שיחה:מושבה

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

צריך להפריד בין מושבה במובן ההתיישבותי-ישראלי שכרע הערך עוסק בה למושבה במובן הקולוניאלי שכרגע אין לה ערך. איזה שם ניתן למושבה קולוניאלית (קולוניה פשוט לא מצלצל לי טוב)? נראה לי גם יהיה צורך לעשות דף פירושונים מלך הג'ונגל 18:10, 25 דצמ' 2004 (UTC)

קולוניה זה השם האופציונלי היחיד שעולה על דעתי, אלא אם רוצים להשתמש בסוגריים. וגם אז, אני לא יכול לחשוב על אף אופציה חוץ ממושבה (קולוניה), שנשמע עוד יותר גרוע. נדב 18:44, 25 דצמ' 2004 (UTC)
גם אני מעדיף קולוניה, ונתתי הערה מתאימה בתחילת הערך. דוד שי 04:15, 26 דצמ' 2004 (UTC)

זה השם שנקראן המושבות ע"י מקימיהן אז תעזבו את המשמעות הקולוניאלית מענין שאף אחד לא הציע לשנות שמות המושבות מראשון לציון, ראש פינה זכרון יעקב, פתח תקווה ועוד מפני שזה לא נראה לו או מסיבה אחרת. ישראל גלעד מזכיר עמותת העלייה הראשונה.

מה עם המושבות החדשות[עריכת קוד מקור]

הערך מתרכז במושבות הראשונות של העליה הראשונה בלבד היכן חלקן של המושבות כמו הרצליה(מושבה), יקנעם (מושבה), כנרת (מושבה), יבנאל (מושבה), בית גן(ליד יבנאל), רחובות (מושבה),כפר תבור, נס ציונה, ומה עם מושבות תנועת הטמפלרים--‏Avin שיחה00:57, 25 בינואר 2007 (IST)[תגובה]

כן מה איתם ? שינוים במושבה

בעייה בהפנייה לערך זה[עריכת קוד מקור]

אני לא בטוח אם אני עושה זאת כהלכה, ולכן אני מתנצל מראש, אך רציתי להפנות את תשומת לבכם שמהערך "ספוגיים" יש הפנייה לערך "מושבה", בהתייחסות ככל הנראה למושבת חיידקים/אורגניזמים ולא בדיוק למושבה בארץ ישראל. בגלל שאני לא יודע איך מתקנים את העניין בעצמי, ואני חלילה לא רוצה להרוס, אני מפנה זאת אליכם. תודה.

מספר התושבים בבת שלמה[עריכת קוד מקור]

בטבלה בערך כתוב שבבת-שלמה היו 1150 תושבים, מה שהופך אותה למושבה השנייה בגודלה אחרי פתח תקווה. לעומת זאת, מהערך "בת שלמה" עולה רושם של מושבה קטנה (גם ביחס למושבות כמו זכרון יעקב ומאיר שפיה). אין טעות במספרים? 109.65.218.46 16:31, 7 באוקטובר 2013 (IDT)[תגובה]