שיחה:מיץ רימונים

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

ChipsIL הגיב בדף שיחה של אלמוני. אלמוני זה הוא Tzafrir מחוץ לחשבון ואגיב בהמשך בשמי. כתבת שם: בנוגע לעריכה שלך כאן: בא במייל הוא כן מקור רציני מכיוון שהוא לוקח מידע ממקורות שונים. אם תשים לב בכל הכתבות מצוין הערך של "מיץ הרימונים" לכן הם מתייחסים לאותו דבר. בערך שמתי את מה שנחוץ ואין סיבה להוריד אותו. ChipsIL - שיחה 14:05, 23 במרץ 2018 (IDT)[תגובה]

ראשית כל תודה על הערך הזה ועל שאר ערכי המיצים שהעלית. קראתי שלושה-ארבעה מתוך המאמרים שבעמוד. לאחרים התייחסתי לפי כותרתם.
באופן כללי כולם היו מהסוג המאמרים שבחזית המדע. למאמרים כאלו יש רמת אמינות נמוכה יחסית. בפרט כאשר מדובר על מחקר בן עשר שנים, רצוי כבר לחפש סיכומים טובים יותר שמבטאים הסכמה יותר רצינית בין מדענים. לדעתי גם שני הקישורים שהשארתי במאמר צריכים להמחק ממנו מהסיבה הזו בלבד.
הערך מזכיר נוגדי חמצון וחלק מהמאמרים מתייחסים אליהם. זה היה נושא שנראה חשוב לפני עשר שנים אולם לא הוכח כמועיל מאז. המחשב הייתה שהפחתת כמות הרדיקלים חופשיים בדם תהיה בריאה. בפועל לא נצפו תוצאות כאלו. נצפו גם תוצאות (גם אם חלשות יחסית) של נזק גדול יותר מתועלת של נוגדי חמצון.
לא מעט מהמאמרים שם מתייחסים לחלקים אחרים ברימון ולאו דווקא למיץ. בפרט הם מתייחסים לחומרים שנמצאים בחלקים עם טעם גרוע.
לסיכום: העיתונות הכללית היא באופן כללי מקור די גרוע לידיעות מדעיות, למרבה הצער. 62.90.199.170 14:45, 23 במרץ 2018 (IDT)[תגובה]

דיווח שאורכב ב-10 בספטמבר 2021[עריכת קוד מקור]

דיווח מהדף ויקיפדיה:דיווח על טעויות

מצב טיפול: לא טעות

לדעתי תכולת ויטמין C למאה גרם מיץ היא. 0.1 גרם. ולא 0.1. מ״ג.

הנתונים מגיעים מאתר מחלקת החקלאות של ארצות הברית. מתקןמחשב - שיחה 09:13, 6 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]