05, 3 באוגוסט 2018 (IDT)
מספר הדוברים אינו רלוונטי. לדעתי גם קודם לחוק לא הייתה סיבה לשים את הכיתוב הערבי, כי זוהי ויקיפדיה העברית. בדרום אפריקה רק האנגלית מופיעה לצד העברית, למרות שיש עוד שפות רשמיות. אני מציע לפחות להוריד בתבנית בראש הערך, ולהשאיר בפתיח. נרו יאירשיחה • כ"ב באב ה'תשע"ח • 17:37, 3 באוגוסט 2018 (IDT)
מסכים עם דברי נרו יאיר. רק בפתיח, לא בתבנית נשמע הגיוני לחלוטין. (שימנשמע?) מה, אין? 11:03, 4 באוגוסט 2018 (IDT)
בעקבות הדיון כאן הסרתי מהתבנית והשארתי בפתיח. כאמור, לטעמי גם לפני חוק הלאום היה נכון לעשות כך בויקיפדיה העברית. נרו יאירשיחה • כ"ז באב ה'תשע"ח • 21:55, 8 באוגוסט 2018 (IDT)
לפי הנוהג הקיים בוויקיפדיה גם שפות שהן לא רשמיות אך מוכרות ומזוהות על ידי המדינה מופיעות בתבנית המידע. כל שפה שיש לה מעמד כלשהו. שימו לב לדוגמאות הבאות: ברוניי, סומלילנד (שפה רשמית ערבית), תוניסיה (שפה רשמית ערבית), מאוריטניה (שפה רשמית ערבית) ועוד.. ולמרות זאת מצויינות בראש תבנית המידע התעתיק בשפות אחרות. – אסף (Sokuya)שיחה 20:37, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
הבאתי דוגמה לכך שגם שפות רשמיות ממש לא מופיעות. זה נכון ביתר שאת כשמדובר בעברית כשפה רשמית יחידה ובויקיפדיה העברית. כאמור, הערבית נותרה בפתיח, אבל לא בתבנית. לגבי תוניסיה ומאוריטניה, לא ברור לי למה באמת מופיעה בתבנית השפה הצרפתית, אין לה מעמד רשמי שם, גם לא משני, ומאידך יש שפות רשמיות אחרות שלא מופיעות. בקיצור - אין אחידות. נרו יאירשיחה • א' באלול ה'תשע"ח • 21:15, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
משום מה בוויקיפדיה העברית זה לא מצויין. בוויקיפדיה באנגלית זה מוזכר בתבנית המידע. – אסף (Sokuya)שיחה 22:54, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
יש להסיר מהתבנית את השפה הערבית שאינה שפה רשמית בישראל. בורה בורה - שיחה 21:50, 12 באוגוסט 2018 (IDT)
היא לא השפה הרשמית, אבל היא שפה מוכרת עם מעמד בחוק. ולכן ראוי להשאיר אותה (כלומר את תעתיק המדינה בערבית בשם התבנית). כמו שנהוג במקרים האחרים שציינתי. – אסף (Sokuya)שיחה 03:38, 15 באוגוסט 2018 (IDT)

תיקון כותרת[עריכת קוד מקור]

לאחר חקיקת חוק הלאום, הערבית אינה שפה רשמית במדינת ישראל. לדעתי יש למחוק את שמה של ישראל בערבית בראש הדף 50smet - שיחה 21:25, 8 באוגוסט 2018 (IDT)

אמנם הערבית אינה שפה רשמית, אך היא מוכרת בחוק כשפה במעמד מיוחד יואב ברק - שיחה 13:35, 6 בספטמבר 2018 (IDT)
  • כדאי להוסיף קישור לאתר לערך ויקיפדיה בנושא מעמד העיתונות
https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_of_the_Press_(report)

https://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_Househttps://en.wikipedia.org/wiki/Freedom_House

  • בנושא תרבות ישראלית , אני חושב שחשוב לציין שהעולים בעליות הראשונות שאפו(ובמידה מסוימת נידרשו) להתנתק מתרבות הגולה שהם הגיעו ממנה(ההתנגדות לידיש למשל). כמו כן, בעליות הראשונות היתה השפעה מסוימת של בני הישוב הישן , העליה מתימן(שושנה דמארי למשל) ומהסביבה הלא יהודית(הווי הפלמח למשל) .
  • לפי הבנתי , חלק הדמוגרפיה בויקיפדיה העברית וברוב הלועזית לא עוסקים בשסעים חברתיים (ולא כוללים הפניות העוסקים בהם באופן ישיר). ערכי דמוגרפיה נותנים בדר"כ סטטיסטיקה טהורה , הגירה, תהליכים דמוגרפיים וכו.

לפי הבנתי, החלק על דמוגרפיה בארה"ב לא כולל הפניות העוסקות ביחסים בין לבנים, הספנים, שחורים וכו( כדאי לציין שאנחנו לא אמריקאים ועם הסטוריה שונה ולהגרר לסגנון חברתי אמריקאי עלול להוביל לרדידיות ולחוסר דיוק). הדמוגרפיה בספרד לא כוללת הפניות לויכוחים(ופערים) של הרוב הספרדי הבסקים והקטלנים. ההדמוגרפיה בערך "אוסטרליה" לא כוללת התיחסות ליחסים בין האבוריגינים(ומצבם) לשאר האוכלוסיה(הדמוגרפיה באנגלית והערך העברי על אבוריגינים דווקא מזכירים). אני חושב שמי שמעוניין בנושאים האלה(בשסעים חברתיים) יחפש ברשת וימצא.

מאה אטרקציות התיירות הפופולריות בישראל[עריכת קוד מקור]

בימים אלו אני מנסה לגבש רשימה מוצלחת של מאה אטרקציות התיירות הפופולריות ביותר בישראל עבור המדריך שעוסק בישראל בויקימסע העברי. אודה לכל המומחים אם תוכלו לבחון את הרשימה שיצרתי עד כה (הוספתי אותה גם כאן), ולציין כאן, או בדף השיחה של המדריך איזה אטרקציות תיירות לפי דעתכם עדיף להסיר מהרשימה ואיזה אטרקציות תיירות לפי דעתכם כדאי להוסיף לרשימה.

  • הכותל המערבי‏
  • הר הבית‏
  • ים המלח‏
  • ים כנרת‏
  • כיפת הסלע‏
  • מצדה‏
  • כנסיית הקבר‏
  • הגן הלאומי קיסריה‏
  • מגדל דוד‏
  • הר חרמון ואתר החרמון‏
  • עיר דוד ונקבת השילוח‏
  • גן החיות התנ"כי‏
  • חומות ירושלים‏
  • מכתש רמון‏
  • הר הרצל‏
  • העיר העתיקה בירושלים
  • העיר העתיקה בעכו‏
  • יד ושם‏
  • שוק מחנה יהודה‏
  • טחנת הרוח במשכנות שאננים‏
  • מוזיאון ישראל והיכל הספר‏
  • הר מירון‏
  • גן לאומי בית שאן‏
  • לונה פארק תל אביב‏
  • המרכז הבהאי העולמי ומקדש הבאב‏
  • מנהרות הכותל‏
  • גן השלושה‏
  • הר הזיתים‏
  • עין כרם‏
  • הר תבור‏
  • סופרלנד‏
  • ראש הנקרה‏
  • הר הגלבוע‏
  • מבצר מונפור‏
  • חמת גדר‏
  • מבצר נמרוד‏
  • נחל חרמון‏
  • הספארי ברמת גן‏
  • נחל שניר‏
  • תל חי‏
  • הר ציון‏
  • נחל אלכסנדר‏
  • שמורת עין גדי‏
  • ציפורי‏
  • נחל כזיב‏
  • הר ארבל‏
  • תל מגידו‏
  • ירדנית‏
  • בית שערים
  • גלגל רפאים‏
  • רמת רחל‏
  • רמת הנדיב‏
  • נחל דן‏
  • תל אפק‏
  • בית גוברין
  • סטף‏
  • יודפת‏
  • המושבה הגרמנית בחיפה‏
  • מבצר האלה‏
  • תל דן‏
  • מיני ישראל‏
  • פארק המצפה התת-ימי באילת‏
  • אכזיב‏
  • מעגן מיכאל‏
  • המכתש הגדול‏
  • האתר הארכאולוגי בניאס‏
  • נמל תל אביב‏
  • נחל תנינים‏
  • כוכב הירדן‏
  • אפולוניה‏
  • סוסיתא‏
  • בקעת תמנע‏
  • גמלא‏
  • נחל עמוד‏
  • כנסיית הלחם והדגים‏
  • בית הכנסת בבית אלפא‏
  • מבצר עתלית‏
  • תל גזר‏
  • תל לכיש‏
  • הרי אילת‏
  • נמל יפו‏
  • ריף הדולפינים‏
  • בריכת המשושים‏
  • נחל זוויתן‏
  • שבטה‏
  • נחל מערות‏
  • נחל עיון‏
  • מערת הנטיפים‏
  • עבדת
  • נחל בצת‏
  • עין עבדת‏
  • אגמון חולה‏
  • תל ערד‏
  • צריף בן-גוריון וקבר בן גוריון‏
  • נחל לכיש‏
  • ממשית
  • המכתש הקטן‏
  • נחל הבשור‏
  • נחל יהודיה‏
  • נחל יהודיה‏

WikiJunkie - שיחה 16:57, 15 בספטמבר 2018 (IDT)

זה מאוד סובייקטיבי. גם יש ברשימה שלך כפילויות. נרו יאירשיחה • ט"ז בתשרי ה'תשע"ט • 19:09, 25 בספטמבר 2018 (IDT)

ישראל או מדינת ישראל – דצמ' 2018[עריכת קוד מקור]

המשך הדיון מ#שם המדינה: "מדינת ישראל" או "ישראל"

כפי שנקבע בחוק הדגל, הסמל והמנון המדינה בתיקון המוזכר לעיל, שם המדינה הוא "ישראל", וזה השם שראוי לתת בפתיח. גם חוק יסוד: ישראל – מדינת הלאום של העם היהודי קובע ששם המדינה הוא ישראל, אם כי נעשה בו שימוש גם בצירוף הנפוץ "מדינת ישראל". תיקנתי את הערך בהתאם. דוד שי - שיחה 18:55, 9 בדצמבר 2018 (IST)

השם שמופיע בסמל פחות משנה; בכל מסמך של המדינה (תעודות זהות, רישיונות נהיגה, כתבי אישום) המדינה מכנה את עצמה כ"מדינת ישראל". דגש - שיחה 19:14, 9 בדצמבר 2018 (IST)
בסמל המדינה מופיע השם "ישראל" מימים ימימה (ראה דוגמה בצילום משנת 1949). חשוב יותר: יש שני חוקים, כאמור לעיל, (והופיעו גם בגוף הערך, שחבל ששיחזרת) שקובעים חד-משמעית ששם המדינה הוא "ישראל". ישראל היא מדינת חוק, והחוקים הם הקובעים את שמה. כפי שציינתי בערך (ואתה שחזרת), נעשה שימוש גם בצירוף "מדינת ישראל", אבל אין זה שם המדינה. דוד שי - שיחה 19:17, 9 בדצמבר 2018 (IST)
ביטלתי חלק מהביטול שלי, תודה על הפניית תשומת הלב וסליחה.
אני מבין את הצד שלך, אולם מעדיף לשמוע דעות נוספות. דגש - שיחה 19:30, 9 בדצמבר 2018 (IST)
אם חוק היסוד אומר ששם המדינה הוא "ישראל" אז שם המדינה הוא "ישראל". – ד"ר MathKnight (שיחה) 20:42, 9 בדצמבר 2018 (IST)

הצעה לשינוי הפתיח - הגדרת ההחזקה הישראלית ביהודה ושומרון כיבוש צבאי[עריכת קוד מקור]

יש לשנות את המשפט בפתיח הקובע כי ״באזור ההר המרכזי שבין ישראל לירדן נמצאים הרי יהודה ושומרון, המוחזקים על ידי ישראל תחת תפיסה לוחמתית״ ל״באזור ההר המרכזי שבין ישראל לירדן נמצאים הרי יהודה ושומרון, המוחזקים על ידי ישראל תחת כיבוש צבאי״. זאת מהסיבות הבאות:

1. הקהילה הבינלאומית רואה ביהודה ושומרון שטח כבוש.

2. בית הדין הבינלאומי לצדק קבע כי יהודה ושומרון הם שטח כבוש.

3. בית המשפט העליון הישראלי קבע כי יהודה ושומרון הם שטח כבוש.

בבואנו להכריע מה מעמדם של שטחי יהודה ושומרון אנחנו צריכים להתבסס על הקונצנזוס הבינלאומי - הקהילה הבינלאומית, ועל הגופים המשפטיים הנוגעים לכך: בית הדין הבינלאומי לצדק - הסמכות המשפטית העליונה בעולם, שקבע כי מדובר בשטח כבוש; ובית המשפט העליון הישראלי, הסמכות המשפטית העליונה בישראל, שקבע כי מדובר (למעט מזרח ירושלים) בשטח כבוש.

הניסוח ״תפיסה לוחמתית״ הוא למעשה פיקציה - מדובר, לפי מתרגם המונח עצמו - בעברות של ״military occupation". צריך להחליפו במונח המקובל בעולם, ושמובן לקורא. אפשר מקסימום להוסיף בהערה שממשלת ישראל חולקת על כך ורואה ביהודה ושומרון שטח בסכסוך. כותבערכים - שיחה 16:22, 20 בפברואר 2019 (IST)

אני שמח שהגעת בסופו של דבר לדף השיחה. א. כבר התווכחנו בעניין "הקהילה הבינלאומית" שספק אם יש לה עמדה אחת. ב. הדגשת "הכיבוש" יתר על המידה מאפיינת את הפלסטינים ותומכיהם וחלקים מהשמאל בישראל. ג. בניגוד לדבריך, עמדת בית המשפט העליון היא שיהודה ושומרון מוחזקים בתפיסה לוחמתית, וזו גם העמדה הישראלית הרשמית. בערך העוסק במדינת ישראל יש אפילו יותר מקום שהדברים ייכתבו מהזווית של נשוא הערך. ד. בכלל, עושה רושם שאתה מנסה להכניס את הנושא הזה לכמה שיותר פתיחים. נרו יאירשיחה • ט"ו באדר א' ה'תשע"ט • 16:44, 20 בפברואר 2019 (IST)
1. הקונצנזוס בקהילה הבינלאומית הוא שישראל מחזיקה ביהודה ושומרון תחת כיבוש צבאי.[23]

2. ויקיפדיה היא אינציקלופדיה שמתבססת על עובדות ולא על רגשות או התנגדות לרגשות. 3. תפיסה לוחמתית=כיבוש צבאי. 4. אני אכניס את הנושא לכל מקום שהוא רלוונטי אליו. כותבערכים - שיחה 16:59, 20 בפברואר 2019 (IST)

סתם אגב, בית הדין הבינלאומי לצדק הוא לא באמת "הסמכות המשפטית העליונה בעולם". בברכה אגלי טל - שיחה 17:06, 20 בפברואר 2019 (IST)
אני מודה שאלוהים לא מינה אותו, אבל בהיותו המוסד המשפטי העיקרי של האומות המאוחדות, הגוף שמאחד את כל מדינות העולם, יש לו מסה חשובה וקריטית. כותבערכים - שיחה 17:09, 20 בפברואר 2019 (IST)
אם תפיסה לוחמתית=כיבוש צבאי, מדוע אתה מתאמץ להחליף מושג אחד באחר השווה לו? דוד שי - שיחה 19:18, 20 בפברואר 2019 (IST)
לשני המונחים הגדרה זהה, אבל המונח "כיבוש" טעון מאד בשיח הישראלי ומייצג במובהק עמדה פוליטית, ואני מתנגד לשימוש בו בכל צורה. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 21:24, 20 בפברואר 2019 (IST)
כותבערכים, לא הבנתי מדוע העמדות שלך הן עובדות, והעמדות של מי שחולק עליך הן רגשות. נרו יאירשיחה • ט"ו באדר א' ה'תשע"ט • 21:29, 20 בפברואר 2019 (IST)
תשובה מאוחדת לשלושתכם: אני מבסס את המידע שאני רוצה לשנות או להוסיף על עובדות. הקונצזוס בקהילה הבינלאומית והמשפטית בעולם הוא שישראל מחזיקה בשטחים תחת כיבוש. להימנע משימוש במונח בגלל שהוא "טעון" - זה רגשות ולא עובדות. השינוי נובע מסיבה מאוד פשוטה - המונח תפיסה לוחמתית לא מוכר בציבור הרחב, והמונח כיבוש צבאי, ששקול לו, כן. כותבערכים - שיחה 23:55, 20 בפברואר 2019 (IST)
המונח "תפיסה לוחמתית" די מוכר, כמו רוב הטרמינולוגיה במחלוקת על השטחים. דעת הקהילה הבינלאומית פחות רלוונטית לשאלה העובדתית, כי היא מונעת מאינטרסים ודעות קדומות ופחות מעובדות. למשל: רוב הקהילה הבינלאומית גם לא מכירה בריבונות ישראל על רמת הגולן, אבל זה לא ישנה את העובדה שתייר מצרפת שרוצה לבקר במבצר נמרוד צריך לקנות כרטיס טיסה לישראל ולא לסוריה. – ד"ר MathKnight (שיחה) 00:41, 21 בפברואר 2019 (IST)
המונח הזה לא מוכר, הוא מכניס את הקורא לתסבוכת של מונחים משפטיים. עכשיו נכנסתי לערך של תפיסה לוחמתית, זה פשוט מגוחך, כתוב שם שהתפיסה הזאת עוסקת בשליטת צבא על שטח שהוא כובש. הערך עצמו צריך להימחק - משתמשים פה במונח זניח ולא מוכר רק כדי לא להשתמש במילה ה0מולנית ״כיבוש״. דעת הקהילה הבינלאומית היא רלוונטית מאוד - מדובר בקונצנזוס של מדינות העולם, ולהגיד שהיא נובעת מדיעות קדומות זאת דיעה שלך בלבד. תייר שירצה לבקר בקרים יצטרך לטוס לרוסיה, דבר שלא סותר את העובדה שמדובר בשטח אוקראיני כבוש. כותבערכים - שיחה 21:30, 23 בפברואר 2019 (IST)
אני מבקש אישור לשינוי המונח. כותבערכים - שיחה 19:51, 26 בפברואר 2019 (IST)
כפי שאתה יכול לראות בדיון פה, יש התנגדות לשינויים שהצעת ולכן חסומה בפניך האפשרות לשנות ללא המשך דיון בו תשכנע את עמיתיך, או מעבר לצעד זה (שבעצם כבר עשית כאן) פנייה לאופציה של הצבעה על המינוח בערך כאן, הצבעה על מחיקת תפיסה לוחמתית בויקיפדיה:הצבעות מחיקה, או להעלות דיון מדיניות במזנון. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 06:23, 27 בפברואר 2019 (IST)
כדי לפתוח הצבעה, אני פשוט צריך לכתוב תת-כותרת ״הצבעה״ ולעשות אותה שם? כותבערכים - שיחה 11:09, 27 בפברואר 2019 (IST)
קצת יותר, להצבעת מחיקה ראה את ויקיפדיה:מדיניות המחיקה#הצבעת מחיקה. להצבעה על שינוי נוסח כאן בדף השיחה פשוט לפתוח פיסקה המבהירה על מה מצביעים, וממתינים שבוע (אאז"נ) לתוצאות. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 18:44, 27 בפברואר 2019 (IST)

לנוכח הפיכת הדף תפיסה לוחמתית להפנייה לדף כיבוש, בהסכמתו של כותב הערך, אני מבקש את הסכמתכם לשנות את הנוסח גם כאן. כותבערכים - שיחה 14:15, 7 במרץ 2019 (IST)

מתנגד. אין קשר בין הדברים. המושג הרשמי הוא תפיסה לוחמתית. נרו יאירשיחה • ל' באדר א' ה'תשע"ט • 14:17, 7 במרץ 2019 (IST)
מה כוונתך ב״מושג הרשמי״? כותבערכים - שיחה 14:19, 7 במרץ 2019 (IST)
האופן שבו מדינת ישראל, כולל בית המשפט העליון, רואה את הדברים. לחסוך דיונים מעגליים נוספים, אני מזכיר שהנחת המוצא היא שכל הצדדים מחזיקים בעמדתם עד שיכריזו אחרת, ועל כן אין צורך שיכתבו אותה יותר מפעם אחת, ודאי אין צורך לחזור עליה בכל פעם שמישהו מגיב. נרו יאירשיחה • ל' באדר א' ה'תשע"ט • 14:21, 7 במרץ 2019 (IST)
במדיה ותקבל בשיחה:תפיסה לוחמתית כי מדובר בשני מושגים שווי משמעות, תסכים לשינוי גם כאן? כותבערכים - שיחה 14:42, 7 במרץ 2019 (IST)
בינתיים זה לא מתקבל גם שם. אבל אדרבה, יסביר לי כבודו, אם המשמעות שווה למה אתה משקיע כל כך הרבה אנרגיה בכך שדווקא אחד המושגים שווי המשמעות יופיע כאן, ולא השני? נרו יאירשיחה • ל' באדר א' ה'תשע"ט • 15:00, 7 במרץ 2019 (IST)
אני לא אוהב שמסתירים עובדות ממניעים פוליטיים. כותבערכים - שיחה 15:22, 7 במרץ 2019 (IST)
אז תאמר את זה בבקשה לשופטי בית המשפט העליון. נרו יאירשיחה • ל' באדר א' ה'תשע"ט • 15:24, 7 במרץ 2019 (IST)
אני חושב שהם יודעים את זה, וגם פסקו את זה. בכל מקרה נמשיך את הדיון שם. כותבערכים - שיחה 15:26, 7 במרץ 2019 (IST)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

ברשימת הערים הגדולות מופיע במקום הרביעי העיר אילת (במקום ראשון לציון) דווח על ידי: 5.22.134.170 18:19, 7 במאי 2019 (IDT)

לא אצלי. נרו יאירשיחה • ב' באייר ה'תשע"ט • 18:44, 7 במאי 2019 (IDT)

רשימת החגים הלאומיים[עריכת קוד מקור]

אם אפשר להבין מה פשר הסדר של המועדים הלאומיים משבט לכסלו? ממה שידוע לי השנה העברית מתחילה מתשרי.


שגרירות פרגאווי[עריכת קוד מקור]

עד כמה שאני יודע, שגרירות פרגאווי אינה ממוקמת עוד בירושלים וככל הנראה נסגרה לצמיתות. דעתכם?

מספר התושבים במדינת ישראל נכון להיום הוא כ 9,022,000 תושבים

אפשר להוסיף את ישראל למעצמות החלל?[עריכת קוד מקור]

אפשר להוסיף את ישראל לקטגוריה מעצמות חלל?

2A02:ED0:6D6C:C400:9D0A:25CC:E391:96BF 18:04, 20 ביולי 2019 (IDT)

יוצר: משתמש:Daniel Paradis - לא מחובר לחשבון

בוודאי לא מעצמת חלל. יצרה לוויינים מעטים, ורק חלק מהם שיגרה בעצמה. דוד שי - שיחה 19:03, 20 ביולי 2019 (IDT)
זו קטגוריה בעייתית כי משמעותה סובייקטיבית. נרו יאירשיחה • י"ח בתמוז ה'תשע"ט • 00:33, 21 ביולי 2019 (IDT)

דיווח שאורכב ב-11 באוגוסט 2019[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

שטחה של ישראל אינו 20 אלף אלא 22 אלף

שים לב להערה. אני בעד לשנות ל-22 אלף, אבל מסתפק בנתיים בהערה בדף. יוני דוד - שיחה 14:50, 9 באוגוסט 2019 (IDT)

איפה התל"ג?!?![עריכת קוד מקור]

מה מתרחש בגירסה העברית לישראל ובכלל? במקום להציג תלג אמיתי (וגם PPP) מוצג רק תלג יחסי?! ראו בהשוואה את הגירסה האנגלית לערך!

עדכון תוואי הקרקע[עריכת קוד מקור]

צריך לציין את הגבולות המקורים של ישראל ולציין שהם נכבשו במהלך השנים על ידי מדינות ערב וירדן למעשה מחזיקה אחוז גדול משטח ישראל 83.130.78.67 13:43, 13 בדצמבר 2019 (IST)

הפתיח לערך[עריכת קוד מקור]

בס"ד אני חושב שזה מיותר לציין בפתיח בשורה האחרונה שתל אביב וגוש דן הם "המרכזים הטכנולוגים של ישראל" זה יותר מידי נראה כמו דעה אישית מאשר עובדה יצוקה וגם אם כן אין סיבה ממשית להימצאות של עובדה זאת שם אלא תחת הסעיף כלכלה\טכנולוגיה וגם זה מעט מערער את המעמד של ירושלים כבירה היחידה והמוחלטת של ישראל (כאזרחים במדינה אני מאמין שצריך לדבוק בהחלטות ראשי המדינה שנבחרו ע"י העם בבחירות דמוקרטיות)

מה לעשות, אכן עובדה יצוקה בבטון, ואם תחפש תמצא לזה גם מקורות אמינים. נרו יאירשיחה • ט"ז בכסלו ה'תש"ף • 19:40, 14 בדצמבר 2019 (IST)

שטח המדינה, כולל "השטחים"?[עריכת קוד מקור]

אני מניח ששטח המדינה שצויין בתבנית:מדינה בערך, בין אם מדובר בשטח שכולל את שטחי מזרח ירושלים ורמת הגולן, ובין אם מדובר בשטח שאינו כולל אותם, אינו כולל את שטח "יהודה ושומרון". האם אני צודק? אביתר ג'שיחה11:57, 1 בינואר 2020 (IST)

דיווח על טעות[עריכת קוד מקור]

פרטי הדיווח[עריכת קוד מקור]

שטחה של המדינה הוא 22,072 קמ"ר ובערך השטח מצויין 20,770 קמ"ר! דווח על ידי: 2A00:A040:189:92B1:3039:4AA7:1DA1:9AD1 07:17, 12 בינואר 2020 (IST)

הערה נכונה. נראה שיש כאן שאיבה מויקינתונים. משתמש:בורה בורה, אתה יודע איך לטפל בזה? נרו יאירשיחה • ט"ו בטבת ה'תש"ף • 14:37, 12 בינואר 2020 (IST)
יש בערך שתי הערות שוליים לגבי המספרים ומקורם. קראו אותן. בורה בורה - שיחה 19:02, 12 בינואר 2020 (IST)
קראתי כמובן. בויקיפדיה העברית מקובל שהגולן ומזרח ירושלים הם חלק ממדינת ישראל, משום שהחוק והשלטון הישראלי חלים שם בכל מובן אפשרי. יש כמובן מדינות החולקות על זה, כמו שיש כאלה שלא מכירות בירושלים כבירת ישראל, ובכל זאת כך מקובל אצלנו. נרו יאירשיחה • ט"ו בטבת ה'תש"ף • 21:06, 12 בינואר 2020 (IST)
זה נידון מספר פעמים באריכות. מתייג את מפעיל הבוט משתמש:DMY. בורה בורה - שיחה 21:16, 12 בינואר 2020 (IST)
זו לא שאיבה מוויקינתונים, זו אוטומציה של הבוט. דף הנתונים הרלבנטי דווקא נמצא אצלנו, כאן. דגש חזק - שיחה 21:23, 12 בינואר 2020 (IST)
מי אמר שזו שאיבה? לכן תייגתי את מפעיל הבוט. אין לך מה לתקן ידנית בתבנית כי הבוט ידרוס את זה בריצה הבאה ללא החלטה משותפת. בורה בורה - שיחה 21:36, 12 בינואר 2020 (IST)
מי שהגבתי לדבריו. רמז: בדוק לפי מספר ההזחות בתגובתי. התיקון הידני היה נסיון לבדוק אם אני צודק בטענתי. דגש חזק - שיחה 21:40, 12 בינואר 2020 (IST)


שטח מדינת ישראל[עריכת קוד מקור]

רציתי לדעת למה השטח של מדינת המוצג ב"עובדות מהירות" הוא לא כולל את השטחים של רמת הגולן ובמיוחד מזרח ירושלים? ע"פ החוק ירושלים היא בירת ישראל ובטח שנכללת בשטחה. Ordadon1247 - שיחה 16:04, 2 בפברואר 2020 (IST)

הועבר מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

לא רשמתם שעיר הבירה של ישראל היא ירושלים.

כן נרשם. --דוד-- Cumputer guyשיחה • ב' באדר ה'תש"ף • 19:15, 26 בפברואר 2020 (IST)

מצב טיפול: לא טעות

סוף העברה

דיווח שאורכב ב-06 במרץ 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

הסמל...

כן, התמונה הושחתה בוויקישיתוף אני מקווה שזה בטיפול. --דוד-- Cumputer guyשיחה • י' באדר ה'תש"ף • 14:50, 6 במרץ 2020 (IST)
ברוך השם שוחזר בוויקישיתוף. --דוד-- Cumputer guyשיחה • י' באדר ה'תש"ף • 14:58, 6 במרץ 2020 (IST)

דיווח שאורכב ב-06 במרץ 2020[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

סמל המדינה הושחט והפך לאנטישמי

עיין בדיווח הקודם. --דוד-- Cumputer guyשיחה • י' באדר ה'תש"ף • 14:55, 6 במרץ 2020 (IST)

מספר התושבים במדינה[עריכת קוד מקור]

משום מה מספר התושבים במדינה אינו מתאים לנתוני הרשמיים, לפי מה שהבנתי הוא מוזכר ללא התושבים ביו"ש, ובניגוד לערך הדמוגרפיה של ישראל ולשיטה המקובלת לספירה בארץ ניסיתי לשנות ולא הצלחתי.

יש לשנות את שיטת המשטר לדיקטטורה. מרגע פיזור הכנסת והחזקת הכוח השלטוני על ידי שליט יחיד תוך התעלמות מתוצאות הרוב בבחירות לכנסת ה-23 מתוקף תקנות לשער חירום, שיטת המשטר בפועל היא דיקטטורה ולא דמוקרטיה פרלמנטרית.

שטח המדינה[עריכת קוד מקור]

ע"פ מדידת מרחק בגוגל מפות, שטח המדינה הוא 28,155 קמ"ר. אז למה להסתמך על CIA או כל גוף אחר אם אנחנו יכולים למדוד בעצמינו ? 2A00:A040:187:D015:6931:E1FB:EC06:23C 16:35, 12 באפריל 2020 (IDT)

איך מדידת מרחק של צורה לא פשוטה כמפת המדינה מאפשרת לחשב שטח? דוד שי - שיחה 10:04, 13 באפריל 2020 (IDT)